509
עריכות
(5 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 79: | שורה 79: | ||
*הרבי שלל מספר פעמים קריאת שם מקווה על שם אדם פרטי{{הערה|שולחן מנחם חלק ד' עמוד קסט.}}, אך בשנים שלאחר מכן אישר זאת בכמה וכמה מקרים{{הערה|הרב אלעזר אייזיקאוויטש, '''קריאת שם למקווה וכיו"ב''', הערות וביאורים אהלי תורה פרשת קרח ג' תמוז תשפ"ב עמוד 119.}}. | *הרבי שלל מספר פעמים קריאת שם מקווה על שם אדם פרטי{{הערה|שולחן מנחם חלק ד' עמוד קסט.}}, אך בשנים שלאחר מכן אישר זאת בכמה וכמה מקרים{{הערה|הרב אלעזר אייזיקאוויטש, '''קריאת שם למקווה וכיו"ב''', הערות וביאורים אהלי תורה פרשת קרח ג' תמוז תשפ"ב עמוד 119.}}. | ||
==טבילה במקווה== | ==טבילה במקווה לפני התפילה== | ||
{{ערך מורחב|טבילה במקווה}} | {{ערך מורחב|טבילה במקווה}} | ||
{{ | בקרב חסידי חב"ד בפרט ותלמידי הבעש"ט בכלל<ref>ואף היה נהוג כן בקרב אחב"י הספרדים-ראה בספר [[ותורה יבקשו מפיהו]].</ref> נהוג לילך למקווה קודם התפילה, לתוספת טהרה. | ||
הרבי הסביר זאת על פי דברי הרשב"א - הובא במגן אברהם ריש סימן ד' - אשר האדם בקומו בבקר הוא ככהן המתכונן לעבודה, והרי אין נכנסים לעבודה אלא בטבילה תחלה. הרבי מסביר, כי על אף שלא קבעו זה חובה, כמו שלא קבעו גדולה מזו - טבילת עזרא, הסיבה לכך היא מפני שאין כח בצבור לעמוד בה. | |||
בשנים הראשונות של הישיבה בלוד, עודד הרב [[שלמה חיים קסלמן]] ללכת למקוה שלוש פעמים בשבוע. וכפי שסיפר הרב [[משה ליפא רבינוביץ]] שהרב שלמה חיים אמר כי רמז לזה הוא הדין - בשר שלא הודח שלושה ימים אסור לאוכלו. אמנם בשנים הבאות עודד ללכת לטבול במקווה כל יום{{הערה|המשפיע, חלק א, ע' 460}}. | |||
== ראו גם == | == ראו גם == | ||
*[[הויה על ידי טהרה]] | *[[הויה על ידי טהרה]] | ||
*[[כוונת המקווה]] | *[[כוונת המקווה]] | ||
*[[טיט הנידוק]] | |||
*[[מעיין שהוא משוך כנדל]] | |||
*[[מי תמציות]] | |||
== לקריאה נוספת == | == לקריאה נוספת == |
עריכות