מקווה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 1,335 בתים ,  7 אפריל
 
(5 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 79: שורה 79:
*הרבי שלל מספר פעמים קריאת שם מקווה על שם אדם פרטי{{הערה|שולחן מנחם חלק ד' עמוד קסט.}}, אך בשנים שלאחר מכן אישר זאת בכמה וכמה מקרים{{הערה|הרב אלעזר אייזיקאוויטש, '''קריאת שם למקווה וכיו"ב''',  הערות וביאורים אהלי תורה פרשת קרח ג' תמוז תשפ"ב עמוד 119.}}.
*הרבי שלל מספר פעמים קריאת שם מקווה על שם אדם פרטי{{הערה|שולחן מנחם חלק ד' עמוד קסט.}}, אך בשנים שלאחר מכן אישר זאת בכמה וכמה מקרים{{הערה|הרב אלעזר אייזיקאוויטש, '''קריאת שם למקווה וכיו"ב''',  הערות וביאורים אהלי תורה פרשת קרח ג' תמוז תשפ"ב עמוד 119.}}.


==טבילה במקווה==
==טבילה במקווה לפני התפילה==
{{ערך מורחב|טבילה במקווה}}
{{ערך מורחב|טבילה במקווה}}
{{להשלים}}
בקרב חסידי חב"ד בפרט ותלמידי הבעש"ט בכלל<ref>ואף היה נהוג כן בקרב אחב"י הספרדים-ראה בספר [[ותורה יבקשו מפיהו]].</ref> נהוג לילך למקווה קודם התפילה, לתוספת טהרה.
 
הרבי הסביר זאת על פי דברי הרשב"א - הובא במגן אברהם ריש סימן ד' - אשר האדם בקומו בבקר הוא ככהן המתכונן לעבודה, והרי אין נכנסים לעבודה אלא בטבילה תחלה. הרבי מסביר, כי על אף שלא קבעו זה חובה, כמו שלא קבעו גדולה מזו - טבילת עזרא, הסיבה לכך היא מפני שאין כח בצבור לעמוד בה.
 
בשנים הראשונות של הישיבה בלוד, עודד הרב [[שלמה חיים קסלמן]] ללכת למקוה שלוש פעמים בשבוע. וכפי שסיפר הרב [[משה ליפא רבינוביץ]] שהרב שלמה חיים אמר כי רמז לזה הוא הדין - בשר שלא הודח שלושה ימים אסור לאוכלו. אמנם בשנים הבאות עודד ללכת לטבול במקווה כל יום{{הערה|המשפיע, חלק א, ע' 460}}.
 
== ראו גם ==
== ראו גם ==
*[[הויה על ידי טהרה]]
*[[הויה על ידי טהרה]]
*[[כוונת המקווה]]
*[[כוונת המקווה]]
*[[טיט הנידוק]]
*[[מעיין שהוא משוך כנדל]]
*[[מי תמציות]]


== לקריאה נוספת ==
== לקריאה נוספת ==
509

עריכות