פתיחת התפריט הראשי

שינויים

אין תקציר עריכה
[[תמונהקובץ:באבובב.jpg|שמאל|ממוזער|400px|שלושה דורות של אדמו"רי באבוב: הסבא הקדושת ציון מבאבוב, הבן הדברי שלמה מבאבוב, והנכד המהרנ"צ מבאבוב]] [[קובץ:באבוב 1.jpg|leftשמאל|thumbממוזער|250px|רבי מרדכי דוד מבאבוב 45 בבית חב"ד בלונג איילנד]]
'''שושלת באבוב''' היא שושלת בת של חסידות [[צאנז]], מיסודו של רבי חיים מצאנז.
ארבעה דורות השושלת מסתעפת מרבי מאיר נתן, בנו של אדמוהרה"רים עמדו בקשרים עם נשיאי חב"דק מצאנז. בנו של רבי מאיר נתן היה רבי שלמה, אביו של רבי [[בן ציון הלברשטם]]מבאבוב בעל הקדושת ציון, בנו רבי [[שלמה הלברשטאם]] שהוא וחסידיו התגורוו בשכנות לרבי משך שנים רבות בשכונת [[קראון הייטס]], ובנו רבי [[נפתלי צבי הלברשטאם]]שנהרג על קידוש השם בשנות השואה.
לאחר פטירתו ארבעה דורות של אדמו"רים עמדו בקשרים עם נשיאי חב"ד, רבי [[בן ציון הלברשטאם]], בנו רבי נפתלי צבי בשנת [[תשס"דשלמה הלברשטאם]] שהוא וחסידיו התגוררו בשכנות לרבי משך שנים רבות בשכונת [[קראון הייטס]], מונו כממשיכי דרכו אחיו הגה"צ ובנו רבי נפתלי צבי הלברשטם, ואחיו רבי בן ציון אריה ליבוש הלברשטאם שליט"א, וחתנו הגה"צ רבי מרדכי דוד אונגר שליט"א. הדיון על המוסדות נמשך מאז ההכתרה של שני האדמו"רים ועדיין לא נפסק.
== יש לציין כי שניים מלחניו של האדמו"ר רבי שלמה מבאבוב ==[[בן ציון הלברשטם]] הי"ד הפכו לחלק בלתי נפרד מניגוני חב"ד ליובאוויטש, הניגון [[בך ה' חסיתי]] והניגון [[פרזות תשב ירושלים]].
== הדור הרביעי ==לאחר פטירתו של רבי נפתלי צבי בשנת [[תשס"ד]], מונו כממשיכי דרכו אחיו הגה"צ רבי בן ציון אריה לייביש הלברשטאם שליט"א וחתנו הגה"צ רבי מרדכי דוד אונגר. ב[[אלול]] [[תשס"ז]] התקיימו בחירות, בהם הצביעו רוב הציבור (כ-70%) לחצרו של רבי בן ציון ואילו כ-30% בחרו ברבי מרדכי דוד אונגר לאדמו"ר. מפתחות המוסדות ושליטתן הוא בידי חסידיו של רבי שלמה מבאבוב בן ציון, בתשע"ה לאחר דין תורה הגיעו להסכם בוררות בדבר השליטה במוסדות בין יתר תנאי ההסכם היה ידיד של שפלג החסידות התומך ברב מרדכי דוד אונגר יציין את שם החסידות שלו :באבוב 45[[הרביקובץ:האדמ'ר מבאבוב עם משלחת חב''דית.png|שמאל|ממוזער|250px|האדמו"ר מבאבוב רבי בן ציון הלברשטאם מקבל את פניהם של חברי משלחת חב"דית בשמחתו]]רבי '''בן ציון אריה לייביש הלברשטאם''' מנהיג את עדתו בבית המדרש הישן והגדול של חסידי באבוב, בעיקר בעקבות התגורותו בשכנות לרבי משך שנים רבות בשכונת במרכז שכונת [[קראון הייטסבורו פארק]].
סיפר אחד מבשנת [[אנתש"שע]] כי לפני מספר שנים, השתתף ביחד עם בנו רבי נפתלי צבי מבאבוב בחתונה, שם היו כמה חסידים שלעגו על אמונתם של חסידי חב"ד אודות כך שהרבי הוא ההנהיג תקנות מחמירות כנגד [[מלך המשיחפאות נכריות]]. האדמו"ר רבי נפתלי זצ"ל לא נתן לחסידיו ללעוגללא כיסוי, ואמר ובהן כל חתן נדרש להתנות לפני קשרי השידוכין כי אביו האדמו"ר זצ"ל הסכים שהאדמו"ר מליובאוויטש ראוי להיות משיח, אבל שיתגלה כבר.<REF>באם תלך הכלה בפאה [[http://wwwנכרית]] אזי תהיה הפאה מכוסה בדווקא.chabad.info/bm/index.php?magazine=bm_&status=goto_id&id=2003 שבועון בית משיח 504]</REF>
לאחר פטירתו בשנת ב[[ב' תמוז]] [[תש"ע]] תיקן כי יש לומר בנוסח התפילה לפני [[קריאת התורה]] בנוסח "ויחון '''עלינו''' לפליטת עולמים" ולא כנהוג "ויחון '''אותנו''' לפליטת עולמים". לדבריו, הוא חקר בכל הסידורים הישנים{{הערה|1=ראה לדוגמה ב[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=20298&hilite=7cf9cd6e-3e20-40f0-ba3a-1ea635b8a492&st=%D7%95%D7%99%D7%97%D7%95%D7%9F+%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%95+%D7%9C%D7%A4%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%AA&pgnum=277 סידור כל בו].}}, ומתברר כי בהם מופיע הנוסח "ויחון עלינו", אלא שה[[משכילים]] - ובראשם וואלף היידנהיים - הם מתוך ההקפדה הידועה שלהם על הדקדוק הנכון, 'תיקנו' את הנוסח. וכמובן שמסיבה זו יש לומר בדווקא כפי הנוסח המקובל מדורי דורות. לדבריו, הוא אף התקשר אישית לגבאי [[ספריית חב"ד ליובאוויטש]] בשכונת [[קראון הייטס]], וביקש מהם לבדוק מה הנוסח המופיע ב[[תשססידור הבעל שם טוב]], ואכן מתברר כי זה הוא הנוסח הנכון יותר. יש לציין כי זה הוא גם הנוסח החבד"גי, המופיע ב[[סידור תהלת ה']].{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16091&hilite=367076f6-69e1-4a6f-94e6-d6ca2111e8cd&st=%D7%95%D7%99%D7%97%D7%95%D7%9F+%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%95+%D7%9C%D7%A4%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%AA&pgnum=138 ראה כאן].}} רבי '''מרדכי דוד אונגר''', מונה בנו הוא חתנו של האדמו"ר רבי נפתלי צבי זצהלברשטאם מבאבוב, וידוע מקטנותו בכשרונותיו . בחיי רבי שלמה מבאבוב כיהן כר"מ בישיבה ונהרו אחריו קהל רב מבני הישיבה ומעריצים. לאחר פטירת חותנו רבי נפתלי צבי מבאבוב, חלק מחסידי באבוב הכתירו אותו לאדמו"ר, מכיון שבית המדרש הישן של החסיידות הוא כאמור לעיל במסגרת האדמו"ל לממשיך דרכור השני של חסידות באבוב (הרב בן ציון אריה לייבוש הלברשטאם). פתח בית מדרש חדש עבור חסידיו ברחוב ה45.
== קישורים חיצוניים ==
*[https://drive.google.com/viewerng/viewer?url=https://w2.chabad.org/media/pdf/1172/xtTr11720022.pdf הרבי בניחום אבלים אצל רבי שלמה אחרי פטירת בתו התינוקת]*[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4592&st=%D7%A2%D7%9C%D7%91%D7%A8%D7%92&pgnum=546 רבי שלמה בניחום אבלים אצל הרביאחרי פטירת הרבנית חנה]*[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=48167 רבי מרדכי דוד מבאבוב בבית חב"ד בלונג איילנד]*[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=65246 האדמו"ר מבאבוב בחתונה חב"דית ב[[קראון הייטס]] (כסלו תשע"ב)]{{וידאו}} 
{{הערות שוליים}}
{{חצרות}}[[קטגוריה:רבניםחסידות צאנז]]
משתמש אלמוני