3,534
עריכות
(←מקורות נוספים...: פסקה חדשה) |
הלוחם החסידי (שיחה | תרומות) מ (הלוחם החסידי העביר את הדף שיחה:מיכל אפוצקר לשם שיחה:מיכל אפאצ'קער) |
||
(6 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 19: | שורה 19: | ||
למי שיש כח... [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 07:25, י' בטבת, ה'תשפ"א 07:25, 25 בדצמבר 2020 (UTC) | למי שיש כח... [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 07:25, י' בטבת, ה'תשפ"א 07:25, 25 בדצמבר 2020 (UTC) | ||
:אין פה מספיק אנטים בשביל זה... {{קריצה}} '''[[דבר מלכות בלק|בברכת]] [[ביטול הצומות לעתיד לבוא|יהפכו]] [[בין המצרים|ימים אלו]]!''' • [[משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|כיפת יחי]] ~ [[שיחת משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|שיח סוד]] ~ 21:11, כ"ד בתמוז, ה'תשפ"ב ''<font size="1">(23 ביולי למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] 21:11, 23 ביולי 2022 (UTC) | |||
::אאההממ . {{חיוך}} --- [[משתמש:זינגען א ניגן|<font face="Guttman vilna">זינגען א ניגן</font>]] - [[שיחת משתמש:זינגען א ניגן|<font face="Guttman vilna">הדברן החסידי</font>]] - [[חב"דפדיה:מיזמים/הערך ה-9000|<font face="Guttman vilna">חב"דפדיה משמינה</font>]] 21:19, 23 ביולי 2022 (UTC) | |||
==היה אצל הצמח צדק??== | |||
בקובץ הראשון של התמים בפרק על תולדותיו של הרשב"ץ נכתב על ר' מיכל שהיה ארבע שנים בליאוזנה אצל אדמו"ר הזקן ולא היה כלל בליובאוויטש, איך זה מסתדר עם מה שנכתב בערך? [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=אינדיגו|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] 15:01, 7 במרץ 2024 (UTC) | |||
:{{א|חסיד של הרבי}} (אני לא בטוח שתייגתי כראוי בדף השיחה שם אז תייגתי כאן שוב עם הודעה חדשה) ראה את ענ"ד ב[[שיחה:שלמה פריידס#מייסד ענף בחב"ד]]. [[משתמש:צוברענגען משיח|צוברענגען משיח]] - [[שיחת משתמש:צוברענגען משיח|שיחה]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[חב"דפדיה:מיזמים/השבחת ערכים - ה'תשפ"ד|<span style="color: blue;;">כבר תרמת?</span>]] 15:43, כ"ז באדר א', ה'תשפ"ד. | |||
::{{חב"דפדים פעילים}} באם אפשר למצוא מקורות למה שנכתב בערך בנוגע ל: מיכל אפוצקר לא נסע לשום רבי חוץ מאדמו"ר הזקן כפי שמובא ב'דברי ימי החסידים' (התמים) בסיפורו של הרשב"ץ, כי אמר: "איך קען מיט זיי ניט שטיין אויף איין ברעט, זיי קענען ניט מגביל זיין האור, דער רבי פלעגט מגלה זיין אבער מגביל זיין אויך" - אני לא יכול להיות איתם [אדמו"ר האמצעי/הצמח צדק] באותו מקום, הם לא יכולים להגביל את האור, אבל הרבי [אדמו"ר הזקן] גילה אבל גם הגביל. כעת שאני מעיין בערך מיכל אפוצקר אני רואה שהדברים מובאים שם, אבל גם כתוב שם שהוא ביקר בליובאוויטש כשבא לשם אדמו"ר האמצעי 5 שנים, וגם הי' לו סדר לימוד עם אדמו"ר הצמח צדק. ואחרי שאדמו"ר האמצעי נפטר הוא אמר ש"בית המקדש הרוחני שלו חרב", משמע שכן הוא היה אצל אדמו"ר האמצעי והיה מקושר אליו. גם מובא בערך שאמר משפט דומה למה שצטטתי: "עם אדמו"ר האמצעי אינו יכול להיות מתחת לקורת גג אחת, הגם שבתוך ד' אמותיו יכול להיות, אבל לא כשהוא מקורה. ועם הצמח צדק אינו יכול להיות בארבע אמותיו". מי שיכול לפתור את ב' העניינים הסותרים, או שמא מדובר ב'דברי ימי החסידים' שלא הי' יכול להיות אצל הצמח צדק בלבד? כפי הנראה אכן כך, ולאדמו"ר האמצעי הוא היה חסיד ומקושר, אבל לא לאדמו"ר הצמח צדק (למרות שלמד איתו - אבל זה היה כשעוד לא הי' רבי) כפי גם המובא במשפט בערך מיכל אפוצקר, כך שזה מסתדר. וצ"ע קצת. {{כתב קטן|מתוך דף השיחה [[שיחה:שלמה פריידס]]}}. [[משתמש:צוברענגען משיח|צוברענגען משיח]] - [[שיחת משתמש:צוברענגען משיח|שיחה]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[חב"דפדיה:מיזמים/השבחת ערכים - ה'תשפ"ד|<span style="color: blue;;">כבר תרמת?</span>]] 19:37, כ"ט באדר א', ה'תשפ"ד. |
עריכות