מידת ההשתוות: הבדלים בין גרסאות בדף

(הוספת ערך)
 
 
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת)
שורה 1: שורה 1:
'''מידת ההשתוות''' הוא אופן הנהגה והתייחסות לכל מה שמתרחש עם האדם, שיתייחס אליו באופן שווה.
'''מידת ההשתוות''' הוא אופן הנהגה והתייחסות לכל מה שמתרחש עם האדם, שיתייחס אליו באופן שווה.


[[הבעל שם טוב]] קישר אופן הנהגה זה עם הציווי 'שיויתי השם לנגדי תמיד' (שנקבע כיסוד ופתיחה ל[[שולחן ערוך]]), והרבי מבאר את הקשר של הנהגה זו ל[[אמונה]] בהשם.
[[הבעל שם טוב]] קישר אופן הנהגה זה עם הציווי 'שיויתי השם לנגדי תמיד' (שנקבע כיסוד ופתיחה ל[[שולחן ערוך]]), ו[[הרבי]] מבאר את הקשר של הנהגה זו ל[[אמונה]] בהשם.


==מקור הביטוי==
==מקור הביטוי==
ככל הנראה המקור למידת ההשתוות מופיע לראשונה בספר “חובות הלבבות” שמגדיר אותה כמדרגה העליונה במדרגות החסידים{{הערה|“וכבר אמרו על אחד החסידים, שאמר לחברו, הנשתוית? אמר לו: באיזה ענין? אמר לו: נשתווה בעיניך השבח והגנות? אמר לו: לא! אמר לו: אם כן עדין לא הגעת. השתדל, אולי תגיע אל המדרגה הזאת, כי היא העליונה שבמדרגות החסידים” (חובות הלבבות, פרק ה’).}}.
ככל הנראה המקור למידת ההשתוות מופיע לראשונה בספר "[[חובת הלבבות]]" שמגדיר אותה כמדרגה העליונה במדרגות החסידים{{הערה|“וכבר אמרו על אחד החסידים, שאמר לחברו, הנשתוית? אמר לו: באיזה ענין? אמר לו: נשתווה בעיניך השבח והגנות? אמר לו: לא! אמר לו: אם כן עדין לא הגעת. השתדל, אולי תגיע אל המדרגה הזאת, כי היא העליונה שבמדרגות החסידים” (חובות הלבבות, פרק ה’).}}.


==חידושו של הבעל שם טוב==
==חידושו של הבעל שם טוב==
4,566

עריכות