שיחה:נשיא הדור: הבדלים בין גרסאות בדף

 
(18 גרסאות ביניים של 10 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 35: שורה 35:
לדוגמא, אם ישנה פסקה "מותר להדליק נרות חנוכה עד שתכלה רגל מן השוק, ובדיעבד כל הלילה כל עוד בני הבית ערים". יבוא מישהו ויוסיף משיחה, שהאור של מצות נרות חנוכה נמשך כל השנה. ועכשיו נצטרך להוסיף לו פרשנות בהערת שוליים "אם כי אין זה סותר להלכה האמורה, כי הרבי מתכוון לאור הרוחני"... זו בדיחה, כי המקום של השיחה הזו הוא בפסקה על נרות חנוכה "בתורת החסידות". ולענייננו, מקום כל הנושא הזה הוא בערך [[הסתלקות]] שם צריך לפתוח פסקה "השפעת הצדיק לאחר הסתלקותו", ובא לציון גואל. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 06:20, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
לדוגמא, אם ישנה פסקה "מותר להדליק נרות חנוכה עד שתכלה רגל מן השוק, ובדיעבד כל הלילה כל עוד בני הבית ערים". יבוא מישהו ויוסיף משיחה, שהאור של מצות נרות חנוכה נמשך כל השנה. ועכשיו נצטרך להוסיף לו פרשנות בהערת שוליים "אם כי אין זה סותר להלכה האמורה, כי הרבי מתכוון לאור הרוחני"... זו בדיחה, כי המקום של השיחה הזו הוא בפסקה על נרות חנוכה "בתורת החסידות". ולענייננו, מקום כל הנושא הזה הוא בערך [[הסתלקות]] שם צריך לפתוח פסקה "השפעת הצדיק לאחר הסתלקותו", ובא לציון גואל. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 06:20, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
:קרייזי אתה לא שם לב לעירוב פרשיות, כל הדיון הוא בהשפעתו של נשיא הדור לאחר ההסתלקות, ההתעלמות מנושא זה בערך נשיא הדור הוא התעלמות נטו. הנושא שאתה עוסק בו הוא במעבר מנשיא לנשיא, ואם ההשפעה של נשיא לאחר ההסתלקות "מספקת" (וכתבתי לעיל ''כמה פעמים''' שראוי וחובה להביא בערך אבל אינו סתירה לפסקה הנידונה). ואיני מבין כלל איך זה שייך לרבי ולרבי הריי"צ הרי המדובר כאן אודות פירושים ברורים בעניין נשיא הדור כשמשון ומשה וכו' וכיו"ב שגם לאחרי ההסתלקות שמשו כממוצע המחבר (עניינו של נשיא הדור) דרך מקום קבורתם.
:קרייזי אתה לא שם לב לעירוב פרשיות, כל הדיון הוא בהשפעתו של נשיא הדור לאחר ההסתלקות, ההתעלמות מנושא זה בערך נשיא הדור הוא התעלמות נטו. הנושא שאתה עוסק בו הוא במעבר מנשיא לנשיא, ואם ההשפעה של נשיא לאחר ההסתלקות "מספקת" (וכתבתי לעיל ''כמה פעמים''' שראוי וחובה להביא בערך אבל אינו סתירה לפסקה הנידונה). ואיני מבין כלל איך זה שייך לרבי ולרבי הריי"צ הרי המדובר כאן אודות פירושים ברורים בעניין נשיא הדור כשמשון ומשה וכו' וכיו"ב שגם לאחרי ההסתלקות שמשו כממוצע המחבר (עניינו של נשיא הדור) דרך מקום קבורתם.
:דא"ג קרייזי לפי כללי הדיון מכיוון שהדיון לא הסתיים אין רשות לעשות שינויים.
:דא"ג קרייזי לפי כללי הדיון מכיוון שהדיון לא הסתיים אין רשות לעשות שינויים.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 06:57, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
::שים לב שלא הבאת מקור אחד לזה שהוא חייב להיות חי חיים גשמיים.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 07:05, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
:::אם יש משהו שאני שונא הוא הדיונים מה גירסא יציבה ומה לא וכו' וכו', למרות שלענ"ד היציבה היא לפני שהגיע ידידנו 5778. אבל בודאי שהעריכה שלך חורגת מהיציבות, כי שינית את נושא הפסקא...
:::עכ"פ, יש כאן ניסיון ברור לייצר "סתירה" (נשיא הדור חייב להיות גשמי? או שהוא יכול להיות גם רוחני או להשפיע דרך קברו?) והסתירה אינה אלא בדיחה, שכן איך שלא נפרש את ההשפעות של הנשיא שהסתלק (שבוודאי גדולות ונצורות, ועוברות דרך קברו, ואף יתיר מבחיוהי) - אין זה שייך כלל לעובדה שיש נשיא בגוף גשמי, והוא הנשיא הבא (כמו שהיה אחרי שמשה ושמשון הסתלקו).
:::אני לא מוחק שוב, אני כן חוזר לערך ומפריד בסתירה המדומה, ומחכה להמשך הדיון. עומד על דעתי שהכללת הנושא בערך הנדו"ד יוצרת שעטנז וערבוב: זה שנשיא הדור ממשיך לחבר יהודים לקב"ה לאחר הסתלקותו, הוא בדיוק כמו שכל צדיק ממשיך לפעול לאחר הסתלקותו, זה '''לא''' שייך לנשיא שבגוף, זה '''כן''' שייך לערך [[הסתלקות]]. והעובדה שהעורך הנכבד לא טרח להרחיב את הערך הנ"ל (וגם לא יעשה זאת לעולם, כי זה לא מספיק מקדם את האג'נדה שלו בשהותו כאן), לא שוללת את ההגיון הפשוט הזה. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 07:52, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
:::ובנוגע להערת האגב: לא זכיתי להבין ההבדל בין "חיים גשמיים" ל"חיים רוחניים בגוף גשמי", ובכלל לא מוזכר בערך "חיים גשמיים" אלא "גוף גשמי". • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 07:55, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
::::זה שאינך רואה סתירה הוא מצד פרשנות שלך ש"הוא בדיוק כמו שכל צדיק ממשיך לפעול וכו'" ולכן גם נקבל את הפרשנות הזאת (למרות הדחק שהלשון הוא נשיא הדור הלשון של הרבי בעניין שהוא שורש הנשמות וכו', ועוד והוא העיקר, שלא בתוארים עסקינן אלא בגופו של עניין שענינו של נשיא הוא ממוצע המחבר ומפורש בשיחה שעניין זה עצמו ממשיך גם לאחרי ההסתלקות) אין להשמיטו מהערך העוסק בנשיא.
::::השתמשתי בביטוי זה כי לדעתי חיים בגוף גשמי הוא ביטוי שלא מגדיר היטב את העניין, וכמבואר בקונטרס ההשטתחות שחייו הרוחניים של הצדיק נמצאים בגופו הגשמי בקבר. ועיקר הדיוק הוא חיים גשמיים. כלומר, חיים הבאים לידי ביטוי גשמי בגופו הגשמי.
::::(בנוגע לגרסא יציבה באמת שלא זו הייתה כוונתי, אין לעניין בזה ולא כח לזה - בפרט לא אתך {{קריצה}} רק שזה לא נחמד לקיים דיון, ופתאום בא מישהו ועושה מחטף ועורך וכו')
::::הנושא שונה בעקבות ההוספה שלך.. כי רציתי להשאירו. לדעתי עדיין לא מובהר בערך היטב ההכרח המקור והביאור לכך שנשיא הדור חייב להיות חי בגוף גשמי.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:14, 28 בדצמבר 2016 (UTC)


==מקורו בחז"ל==
==מקורו בחז"ל==
נראה באופן שטחי שהעניין מתקשר למושג [[מלך]] אבל פשוט (בעיני עכ"פ) שכללות העניין של נישא הדור הוא הגדרה בפנימיות התורה כלומר בנשמות יותר מאשר בגדרי ההלכה והנגלה. והייטב דרוש שלא לבלבל בין הנביא, המלך, האב בי"ד, וכו' שהיו בכל דור, לבין נשיא הדור המבואר כאן, ובשביל זה דרוש לכל הפחות פרק העוסק במקור העניין באופן הכי ברור (בעיני ייתכן שלמרות שנשיא הדור אינו המלך של הדור ואעפ"כ נלמדים כמה גדרים ועניינים מעניין המלך) האם יש מקור בחז"ל לכל העניין או משמקורו בתניא וגם שם הלשון "ראשי אלפי ישראל שבדורם" וכו' וכו'.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:01, 18 בדצמבר 2016 (UTC)
נראה באופן שטחי שהעניין מתקשר למושג [[מלך]] אבל פשוט (בעיני עכ"פ) שכללות העניין של נישא הדור הוא הגדרה בפנימיות התורה כלומר בנשמות יותר מאשר בגדרי ההלכה והנגלה. והייטב דרוש שלא לבלבל בין הנביא, המלך, האב בי"ד, וכו' שהיו בכל דור, לבין נשיא הדור המבואר כאן, ובשביל זה דרוש לכל הפחות פרק העוסק במקור העניין באופן הכי ברור (בעיני ייתכן שלמרות שנשיא הדור אינו המלך של הדור ואעפ"כ נלמדים כמה גדרים ועניינים מעניין המלך) האם יש מקור בחז"ל לכל העניין או משמקורו בתניא וגם שם הלשון "ראשי אלפי ישראל שבדורם" וכו' וכו'.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:01, 18 בדצמבר 2016 (UTC)
:בלי להיכנס בגוף הדיון, בסוף שנות הכ"פים (ג' תמוז כ"ח או כ"ט כמדומה) התבטא רבינו כי רשב"י לא הי' נשיא הדור, וממשמעות הדברים - כי לא הי' 'נשיא הסנהדרין'. (יש הקבלה כזו גם באלול חכ"ד). וא"כ הרי לן מקור בדחז"ל. [[משתמש:חכם באשי|חכם באשי]] - [[שיחת משתמש:חכם באשי|שיחה]] 20:28, 16 ביולי 2017 (UTC)
== הנשיא כיום ==
לפני זמן מה הכנסתי כאן כמה מילים שהנשיאים במאתים שנה האחרונות הם רבותינו נשיאינו והנשיא כיום הוא הרבי. ונמחק. אינני יודע למה, אולי בגלל שהמקור לא היה כ"כ ברור. וא"כ אז: א. מהו המקור הכי ברור שרבותינו נשיאינו הם נשיאי הדור. (אגב בויקליפדיה ובהמכלול יש התפלספות שלימה מי 'גדוי'ל הדור' כיום). ב. המקור הכי ברור שהיום זה הרבי '''ולא''' הרבי הריי"צ (אי שיש הטוענים שהיום זה הרבי הריי"צ...).
[ו- אגב ג. מנין שיש נשיא אחד דווקא (בניגוד לתניא שיש ''''ראשי אלפי''' ישראל). - אם אין על כך תשובה, זה התשובה לא' וב']--[[מיוחד:תרומות/95.86.107.3|95.86.107.3]] 05:56, 3 במאי 2020 (IST)
:הסיבה שעריכתך נמחקה היא כי העריכה לפניה היתה יותר מוצלחת. כנראה שאיך שכתבת את הפסקה היה לא מספיק אנציקלופדי. ובנוגע לשאלותיך: א. המקורות הכי טובים הם דברי הרבי עצמו. ב. יש כמה מקורות אחד (אולי כמה) מהם נמצא בערך. ג. עיין בקובץ הערות התמימים ואנ"ש צפת תשע"ח כמדומני על דיונים ארוכים בנוגע לזמן מרדכי האם היה יכול להיות שהיה עוד נשיא דור או שלא צריך בן אחר בן וכו' בכל אופן בנוגע לתניא כתוב שהקב"ה ראה שצדיקים מועטים שתלן בכל דור - נשיא אחד בכל דור. ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • י' באייר ה'תש"ף • 06:56, 4 במאי 2020 (IST)
::תודה רבה, א. לא חשבתי לרגע אחרת, אך שם גופא מה המקור '''הכי''' ברור? ב. מטח כוונתך למילים 'ועד"ז ההמשך דממלא מקומו שלאח"ז' (בגוף הערך הע' 23 'ספר השיחות תשנ"ב חלק ב' עמ' 470' ולא מצאתיו לע"ע). שהם: 1. בבלתי מוגה ו'''הרבי מחקם''' במוגה 2. ועוד והוא העיקר הרבי אובר '''אלפי פעמים''' 'כ"ק '''מורי וחמי''' אדמו"ר '''נשיא דורנו'''. הרבי משקר? (וראה במאמר 'יהי הוי' אלוקינו עמנו' שענוה זה רק בדבר שבערך. ג. אני לא מוצא בדבריך שום תשובה לשאלתי. '''מנין''' שיש נשיא '''אחד''' בכל דור? תודה.--[[מיוחד:תרומות/95.86.107.3|95.86.107.3]] 06:09, 5 במאי 2020 (IST)
:::א. לא עברתי על כל השיחות כך שאני לא יכול לומר מה הכי ברור. ב. דווקא התכוונתי [[נשיא הדור#בתורת הרבי|לזה]], ולכאורה הכוונה לקטע שבתחילת סעיף ט"ו. (תשתדל לנסח את עצמך בצורה קצת יותר מכבדת, אני מתכוון לשאלה 2). ג. אז דבר ראשון עניתי שיש על זה דיון עם הרבה מקורות. דבר שני עניתי שזה לא סותר לתניא כי בתניא עצמו כתוב שהקב"ה שתל בכל דור צדיק ואם אתה רוצה עוד מקור אז יש גם את הברטנורא שאומר "בכל דור דור נולד '''אחד''' מזרע יהודה שהוא ראוי להיות משיח לישראל". ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • י"א באייר ה'תש"ף • 08:41, 5 במאי 2020 (IST)
::::אני מרגיש שאנחנו ממש לא באותו ראש, אני מחפש מקור '''מוגדר, ברור''' ובא', ב' וג' ענית לי עם מקורות מעומעמים. אולי יש מישהו אחר שיכול לענות לי באופן יותר חד?--[[מיוחד:תרומות/95.86.107.3|95.86.107.3]] 11:27, 6 במאי 2020 (IST)
:::::לגבי שאלה ג. : זה עתה מצאתי שיחה לקו"ש חכ"ו ע' 334 שהרבי מצטט בקשר לנשיא הדור 'וועלכער איז איינער' מהגמרא בסנהדרין (ח, א) שה' אומר למשה (ביחס לע' זקנים) שיש רק "דבר אחד לדור". - האיר את עיני! וכעת, מי יכול לענות על א' וב'?
== להוסיף איפשהו ==
https://chabadlibrary.org/books/bsht/kst/3/316.htm?q=%D7%96%D7%9E%D7%9F
== תמונות ==
(העתקה מהצעתו בדיונים על ערכים מובחרים):
:יפה, מצריך עריכה לשונית, ועדיף שיהיו גם תמונות - נכתב על ידי שמואל חיים
:{{חב"דפדים פעילים|במבט}}: במבט ממש חטוף הערך נראה טוב אבל אין כרגע זמן לעבור עליו ברצינות. לגבי התמונות מסכים בהחלט. אולי אפשר לשים ציור של משה רבינו ובנוסף בפסקא רעיא מהימנא תמונת 'ספר הזוהר' עם הכיתוב 'הכינוי רעיא מהימנא מקורו בספר הזוהר וזה גם שמו של אחד מחלקיו, בפסקה 'בתורת הרבי' אפשר לשים גלריה של כל הרביים עם ציטוט מהרבי על כך שכל הרביים היו נשיאי דור. בפסקה הגדרה אפשר אולי איור מופשט של 'ראש'. - נכתב ע"י שיע.
:מי מתנדב? [[משתמש:תלמוד בבלי|נכתב על-ידי העורך תלמוד בבלי ♦]] - [[שיחת משתמש:תלמוד בבלי|שיחה]], 17:11, ז' באדר ב', ה'תשפ"ב 17:11, 10 במרץ 2022 (UTC)
הערך יותר מתאים לערך מומלץ מאשר לערך מובחר - מצד תוכנו החשוב
[[משתמש:ב. א. א.|ב. א. א.]] - [[שיחת משתמש:ב. א. א.|שיחה]], 14:40, י"ט באב, ה'תשפ"ג
== משוב ==
שמי זלדגן השכחן תיקנתי במקום א' בערך ציון
בשיחת ש"ת מ"ו כמתאים לכתוב במקום אחר בערך כמדומה בהערה אבל שכחתי כרגיל להכנס כעורך מוחק זריז שים לב {{משוב}} [[מיוחד:תרומות/37.60.47.111|37.60.47.111]] 20:33, 5 ביוני 2024 (IDT)
משתמש אלמוני