ריח – הבדלי גרסאות
יצירת דף עם התוכן "'''ריח''' הוא התפשטות המהות הפנימית של חפץ גשמי המורה על טיבו או להיפך. ברוחניות הריח מכוונ..." |
אין תקציר עריכה |
||
| (9 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות) | |||
| שורה 1: | שורה 1: | ||
'''ריח''' הוא התפשטות המהות הפנימית של חפץ גשמי המורה על טיבו או להיפך. ברוחניות הריח מכוונת כנגד דרגת ה[[רוח]] שהיא התפשטות חיצוני של המוחין העליונים באופן של המשכה רוחנית לעולם הזה. | [[קובץ:בשמים.jpg|שמאל|ממוזער|250px|בשמים]] | ||
'''ריח''' הוא התפשטות המהות הפנימית של חפץ גשמי המורה על טיבו או להיפך. ברוחניות הריח מכוונת כנגד דרגת ה[[רוח (חלק הנפש)|רוח]] שהיא התפשטות חיצוני של המוחין העליונים באופן של המשכה רוחנית לעולם הזה. | |||
==האבות== | ==האבות== | ||
| שורה 7: | שורה 8: | ||
והכונה בזה, שבעבודתם בקיום המצוות המשיכו [[הארה]] אלקית בלבד, ולא הגיעו למעלת קיום המצוות כפי שהן לאחר [[מתן תורה]], שיש בהן המשכת וגילוי [[עצמותו]] ית'. | והכונה בזה, שבעבודתם בקיום המצוות המשיכו [[הארה]] אלקית בלבד, ולא הגיעו למעלת קיום המצוות כפי שהן לאחר [[מתן תורה]], שיש בהן המשכת וגילוי [[עצמותו]] ית'. | ||
ואף על פי שהם עצמם היו בבחינת מרכבה במעלתה הנעלית ביותר, ודבקים באור אין סוף | ואף על פי שהם עצמם היו בבחינת מרכבה במעלתה הנעלית ביותר, ודבקים באור [[אין סוף ברוך הוא]] גם בכל אברי גופם - כנ"ל, מכל מקום המצוות שקיימו ב[[גשמיות]] לא היו במדריגת המצוות שלאחר מתן- תורה. | ||
ושני פרטים בדבר: | ושני פרטים בדבר: | ||
1. עיקר מטרת עבודתם | 1. עיקר מטרת עבודתם הייתה להמשיך אור ולפעול ברוחניות בלבד - בנפש, "והפעולה שעשו בגשמיות הייתה כעין [[כלי]] בלבד להעבודה הרוחנית", רק אמצעי למטרה, שהיא הפעולה הרוחנית בנפש. | ||
אף על פי שבכללות, | אף על פי שבכללות, הייתה מטרת עבודתם - ההכנה לקראת היעוד - "[[דירה בתחתונים]]". | ||
2. עבודתם פעלה המשכת הארה בלבד לעולם, ולא [[עצמות]] (כדוגמת הריח שהוא התפשטות בלא עצם) - כנ"ל. | 2. עבודתם פעלה המשכת הארה בלבד לעולם, ולא [[עצמות]] (כדוגמת הריח שהוא התפשטות בלא עצם) - כנ"ל. | ||
| שורה 19: | שורה 20: | ||
==מוֹרַח וְדָאין== | ==מוֹרַח וְדָאין== | ||
{{ערך מורחב|ערך=[[מורח ודאין]]}} | |||
{{ערך מורחב|ערך=מורח | מורח ודאין הינו אחד מסימניו של מלך המשיח. פירושו הוא שמלך המשיח בזמן הגאולה ידון וישפוט את משפטיו ודיניו לא על פי עיניו או אוזניו אלא על פי הריח, "מורח ודאין"- מריח ודן. ובהעדר סימן זה אינו יכול להיות [[משיח]]. | ||
פירושו הוא שמלך המשיח בזמן הגאולה ידון וישפוט את משפטיו ודיניו לא על פי עיניו או אוזניו אלא על פי הריח, "מורח ודאין"- מריח ודן. ובהעדר סימן זה אינו יכול להיות [[משיח]]. | |||
{{ | {{אדם}} | ||
[[קטגוריה:חושים]] | [[קטגוריה:חושים]] | ||