צוברענגען משיח

הצטרף ב־11 בינואר 2024
פרישה מחב"דפדיה
אין תקציר עריכה
(פרישה מחב"דפדיה)
 
(177 גרסאות ביניים של 10 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{| class="wikitable"
{{מסגרת|{{יישור טקסט|מרכז|משתמש זה לא פעיל}}}}
|-
! משתמש זה הוא: !! והוא גם: !! וגם:
|-
| חסיד! || חילזון גאה!{{חיוך רחב}} || יוצר תבניות משתמש לכל-דורש, ויכול לעזור לכם בנושא!
|-
| יר"ש! || מתוועד ראשי בדפי שיחה, ואוהב להתווכח ב"רתחא דאורייתא"{{קריצה}} || שמח לעזור לכל-הצריך עזרה בכל נושא שידי מגעת בו!
|-
| למדן! || גאון עולמי!{{קריצה}} || מצפה לביאת משיח ופועל למען ביאתו בכל דרך אפשרית!
|}
[[קובץ:הרבי כוס של ברכה מעודד.jpg|שמאל|400px|ממוזער|"מלך ביופיו תחזינה עינינו"]]
{{תיבות משתמש|
{{תיבת משתמש
|טקסט=משתמש זה הוא חילזון גאה!
|טקסט משתמשת=משתמש זו היא משתמש:חילזון גאה!
|מסגרת=#808080
|רקע=#jhjhjh
|רקע תמונה=#red
|צבע טקסט=red
|תמונה=חילזון.jpg
|גודל תמונה=75px
|קישור=תבנית:תיבת משתמש
|משתמשת={{{משתמשת|}}}
}}
{{משתמש - מקבל פנים}}
{{משתמש - אוהב להתוועד}}
{{משתמש - מצפה לגאולה}}
{{תיבת משתמש
|טקסט=משתמש זה הוא מעלה קבצים!
|טקסט משתמשת=משתמשת זו היא מעלה קבצים!
|מסגרת=#808080
|רקע=#DBDBDB
|רקע תמונה=#BDBDAD
|צבע טקסט=black
|תמונה=העלאת קבצים.png
|גודל תמונה=60px
|קישור=תבנית:תיבת משתמש
|משתמשת={{{משתמשת|}}}
}}
{{משתמש - אוהב תבניות}}}}
 
 
 
==משיחת יום ב' פ' שלח י' שבט ה'תשכ"ג:==
{{ציטוט|תוכן=אמרו לנו חז"ל בגמרא: '''"יעקב אבינו לא מת"''', וממשיכים לבאר, דלכאורה קשה: '''"וכי בכדי ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא וכו'"'''? – והתירוץ על זה: '''"מה זרעו בחיים אף הוא בחיים"'''. ומזה מובן, שכאשר "זרעו בחיים", באופן שנקראים בשם "זרעו", אזי '''"אף הוא בחיים", למרות שלפני משך זמן היו כל המאורעות ד"ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" (ואי אפשר לומר שענינים אלו לא אירעו, שהרי מקרא מלא דיבר הכתוב, כך שהתורה מעידה שאירעו ענינים אלו).'''
 
ולכאורה, איך יתכן דבר והיפוכו? – אלא זהו כחו של יהודי, שהוא "בעל-הבית" לא רק על ההוה, אלא אפילו על העבר.
 
'''ועפ"ז מובן איך יתכן ש"ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא", ואעפ"כ "הוא בחיים": בזמן ההוא הי' מעמד ומצב שהי' יכול וצריך להיות הענין ד"ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא", ועד שהתורה ציוותה לעשות זאת, כך, שגם ענין זה הוא ממצוות התורה; אבל כאשר באים אלו שמתייחסים ליעקב, ולא עוד אלא שנקראים בשם "זרעו", הילדים שלו – אזי פועלים שמתבטל ענין המיתה אצל יעקב מלמפרע.
 
אך לכאורה איך שייך לומר כן – כיון ש"חנטו חנטייא", איך יתבטל לאח"ז ענין המיתה?!'''
 
'''וזהו ש"יעקב אבינו לא מת", דאף ש"ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא", מ"מ, "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים":''' התכלית אצל יעקב אבינו היא – לא אכילה ושתי' וכיו"ב, ענינים גשמיים הקשורים עם הגוף, אלא – כדברי המדרש "האבות הן הן המרכבה"; כל חיי האבות – ועאכו"כ יעקב, בחיר שבאבות – היו באופן שעל ידם יתמלא רצונו של הקב"ה, וכדי למלא את שליחותו של הקב"ה בעולם הוצרך יעקב לגוף, שעל ידו התעסק תחילה עם לבן ("עם לבן גרתי", "ותרי"ג מצוות שמרתי") ואח"כ עם עשו כו', והעמיד "מטתו שלימה", ואח"כ '''ניטל הגוף,"חנטו חנטייא כו'", ואז לא היתה יותר אפשרות לנשמה למלא שליחותה ע"י הגוף.'''
 
אבל לאחרי כן ניתוסף בנשמה הענין ד"זרעו בחיים": העובדה שהיתה "מטתו שלימה", שהעמיד את "זרעו", בנים ובני-בנים, שנתגדלו ונתחנכו באופן ש"שמרו דרך הוי' לעשות צדקה ומשפט" – פעלה בנשמת יעקב עילוי גדול יותר מאשר העבודה שהי' יכול לעשות ע"י הגוף.
 
ולכן, הן אמת '''שבנוגע לגוף "חנטו חנטייא וכו'"''', אבל, '''חיי יעקב לא התבטאו בענינים הקשורים עם הגוף''', אלא בענינים הקשורים עם הנשמה; ובנוגע לנשמת יעקב, הנה הענין ד"זרעו בחיים" – שזהו תכלית העילוי של כל ענין עבודת יעקב והאבות בכלל – פעל חיות בנשמת יעקב, שזהו עיקרו של יעקב.
 
וכדברי רבינו הזקן באגה"ק סי' ז"ך – אגרת ההסתלקות – ש"חיי הצדיק אינם חיים בשריים, כי אם חיים רוחניים, שהם אמונה ויראה ואהבה"; ובזה גופא יש חילוק – אם זו עבודה בנוגע לעצמו, או שהעבודה היא להעמיד "דור ישרים יבורך", "זרעו בחיים".
 
וזהו מענה הגמרא: הן '''אמת ש"חנטו חנטייא כו'" את גופו של יעקב, אבל, חיי יעקב התבטאו בכך שהעמיד את עם ישראל, "עם" שלא יתפעל מההעלם וההסתר של העולם, ואדרבה, בעולם גופא ימשיך חיים אמיתיים (כנ"ל ס"ד), ע"י ההתקשרות עם הוי' אלקיכם, אלקים חיים, ואז, הנה "זרעו בחיים" פועל שגם יעקב חי ("אף הוא בחיים"). ומזה מובן גם בנוגע לגדולי ונשיאי ישראל בכל דור ודור, שגם אצלם היתה הנהגה כזו, שהחיות והלהט שלהם ("זייער קאָך") לא הי' בענינים הקשורים עם הגוף מצד ענינו של הגוף, אלא רק באופן שהגוף הוא ממוצע שעל ידו יכולים להמשיך אלקות בעולם, ולהעלות את העולם ולקשרו באלקות, ולכן, גם כאשר ישנו מצב שהתורה אומרת שצריך להיות "ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא", הנה לאחרי כן רואים ש"יעקב אבינו לא מת", כיון ש"זרעו בחיים".''' וכאשר תלמידיו ימלאו תפקידם זה, שיהיו "זרעו", עי"ז יהיו הם בחיים, ועי"ז – "אף הוא בחיים". '''[ועד שיבוא הזמן שיראו זאת בגלוי בעיני בשר למטה מעשרה טפחים – כאשר נזכה לתחיית המתים, בביאת משיח צדקנו, בקרוב ממש]'''.
 
וכאמור, הענין ד"זרעו בחיים" פועל ש"יעקב אבינו לא מת", אלא "הוא בחיים", '''וכן הוא בכל נשיא (ניצוצו של יעקב אבינו) בדורו''', וכן ב'''נשיא דורנו''' – שכאשר כל אחד מאתנו ימלא את חלקו ב"זרעו בחיים", אזי נפעל ש"אף הוא בחיים", וימשיך בפעולותיו באופן דהולך ומוסיף הולך ואור, עד ש"צדיק כתמר יפרח", בביאת משיח צדקנו, בקרוב ממש.'''}}
3,635

עריכות