משתמש:בא מועד: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(הסרה)
 
(18 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
זעירא דמן חבריא אנ"ש דק"ק [[חב"ד]]-[[ליובאוויטש]] יצ"ו. לשעבר כונה '''ליובאוויטשער''' ([[מיוחד:תרומות/ליובאוויטשער|תרומות]]) ו'''א.ב. קיסר'''.
{{יישור טקסט|מרכז|
*{{ציטוטון|אַתָּ֣ה תָ֭קוּם, תְּרַחֵ֣ם צִיּ֑וֹן; כִּי־עֵ֥ת לְ֝חֶֽנְנָ֗הּ, כִּי־'''בָ֥א מוֹעֵֽד'''|[[תהלים]] קב, יד}}
{{גודל|5|{{ציטוטון|[[עד מתי|עַד מָתַי]]?!}}}}{{ש}}
*{{ציטוטון|מַהֵר, אָהוּב, כִּי '''בָא מוֹעֵד''', וְחָנֵּֽנוּ כִּימֵי עוֹלָם|פיוט [[ידיד נפש]] לר' אלעזר אזכרי, מחבר ספר חרדים}}
{{ציטוטון|אַתָּ֣ה תָ֭קוּם, תְּרַחֵ֣ם צִיּ֑וֹן; כִּי־עֵ֥ת לְ֝חֶֽנְנָ֗הּ, כִּי־'''בָ֥א מוֹעֵֽד'''|[[תהלים]] קב, יד}}{{ש}}
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=וואַרף אַוועק דיין פּוסטן יחוס,{{ש}}אַ מענטש, אַ מענטש דאַרף מען זיין!
{{ציטוטון|מַהֵר, אָהוּב, כִּי '''בָא מוֹעֵד''', וְחָנֵּֽנוּ כִּימֵי עוֹלָם|פיוט [[ידיד נפש]] לר' אלעזר אזכרי, מחבר ספר חרדים}}{{ש}}
 
{{קטן|פיוט ל[[רבי אברהם בן עזרא]] – המשפטים נקראים מתחילתם לסופם ומסופם לתחילתם:}}{{ש}}
'''תרגום:'''{{ש}}זרוק את יחוסך הריקני,{{ש}}אדם, אדם יש להיות!|מקור=ר' [[פרץ מוצקין#ניגונו|פרץ מאצקין]] ע"ה}}
{{ציטוטון|אָבִי אֵ־ל חַי שְׁמֶךָ, לָמָּה הַמֶּלֶךְ מָשִׁיחַ לֹא יָבֹא?{{ש}}דְּעוּ מֵאֲבִיכֶם, כִּי לֹא בוֹשׁ אֵבוֹשׁ; שׁוֹב אָשׁוּב אֲלֵיכֶם, כִּי '''בָא מוֹעֵד'''!}}
 
}}
==משמעותה של הכרזת יחי==
זעירא דמן חבריא אנ"ש דק[[חב"ד]]-[[ליובאוויטש]] יצ"ו. לשעבר כונה '''ליובאוויטשער''' ([[מיוחד:תרומות/ליובאוויטשער|תרומות]]) ו'''א.ב. קיסר'''.{{ש}}
{{ציטוט|תוכן=בואו נדבר הכי פשוט שיש. כולנו כאחד מאמינים, באמת ובתמים, בנשיאותו של נשיא דורנו עלינו. כולנו כאחד חונכנו שחסידות ומשיח זה המשך אחד בלתי ניתן להפרדה ח"ו. כולנו כאחד מכירים ומאמינים בדברים החד משמעיים שנאמרו ונשנו בשיחות הקודש, שנשיא הדור הוא הוא המשיח שבדור. כולנו כאחד יודעים ומאמינים שדורנו, דור השביעי, הוא הוא דור הראשון לגאולה, ונשיא דורנו הוא הוא יגאלנו. אלו הם הערכים הבסיסיים עליהם עומדים כולנו כאחד כהיום הזה.
'''מודעה והבהרה:''' וזאת למודעי, שאין בעריכותיי באתר משום הזדהות ח"ו עם דעות שונות ומשונות המובעות בו, בין במרחב הערכים ובין במרחב השיחה. ואין אחריותי אלא על עריכותיי שלי.
 
זו, ורק זו, משמעותה של הכרזת יחי, האמונה והציפיה בהתגלותו הקרובה של הרבי מלך המשיח, והבעת ההתמסרות אליו. כפשוטם של מילים. וכמבואר בשיחת הקודש הידועה, "תוכנה של הכרזה זו שכבר הגיע הזמן דהקיצו ורננו שוכני עפר כמו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, ועד דהקיצו ורננו דוד מלכא משיחא . . יש בהכרזה זו גם התוכן דענין ההכתרה". ובמשמעות זו כולנו כאחד משותפים בה.
 
זה בסדר לדון על מתי ואיך וכמה מתאים להכריז זאת. ואם מישהו מפני סיבה מעדיף לבטא זאת בצורה אחרת, זכותו. ועל הכל אפשר לדבר. כל עוד אדם מבטא את דעותיו בצורה הוגנת, ומתייחס לזולתו בצורה הוגנת.
 
אבל זה לא בסדר, לא הוגן, לעקם את המציאות ולנסות להעמיס על הכרזה זו משמעויות נוספות, אידיאולוגיות או פוליטיות, שאינן תואמות למילים, ואינן תואמות למציאות. כל נסיון כזה הוא דמגוגיה נמוכה. נסיון כאילו אלגנטי להוציא את הכרזת היחי מחוץ ללגטימציה, בתירוצים שאינם אמיתיים. והגיע הזמן לשים לדמגוגיה הזו סוף.
 
האמירה שהוצגה במכתב הנ"ל, כאילו יחי = אין אוהל = מי שמכריז יחי חפץ (ח"ו) בחילול שמו של הרבי, היא חשיבה קטנונית וחד מימדית, שאינה מתאימה למציאות, פוגעת בציבור גדול (בכמות ואיכות) של חסידים, ומתאימה עד גיל 17 בלבד, או לאנשים שמעוניינים לשכנע את עצמם בזה. אמירות כאלו, הם המרעילות את האוירה, והופכות את החילוקי דעות לפירוד לבבות.
 
[שלא לדבר על כך שמתוך זה בא לסברה העקומה, שהואיל ועשה מהכרזת יחי העבירה הכי גדולה, הרי הוא יכול להמשיך ולעשות מזה סיבה להחרים את המעמד הקדוש של הכנסת ספר תורה. אני רוצה לחשוב שמי שכתב זאת, לא באמת חשב לפני כן אם היה מעיז לכתוב לרבי כזה משפט].
 
זאת ועוד:
 
מי שרוצה לכרוך בכח את הדברים זה בזה, וכאילו הכרזת יחי בהכרח סותרת לאוהל, ובשם האוהל הוא רוצה למחוק את הכרזת היחי מהמציאות, הוא הוא שיוצר את הסתירה הזו, והוא הוא זה שגורם לכך שיש כאלו שהכרזת יחי חשובה להם, ולכן יוותרו על האוהל. וגם זה, קל להבין.|מקור=הרב [[שלום דובער וולף (צפת)|שלום דובער וולף]]}}


* {{ציטוטון|און ניט OK אויף איינגליש, נאָר ס'דארף זיין "גוט" אין אידיש|[[חלוקת דולרים]], [https://chabad.info/video/rebbe/dailyvideo/785431/ ט' ניסן ה'תנש"א]}}
* [https://chabad.info/blogs/705022 משמעותה של הכרזת יחי], מאת הרב [[שלום דובער וולף (צפת)|שלום דובער וולף]] שי'


'''הדפים שלי:'''
'''הדפים שלי:'''
*[[/הבעל שם טוב]]
*[[/הבעל שם טוב]]
*[[/בנימין קלעצקער]]
*[[/בנימין רבינוביץ]]
*[[/טיוטה/חיים מאיר היילמן]]
*[[/טיוטה/חיים מאיר היילמן]]
*[[/הבחירות לכנסת]]
*[[/הבחירות לכנסת]]
*[[/ויכוחא רבה]]
*[[/ויכוחא רבה]]
*[[/מגילת י"ט כסלו]]


על ר' משה הרשלר:
על ר' משה הרשלר:
שורה 37: שורה 26:
אזכור הרבי בדעת סופרים:
אזכור הרבי בדעת סופרים:
* {{היברובוקס|הרב [[חיים דב רבינוביץ]], '''[[דעת סופרים]]''', מקורות|עמ' י-יא|39781|פרשת ויצא, הע' ב; פרק לב, הע' ב}}
* {{היברובוקס|הרב [[חיים דב רבינוביץ]], '''[[דעת סופרים]]''', מקורות|עמ' י-יא|39781|פרשת ויצא, הע' ב; פרק לב, הע' ב}}
[[סבא]] ו[[סבתא]]:
* [[זושא וולף]], '''[https://col.org.il/files/uploads/original/2022/03/62397e873f5e2_1647935111.pdf עטרת זקנים]''', תשפ"ב

גרסה אחרונה מ־14:36, 4 באפריל 2024

"עַד מָתַי?!"
"אַתָּ֣ה תָ֭קוּם, תְּרַחֵ֣ם צִיּ֑וֹן; כִּי־עֵ֥ת לְ֝חֶֽנְנָ֗הּ, כִּי־בָ֥א מוֹעֵֽד" (תהלים קב, יד)
"מַהֵר, אָהוּב, כִּי בָא מוֹעֵד, וְחָנֵּֽנוּ כִּימֵי עוֹלָם" (פיוט ידיד נפש לר' אלעזר אזכרי, מחבר ספר חרדים)
פיוט לרבי אברהם בן עזרא – המשפטים נקראים מתחילתם לסופם ומסופם לתחילתם:
"אָבִי אֵ־ל חַי שְׁמֶךָ, לָמָּה הַמֶּלֶךְ מָשִׁיחַ לֹא יָבֹא?
דְּעוּ מֵאֲבִיכֶם, כִּי לֹא בוֹשׁ אֵבוֹשׁ; שׁוֹב אָשׁוּב אֲלֵיכֶם, כִּי בָא מוֹעֵד!"

זעירא דמן חבריא אנ"ש דק"ק חב"ד-ליובאוויטש יצ"ו. לשעבר כונה ליובאוויטשער (תרומות) וא.ב. קיסר.
מודעה והבהרה: וזאת למודעי, שאין בעריכותיי באתר משום הזדהות ח"ו עם דעות שונות ומשונות המובעות בו, בין במרחב הערכים ובין במרחב השיחה. ואין אחריותי אלא על עריכותיי שלי.

הדפים שלי:

על ר' משה הרשלר:

אזכור הרבי בדעת סופרים:

הרב חיים דב רבינוביץ, דעת סופרים, מקורות, ‏עמ' י-יא, פרשת ויצא, הע' ב; פרק לב, הע' ב, באתר HebrewBooks סבא וסבתא: