פתיחת התפריט הראשי

שינויים

{{אידישעפדיהקיצור דרך|[[חב:אחפ]]}}{{פארבריינגען}}<!-- נא לא למחוק שורה זו ולא למחוק את השורות שמעליה - בבקשה כיתבו בתחתית העמוד. -->היי, הגעתי לפה בדפדוף באינטרנט - למה אתם חושבים שהרבי משיח? הוא מעולם לא אישר את זה. סתם שאלה סקרנית. אשמח לשמוע תשובה [[משתמש:סתם שאלה|סתם שאלה]] - [[שיחת משתמש:סתם שאלה|שיחה]], 10:06, א' בשבט, ה'תשפ"ג 10:06, 23 בינואר 2023 (UTC):בשמחה. ראה ערך [[הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח]], אם יש לך שאלה נוספת, תכתוב [[שיחת משתמש:חב"דפדי פעיל|כאן]]. {{משתמש:חב"דפדי פעיל/חתימה}} 15:03, א' בשבט, ה'תשפ"ג ''<font size="1">(23 בינו' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]==התוועדות==אולי מישהו שנמצא אצל הרבי, יואיל להתוועד עמנו הדוויים והסחופים, ולכתוב קצת איך הלך השנה.. [[משתמש:אליהו ב.|אליהו ב.]] - [[שיחת משתמש:אליהו ב.|שיחה]], 07:11, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"א 07:11, 12 באוקטובר 2020 (UTC):וכי סלקא דעתך, שמי שנמצא אצל הרבי יש לו זמן להיות באינטרנט? רח"ל!{{קריצה}} וממילא שאם '''כן''' יהיה למישהו זמן להיות פה, זה אומר שה'התקשרות' שלו לא משהו, וממילא שהוא לא יוכל להתוועד עמנו הדווים והסחופים, ולא יוכל לרוממנו! {{לחיים}}! '''[[משתמש:ווילדקייט|ווילדקייט]] ~ [[שיחת משתמש:ווילדקייט|לכתחילה באופן המתקבל]]''' 08:46, 12 באוקטובר 2020 (UTC)למה החלטת שההתקשרות שלו לא משהו?! בגלל שהמשפיע שלך בישיבה חינך אותך לפוזות האלה או שזה בא ממך? (שזה עוד יותר גרוע) וגם אם כן למה דווקא מי שנמצא בסווענטי לא יכול להיות במחשב ואתה כן? מאיפה ההיתר הזה? (לדבריך). חבל שכשאתה נמצא בסווענטי אתה נמצא שם כי אמרו לך להיות שם ולא כי יש לך רצון להיות שם.[[משתמש:יוסי כהן|יוסי כהן]] - [[שיחת משתמש:יוסי כהן|שיחה]], 14:28, כ"ט באב, ה'תשפ"ב 14:28, 26 באוגוסט 2022 (UTC) == חסידים! אוי מה היה לנו?! == בשנים 'ההם', כשבת המשתמש {{א|חסיד}} על כסא מפעילו אשר בחב"דפדיה, עשו משתה ומלאו ארכיוני שיחה פה, בא חסידשע פבריינגן, מדי שנה בשנה, ואף פחות מזה.ועתה, 3 שנים לקחו לנו למלאות ארכיון! מאיפה הגיע ה'יובש' אלינו? חב"ד(פדיה) לא מתוועדת? הלא רץ בקורונה אנחנו צריכים למלאות לפחות 2-3! ראטיוועט! תתעוררו! '''[[משתמש:ווילדקייט|ווילדקייט]] ~ [[שיחת משתמש:ווילדקייט|לכתחילה באופן המתקבל]]''' 12:04, 12 באוקטובר 2020 (UTC):אולי בגלל שחב"דפדיה אינה מקום למשועממים וחסרי מעש? א חסידישע פארבריינגען הוקם בכדי לתת חיזוק של התקשרות מדי פעם למשתמשים. לא בכדי למלאות את זמנכם הפנוי ולשבת חסרי מעש. כאן זה לא המקום לכך, ואם יאמרו שכן אוי מה היה לנו, וחבדפדיה התדרדרה רבות רח"ל.| [[משתמש:חסיד ליובאוויטש|חסיד ליובאוויטש]] | [[שיחת משתמש:חסיד ליובאוויטש|שיחה]] 13:20, 12 באוקטובר 2020 (UTC)::{{א|חסיד ליובאוויטש|חסיד}} יקר, אם לא הבנת כתבתי את זה בצחוק. אם לא הבנת... '''[[משתמש:ווילדקייט|ווילדקייט]] ~ [[שיחת משתמש:ווילדקייט|לכתחילה באופן המתקבל]]''' 14:25, 12 באוקטובר 2020 (UTC)::ומלבד זאת שתוכל לראות שכתבתי את דבריי ל"תפארת המליצה", ומזה אפשר להבין שזה בצחוק! '''[[משתמש:ווילדקייט|ווילדקייט]] ~ [[שיחת משתמש:ווילדקייט|לכתחילה באופן המתקבל]]''' 14:49, 12 באוקטובר 2020 (UTC):::מדוע חשוב לך להבהיר רבות שזה היה בצחוק? הבנו,(או שמא אתה בעצמך לא מאמין בדבריך ובד"א מנסה לשכנע את עצמך) לא צריך לעשות מזה עניין.| [[משתמש:חסיד ליובאוויטש|חסיד ליובאוויטש]] | [[שיחת משתמש:חסיד ליובאוויטש|שיחה]] 15:10, 12 באוקטובר 2020 (UTC)::::אם "הבנת", מה אתה עושה מזה סיפור? '''[[משתמש:ווילדקייט|ווילדקייט]] ~ [[שיחת משתמש:ווילדקייט|לכתחילה באופן המתקבל]]''' 15:27, 12 באוקטובר 2020 (UTC):::::{{א|ווילדקייט}}, נראה שאתה במצב רוח טוב. אמנם אתה חדש כאן אבל נקווה שכך אתה תמיד ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 00:50 • כ"ה בתשרי ה'תשפ"א == כ"ז שנה! == היום, לפני כ"ז שנה, נסגר הוילון ומאז לא נפתח. חסידי חב"ד שבכל אתר ואתר, ומשתמשי חב"דפדיה שב[[חב"דפדיה|אתר]], נדרשים לחשוב, לטכס עצה, על מה שעשינו ועל מה שלא עשינו, בכדי להביא להתגלות [[כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א]]. אביא כעת יומן שהתפרסם ב{{אינפו}} על הפעם האחרונה שזכינו לצפות הרבי בעיני בשר ודם:{{ציטוט|תוכן=כל חסיד אשר זכה להיות בתקופה בה זכינו לראות את כ"ק אד"ש מלך המשיח מעודד את שירת 'יחי' בעוז, זוכר את הרגעים בהם הוא עמד יחד אחיו החסידים וחיכה לרגע בו יפתח הוילון ויזכה לראות את הרבי, 'מלך ביופיו' בעידוד השירה. היום, י"ד במר-חשוון, לפני 27 שנה בדיוק, זכינו לראות את הרבי מלך המשיח בפעם האחרונה בעיניים הגשמיות – לעת עתה… לרגל היום המיוחד, אנו מגישים לקהל הגולשים חלק מיומנו של ר' אלי וולף שהיה נוכח במעמד ב-770: יום שישי, יד "מר" חשוון, השעה 17:39. עוד רגע קט השבת פורסת כנפיה, ואנחנו עומדים מייחלים, מצפים, מביטים כלפי למעלה – האם נזכה היום? מאז יום ראשון האחרון, אחרי תפלת ערבית – לא זכינו לראות את תואר פניו הק' של הרבי. כבר חמשה ימים שהרבי לא יצא לתפלות בציבור. הגעגועים עזים. לפני כ-20 דקות, בשעה 17:20, התקבלה לפתע בביפרים ההודעה המשמחת: "מנחה נאו". והרבי נכנס לתפלת מנחה עם הציבור. התפלה הסתיימה לפני כ-4 דקות, התריסים בחדרון הורדו, ואנחנו עומדים, מביטים אל מרפסת הווילון – הנזכה?! האם נזכה לראות את הרבי?! רבי, מתגעגעים לראותך. כל דקה נדמית כנצח. עברה דקה, ועוד דקה, ועוד דקה, ועוד דקה – הנזכה?! ב-17:40 זכינו! הוילון הוסט, והנה אנו רואים שוב את הרבי. מביטים ומביטים… אוי ג-אט אין הימעל, שלא ייגמר הרגע הזה. אנחנו עומדים ושרים, עומדים וזועקים, עומדים ומתפללים, מתפללים מכל הלב, מתחננים אל הקב"ה, אוי רבש"ע: "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד"! חמש דקות תמימות ישב הרבי על המרפסת, עודד את השירה, חמש דקות שזכינו לראות את הרבי – ואז פנה הרבי לשמאלו, כאות לסגירת הוילון. והוילון נסגר… נסגר הוילון, אוי אלוקים. הוילון נסגר, ולא ראינו עוד את הרבי. הוילון נסגר על המרפסת, והוילון נסגר עלינו. חשך עולמינו. הוילון נסגר, ומאז – ועד היום, לא ראינו שוב את זיו פניו… מאז אותו רגע, מאז שנסגר מולנו הוילון, מאז אותו י"ד חשון תשנ"ד, מאז השעה 17:45 – לא ראינו עוד את הרבי… אוי רבי! מתי, מתי נחזה שוב בזיו פניך, מלך ביופיו תחזינה ענינו? ריבונו של עולם – מתי ייקרע המסך הזה?! • • • וגם עכשיו, עומדים בנסיון ולא נשברים… חזקים ביחד… בבטחון מוחלט ברבינו הקדוש, וזועקים ומתחננים – ריבונו של עולם! עד מתי?! אנא ה' – שתהיה עכשיו ממש ההתגלות של הרבי מלך המשיח, נאו! מיד!.. "רצוננו לראות את מלכנו" יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!!! והנה הוא בא….}} לחיים! [[משתמש:נאור חיים|{{גופן|3|יד1|נאור חיים}}]] <small>•</small> [[שיחת משתמש:נאור חיים|חדר ועידה]] <small>•</small> [[{{#זמןמ:xhxjj xjx}}]] [[{{#time:xhxjY}}]], [[הפצת המעיינות|מביאים]] את ה[[משיח]]. 06:28, 1 בנובמבר 2020 (UTC)[[קובץ:הוילון....png|ממוזער|250px]]:לחיים ולברכה! אוסיף על דברי הנאור ואדיר, שכ"ז שנה זה בעצם ז"ך שנה! ואם כן, הרי שכבר סבלנו מספיק כתיתות, וללא ספק עומדים זכים ומזוככים להתגלות היום! --''[[חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות|חב"דפדים חדורים]]'' • '''[[משתמש:יוסי מ.|יוסי]]''' • '''[[שיחת משתמש:יוסי מ.|מ.]]''' • 13:53, י"ד בחשוון, ה'תשפ"א::אכן כן, וזה הזמן להתחיל לתכנן מיזמים לקראת כ"ח ניסן - 30 שנה. [[משתמש:נאור חיים|{{גופן|3|יד1|נאור חיים}}]] <small>•</small> [[שיחת משתמש:נאור חיים|חדר ועידה]] <small>•</small> [[{{#זמןמ:xhxjj xjx}}]] [[{{#time:xhxjY}}]], [[הפצת המעיינות|מביאים]] את ה[[משיח]]. 13:59, 1 בנובמבר 2020 (UTC) ==לחיים==הנני רואה שהמיזם האדיר הזה כמעט לא פעיל לצערינו, אז זה הזמן לחזק אותו: ב"ה, אחרי זמן ארוך, זכיתי לשוב לאתר ולהפיץ את המעיינות. עם סיום חודש חשוון ובהקשר לעבודתנו החשובה באתר, הנני מביא את הדברים הבאים: כידועבהזדמנויות רבות התייחס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לעזיבת בית חיינו עם סיום חודש החגים , [[חודש תשרי]], וביאר אותו באריכות רבה מנקודות מבט שונות תוך כדי שמסביר את הרגשתו של כל יהודי בסיום חודש תשרי (ראו בשיחה מדר"ח מרחשון תשמ"ט):  '''"כאשר מדובר אודות יהודים אשר מרצונם הטוב עזבו את מקומם ו"בחרו בחלק היפה", גלו למקום תורה ומקום תפילה, ביהכנ"ס וביהמ"ד, ד' אמות של תורה עבודה וצדקה, דנשיא דורנו כ"ק מו"ח אדמו"ר, והסתופפו יחד ("פארבראכט צוזאמען") משך חודש תמים, חודש תשרי המרובה במועדות . . הרי בודאי בימים אלו הם רחוקים מעניני החול, ומעמדם ומצבם הוא בדוגמת ה"תיבה" וא"כ, הם טוענים, למה לנו לצאת מה"תיבה", לשוב "איש תחת גפנו ותחת תאנתו" למקומות כאלו שבהם מתעסקים בעניני החול"?''' בהמשך הדברים מביא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א את המענה לזה: '''"הקב"ה פונה אל כל אחד ואחת ואומר לו: "עת לכל חפץ", לכל דבר יש את הזמן שלו, יש זמנים שבהם האדם צריך להיות סגור בתיבה "בא אל התיבה", אולם כעת זה זמן של "צא מן התיבה", לעשות לו ית' דירה בתחתונים, עד לתחתון שאין תחתון למטה הימנו. . . ועד"ז בנוגע לאלו שהיו ב"ד' אמותיו של נשיא דורנו", שהשהיה היא נתינת כח שצריכה להשפיע על כל השנה כולה, שגם כאשר יחזרו לביתם ויהיו "איש תחת גפנו ותחת תאנתו", ינצלו את ההשפעה שהם קבלו ממקום זה, כדי להשפיע שם".''' המסר הוא ברור, ובמיוחד למשתמשי חב"דפדיה שיחיו: יש לך זמן? יש לך מה לתרום? עשה זאת באתר חב"דפדיה. אל תשאר בתיבה שלך, הפץ זאת לאחרים, כידוע מדברי התורה הקדושה. ויה"ר, שנזכה להמשיך בעבדותנו הקדושה כאן באתר, ושעבודתנו ח"ו לא תהיה לריק ובעז"ה עוד היום יתגלה אבינו מלכינו מה"מ תיכף ומיד ממש, אמן! לחיים חסידים!
{{קו תחתון|'''הנאמר לעיל מוקדש לניצחונו המוחלט של חסיד אומות העולם מר דולנד ג'ון בן פרד טראמפ, שיזכה להנהיג את [[קטגוריה:מיזמי חבארה"דפדיה|*ב]] וימשיך לתמוך ב[[יהדות]] וב[[ארץ ישראל]]{{ארכיון|מספר ארכיון=וישמור על [[חב"דפדיה:א חסידישע פארבריינגען/ארכיון 1|תמוז תשס"ח - סיוון ה'פרצתשלושת השלמויות]] * כפי שנאבק [[חבהרבי שליט"דפדיה:א חסידישע פארביינגען/ארכיון 2|תמוז ה'פרצת - עד ער"ה תהא שנת גאולת עולם]]. '''}}
{{לחיים}}▪ [[משתמש:שליח ציבור|שליח ציבור]] ▪ [[שיחת משתמש:שליח ציבור|שיחה]] ▪ 15:18, ט"ז בחשוון, ה'תשפ"א 15:18, 3 בנובמבר 2020 (UTC):{{לחיים}} [[משתמש:פולע|פולע]] - [[שיחת משתמש:פולע|שיחה]], 18:59, ט"ז בחשוון, ה'תשפ"א 18:59, 3 בנובמבר 2020 (UTC)::לאיפה נעלמו כל המשתמשים? צריך להתוועד קצת לזכותו של דולנד טראמפ..[[משתמש:פולע|פולע]] - [[שיחת משתמש:פולע|שיחה]], 19:00, ט"ז בחשוון, ה'תשפ"א:::לכל מקרה שלא יהיה כבר הכנתי פסקה על ג'ו ביידן בערך [[נשיאי ארצות הברית]] {{קריצה}} {{לחיים}} </font>&nbsp;[[User:שמואל חיים|<span style=><font face="Guttman rashi" size="2.5">שמואל חיים</font>]] ('''[[שיחת משתמש:שמואל חיים|שיחה]]''') 19:06, 3 בנובמבר 2020 (UTC)::::לאיפה נעלמה האמונה שלך? טראמפ הוא משוגע, אבל לפחות בכיוון הטוב.. (כמו להבדיל קריזיי אבאוט משיח.. {{קריצה}})![[משתמש:פולע|פולע]] -[[שיחת משתמש:פולע|שיחה]], 19:09, ט"ז בחשוון, ה'תשפ"א:::::טוב, אני מקווה שאתם פשוט אוספים כוחות להתוועדות כ' חשוון הבעל"ט, נו שוין. [[משתמש:פולע|פולע]] - נא [[שיחת משתמש:פולע|שיחה]], 19:23, ט"ז בחשוון, ה'תשפ"א::::::והנה יש לך חומר להכניס בערך 'תיבת נח' הנמצא ב[[משתמש:שמואל חיים/מרתון 50 ערכים ביום|מיזם]] בערכים שזקוקים לעריכה... ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 06:48 • י"ז בחשוון ה'תשפ"א:::::::אתה רואה מה זה..[[משתמש:פולע|פולע]] - [[שיחת משתמש:פולע|שיחה]], 07:39, י"ז בחשוון, ה'תשפ"א 07:39, 4 בנובמבר 2020 (UTC)::::::::חב"ד לא למחוק שורה זו ולא למחוק מתערבת בפוליטיקה. במקום להתפלל שאיש כזה או אחר יהיה פרזידנט (בתקווה שבאמת יעמוד בדיבורו - ויעשה דברים טובים) עדיף להתפלל שהפרזידנט (יהיה מי שיהיה) יפעל רק טוב - לנחת רוב כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שיל"ו. וכמאמר [[דוד המלך|נעים זמירות ישראל]] {{ציטוטון|אל תבטחו בנדיבים בבן אדם שאין לו תשועה . . אשרי שא-ל יעקב בעזרו שברו על ה' אלוקינו|[[תהילים]] קמ"ו, ג'-ה'}}. בברכת הגאולה השלמה -- [[משתמש:חלוקת דולרים|חלוקת דולרים מאחדת את השורות שמעליה העם]] * [[שיחת משתמש:חלוקת דולרים|פינת החי]] * 04:29, י"ח בחשוון, ה'תשפ"א ''<font size="1">(5 בנוב' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] == '''התוועדות כ' מרחשוון המרכזית''' == ידוע בקשתו של הרבי (סה"ש תשמ"ט ח"א ע' 55 - בבקשה כיתבו בתחתית העמוד56), שב[[כ' מרחשון]] יכנס כל א' וא', ל[[ישיבת תת"ל]], לשעה קלה וללמוד בה מתורתיו של כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב, ולעשות פעוות טובות בכל ג' הקוין דתורה תפלה וגמ"ח. גם בזמן שלא כולם יכולים להיכנס לתומכי תמימים, הרי '''צו השעה''' להקים תומכי תמימים בד' אמות שלך, ולהאיר ולהשפיע על סביבתך, יה"ר שנזכה לקיים את תורת רבותינו נשיאינו בשלימות, וע"י זה יתגלה '''כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א. ''' לחיים! [[משתמש:פולע|פולע]] -[[שיחת משתמש:פולע|שיחה]], 16:44, כ' בחשוון, ה'תשפ"א == כינוס השלוחים העולמי == זו ההזדמנות לברך את כל המשתמשים השלוחים שבאתרינו, לכבוד [[כינוס השלוחים העולמי]], ובכלל, שהרי '''כל יהודי הוא שליח''', ועל אחת כמה וכמה החסידים אשר תורמים ופועלים למען [[הפצת המעיינות]] שעל ידי האנציקלופדיה החב"דית השיתופית העולמית אתר [[חב"דפדיה]]. ושנזכה שעל ידי פעילותינו יתגלה הרבי תיכף ומיד ממש, {{לחיים}} • [[משתמש:דער תמים|תמים]] • [[שיחת משתמש:דער תמים|תומך תמימים הושיעה נא]] • [[חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות|להביא לימות המשיח]] • 19:32, כ"ח בחשוון, ה'תשפ"א ''<font size="1">(15 בנוב' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]  == לחיים ולברכה =={{כתב גדול|'''דער רבי זאל געזונט זיין!'''}} [[משתמש:ספרא|ספרא אמר, ספרא יודע]] -[[שיחת משתמש:ספרא|בפקודיך אשיחה]] 09:20, א' בכסלו, ה'תשפ"א ''<font size="1">(17 בנוב' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] 09:20, 17 בנובמבר 2020 (UTC) ==חג הגאולה של כוווולם!==
__TOC__חג הגאולה י"ט כסלו בפתח, ואנחנו מתכוננים!"מי שישמח עמי ביום שמחתי הוציאנו מו המיצר אל המרחב!" - מדברי אדמו"ר הזקן האהוב שלנו!בעל הגאולה!!!
== התוועדות י"ט כסלו המרכזית ==
== שירת הלוים שמח לפתוח את ההתוועדות הוירטואלית הגדולה בעולם בהשתתפות כל משתמשי המיזם הגדול [[חב"דפדיה]] - מה מקורה? ==מרכז [[הפצת המעיינות]] הגדול בעולם.
על פי דבריו של [[אדמו"ר הזקן]] בכמה מקומות, שורש נשמתם של בני לוי שהוא מ[[גבורה]], גורם לכך שדרך עבודתם היא להתקרב להקב"ה בכלות הנפש על ידי שירי געגועים.{{לחיים}} {{לחיים}}
ב[[ליקוטי אמרים - פרק נ']] כותב אדמו"ר הזקן כי עבודת הלוים שהיא "אהבה כרשפי אש מבחינת גבורות עליונות דבינה עילאה''לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות תכתבו ותחתמו! כלל {{חב"דפדים פעילים}} ו{{מפעילי מערכת}} דאתרא קדישא, היא שעל ידי התבוננות בגדולת אין סוף ברוך הוא, תתלהט ותתלהב הנפש ליקר תפארת גדולתו:מוזמנים להתוועד!'''
<big>א גוט יום טוב!</big> {{ציטוטגופן|מרכאות=כן4|רשי|תוכן=יש עוד בחינת [[אהבהמשתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[י"ט כסלו - חג הגאולה|{{צבע גופן|אדום|'''אזהרה:'''}}]] העולה על כולנה כמעלת הזהב על הכסף'''משתמש זה שוהה כעת בפארבריינגען די"ט כסלו חג הגאולה דכ"ק רבינו הזקן הגדול נ"ע - לחיים!''' 20:22, והיא אהבה כרשפי אש מבחינת גבורות עליונות דבינה עילאה5 בדצמבר 2020 (UTC):ידוע, דהיינו שעל ידי התבוננות בגדולת אין סוף ברוך אשר עניין ד'ראש השנה לחסידות' הואהגברה בהפצת המעיינות - משזה מה שמזררז את התגלותו שיל"ו, דכולא קמיה כלא ממש חשיבוידוע, תתלהט ותתלהב הנפש ליקר תפארת גדולתושמטרתה של חב"דפדיא היא להפיץ את המעיינות באופן הכי רחב ומקצועי, ולאסתכלא ביקרא דמלכא כרשפי ואני חושב שעכשיו, המטרה היא לעבור מפיתוח האתר - לטיפוח האתר, מחיקת קצרמרים לא נצרכים, עריכה אנציקלופדית וכו' {{לחיים}} ¤ '''[[אשמשתמש:חבר|חבר]] שלהבת עזה העולה למעלה, וליפרד מהפתילה והעצים שנאחזת בהן, והיינו על ידי תגבורת יסוד האש אלהי שב''' ([[נפש האלהיתשיחת משתמש:חבר|שיחה]]) נכתב בשעה 20:32 - היום, ומזה באה לידי צמאון וכמו שכתוב צמאה לך נפשי, ואחר כך לבחינת חולת אהבה, ואחר כך באה לידי כלות הנפש ממש, כמו שכתוב גם כלתה נפשי. והנה מכאן יצא שורש הלוים למטה, [ולעתיד שהעולם יתעלה יהיו הם הכהנים וכמו שכתב [[האר"י]] ז"ל על פסוק "והכהנים הלוים", שהלוים של עכשיו יהיו כהנים לעתידט בכסלו], ועבודת הלוים היתה להרים קול רינה ותודה ב[[שירה]] וזמרה בניגון ונעימה בבחינת [[רצוא ושובתשפ"א]]מגיע משיח.::והזחה {{קריצה}}. אכן מצטרף, שהיא בחינת אהבה עזה זו כשלהבת היוצא מן הבזק כדאיתא בגמ' [פובעז"ב דה נתמקד בזה בזמן הקרוב {{גופן|4|רשי|[[מסכת חגיגהמשתמש:שמואל חיים|חגיגה]'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[י"ט כסלו - חג הגאולה|{{הערת שולייםצבע גופן|אדמו"ר הזקן כותב אח"כ אודות הבנת הדבריםאדום|'''אזהרה: "ואי אפשר לבאר ענין זה היטב במכתב, רק כל איש נלבב ונבון המשכיל על דבר ומעמיק לקשר דעתו ותבונתו בה' ימצא [[טוב]] ו[[אור''}}]] הגנוז בנפשו המ[[שכל]]ת כל חד לפום שיעורא דיליה [יש מתפעל כו' ויש מתפעל כו'] אחרי קדימת יראת חטא להיות סור מרע בתכלית שלא להיות עונותיכם מבדילים כו' חמשתמש זה שוהה כעת בפארבריינגען די"ט כסלו חג הגאולה דכ"ו.}}}}.ק רבינו הזקן הגדול נ"ע - לחיים!''' 20:34, 5 בדצמבר 2020 (UTC)
ב[[תורה אור]]{{הערה|פרשת בשלח ד"ה אך עמ' ס"ב ע"ב== ייחסו של הרבי אל מדינת\ארץ ישראל..}} מסייג אדמו"ר הזקן את הדברים, ונראה מדבריו כי עבודה זו שהיא "אהבה כרשפי אש", באה מתוך התבוננות דווקא לשאר אנשים העובדים את ה' בבחינת "מקיף", אבל הלוים עצמם עובדים את ה' בצורה נעלה יותר של "ממלא", ולכן דרך עבודתם היא "התפעלות הנפש מצד עצמה, ולא מצד השגה להוליד מבינתו", היינו למטה מטעם ודעת.==
בגליון התקשרות ת' מביא לאופר שנכנס פעם אחת יהודי אל הרבי, ושואל מדוע הרבי לא מגיע לא"י. הרבי עונה לו שגם רבותינו נשיאינו לא היו וכו' ולא אאריך. וכאשר היהודי שואל שבגמרא (כתובות;קי,ב) נאמר ש'כל הדר בחו"ל דומה כמי שאין לו א-לוה'? והרבי עונה לו בזה הלשון: {{ציטוטציטוטון|מרכאות=כן|תוכן=אבל עבודת הלוים מדה אחרת היתה בם, היא ממטה למעלה, דכתיב '''האם ידועים לכן דברי חז"ועבד הלוי הואל אודות תקופות מסוימות שיהודים בא", שבחי' עבודתו היא בבחינה י הייתה להם שייכות עם [[עלמא דאתכסייאעבודה זרה]] שלא יהיה בחי?''' ומדרגת [[עלמא דאתגלייא]] נראה לבחינת ומדרגה כללכאן השואל נבהל, ולא יהיה תופס מקום כלל, כמו שכתוב אתה הוא הויוהרבי ממשיך: '' לבדך וגו'בכלל יכולים לקבוע שלולי יהדות ארצות הברית לא היו יכולים להתקיים כמעט כל הישיבות גם העובדה שלא לוקחים בחורים היושבים ולומדים תורה, שאינו בגדר עלמין כלל לא בגדר [[ממלא]] ולא בגדר [[סובב]] ולזה היתה עבודתם ב[[שירה]] וזמרה ב[[ניגון]]לצבא היא - אגלה לכם סוד -  בזכות ההסכם שנחתם כאן (ארצות הברית)... כי ענין הנגון הוא שאין בו רק התפעלות הנפש מפני גילוי התנועות ולא מפני שיש בתנועות ההם מצד עצמם שום }} '''[[שכלמשתמש:פולע|פולע]] והתחדשות אלא מפני גילוי התנועה מתעורר גילוי הלב. ולכן אפילו בניגון ישן יש התעוררות והתפעלות, מפני גילוי התנועה שבה, כך הוא ענין עבודת הלוי בשירה, להיות בחינת התפעלות הנפש מצד עצמה, ולא מצד השגה להוליד מבינתו כו', מאחר שעבודתו בבחינות הוא בחינת אתה הוא ה' לבדך וגו' ד([[לית מחשבה תפיסא ביה כללשיחת משתמש:פולע|שיחה]]) - הוקלד בתאריך כ"ב בכסלו ה'תשפ"א, אלא התפעלות רעותא דלבא 10:33, שיהיה נוגע עד הנפש נקודת הלב ולא להיות בחינת מקיף לבד}}8 בדצמבר 2020 (UTC)
עם זאת, בדברי [[אדמו"ר האמצעי]]{{הערה|נר מצוה ותורה אור > שער האמונה > עח, == א }} נראה כי גם שיר הלוים הוא על ידי התבוננות בגדלות ה': {{ציטוטון|וכמו '''שיר הלוים בבהמ"ק בשמחה ע"י ההשגה אלקי', לפי ערך מעלת ההשגה כך תגדל ההתפעלות בשמחה וענג אלקי''', (דעיקר התגלות ע"י בבינה, ונק' ענג שבשכל המושג שבא במורגש, וכל שישיג יותר בכי טוב כנשמות נהנין מזיו השכינה עפריילכען חנוכה לכל משתמשי חב"י בחי' בינה, יותר ירגיש העונג (בל"א דער קוועל אין שכל), וכמו כן מוליד בהתפעלות הלב שמחה וענג, והוא השיר והניגון שנעשה בלב, רק על פי אופן '''העונג שבשכל דוקא כשיר הלוים כו'''' והיינו בינה לבא שהלב מבין ומתפעל גם כן בענג ושמחה כו')}}.דפדיה ==
אודה למי שיוכל ליישב ויה"ר, שנזכה עוד חנוכה השנה, להתגלות רבינו מה"מ, בבית במקדש השלישי לצד המנורה שתאיר את כל העולם בגשמיות בכלל וברוחניות בפרט. זה הזמן גם לבקש מכל מי שיכול לערוך ולשפר וליצור את העניין, א גוט מועד[[תבנית:חנוכה|ערכי חנוכה]]. חנוכה שמח לכולם. נכתב על ידי '''[[משתמש:שלוםפולע|שָׁלוֹםפולע]] - ''' ([[שיחת משתמש:שלוםפולע|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִיםשיחה]]''' י) בשעה 15:26, כ"ז בתשרי ד בכסלו, ה'תשעתשפ"ג, א <font size="1">(10 בדצמ' למניינם 17:05)</font>, 3 באוקטובר 2012 (IST)'''א פריילכען חנוכה.'''
{{הערות שוליים}}== '''דידן נצח!''' ==
==התוועדות חסידית {{לחיים}} - חול המועד פסח הלהתוועדות המרכזית עם המשפיעים לחצו [https://chabad.info/special/642023/ כאן]. לחיים ולברכה! נכתב על ידי 'תשע"ג - ''[[משתמש:פולע|פולע]]'"בביאת משיח"''([[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) בשעה 20:06, ד'=={{כתב קטן|אין היתר לקרוא/לכתוב/להגיב מאומה בדף זה לפני שכותבים/עורכים נתח נכבד בחב"דפדיה. והעובר על אזהרה זובטבת, הרי הוא ה'תשפ"נהנה מאגודתינו שלא כדיןא (<font size=", ופורץ גדר ינשכנו נח2"ש.}}>19 בדצמ' למניינם</font>) - '''דידן נצח'''
על אף שאצל חסידים אין משחקי כבוד מדומה, הרי שאני רואה לעצמי כבוד אמיתי לפתוח מחדש את ההתוועדות מעל דפי חב== "דפדיה, ואפתח בווארט חמוד שנאמר אתמול בעת אמירת ההגדה בביתו של מלך המשיח (וואטר חסידי ידוע, אבל הוא מתאים במיוחד בתזמון בו אנו נמצאים):כתיבה וחתימה טובה".. ==
בעת אמירת ההגדהמסופר שבליל ניטל אחד, כאשר מגיעים לפסקה א'והיא שעמדההאדמו"רים איחל לחסידיו 'כתיבה וחתימה טובה' וכו' נוהגים להגביה הכוס. וביארו החסידיםבמענה לתמיהתם ענה להם, שכאשר [[הקב"ה]] רואה איך הגויים מתנהגים ב"ראש השנה" (כביכול) שלהם, שהסיבה הפנימית לכך היא מפני שבכל הגלויות והצרות שעברו בטוח הוא יגזור על היהודים במשך הדורות(המשך) שנה טובה.. {{לחיים}}(מותר להתוועד לפחות? {{קריצה}}..).. נכתב על ידי '''[[משתמש:פולע|פולע]]''' ([[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) בשעה 19:30, הרי שהדבר היחיד שהחסיק אותם היתה כוס הלחייםט' בטבת, ה'תשפ"א (<font size="2">24 בדצמ' למניינם</font>).:ניטל זה לא ראש השנה... וידוע מענה אד"ש שראש השנה היה לפני יותר מג' חודשים..• ''והיא'[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 19:34, ט' בטבת, ה'תשפ"א ''<font size="1">(24 בדצמ' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] 19:34, 24 בדצמבר 2020 (UTC)::העיקר שיש א גרוייסע מעשה.. (וכפשוט: מה עוד אפשר לעשות חוץ מלהתוועד? עוד לא המציאו בחב"דפדיה משחק שחמט וירטואלי..) נכתב על ידי '''[[משתמש:פולע|פולע]]''' ([[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) בשעה 19:42, ט' בטבת, ה'תשפ"א (<font size="2">24 בדצמ' זו שעמדה לאבותינו ולנולמניינם</font>).
ואגב גררא, בחודשי החורף של שנת תשי"ד מספר תמימים מהישיבה המרכזית ב770 ביצעו מעשה קונדס נגד הממשלה האמריקאית, והרבי נזף בהם קשות, ואף הורה להם דרך תיקון (במכתב שנדפס באגרות קודש, בהמשטת השם). אחרי שהבחורים התחמקו, כתב להם הרבי מכתב נוסף, ובלילה השני של פסח, לאחר סיום עריכת הסדר, ירד הרבי מהדירה של הרבי הריי"צ בקומה השניה של בנין 770, אל חדרו בקומה הראשונה, אך החדר היה נעול. מש'לא הצליח' הרבי לפתוח, הסתובב הרבי לקהל החסידים שהתקהלו מאחוריו, ופתח בשיחה מעניני דיומא, כשבסופה הרבי 'ביאר' לאותם בחורים (שנכחו במקום) שהם צריכים לעשות את המוטל עליהם. במהלך כל השיחה הרבי החזיק בידית הדלת, ובסיומה של השיחה, הדלת נפתחה... - מלבד השמות, ניתן לראות את הכל מודפס בספרים. מומלץ ביותר! • '''[[משתמש:זוננשיין==קשר אישי=={{לחיים|זוננשיין]] - }}בקשר עם [[שיחת משתמש:זוננשייןכ"ב שבט תשמ"ח|תמיד בשמחהכ"ב שבט]]''' • י"ז בניסן ה'תשע"ג • 09:22, 28 במרץ 2013 (IST):מעניין מאוד. שמעתי עשרות פעמים את הסיפור על ליל הסדר תשי"ד מאת אחד מאלו ששמם הושמט (...) ואף פעם לא ידעתי שהיה שם נהנה אני לשתף אם משתתפי המיזם משהו בקשר להנ"ליפה.
:ועוד בקשר לתיקון שלהם: חלק מהתיקון היה ללמוד מסכת בעל פההאם חוגגים את ימי ההסתלקות של שאר נשי (ואמהות) האדמו"רים?? (האם חוגגים את יום ההולדת וההסתלקות של אבא של הצמח צדק??). כשהתקרב סוף הזמן והם לא ממש התחילו, הם נלחצו והתחילו ללמוד בלילותרק בדורינו דור השביעי. פעם '''הרבי תפס אותם לומדים באמצע הלילה ושלח אותם למיטה...--[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 12:07, 28 במרץ 2013 (IST)קישר אותנו ואותו בקשר אישי ומיוחד!'''
עוד סיפור מיוחד ששמעתי::שמעתי הנ"ל מאת יי"ק ששמע מאותו אחד בעצמו מסופר על אשת הרב [[שמואל אזימוב]] (אם אני מנחש נכוןבתיה) שבאה לביקור בבית הרבנית, ואין שום סיבה שלאוביציאת עברה במבואה, שהרי ששם היה תלוי שעון יפה ומיוחד. אז אמרה לרבנית שהשעון יפה מאוד וזו מתנה יפה ביותר (כנראה הרבנית אמרה לה שקבלו את השעון במתנה ממישהו), הרבנית אמרה לה (אני לא ביקרת בשנים האחרונות בטורנטו...יודע את הלשון המדויקת): אני '''ובעלי''' לא מתרגשים ממתנה כזו, אז אשת הרב אזימוב שהייתה אישה פיקחה ענתה: אז ממה את ובעלך מפעלים? הרבנית ענתה לה: משיעורים חדשים לצעירים. '''נכתב ע"י: [[משתמש:זוננשייןמר"ש|זוננשיין<span style="color:#40D0E0;">מר"ש ~ יחי המלך המשיח</span>]] - [[שיחת משתמש:זוננשייןמר"ש|תמיד בשמחה<span style="color:#9090EE;">שיחה</span>]]''' י18:03, כ"ז בניסן ב בשבט, ה'תשעתשפ"א ''<font size="1"ג • 16:58, 28 במרץ 2013 >(IST4 בפבר' למניינם)</font>'' •
:::לא אמרתי שזה לא נכון, אלא שלא שמעתי ולכן זה מעניין אותי. וכדברי המשפיע המדובר: "אם זה הגיוני - למה לא, ואם זה לא הגיוני - לא נורא"...--[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 13:48, 29 במרץ 2013 (IDT)== כתבו עלינו ==
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן= תמונות במסגרת כתבת תחקיר של תאגיד השידור כאן 11, כיצד לוחות הברית היו נראים באמת, הם מסבירים לכולם כי הלוחות העגולות הם טעות ואילו הלוחות המרובעות – הן הנכונות, דבר אשר הרבי בביתו =מלך המשיח ביקש ופעל שיפעלו לפעול להחלפתן • ב'''מסגרת הכתבה, הביאו צילום מסך מתוך אתר "חב"דפדיה" בערך המדבר על העניין''', וציינו כי הרבי מינה שליח מיוחד עבור העניין הזה • [https://chabad.info/news/675968/ לצילומי המסך]|מקור=[https://chabad.info/news/675968/ ב'כאן 11' הסבירו מדוע הלוחות המרובעות הן הנכונות] - מתוך כתבה ב[[חב"ד אינפו]]}}
בקשר לתמונה המופיעה בערך {{חב"דפדים פעילים}}, זה הזמן להבין את גודל האחריות שמוטלת עלינו, העורכים, בכל עריכה ועריכה. הצלחה לכולם. '''[[פרזידנט 1304משתמש:פולע|פולע]], התמונה היחידה של הרבי הנמצאת בבית, שמעתי מר' מרדכי ברון שי' שהוא העניק לרבי ' (אולי לרבנית?[[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) במתנה את יצירתו המוכרת - שעון שברקעו תמונת 770. השעון יצא על ידו בשתי מהדורותבשעה 18:37, ז' בסיוון, ה'תשפ"א, אחת עם תמונת הרבי יוצא מ-770 ואחת בלי18 במאי למניינם.
הוא התלבט רבות איזו מהדורה לתת. בסוף הוא התבייש ונתן את המהדורה בלי תמונת הרבי ולאחר מכן התחרט על כך קשות.=={{לחיים}}==
לאחר שנים סיפר לו אחד המשב"קים שהתמונה עדיין תלויה ב(חדר השינה?) בית הרבי.--[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 21:42, 1 באפריל 2013 (IDT):תמסור לו בשמי שאין לו אין לי הרבה מה להתחרט. בלי לדעת דעת עליון, אני מוכן להעיד עדות אמת למפרע שאם הוא היה נותן לרבי את השעון עם התמונה הרבי היה מקבל את המתנה בחיוך רחב, אבל זה לא היה מגיע עד לבית של הרבי... • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • כ"ג בניסן ה'תשע"ג • 06:44לכתוב, 3 באפריל 2013 (IDT)שיהיה לכם::ואגב, ידוע הסיפור הלא מבוסס אודות אותו שרברב שהגיע לבית של הרבי ושאל את הרבנים למה דוקא כאן אין את התמונה של הראביי. • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • כ"ג בניסן ה'תשע"ג • 06:44, 3 באפריל 2013 (IDT)
==שהחיינו==שמערל מאטוסוב טוען שכיון שהרבי אומר שהסעודת משיח עם ארבע כוסות היתה בגלל דברי הרבנית חיה מושקא, לכן היא קשורה במיוחד למשיח. והיא הגורמת... {{שכח|כתית למאור}}:אפשר להרחיב? לא זכורים לי דברי הרבנית חיה מושקא בהקשר הזה. • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • כ"ג בניסן ה'תשע"ג • 14:45, 3 באפריל 2013 (IDT)::בליל שביעי של פסח תרס"ו סיפר הרבי נ"ע שאחרי הדלקת נרות הוא עבר ליד חדר הספרי' ושם הי' ויכוח בין הרבנית חי' מושקא לאחותה הגדולה האם שביעי של פסח הוא חג כמו כל החגים או שלא, האחות אמר שהוא כמו כולם והרבנית חי' מושקא אמרה שלא, כיון שלא אומרים שהחיינו.--[[משתמש:כתית למאור|מ&#39;דארף צוטרייסלט זיך *א ביסל]] - [[שיחת משתמש:כתית למאור|שיחה]] 15:44, 3 באפריל 2013 (IDT)זה ידוע לי בודאי, אבל לא זכיתי להבין איך זה מתקשר ל'''ארבע כוסות''' אותם שותים ב'''אחרון''' של פסח, ומה הקשר של כהנ"ל לברכת שהחיינו? • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • כ"ג בניסן ה'תשע"ג • 15:48, 3 באפריל 2013 (IDT)גוטען:באותו רגע מספר הרבי נ"ע הוא נזכר במה שקרה בליל שביעי של פסח תרכ"ה, אז זה הי' אחר הסתלקות הרבנית חי' מושקא, והמהר"ש הגיע עם משפחתו לסעוד את הצ"צ, ואז המהר"ש סיפר לצ"צ שהי' בסעודה בביתם דיון למה חוגגים את שש"פ, והרזא לא ידע ודבורה לאה אמרה שבגלל ששמרו שבע ימים מחמץ מגיע עוד יו"ט. וענה הצ"צ שהוא תי' טוב ע"פ שכל, אבל האדה"ז אמר שזה בגלל שימים ראשונים הם כנגד גאולת מצריים והאחרונים הם כנגד הגאולה העתידה - משיח, ולכן לא אומרים שהחיינו, כיון שעדיין לא בא משיח.--[[משתמש:כתית למאור|מ'דארף צוטרייסלט זיך *און א ביסל]] - [[שיחת משתמש:כתית למאור|לאמיר פארבריינגען א ביסל]] 21:26, 3 באפריל 2013 (IDT)::תנוח דעתך שהנחת את דעתי. • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • כ"ז בניסן ה'תשע"ג • 03:59, 7 באפריל 2013 (IDT)פריילאכן:::אד"ש אומר בשיחה שמה שגרם לרבי נ"ע להיזכר בזה הי' הדיבור של הרבנית חי' מושקא.*און אלע ענינים
עכ"פ (כעת לדרשה של שמר'ל), מכיון שהיא גרמה להיזכר זה מראה שיש לה שייכות מיחודת לדבר. ולהוסיף שבסיום השיחה לכ"ב שבט באחת השנים הרבי סיים: שנתראה עם כל הרביים האדה"ז האמצעי .. (ואמר כולם) והרייצ והרבניץ חי' מושקא, ואז נאמר שהחיינו על הגאולה. וזהו אותו שהחיינו של אחש"פ שהיא דיברה עליו שבקרוב נעשהו אכיה"ר.'פון שאבעס {{קו תחתון|מברכים}}''' --[[משתמש:כתית למאורידע חסידי|מ'דארף צוטרייסלט זיך א ביסלליובא - אני אוהב אותך! (- ידע חסידי)]] - [[שיחת משתמש:כתית למאורידע חסידי|לאמיר פארבריינגען א ביסלשיחה]] 22, 12:56, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"א 12:1056, 6 באפריל 2013 4 ביוני 2021 (IDTUTC)
==התועדותגילנות ==שמעתי ווארט יפה על מעלת התועדות, כתוב במשנה לשני דברים מבטלים לימוד תורה הכנסת כלה והוצאת המת, חסידים היו מסבירים שהוצאת המת זה התועדות חסידית שמוציאים את הקרירות והעמלק ומחיים את הנשמה.--[[משתמש:חצקל|יחי המלך!, חצקל]] - [[שיחת משתמש:חצקל|שיחה]] 21:52, 6 באפריל 2013 (IDT):כשאני רואה את החתימה שלך, אני לא יכול להתאפק מלספר זכרון ימי קדם: בשנות ילדותי היה מלמד ב[[תלמוד תורה]] ב[[מגדל העמק]], שהיה חותם בתחתית הדף קשר שלו "יחי המלך, מוישל'ה זוכמיר" (שם בדוי), ובמוצאי אחת השבתות, כשביקשתי מאבא שלי שיכתוב חזרה למורה פתק כל שהוא, הוא לקח את הדף קשר, וכתב למלמד מכתב ארוך ונרגש על עצם זה שהוא מצמיד את שמו הפרטי להכרזה המלכותית, ועלול לגרום לאנשים להתבלבל בקריאה... • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • כ"ז בניסן ה'תשע"ג • 03:55, 7 באפריל 2013 (IDT)
אני נוכח יותר ויותר כי קיימת באתר אפליה על בסיס גיל. אשמח לשמוע פתרונות למצב זה. [[מיוחד::אותו סיפור בדיוק היה יכול לקרות אם אותו מלמד היה רושם את שמו הפרטי ואחר כך תמיד בשמחהתרומות/213.137.65.206|213.137.65.206]] 07:04, 8 בנובמבר 2021 (UTC):תפתח אתר בדיחות {{*}} נכתב על ידי המשתמש [[משתמש:חצקלחב"דפדי פעיל|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=ירוק|גופן=נרקיסים|'''חב"דפדי פעיל'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חב"דפדי פעיל|{{עיצוב גופן|גודל=2|צבע=כחול|גופן=אריאל|ליצירת קשר}}]] {{*}} [[יחי המלךאדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|{{עיצוב גופן|גודל=4|צבע=כתום|גופן=פרנקרויאל|'''יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!'''}}]] {{*}} [[תשפ"ב|ימות המשיח]], חצקל{{ #תנאי: |[[{{תאריך עברי נוכחי|xhxjj xjx{{!}}xhxjj|}}]] [[{{#שווה:{{תאריך עברי נוכחי|xjF|}}|שבט|שבט (חודש){{!}}בשבט|{{תאריך עברי נוכחי|xjF{{!}}xjx|}}}}]] [[{{תאריך עברי נוכחי|xhxjY|}}]] {{#תנאי:{{מועד עברי}}|- {{מועד עברי}}}} | {{תאריך עברי נוכחי|xhxjj xjx xhxjY|}} }}, {{זמןמ|j בF Y}}::אז בגלל שאני בגיל 72 מותר לצחוק עלי? [[שיחת משתמשמיוחד:חצקלתרומות/213.137.65.206|שיחה213.137.65.206]] 0916:1151, 7 באפריל 2013 8 בנובמבר 2021 (IDTUTC):::עקרונית אתה צודקבהחלט יש פחות אנשים צעירים באתר כי טכנית הם בתפקידים פחותים מהמבוגרים ובלי עבר, רק שב'תמיד בשמחה' כך שגם אין את הבעיה הרבה לכתוב עליהם, אם תציע מישהו צעיר שעולה על הקריטריונים של האתר ותכתוב עליו ערך אני מאמין שלא תהיה בעיה להכניס אותו למרחב הראשי ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 22:56 • ד'ודאשתמש בתגאבכסלו ה' עליה קראנו בשבת האחרונה. אגב, נהוג בדפי השיחה להוסיף כניסת פיסקה על ידי נקודותיים, כדי שיהיה תשפ"ב::::מודה שעד כמה שלא הבנתי אתמול מה האלמוני רוצה אני עוד יותר קל לעקוב מי ענה על לא מבין מה כמה ולמהענית לו.. בהצלחה ושבוע טוב. אגבולסיום אני אזכיר את הציטוט הידוע של שף ויתיב "למעשה, אתה חוזר היום לישיבה? יש לך גישה בישיבה? או שאני בכלל אפילו לא מתחיל לנחש מי אתהלהניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!!" --[[משתמש:דוד קורצוג|דוד קורצוג]] - [[שיחת משתמש:דוד קורצוג|שיחה]], 23:10, ד' בכסלו, ה'תשפ"ב 23:10, 8 בנובמבר 2021 (תרגיש חופשי UTC):::::הוא מתלונן שלא נותנים בקלות ערכים לצעירים, עניתי שזה טכני - הצעירים פשוט עדין לא לענות כלל וכלל)זכאים לערך ע"פ הרף של האתר. ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2. 5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] '[[יחי|יחי המלך המשיח]] • 23:45 • ד'בכסלו ה'תשפ"ב::::::אני במקומך לא הייתי לוקח אותו יותר מדי ברצינות את מה שהוא כותב, לא היית אתמול אז לא ראית מה שהוא עשה פה תסתכל בתגובה השניה שלו בקטע הזה וגם בשאר התרומות שלו תבין הכל. --[[משתמש:זוננשייןדוד קורצוג|זוננשייןדוד קורצוג]] - [[שיחת משתמש:זוננשייןדוד קורצוג|תמיד בשמחהשיחה]], 23:54, ד''' • כ"ז בניסן בכסלו, ה'תשעתשפ"ג • 13ב 23:4054, 7 באפריל 2013 8 בנובמבר 2021 (IDTUTC):::::::צודק, עכשיו אני שם לב. {{חיוך}} ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 01:21 • ה' בכסלו ה'תשפ"ב
== ההתוועדות המרכזית - כ"ח ניסן סתם גבאי ==
השתעממתי סופית מהאתר שלכם. תודה רבה על השהות הנעימה בימים האחרונים. [[נשמהמיוחד:תרומות/213.137.65.206|לע"נ213.137.65.206]] 06:04, 9 בנובמבר 2021 (UTC):{{קריצה}} • בברכה, [[חסיד|הרהמשתמש:חב"ח]] [[תמיםדפדי פעיל|הרה"ת]], [[התקשרות{{עיצוב גופן|מקושר]] [[לבגודל=3|בלב]] [[נפשצבע=ירוק|ונפש]] [[אבאגופן=נרקיסים|לאבינו'''חב"דפדי פעיל'''}}]] [[נשיא הדורשיחת משתמש:חב"דפדי פעיל|רוענו]] - [[קדוש{{עיצוב גופן|הוד כבוד קדושת]] [[רביגודל=2|אדוננו מורנו ורבינו]] [[מלך המשיח]] [[חיים נצחיים במלך המשיחצבע=סגול|לעולם ועד]], [[משפיעגופן=אריאל|המשפיעליצירת קשר}}]] [[אהבה רבה• {{יחי|אהוב נפשנו]]צבע=כתום}} • 19:17, [[רב|הרב]] [[יצחק שפרינגר|'''יצחק''' בן '''חיים''' עי"ד בכסלו, ה 'תשפ"ב ''שפרינגער<font size="1">(18 בנוב'למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]].
ביום רביעי האחרון לחיותו בעלמא דין, אמר ל'משמש בקודש', הת' יעקב גרינברג, שברצונו להתוועד ב[[כ"ח ניסן]]. ומכיוון שדברי צדיק לא יפלו ריקם, מוכרח הדבר שברגע זה הוא יושב ומתוועד עם תלמידי התמימים. אץ רץ אני להתוועדות קודש, וכשאחזור - נספר == שנבין את אשר קרה.השליחות שלנו! ==
לתמימים הלומדים ב-770 יש אין ספור סיפורים על המשפיע האהוב, ובוודאי שיעלו מקצת הפנינים אודותו כאן - ובעז"ה יכנס כל זה בספר היוצא לאור על ידי קבוצה ע"ג - '''איצ'ה - אתה מלך!'''לחיים לחיים. ברשות המשפיעים והעורכים הנכבדים.
=== פנינים אחרונים ===* ר' נחום מרקוביץבי"ט כסלו האחרון הייתי בהתוועדות של הרב [[שלום בער שמולביץ]], הדואג לתמימים במהלך ימות השנהוראיתי את אחד המקורבים מסתכל במודעת הבית חב"ד ומקליד בגוגל את שם המשפיע, נהג להתבטאות בשנה האחרונה, שאם נשאר עוד מישהו מזקני החסידים זה 'אני ואיצ'ה'. היום בבוקר הוא נכנס ל-770 אדום ואמר: 'גם הוא הלך. נשארתי רק אני'..והתוצאה הראשונה היא חב"דפדיה.
=== למחרת הייתי בהתוועדות נוספת, בה הוזכר אודות מעלת ניגון [[חיים גראביצר#עלילת הספר|לקבור את המוותארבע בבות]] ===בעת ההלוי, וא' היו שרצו לשפוך מעט 'משקה' אל תוך הקבר הטריהמקורבים שישב לידי (פרופסור) חיפש את שם הניגון בגוגל, כפי שעשו אצל פנייע אלטהויז. {{מונחון|כוח נעלם עצר בעדם|פשוט לא היה משקה באזור}}.‏‏{{שכח|שנוזל}} {{כתב קטן|ושמא לא היה זה בטעות כלל וכלל... • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • כ"ח בניסן ה'תשעהגיע מיד לחב"ג • 04:09דפדיה, 8 באפריל 2013 (IDT)}}וקרא את הערך.
=== מעט סיפורים אודותיו ==={{כתב קטן|לאחר שיכתבו פהבקיצור - כל מה שנכתב כאן מתפרסם ומשפיע כפשוטו, אשלב אותם בעז"ה בערך}}אז שנדע את הזכות והאחריות.
לפני כשעה הסתיימה התוועדות לתלמידי הקבוצה בגעצללחיים לחיים! (א'ס שול, יחד עם המשתמשים מחוץ לחשבון) [[מיכאל חנוך גאלאמבמיוחד:תרומות/95.86.107.6|הרב גאלאמב95.86.107.6]]:ישר כח על העידוד ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2. כפשוט, רוב ההתוועדות נסבה אודות ר' איצ5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 02:37 • כ"ט בטבת ה'ה. הרב גאלאמב, שמכירו כבר שנים ארוכות גם כמשפיע בישיבה ועוד קודם לכן, סיפר עליו סיפורים נפלאים, נביא אחדים מהם.תשפ"ב
==== בעל מופת ==הרבי עודד אנציקלופדיות!==הרב אייזיק שווי {{כתב קטן|זוננשיין, חומר לערך עליו..}} נפטר מהמחלה רח"ל. כמה שנים קודם לכן, חלה בפעם הראשונה במחלה וב"ה יצא ממנו, והסיפור שהיה, כך: הרב שווי כתב לרבי אודות המחלה שהתגלתה בגופו, והרבי כתב לו פתק 'ימנה משפיע' לחייים חסידים! (עם [[תקנת המשקה]]) אני עברתי על אגרות קודש ליקוטי שיחות וספרי הרבי וראיתי שהרבי עודד פרויקטים מסוג זה היה עוד קודם ההוראה של 'עשה לך רב'). הרב שווי לא ממש הבין מה הקשר בין ההוראה לבין הבעיה! לדוגמא:אחד המפעלים הגדולים שהרבי תמך בו ועמד לימינו, אך כחסיד לא שאל שאלותדירבן, והלך לר' איצ'ה ומינה אותו כמשפיע. לאחר המינוי וההסכמה מצד איצ'ה עבר הרב שווי לשלב הבא והעיקרי. זירז והפציר להמשיך ולפתחו - הוא סיפר לאיצ'ה שהתגלתה אצלו המחלהמפעל האנציקלופדיה התלמודית, והרבי כתב לו למנות משפיע. אם כן, הוא מגיע אליו בקשר להנשעורכה הראשון היה הגה"ל. איצ'ה מיד הגיב, (ומי שהספיק להכיר ח רבי שלמה- יכול לדמיין), יוסף זווין ז"אם ככהל, זה לא כלום. הכול בסדר וזה שום דברומנהלה הגאון הרב יהושע הוטנר ז"... כפשוט, המחלה נעלמה כלא הייתהל.
===== פולמוס וכך כותב הרבי אל הרב יהושע הוטנר (י"א בתמוז תש"מ - מה היה בסיפור =====אצלנו מסופר אחרת. היתה מחלוקת על הנהגת הקהילה, ואחרי שהרבי צידד בעמדתו של שווי, חודוקב (שהיה מחותן עם הצד השני במחלוקת) לא 'קיבלמקדש מלך' את הכרך ד עמ'פסק'. תקופה קצרה לאחר מכן הוא חלה במחלה, והרבי הורה לו לשאול את המשפיע. זה היה בהחלט אחרי השיחה בחול המועד סוכות תשמשמו) עם קבלת כרך ט(בה הרבי נזף קשות בחודוקוב קבל עם ועולם), ובודאי אחרי ההוראה למנות רב, בתשמ"ו. המשפיע הראשון לא הסכים לפסוק בענין של חיים ומוות, ואז הוא החליף משפיע, עשה כהוראתו, ודלא כבפנים - נפטר בעקבות קיום ההוראה... ([[משתמש:זוננשיין]]).:את הסיפור, על פרטיו הראשונים, סיפר הרב גאלאמב בהתוועדות אתמול. היה ניכר שהוא מכיר את הסיפור היטב עם כל הפרטים שבו. מניין המקור שלך לסיפור (לפי גירסתך?). בכל מקרה, אפשר לתווך. כאן במחלה ראשונה, כאן במחלה שניה. וגם, אפשר פשוט לשאול את הרב גאלאמב אם הוא מכיר את הגרסא השניה. ([[משתמשהאנציקלופדיה התלמודית:שנוזל]]).
==== הרבי מסדר קידושין ====כשאיצ'ה נהיה חתן הוא נכנס ליחידותזה עתה נתקבל כרך ט"ז מהאנציקלופדיה התלמודית, וביקש מהרבי להיות המסדר קידושיןובלשון הידוע נתמלא הבית אורה... אני לא זוכר מה בדיוק הרב'ה אמר{{הערה|1=מסתבר שמה שהרבי אמר שהוא לא יכול לעשות איפה ואיפהובלשון חכמינו ז"ל במה אברכך - יהי-רצון אשר בזריזות הכי גדולה יופיע הכרך שלאחרי זה, ומכיון שהשווער לא מגדל זקן ובפרט אשר ככתבו במכתבו הקודם מוכן הוא להוצאה- הוא לא יכול להשתתף בחתונה. איזו הרגשה רעה זו להמציא סיפורים על הרבי על סמך השערות...}}לאור, אבל משהו שהוא כבר וזכות הרבים מסייעת לא מסדר קידושיןרק בכללות העניין אלא גם ביפה שעה אחת קודם. איצ'ה יצא מהיחידותאז יהי רצון שנגיע ל900, ומיד הודיע למשפחה שאין חתונה. המשפחה מאוד נבהלה, וכתבו לרב'ה, והרב'ה הסכים להיות המסדר קידושין. תמים שליח באיזשהו מקום שמע 0 ערכים ספוגים בחסידות ויהדות שישפיעו על הסיפור, וכשנהיה חתן ונכנס ליחידות וקיבל תשובה זהה, ניסה לעשות את אותו התרגילהרבים! לחיים ולברכה! [[עזרה:חתימה|~]] [[משתמש:זינגען א ניגן|<font face="Guttman stam">זינגען א ניגן</font>]] [[עזרה:הזחה|~]] [[שיחת משתמש:זינגען א ניגן|<font face="Guttman stam">הדברן החסידי</font>]] 10:39, אך לא הצליח...16 במאי 2022 (UTC)
לא יודע איך זה משתלב בדיוק, אבל בהתוועדויות איצ'ה היה אוהב לספר שהרב'ה היה מסדר קידושין רק בחופה שההורים מגדלים זקן והאשה עם פאה. השווער == וידיאו של איצ'ה היה בלי חתימת זקן, ואיצ'ה הודיע שאם כך השידוך מבוטל. האב נבהל מאוד ואחרי שהבטיח שיגדל זקן הרב'ה הסכים להיות המסדר קידושין.התועדיות ב770 ==
==== השליחות בבולטימור ====
הייתה תקופה שאיצ'ה היה שליח בבולטימור ועשה שם הרבה בעלי תשובה. אך היה חי בדחקות גדולה, ולא התלונן לאף אחד. חסידים שראו את המצב, שהגיע לרעב של ממש כתבו לרב'ה, והרב'ה הורה לו לעבור לקראון הייטס להיות משפיע ומשגיח בישיבה.
בחורים ממרכז שליחות עברו פעם בבולטימור ועצרו אצל איצ'ב"ה לנוח. איצ'ה האכיל אותם מהמעט שהיה בבית, ונתן להם חדר לישון. הבחורים התפלאו מאוד שהמיטות די יפות, מסודרות וכו'. בלילה אחד הבחורים קם לצרכיו, וראה את איצ'ה ואשתו ישנים בסלון...שלום וברכה!מישהו יודע היכן אפשר להשיג וידיאוס של התועדיות (מרכזיות) ב770 בתשע"ד?מחכה לתשובהבברכה משיח נאו
==[[אוניברסיטה]] וחב"דפדיה == בישיבה ====הייתה תקופה בישיבה שלא שולמו משכורת חודשים רבים, וחלק גדול מהרבנים החליטו שהם עוזבים את המשרה. הרב גאלאמב לא ידע מה לעשות, כיון שמצד אחד אי אפשר לעזוב ומצד שני הגיעו מים עד נפש, שאל את איצ'ה מה הוא הולך לעשות. איצ'ה אמר לו שגם אם יתנו לו מליון דולר במקום אחר, הוא לא יעזוב את הישיבה, כי לא יהיה אף אחד שיבוא להשלים את מקומו.
==== אחרי ג' תמוז ====כמפורסםיש בנותן טעם להעיר, איצ'ה היה משיחיסט לא קטןשבימים הסמוכים לכתיבת הערך [[אוניברסיטה]] בחב"דפדיה, ואפשר לומר מוקצן גדולפורסם ש[https://chabad. אחרי ג' תמוז איצ'ה פרסם בעיתונים מודעות גדולות שinfo/magazine/274305/ "עמוד התווך בחב"יעקב אבינו לא מתדפדיה ומפעיל מערכת במשך שנים רבות"] [https://col.org.il/news/138758 סיים תואר ראשון בפסיכולוגיה]. באחד הפעמים שהלך בקינגסטון (עם הרב גאלאמב) עבר אחד מחשובי אנ"ש והחל לצעוק עליו שהוא עושה חילול השם, ושיפסיק עם זה. איצ'ה סימן לעברו תנועת ביטול והמשיך הלאה. כמפורסםבברכה, באותה תקופה איצ[[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • ב'בסיוון ה הוטרד רבות מגורמים שונים ואף קיבל איומים.'תשפ"ב ליצירה | 16:03, 1 ביוני 2022 (UTC)
כחלק מהפרסום, באחד הפעמים פרסם באוטובוסים בוושינגטון מודעות כנ"ל, ושם טוב התקשר אליו לצעוק שהוא עושה חילול השם ומרחיק יהודים מליובאוויטש. לא זוכר מה איצ'ה ענה לו, אבל זה היה משהו טוב...== חסידים! מגיע לנו חתיכת לחיים! ==
על המודעות בעיתונים וכו עברנו כבר את קו ה8770 ערכים תוך מס'ימים! {{לחיים}} [[עזרה:חתימה|-]] [[משתמש:זינגען א ניגן|<font face="david">זינגען א ניגן</font>]] [[חסיד|-]] [[שיחת משתמש:זינגען א ניגן|<font face="david">שיחת השבוע</font>]] - [[פורטל:ליובאוויטש|כותבים את ליובאוויטש]] 08:45, אפשר להרחיב רבות24 ביוני 2022 (UTC)==קולו הקדוש=={{חב"דפדים פעילים|}} מי יודע האם ישנה הקלטה בה שומעים את קולו הטהור והקדוש של הרבי הריי"צ?. בברכה, ובכלל על משיחיותו המוקצנת[[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font> ~ <font size="2">(03:55, אך נגמרו לי האותיותז' באייר, ה'תשפ"ג)</font>.
:רץ מספר פעמים בקבוצות הווצאפ וגם בימים האחרונים ממשאבל לא מתאים כלל וכלל להעלות לחבדפדיה כדברי הרבי בשיחת ג שבט תשנ"ב על הדיבור של הפרידיקע רבי. ניתן להשיג אצלי באופן פרטי במייל[[משתמש:ב. א. א.|ב. א. א.]] - [[שיחת משתמש:ב. א. א.|שיחה]], 04:22, ז' באייר, ה'תשפ"ג::{{הערות שולייםא|ב. א. א.}}שלחתי לך מייל בנידון. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font> ~ <font size="2">(05:09, ז' באייר, ה'תשפ"ג)</font>.
== דיוק בדי"ם כב י"ח ניסן ג תמוז ==
בדבר מלכות נו משהו יכול להתוועד [[משתמש:חיים כ]] - <span style="ח ניסן מונה הרבי את מעלות הימים וסגולתם וכאשר מגיע לרcolor:#40E0D0;"ח אומר הרבי >מסמ ציכל</span> -י"ג בתמוז ה'''ובנידותשפ"ד''' שר"ח הוא ב' ימים.ג - 11:18, 2 ביולי 2023 (UTC):{{א|חייפ כ| }} ראה [https://chabad.info/service/963052/ כאן].בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="ולכאו' אינו מובן דהרי בפשטות כל השיחה מדברת על 3"נידו><span style="דcolor:#0000FF;" כ> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font> ~ <font size="2"ח ניסן תנש>(11:21, י"א?ולכאוג בתמוז, ה' בזה בא הרבי ללמד אותנו להסתכל על השיחה כעל דבר שנכון בכל זמן ולא רק ברתשפ"ח ניסן שהרי ר"ח ניסן ג)</font>.::הוא תמיד שני ימיםהתכוון אם יש משהו שיכול להתוועד כאן, בלי צורך ללכת.. {{אנונימי}}אלא כל ר"ח ור"ח צריכים אנו להסתכל עליו מעצמנו כעל יום זכאי בנוגע לגאולה ואותו דבר על כל הימים ערב ר"ח, ז"ך:::{{חיוך רחב}}. בברכה, כ"ח וכו'--[[משתמש:מנחם מענדליוסף בן מלמד|מנחם מענדליוסף בן מלמד]] - ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:מנחם מענדליוסף בן מלמד|שיחהיחי המלך המשיח!]] 13</span></font> ~ <font size="2">(11:5245, י"ג בתמוז, 8 באפריל 2013 (IDTה'תשפ"ג)</font>.
{{הערות שוליים}}==[[חול המועד]] פסח תשפ"ד==מה חב"דפדים אומרים על התוועדות פסח תשפ"ד? [[משתמש:תמים של הרבי| תמים של הרבי]] - [[שיחת משתמש:תמים של הרבי|שיחה]] ~ [[חב"דפדיה|מפארים את חב"דפדיה]] 20:28, 31 במרץ 2024 (UTC)
2,822

עריכות