יהא שמיה רבא: הבדלים בין גרסאות בדף

(דף חדש: {{תפילה}} אמירת אמן יהא שמיה רבא, בקול רם ובכוונה בכל כוחו, קורעת גזר דינו של אדם, גם של שבעים שנה.<REF>[[מ…)
 
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(17 גרסאות ביניים של 14 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{תפילה}}
{{פירוש נוסף|נוכחי=עניית "אמן יהא שמיה רבא"|אחר=עניית 'אמן'|ראו=[[אמן]]}}
אמירת [[אמן יהא שמיה רבא]], בקול רם ובכוונה בכל כוחו, קורעת גזר דינו של אדם, גם של שבעים שנה.<REF>[[מסכת שבת]].</REF>
 
במהלך ה[[קדיש]] עונה הקהל: '''אָמֵן'''. בפעם השלישית הוא ממשיך יחד עם אומר הקדיש: '''אָמֵן, יְהֵא שְׁמֵיהּ רַבָּא מְבָרַךְ, לְעָלַם וּלְעָלְמֵי עָלְמַיָּא יִתְבָּרֵךְ.'''
 
עניית ה"אָמֵן יְהֵא שְׁמֵיהּ רַבָּא" בקול רם ובכוונה בכל כוחו, קורעת גזר דינו של אדם, גם של שבעים [[שנה]]{{הערה|1=[[מסכת שבת]].}}.


== פירוש המילים ==
== פירוש המילים ==


פירוש המילים הם: יהא שמו הגדול, מבורך לעולם ועד. פירוש אחר של המילים הוא מה שפירש במחזור ויטרי, יהא שמיה רבא שזו תפלה שאנו מתפללין שימלא שמו ככתוב <REF>שמות יז.</REF> כי יד על כס יה שלא יהא שמו שלם וכסאו שלם עד שימחה זרעו של עמלק, ופירושו כך, יהא שמי"ה שם יה רבא, כלומר: שאנו מתפללין שיהא שמו גדול ושלם, ומבורך לעולם היא תפלה אחרת, כלומר, ומבורך לעולם הבא.<REF>[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=1&daf=3&format=text תוס' ד"ה ועונין, ברכות ג א.]</REF>
פירוש המילים הם: יהא שמו הגדול, מבורך לעולם ועד. פירוש אחר של המילים הוא מה שפירש במחזור ויטרי, יהא שמיה רבא שזו תפילה שאנו מתפללין שימלא שמו ככתוב{{הערה|1=שמות יז.}} כי יד על כס יה שלא יהא שמו שלם וכסאו שלם עד שימחה זרעו של עמלק, ופירושו כך, יהא שמי"ה שם יה רבא, כלומר: שאנו מתפללין שיהא שמו גדול ושלם, ומבורך לעולם היא תפילה אחרת, כלומר, ומבורך לעולם הבא{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=1&daf=3&format=text תוס' ד"ה ועונין, ברכות ג א.]}}.
 
==קדושת הקדיש==
קדושת הקדיש אינה כשאר הקדושות שמשלשים בהן. היא פותחת את כל המנעולים, שוברת את שרשראות הברזל ומרסקת את כל הקליפות. הכול בשביל להביא קידוש השם לעולם כולו{{הערה|מלוקט משיעורי הרב שמואל בניהו}}.


== יוקר האמירה ==
== יוקר האמירה ==
שורה 10: שורה 16:
הרבה שנים קודם [[פטרבורג]] (המאסר שם בשנת [[תקנ"ט]]), יצא פעם [[אדמו"ר הזקן]] לציבור ואמר: בגן עדן מרגישים ("דערהערט מען") את היוקר של [[עולם הזה]]. לא מיבעי מלאכי השרת, אפילו נאצלים הראשונים היו מוסרים הכל עבור "אמן יהא שמיה רבא" של יהודי, כשהוא אומרה בכל כוחו כפירושו בכל כוונתו, היינו - הוא לגמרי בתוך זה.
הרבה שנים קודם [[פטרבורג]] (המאסר שם בשנת [[תקנ"ט]]), יצא פעם [[אדמו"ר הזקן]] לציבור ואמר: בגן עדן מרגישים ("דערהערט מען") את היוקר של [[עולם הזה]]. לא מיבעי מלאכי השרת, אפילו נאצלים הראשונים היו מוסרים הכל עבור "אמן יהא שמיה רבא" של יהודי, כשהוא אומרה בכל כוחו כפירושו בכל כוונתו, היינו - הוא לגמרי בתוך זה.


זה היה כל המאמר, והוא פעל כזו התלהבות והתלהטות אצל השומעים, ששנה שלמה אמרו "אמן יהא שמיה רבא" בהתלהטות<REF>היום יום י"ז אדר א'.</REF>
זה היה כל המאמר, והוא פעל כזו התלהבות והתלהטות אצל השומעים, ששנה שלמה אמרו "אמן יהא שמיה רבא" בהתלהטות{{הערה|[[היום יום]] י"ז אדר א'.}}
 
==ראו גם==
* [[עניית אמן]]
* [[ברוך הוא וברוך שמו]]
 
 
{{תפילה}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תפילה]]
[[קטגוריה:תפילה]]
1,732

עריכות