פתיחת התפריט הראשי

שינויים

[[תמונהקובץ:מענדל וכטר.jpg|leftשמאל|thumbממוזער|250px|הרב וועכטרוכטר]]הרב '''אברהם מענדל וכטרמנחם וֶכְטֶר''' (מכונה '''ר' מנדל וֶועכְטֶער''' הינו , יליד שנת [[תש"ז]]) הנו [[משפיע]] וראש [[כולל אברכים|כולל]] ב[[נחלת הר חב"ד]]. נחשב לאחד מטובי מסבירי המתייחד בהסברתו את [[תורת החסידות]] בדורנו ובעל מוח חריף ואף יד הן לחסידי חב"ד והן לכלל [[חסידי פולין]]. מכהן כחבר מערכת [[חסידות מבוארת]] וכיועץ למערכת [[מאמר מבואר]]. כמו כן ידיו רב לו בנגלהגם בתורת הנגלה.[[קובץ:וכטר.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרב מנדל וכטר (נואם)]]
==תולדות חיים==נולד ב[[כ' טבת]] [[תש"ז]] למשפחה מחסידי סיגט-[[סאטמר]] בעיר נירבאטור במדינת [[הונגריה ]] (לא הרחק מהעיר קאליב), לאביו הרב הגאון ליפא וועכטר ז"ל שהיה חבר בית-הדיןולאמו מרת זלדה. משם, בהיותו בן עשר בלבד, עברו הוריו להתגורר בקנדה. שם שימש אביו במשך כעשרים וחמש שנה כרב ומורה הוראה בקהילה היהודית הגדולה בטורונטו. בשנת תשכ"ו לאחר נישואיו לביתו של אחד לרבנית רחל (בת ר' יצחק לעווי מקרית יואל) מחשובי קהילת סאטמר לרבנית רחל, עבר הרב לניו-יורק והתגורר בשכונת ווילאמסבורג[[ויליאמסבורג]], שם גדל וחיי וחי בקהילת סאטמר המרכזית ולמד בישיבות [[חסידות סאטמר]], ובמקביל הקים ישיבה לבחורים מצטיינים "ישיבת סאטמר לצעירים - וויליאמסבורג", ועמד בראשה.
בחסידות סטאמר לא נוהגים ללמוד חסידות באופן של מאמרים וביאורים ארוכים ובאופן של התבוננות והעמקה, אלא באופן של פתגמי תוכן קצרים מרעישים, כמנהג ===התקרבותו לחסידות חב"ד===קודם התקרבותו ל[[חסידי פולין]]. במסגרת שיעורי התניא שנהג להעביר בישיבה, התעוררו בליבו שאלות הנצרכו לביאור חסידי מפי מביני דבר. ובאחד מימי הפגרא והנופש שהתקיימו בהרים, כמנהג המדינה בעת ההיא, התאכסן בסמיכות לחסיד חב"ד אשר החליט שאין ביכולתו להשיב לשאלותיו ולאחר מאמצים רבים פעל אצל הרב [[יואל כהן]], ה'חוזר של הרבי' שיואיל להיפגש עימו בדחיפות. בשל המתח ששרר בין החצרות באותה עת, הרב חשש להיפגש עימו באופן גלוי ובפרהסיא, ולכן פעל לסדר הכיר רק את העניינים באופן מדוקדק ולהיפגש לאחר חצות הלילה. לאחר שהרב ועכטר ביקש מהרב כהן לבאר לו עניין של 'סובב כל עלמין וממלא כל עלמין' החל הרב כהן לדבר במשך שעתים רצופות דברים עמוקים וברורים, ובכל פעם שהזכיר את השם 'אויברשטייר' היה אומר זאת בהתלהבות. לאחר שהרב סירב להאמין שיש בחסידות חב"ד כזה אור גדול ועצום של חסידות, דבר שהיה נהוג להסתיר בקרב יתר חסידויות פולין, גמר אומר בליבו להיפגש עימו על בסיס שבועי. הם החלו בלימודי שער היחוד והאמונה שבספר התניא, ולאחר מכן הם עברו ללמוד [[חסידותספר הערכים]] כדבעי יחד עם קבוצת חסידי סאטמר נוספים בהמשך תרס' החב"ו להרב הרש"בדי. הרב וועכטר הסכים ללמוד את במשך תקופה ארוכה הטרידה אותו השאלה מהו בדיוק ההסבר למושג '[[תורת החסידותממלא]] בביאורם ופירושם של ו[[אדמו"ר הזקןסובב כל עלמין]] ועד ל'? במהלך חופשת הקיץ באחד מפסגות הרי [[אדמו"ר הרש"בניו-יורק]], בעוד ש[[אדמונפגש הרב וועכטר עם חסיד חב"ר הריי"צ]] וד. לאחר שיחה עניינית ומעמיקה, המליץ לו החסיד להיפגש עם ה'[[הרביחוזר]] נחשבו אצלו כלא אנטי-' הרב [[ציונות|ציונייםיואל כהן]] מספיק, ואף סידר לו מועד לפגישה.
ר' יואל הציע לו ללמוד את מאמרי [[המשך תער"ב]] ואת [[ליקוטי ביאורים בספר התניא]] מאת הרב [[יהושע קארף]]. הרב וכטר נאות לכךבשל המתח ששרר בין החצרות באותה עת, שכן הרב קארף היה נחשב לחסידי הדורות הקודמים, ובמשך כשנתיים למדו הוא והרב יואל כהן ביחדחשש להיפגש עימו באופן גלוי ובפרהסיא, בפרט בלילות שבת עד אור הבוקר, את הספרים הנכפי שסיפר לימים "ל, ורק כעבור שנתיים, כאשר הביע ר' מענדל וכטר את התפעלותו הרבה מביאוריו היה זה חצות הלילה והגעתי לביתו של הרב קארף, גילה לו ר' יואל כי ביאורים אלו הם, למעשה, מבוססים על שיחותיו ושיעוריו של הרבילפגישה שערכה למעלה משעתיים. היום מתאר הרב וועכטר באוזני השואליםמרוב התפעלות, אני מעיד כי ימים אלו היו "תענוגים של גן-עדן בגוף חי"במשך שבוע שלם לא יכולתי להירדם כלל. עוד הוא מוסיף לספר "יש סיפור יפה על אדם ששמע ניגון מיוחד במינו ששבה את ליבומאותו שבוע נסער זה, וכעבור זמן נשתכח ממנו הניגון והוא השתוקק הייתה לנו קביעות ללימוד ב'חברותא' בכל כוחו ומאודו לשוב ולהיזכר בו. מאז היום ההוא, בכל מקום שהלך ושמע בעל מנגן מנגן, עמד והיטה את אוזנו מתוך תקווה שיחזור וישמע את אותו ניגון. והנה, יום אחד הוא עבר במקום מסוים, ומישהו ניגן את ניגונו שלו. כשקלטו אזניו את הניגון, הוא קפץ כנשוך נחש וצעק [[ליל שישי]] ובחשאיות גמורה"אה! געוואלד, זהו הניגון..."!
לאחר מכן החל הרב וועכטר התפעם מתורתו של וכטר להגיע ל[[התוועדות|התוועדויות]] [[הרבי]] ב-[[770]], ובכך החל להתקרב לכשהוא מאזין לכל מהלך ההתוועדויות, בצורה חשאית מתוך [[חדר השידורים]].[[קובץ:וכטר בשיעור בצפת.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרב וכטר מוסר שיעור בישיבת [[חסידות חסידי חב"דליובאוויטש צפת]] ([[חודש אייר]] [[תשס"ט]])]]הרב כהן החל ללמוד עם הרב וכטר את [[שער היחוד והאמונה]] שבספר ה[[תניא]], לנהוג בולאחר מכן בהמשך [[תרס"ו]] לאדמו"ר [[מנהגי חבהרש"דב]], . הרב וועכטר הסכים ללמוד בעיון את [[תורת חבהחסידות]] בביאורם ופירושם של [[אדמו"ר הזקן]] ועד ל[[אדמו"ר הרש"דב]], ועוד. בד בבד, החל הרב וועכטר לשלב בשיעוריו היות ש[[אדמו"ר הריי"צ]] ו[[שיחה|שיחותהרבי]] מתוך נחשבים בקרב חלק מחסידי סאטמר כלא אנטי-[[ליקוטי שיחותציונות|ציוניים]] ועורר התעניינות רבה וערה בדבר החידושים המיוחדים שנשמעו מפיו. תלמידיו היו אחוזי התפעלות והערצהמספיק.
בשנת ר' יואל הציע לו ללמוד את מאמרי [[תשמהמשך תער"גב]] נודע דבר התקרבותו לחב"ד בסתר לכמה מתלמידיו. בעת הולכו לבית הכנסת להואת [[תפילה|תפללליקוטי ביאורים בספר התניא]] מאת הרב [[תפילת שחריתיהושע קארף]]. הרב וועכטר נאות לכך, הם חטפו אותו למשאיתשכן הרב קארף היה נחשב לחסיד מהדורות הקודמים, גזזו את ובמשך כשנתיים למדו הוא והרב [[זקן|זקנויואל כהן]] ופאותיו הקדושותביחד, דקרוהו בכל חלקי גופו והשליכו אותו אל הרחוב הסואן באיזור התעשיה בדרום ווילאמסבורגבפרט בלילות שישי עד אור הבוקר, את הספרים הנ"ל, מתוך המשאית הנוסעת ולאחר התעללות ממושכת. רק בכוחותיו האחרוניםכעבור שנתיים, הצליח כאשר הביע ר' מענדל וכטר את התפעלותו הרבה מביאוריו של הרב ועכטר להגיע לביתו לצורך טיפול מידי. דבר הפשע נודע בעולם התורה ועורר סערה רבה ומחאה עצומה של גדולי הדור ואדמו"רי חצרות החסידיות לכל גווניהם. האדמו"[[יהושע קארף]], גילה לו ר מסאטמאר עצמו היה בשנותיו האחרונות' יואל כי ביאורים אלו הם, למעשה, ולא ידוע אם היה מעורב או ידע מהנושאמבוססים על שיחותיו ושיעוריו של [[הרבי]].
כתוצאה מפגיעה קשה זוהיום מתאר הרב וועכטר באוזני השואלים, החרימו רבני חבכי ימים אלו היו "ד תענוגים של גן-עדן בגוף חי". עוד הוא מוסיף לספר "יש סיפור יפה על אדם ששמע ניגון מיוחד במינו ששבה את ליבו, וכעבור זמן נשתכח ממנו ה[[ניגון]] והוא השתוקק בכל כוחו ומאודו לשוב ולהיזכר בו. מאז היום ההוא, בכל מקום שהלך ושמע [[בעל מנגן]] מנגן, עמד והיטה את כשרות סאטמראוזנו מתוך תקווה שיחזור וישמע את אותו [[ניגון]]. והנה, ומאז אין חסידי חביום אחד הוא עבר במקום מסוים, ומישהו ניגן את ניגונו שלו. כשקלטו אזניו את הניגון, הוא קפץ כנשוך נחש וצעק "ד אוכלים ממזון בכשרות סאטמראה! געוואלד, זהו הניגון..."!
מאורע זה הרב וועכטר התפעם מתורתו של [[הרבי]], ובכך החל להתקרב ל[[חסידות חב"חשףד]], לנהוג ב[[מנהגי חב" ד]], ללמוד בעיון את התקרבות-הסתר של ר' מענדל לחבתורת חבובעקבות כך החליט לעזוב , ועוד. בד בבד, החל הרב וועכטר לשלב בשיעוריו [[שיחה|שיחות]] מתוך [[ליקוטי שיחות]] ועורר התעניינות רבה וערה בדבר החידושים המיוחדים שנשמעו מפיו. תלמידיו היו אחוזי התפעלות והערצה. במכתב שבו כתב לרבי על ההתעוררות בלימוד החסידות בקרב התלמידים, לקח הרבי את המכתב והכניסו לכיס ה[[סירטוק]] שלו. ולאחר זמן התבטא הרבי בפני הרב וועכטר, כי בזאת שהוא הכניס את המכתב לכיסו, בכך - למעשה - הוא "שתל"רשמיתאותו אצל חב" את ד, והוא כעת גם מקושר להרב [[המגיד]] ול[[חסידות סאטמרהבעש"ט]] והחל לחיות כ. מאז ראה ברכה רבה שלא בערך בלימודו הן ב[[חסידתורת החסידות]] והן ב[[חב"דתורת הנגלה]] באופן רשמי וגלוי.
לאחר תקופת אשפוז בה איבטח אותו בחור חסון===חיכוכים שנוצרו בעקבות התקרבותו===בשנת [[תשמ"ג]], נסע הרב ווכטר נודע דבר התקרבותו ל[[נחלת הר חב"ד]]בסתר לכמה מתלמידיו. ב'[[הושענא רבה]]' קיבל שיחה טלפונית שהבהירה לו כי "שכרו 'גוי' על-מנת שיסיים את תפקידו בעולם הזה". בט' [[תמוז]] תשמ"ג, בשעה 6 בבוקר בעת הולכו ל[[בית הכנסת]] לה[[תפילה|תפלל]] [[תפילת שחרית]], התנפלו עליו ארבעה חסידי [[סאטמאר]], היכו אותו, ודקרו אותו בגרונו ובגופו, שברו את ידו ורגלו, וגזזו את [[זקן|זקנו]] ופאותיו, הוא החל לשמש כהופשט מבגדיו והושלך אל הכביש הסואן באזור התעשייה הדרומי ב[[משפיעברוקלין]] וראש כולל אברכים, כשהוא ללא הכרה במצב אנוש. הרב וועכטר ניצל באמצעות עובר אורח כושי שעבר במקום והזעיק את כוחות הרפואה. דבר הפשע התפרסם בציבור החרדי ועורר סערה, מנהיגים ואדמו"רים הביעו מחאה חריפה. בתפקיד זה כיהן עשרות שניםבעקבות אירועים אלו כתב עליו הרבי: {{ציטוטון|בעל מסירות נפש על חב"ד ובפועל}}{{הערה|ליקוט מענות קודש תשד"מ מענה לד}}.
כיום, מקדיש מאורע זה "חשף" את התקרבות-הסתר של ר' מענדל לחב"ד ובעקבות כך החליט לעזוב "רשמית" את רוב זמנו להתוועדויות ושיעורים בכל ה[[ארץ ישראל|ארץחסידות סאטמר]]. הרב וכטר נחשב לעמוד התווך של כולל תפארת נפתלי בנחלת הר והחל לחיות כ[[חסיד]] [[חב"ד, וראש כולל יום שישי באשדוד]] באופן רשמי וגלוי.
בעת תחילת התקרבותו וכשנוצר הרעש הגדול הציע לו אחד מידידיו, יהודי חשוב ותלמיד חכם, לדבר עימו ב"ארבע עיניים", כדבר איש אל רעהו ולא באופן של נצחנות, ו"להאיר את עיניו" שהוא "יורד מהדרך" וכו'. הרב ווכטר סבר שזו הזדמנות טובה להסביר בדרכי נועם מהי חסידות - דבר שלא התאפשר לו קודם לכן שלא היו מוכנים לשמוע כלל, אולם הוא לא רצה להחליט בעצמו ושאל על כך את הרבי כשבשאלתו מפרט את הריווח הגדול מכך שעוד יהודי, ובפרט יהודי נכבד שרבים לומדים ממנו, יתקרב לתורת חסידות חב"ד{{הערה|תיאור הרקע והשאלה עפ"י דבריו בערב לימוד ענייני גאולה ומשיח שהתקיים בכ"ד אלול תשנ"ד - האמונה והפצתה ושם מופיעה תוכן התשובה המופיעה בפנים בדיוק יותר}}. תשובתו של הרבי הייתה: {{ציטוטון|שלא להתווכח (עמהם) לעת עתה אינם מבינים מה שמדברים עליהם, ולהעיר ממאמר חז"ל פסחים סו, ב כל הכועס כו'}}.{{הערה|[https://drive.google.com/file/d/1ijFixcV5eAGC9hxUD0v-iKYy83HP6zIR/view?usp=drivesdk תשורה לעווענטאל י"ט אדר תשנ"ו] (ע' 10)}}. בתחילת חודש מנחם אב תשמ"ג פירסם ה[[בבא סאלי]] ביחד עם רבי [[יצחק כדורי]] קריאת אזהרה נגד אלו שפגעו בחסידים שלימדו את ספר התניא בוויליאמסבורג: "כל זאת בשל הרבצת תורת החסידות ודביקותם באור שבעת הימים הבעש"ט הקדוש זיע"א בדרך משנת חב"ד העיונית והמעמיקה שיסודותיה בהררי קודש על ידי התנא האלקי רבנו בעל התניא והשו"ע זיע"א וממשיכי דרכו הק', עד ליבדלחט"א מופת הדור גאון ישראל וקדושו כ"ק מרן אדמו"ר מליובאוויטש שליט"א". ===נסיעתו לארץ===לאחר תקופת אשפוז ב[[ארצות הברית]], במהלכה הייתה סביבו אבטחה, נסע הרב ווכטר בהוראת הרבי ל[[נחלת הר חב"ד]]. הוא החל לשמש כ[[משפיע]] וראש [[כולל אברכים|כולל]] אברכים. בתפקיד זה כיהן עשרות שנים. כמו כן מכהן כחבר מערכת , בהוראת הרבי, שמר על אופן דיבורו ולבושו בהתאם לכללי חסידות סאטמר.כיום, מקדיש את רוב זמנו להתוועדויות ושיעורים בכל ה[[ארץ ישראל|ארץ]]. הרב וכטר נחשב לעמוד התווך ולראש כולל תפארת נפתלי ב[[נחלת הר חב"ד]], וראש [[כולל אברכים|כולל]] יום שישי באשדוד. במוצאי-שבת, פרשת יתרו [[תשע"ב]], סיפר הרב ווכטר ב[[חסידות מבוארתהתוועדות]] שבמהלך ביקור '[[מבצעים]] ומראשי העורכים ' של פירושה לאברך חב"די מנחלת הר-חב"ד בבית-הכלא ה'שקמה' ב[[אשקלון]], פנה אליו אסיר ושאלו האם הוא מכיר את הרב וועכטר מקריית מלאכי? וכאשר השיב לו בחיוב סיפר כי הוא היה אחד מהבחורים שהשתתף בלינץ' האכזר ש'בוצע כנגד הרב וועכטר בארצות הברית' וביקש בתחנונים למסור משמו בקשת מחילה מהרב. ===מפרסם זהות המשיח===מאז כ"ח ניסן תנש"א, היה הרב ווכטר מהמובילים בשטורעם הגדול סביב האמונה כי [[ספר התניאאמונה בביאת המשיח|אוטוטו משיח מגיע]] ולמאמרי , וכאשר הרבי החל לעודד את שירת 'יחי', היה הרב ווכטר מהמובילים בעידוד הפרסום כי הרבי הוא המשיח ויגאל אותנו תיכף ומיד ממש.  וכאשר רבים תמהו בפניו כי יש כאלו שזה מרחקם מענייני חסידות, ולכן היו חסידים שטענו כי כלפי חוץ אין לעסוק בעניני זהות הגואל ובכלל למתן את ההתנסחויות בענייני משיח - על כך שאל הרב וכטר את הרבי בפרוטרוט: {{ציטוטון|זה יותר משנתיים, ובפרט לאחרי שהתחילו השיחות הנפלאות בעניני גאולה ומשיח, זכיתי גם אני להיות בין העוסקים והמפיצים את בשורת הגאולה הקרובה, ורואים במוחש שהענין נתקבל בין כל שכבות העם, ונעשתה התעוררות גדולה, כידוע ומפורסם. אמנם למרבה הצער, בגלל ההעלמות וההסתרים הנוראים שאנו נמצאים בהם בתקופה האחרונה, נחלשה מאד ההתעוררות בזה, עד אשר אצל הרבה גרמו ההסתרים לדעות בקצה ההפכי רח"ל.{{ש}}גם הציבור שעמד קודם בהתעוררות צריך חיזוק עתה, כי:{{ש}}השלטים "היכונו לביאת המשיח" אשר מילאו את ארץ ישראל וחוללו פלאים, כבר התרגלו להם וערכם פג.{{ש}}השיחה של ש"פ שופטים תנש"א, שבה נאמר אשר ההודעה ש"הנה זה בא" היא "נבואה ברורה", שיחה שהפיחה רוח חיים בכולם - הנה מאחר שעברו כבר כשנתיים ימים ולצערנו הכי גדול עדיין לא זכינו להתגלותו המלאה של המשיח, נגרם בזה שהתחילו ללמוד בשיחה (ובשאר שיחות הגאולה) כל מיני "פשעטלאך" ופירושים זרים ומשונים, שהצד השווה שבהם הוא לקרר את האמת הפשוטה, שמשיח עומד להתגלות עתה ממש, ובעולם הזה הגשמי כפשוטו ממש. ואף שהדברים פשוטים ומפורשים בכל השיחות, עם כל זה, מצד גודל ההעלם וההסתר, שנמשך כל כך הרבה זמן, כבר כשל כח הסבל, ואצל כמה וכמה החל לאכול בהם היאוש. וכתוצאה באו לידי הפירושים השונים והמשונים בענין "משיח נאו".{{ש}}ועל כן, כדי לחזק את האמונה ואת ההבנה הפשוטה בשיחות כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, שואל אני אם אוכל לפרסם את הדברים הבאים: "למרות גודל ההעלם וההסתר שנמשך כל כך הרבה זמן, לא נשתנה שום דבר. הנבואה של כ"ק אדמו"ר שליט"א ש"הנה זה בא" היא נבואה ברורה, פשוטו כמשמעו, בעולם הזה הגשמי למטה מעשרה טפחים, שבדורנו זה, דור השביעי, יבא ויתגלה מלך המשיח נשיא הדור, ודורנו זה יזכה לגאולה האמיתית והשלימה, וכ"ק אדמו"ר הזקןשליט"א בראשינו, ודבר זה אינו תלוי בשום דבר, ובשום תנאי, וכפס"ד הרמב"ם בהל' יסוה"ת ש"כל דבר טובה שיגזור האל אפילו על תנאי אינו חוזר", והדבר היחידי שתלוי בנו – שע"י האמונה בזה והפצתה, אפשר לזרז את זה ולגרום לכך שיהיה ב"חסד וברחמים". כמו כן מכהן כיועץ מיוחד למערכת {{ש}}מובן שפירסום דברים הנ"ל בברכת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, יגרום חיות חדשה בכל הפעולות הקשורות לביאת המשיח, ועי"ז נזכה להתגלותו המלאה בקרוב ממש}}. עד כאן שאלת הרב וכטר, וכאשר אחד המזכירים קרא את השאלה לפני כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, נענה בראשו הק' לחיוב ונתן על זה ברכתו הקדושה{{הערה|[[בית משיח]] גיליון 278}}. גם אחרי [[ג' תמוז תשנ"ד|ג' תמוז]] המשיך בפירסום האמונה הטהורה ב[[נצחיות חייו של הרבי מלך המשיח|נצחיות חייו של הרבי מלך המשיח שליט"א]] והתגשמות [[הרבי כמלך המשיח|נבואת הגאולה]], ואף השתתף ב[[מאמרים מבואריםכינוסי גאולה ומשיח - תשנ"ה|מאמר מבוארכינוסי גאולה ומשיח]] שהתקיימו בשנת [[תשנ"ה]] על ידי הרב [[זמרוני ציק]]. ==משפחתו==;בניו*הרב דוד יוסף ליב וועכטער, [[משפיע]] ו[[ר"מ]] במתיבתא ליובאוויטש טאראנטא.;חתניו*הרב מנחם מענדל גרונר, [[שליח]] [[הרבי]] ב[[אוסטרליה]].*הרב [[חיים אליהו גלוכובסקי]], אחראי אגף המקוואות ב[[בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש]].*הרב משה גוראריה, [[שליח הרבי]] בעיר באפאלו [[ניו יורק]].*הרב יצחק שלמה קרביצקי, מורה הוראה בבית הוראה [[רחובות]], וראש [[כולל]] [[חסידות]] ערב ב[[נחלת הר חב"ד]].
==קישורים חיצוניים==
*[https://sinun770.org/author/ucetdoee11d-wsfh4z2g1vha/#tab2 ערוץ היוטיוב של שיעורי הרב וועכטר] באתר סינון חב"ד לסרטוני יוטיוב*[http://wwwold2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=62483 ההגדרה הראשונה של הרבי: משיח] {{וידאו}} {{אינפו}}*[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=43895 שיחה מיוחדת עם ר' מענדל וועכטר על] [[ספר התניא]]{{אינפו}}*[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=62985 הרבי מכסה את הרמקול ומוסר שליחות לרב ווכטר • וידאו] (בדקה 8:54) - {{וידפו|}}*'''[http://wwwold2.ih.chabad.info/index.php?#!g=1&url=article_hearticle&id=40499 "הרבי כנביא וגדריה של 71195 הנבואה בימינו"נסתלקה, אך לא פסקה!]''' - שיעור מיוחד שנמסר בכולל האברכיםאברכים,] [[נחלת הר חב"ד]]{{אינפו}}*'''[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=69841 הרב וועכטר ביקש רשות לפרסם שהרבי הוא מלך המשיח]''' - {{אינפו|}}*[http://wwwold2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=31644 סקירה מיוחדת על הרב וועכטר בעיתון משפחה], מאת ירוחם לנדסמן, עיתון משפחה [[חודש תשרי ]] [[תשס"ח]]*'''[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=82302 להגיד רבי זה להגיד משיח!]''' - נאום שפורסם ב[[שבועון בית משיח]] לקראת [[ג' תמוז]] [[תשע"ד]], עשרים שנה {{בית משיח}} {{אינפו}} ט"ו [[סיוון]] [[תשע"ד]]*'''[https://toratchabad.com/שיחה-עם-הרב-ווכטר-עם-התניא מה החידוש והצורך בספר התניא?]''', באתר [[תורת חב"ד לבני הישיבות]]*'''[https://anash.org/the-rebbes-response-to-the-attack-on-reb-mendel-vechter/ תגובת הרבי להתקפה על הרב מנדל ווכטר]''' {{וידאו}}{{אנש}}*'''[https://chabad.info/magazine/63254/ ראיון עם הרב וועכטער] בעיתון [[המבשר]] {{אינפו|}}*'''[https://77012.blogspot.com/2023/05/blog-post_15.html 'עבודת התפילה' נדרשת בדורנו יותר מבעבר • הרב מענדל וועכטער]''', באתר '[[לחלוחית גאולתית]]' {{לחלוחית}} {{הערות שוליים}}{{מיון רגיל:ווכטר, אברהם מנחם מנדל}}[[קטגוריה:חסידים מתקופת בתקופת אדמו"ר שליט"א|ווכטר אברהם מנדל]][[קטגוריה:משפיעים בקהילות חב"ד]][[קטגוריה:אישים בנחלת הר חב"ד]][[קטגוריה:אישים שנולדו בשנת תש"ז]]