שיחה:בית דין צדק קראון הייטס: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(14 גרסאות ביניים של 8 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 54: שורה 54:


בנוגע למה שנכתב בדף בעניין הבחירות שהתקיימו לבד"ץ בשנת תש"ס שנערכו 'בחירות דמוקרטיות' - אינני חושב שהמונח הזה תואם את תפיסת היהדות שהדמוקרטיה היא לא חלק מסולם הערכים שלה. אשמח לשמוע את דעת העורכים בנושא.{{שכח|מלכותשבמלכות}}
בנוגע למה שנכתב בדף בעניין הבחירות שהתקיימו לבד"ץ בשנת תש"ס שנערכו 'בחירות דמוקרטיות' - אינני חושב שהמונח הזה תואם את תפיסת היהדות שהדמוקרטיה היא לא חלק מסולם הערכים שלה. אשמח לשמוע את דעת העורכים בנושא.{{שכח|מלכותשבמלכות}}
== פסק התארים ==
נחשב לפסק של בי"ד זה? חתום עליו רק אחד הדיינים, הוא נכתב על גבי נייר חלק כהסכמה של המשתתפים באסיפה ההיא. זה פסק של כלל רבני חב"ד שלא משוייך דווקא לבית דין הזה (כמו שלא משייכים אותו לועד רבני אנ"ש באה"ק רק בגלל שחתומים עליו הרבנים אשכנזי והכט או לועד רבני ליובאוויטש הכללי בגלל שחתום עליו רשנ"ז גורארי'). אומנם הוא נכתב בעקבות החלטה שהתקבלה באסיפה של הבי"ד - אבל זה לא הופף אותו לפסק השייך רק לבי"ד עצמו. {{אנונימי}}
:תקרא את הפסק ותבין למה זה קשור בעיקר לבי"ד זה ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 23:51 • כ"ו באב ה'תשפ"א
:::{{א|חלוקת קונטרסים|במקום}} להפנות אחרים מומלץ שתקרא בעצמך ותבין עד כמה שזה לא קשור, בפשטות. [[משתמש:מבקר|מבקר]] - [[שיחת משתמש:מבקר|שיחה]], 15:36, כ"ז באב, ה'תשפ"א 15:36, 5 באוגוסט 2021 (UTC)
::עקרונית אני מסכים עם האנונימי שסבור שהפסק הזה לא מהפסיקות של הבית דין ולכאורה צ"ל מקומו בתוך פיסקא נוספת בערך על הקבלת פנים שע"י הבד"צ אך כל עוד אין פיסקה כזו מקומו היכן שנמצא כעת--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 11:45, כ"ז באב, ה'תשפ"א 11:45, 5 באוגוסט 2021 (UTC)
::::קראתי. לא הבנתי. האם כוונתך היא בגלל שסמכות הבית הדין לקבוע בענייני הדפסת תורת הרבי ובכל זה התוארים [שזו עוד אלה בפני עצמה שלא אכנס אליה]? או שמא בגלל שההחלטה הייתה בהמשך לאספה שכינס בית הדין בקבלת הפנים לאורחים?
::::בכל אופן, תשובה אחת היא לשני הצדדים: א.זהו אינו פסק של '''בית הדין''', אלא של '''רבני חב"ד'''. הוא לא נכתב על בלנק בית הדין גם כן [פרט שולי אך חלק מהתמונה]. בדיוק כמו שהוא לא הפך להיות פסק של ועד רבני אנ"ש באה"ק כיוון שחתומים עליו הרבנים אשכנזי והכט, ולא של וועד רבני ליובאוויטש הכללי כי חתום עליו הרשנ"ז גורארי'.
::::ב.ואם יתעקש המקשן: האם בגלל שההחלטה על הפסק דין שהרבי הוא מלך המשיח התקבלה בית מנחם - פסק הדין של כל רבני ליובאוויטש בארץ ובעולם יוכנס לתוך הערך של בית מנחם? הוא שייך לערך עליו בפני עצמו, או לפסקא בערך "הרבי כמלך המשיח".
::::ועוד נקודה חשובה בזה, שעומדת לעצמה גם בלי הנכתב קודם, והנכתב קודם עומד לעצמו גם בלי הבא לקמן: בבית דין בכלל, ובכלל זה בית דין זה, יש שלושה דיינים. שניים מהם לא חתומים על הפסק - לא רק מטעמים טכניים, אלא כידוע ליודעים מה דעתם - פשוט כי הם לא מסכימים עם הפסק הזה. כך שגם אם נאמר [בדוחק] ששל היות האספה מכונסת על ידם, הרי העובדה שההחלטה היא בניגוד לדעתם מוציא את הפסק מכלל השייכות לבית דין זה.
::::מקווה שדברי ייענו בתגובה עניינית.{{אנונימי}}
:::::רק אציין לתקציר [http://chabadpedia.co.il/index.php?title=בית_דין_צדק_קראון_הייטס&diff=190589&oldid=190575#.D7.A1.D7.9E.D7.9B.D7.95.D7.AA.D7.95_.D7.A9.D7.9C_.D7.91.D7.99.D7.AA_.D7.94.D7.93.D7.99.D7.9F כאן]. ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 02:53 • כ"ח באב ה'תשפ"א
::::::א.הם לא חתומים. לא נכתב על הבלאנק של ביה"ד. גם אם הם בדיוק הלכו לנוח לכמה דקות - לא הצליחו למצוא אותם אחרי זה ולצרף את חתימותיהם? "במסמך נאמר שזו קבלת פנים של הבד"ץ" - אז למה הבד"ץ לא חתום עליו, אלא רק רב אחד מתוכו? אלו העובדות היבשות. אבל לדכוותיה אין צריך לחדש שזו דעתם. אם הייתה לי אפשרות (וחשק...) הייתי מעלה את תיאור האסיפה, של מי בדיוק היה הרעיון ואיך התנהלו הדברים, וד"ל. ב.מסכים לחלוטין שהפיסקא הכל כל מתריעה הזו מיותרת - כי זו טיפשות להכניס פסק דין בערך של בית דין ואז לכתוב שזו דעה רק של רב אחד מתוכו! או שזו דעת הבי"ד או שלא [וכנ"ל שדעתי על פי הידוע לי והנראה מההתבוננות היא שאין זו דעת בית הדין דאז אלא דעת יחיד בתוכו - עוד קודם שנדון לגבי דעתו כיום...]
::::::אציין [וזה נושא אחר לחלטוין - לא להטות את הדיון לשם], שערך זה שבר שיא בחוסר פורפורציות: רוב מוחץ של הערך לא מדבר על הבי"ד ופעולותיו -אלא על המלחמה בו... למה זה טוב ולמי זה טוב ולמה ואיך בדיוק זה קשור?{{אנונימי}}
:::::::אף אחד לא כתב שהם חתומים או שהלכו לנוח, גם אם לא רצו לחתום לא יצאו נגד (עכ"פ לא פורסם) הפסק שנכתב בו על קבלת פנים שלהם. באותם שנים שעדין לא התקבעו העמדות זה לא מדוייק שיכלת לתת את תיאור האסיפה. הסיבה לסגנון כתיבת הערך היא כי הוא ערך שאוחד ואדרבה, אם יש לך מה להוסיף אתה מוזמן. ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 09:09 • ל' באב ה'תשפ"א
== שמות שנשמטו ==
לכאורה יש להכניס גם את הרב דווארקין לרשימת רבני הבי"ד, או שמא מכיווון שהיה רב לבדו ובפ"ע אנו נקרא רב בבי"ד אלא רק רב מד"א קראון הייטס. ועפ"י זה יש להחליט.
כמו"כ צריך, לדעתי, להוסיף (או לפחות להזכיר) את '''הרב ניסן מאנגעל''' - כאחד שחתום על כו"כ פסקי הבד"צ (ביניהם על הפסק הנודע של אי כתיבת תארי הסתלקות) בטוח שהיה קשור לבי"ד איכשהו, ואת מזכיר הבד"צ הידוע בעבר '''ר' יוסי ברוק''', אולי ברשימת מזכירי הבד"צ. --[[משתמש:מוישע זוכמיר|מוישע זוכמיר]] - [[שיחת משתמש:מוישע זוכמיר|שיחה]], 07:49, כ"ז בניסן, ה'תשפ"ב 07:49, 28 באפריל 2022 (UTC)
== CHK ==
לכאורה צריך להוסיף פיסקה נפרדת על גוף הכשרות, ולפרט את ההיסטוריה שלו עד היום, ובתוכו כמובן הידיעה על הרב לברטוב והרב קירשנברג וכו'. [[משתמש:קודש לנשיא הדור|קודש לנשיא הדור]] - [[שיחת משתמש:קודש לנשיא הדור|שיחה]], 06:54, ד' באדר ב', ה'תשפ"ד.
::אז תוסיף.[[משתמש:תמים של הרבי| תמים של הרבי]] - [[שיחת משתמש:תמים של הרבי|שיחה]] ~ [[חב"דפדיה|מפארים את חב"דפדיה]]
4,800

עריכות