פתיחת התפריט הראשי

שינויים

אין תקציר עריכה
{{צוטט|יותר מאחד=כן|ציטוט=
* [https://col.org.il/news/132462 כתבה באתר COL] ללא מתן קרדיט
* [bahazit.co.il/החוזר-של-הרבי-הרב-יואל-כהן-זצל באתר בחזית] צוין קרדיט
}}
 
הרה"ח יואל כהן הינו החוזר של הרבי החל מאת קבלת הנשיאות.
חיבר בהוראת הרבי את ספר הערכים חב"ד. מראשוני המקושרים אשר חיזקו בקרב חסידי חב"ד את האמונה בנשיא דור השביעי שיוליכנו קוממיות לארצנו.
על הזהירות בהתייחסות אל הרב כהן ניתן לראות מהמעשה שלפנינו. כשהרב מרדכי שמואל אשכנזי נכנס ליחידות אצל הרבי בחרותו. שאלו הרבי מיהו משפיעו. משענה 'יואל', השיבו הרבי 'ר' יואל'.
 
== עוד בעניין ספר הערכים - חסרה כאן הפנייה חשובה למענה הרבי ==
 
בערך כתוב: "בין השנים תשמ"ג–תשמ"ה, דיבר הרבי בהתוועדות שבת פרשת לך לך על כך שר' יואל (בלי לנקוב בשמו) לא מתמקד בכתיבת ספר הערכים". אבל שכחו לציין למענה מהרבי בנושא שהתפרסם בתשורה גורארי' - ו' אדר א' תשפ"א [מענה מהרבי מז' אדר תשמ"ז] עמ' 38 בנושא זה. זה נפתח באוצר החכמה [חינם] וכן נמצא בליקוט מענות קודש תשמ"ז עמ' 55, מענה קב, [גם זה נפתח חינם באינטרנט] עיי"ש, ויש לציין לתשורה הנ"ל או לליקוט מענות קודש. אולי גם לצטטה. הרבי שולל שם דין תורה נגד ר' יואל, עיי"ש כל המענה!!
== לפנות בוקר?! ==
מעניין, הרבי אמר בשבועות תשי"ב מאמר לפנות בוקר? עוד יותר מעניין שר' יואל היה אז במקווה. ואולי יש לתווך שהיה זה ה'לפנות בוקר' של ר' יואל.בשבועות הרבי אמר בשנים אלו פעמים רבות מא' לפנות בוקר יעויין אוצר מנהגי חב''ד
--[[משתמש:חיים נהר|חיים נהר]] ([[שיחת משתמש:חיים נהר|שיחה]]) 18:35, 22 יוני 2007 (EDT)
--[[משתמש:חיים נהר|חיים נהר]] ([[שיחת משתמש:חיים נהר|שיחה]]) 09:01, 24 יוני 2007 (EDT)
 
את מי מהנהלת [[770]] שאלת? ר' יואל הוא ממשפיעי 770 ללא כל ספק.
הוא בקושי עושה התוועדויות פעם בשבוע והשיעורים שלו לא קבועים כמשפיע בישיבה זה יכול להיות גם פעם בחודש חודשיים, במילא לגבי מה שכתבו שהוא מוסר שיעורים כמשפיע זה לא נכון הוא אם כבר 'מוסר'. וד"ל. [[משתמש:חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] 19:19, 22 ביולי 2018 (IST)גועל נפש שעורך אצלכם מתבטא כך אם היה מתבטא כך אפי' על הרב וילשאנסקי שמותניו עבים מקוטנו היה לפחות נחסם זמנית
== אירוע המצער ==
::איני חושב שהסיפור הספציפי הזה מבטא יחס מיוחד של הרבי אליו, לדעתי הרבי פשוט אמר לו שיתייחס קצת יותר בכבוד למשפיע שלו [למרות שאני אישית מעריך ומעריץ אותו וסובר שאכן היה יחס מיוחד מהרבי כלפיו אך מהסיפור הצפציפי הזה אין - לדעתי - ללמוד דבר וחצי דבר].ובנוגע לשאלתי הב' לא זכיתי למענה שאגב באישים אחרים שהם "אנטים" דווקא כן נכתבו פרטים. [[משתמש:ר'ובן|ר'ובן]] - [[שיחת משתמש:ר'ובן|שיחה]] 07:13, 23 באוקטובר 2011 (UTC)
:::רק כעת אני תופס שאתה מתכוון לסיפור שבראש הדף הזה, שהוא בעצם דף שיחה. הסיפור, כפי שניתן להיווכח, לא מובא בערך, כך שהדיון עליו מיותר. לגבי ג' תמוז; אם כוונתך לדעותיו, הרי שבערך אין שום יחס לדעותיו, לא לפני ולא אחרי. אתה מוזמן לכתוב ברגישות ובכובד ראש. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], כ"ה בתשרי ה'תשע"ב 20:44, 23 באוקטובר 2011 (UTC)
::::האם צריכים הוראה מיוחדת מהרבי כדי לשמור על כבודו של ר' יואל? האם צריכים הוראה מיוחדת מהרבי כדי לשמור על כבודו של ריל"ג? מה זה השטויות האלו? {{אנונימי}}חלק מהבושה שעורך א' או יותר מהדרים לזלזל בכבוד ר''י ולתת לגיטימציה לשבלולים
ושמעתי שהרב הנ"ל פעם שמע שיחה מהרבי ד"גדול מרבן שמו" ולכן אמר בלי ר' אבל הרבי תיקן אותו... כמובן שלא באתי לזלזל בכבודו ח"ו --[[משתמש:אמר רבי|אמר רבי]] - [[שיחת משתמש:אמר רבי|שיחה]] 03:57, 25 במרץ 2016 (UTC)
::"להאזין לדבריו מאותן השנים" זה בבחינת "...ירחיק עדותו" - כי היו לו '''הרבה מאוד''' נאומים באותן השנים. אם יש לך הקלטה ספציפית חתוכה של השורה מתוך הנאום בה הוא משתמש בביטוי הזה - צרף אותה. וודאי שהוא האמין בזה וזו הייתה דעתו [ובנושא זה באמת היא לא השתנתה, אלא בנושא הפרסום והחיים בגוף גשמי] - אבל זה לעשות סלט אחד גדול מכל הדברים שאמר באותה התקופה בלי קידמה ואיחור.
::יצויין גם שלא מובן מה בדיוק הצורך לציין שהרבי התנגד תחילה למאמר שפרסם ולאחר מכן אישר אותו בפסקא על דעותיו. רק מוסיף סרבול לפסקא המבולבלת בין כה{{אנונימי}}
:::מהסוף להתחלה: זה אכן לא קשור דווקא לפיסקא זו אך זה פרט חשוב ומשמעותי שכדאי לציין עליו באינצקלופדיה החב"דית. אם יש לך כוח ואתה מאוד מתעניין בנשוא הערך אתה מוזמן לערוך את הערך כדבעי להוסיף בו מכל המידע שנדפס אחר לכתו ורבה העבודה. לנאומיו באותם השנים אתה יכול להיחשף במגוון דרכים מתחיל בוידיאו'ס המרוזכים באתר רבי דרייב וכלה בתכנים הכתובים ב'יומני 770 בית משיח'ועיתון כפ"ח. אני רק שולך לך מהזיכרון על עוד נאום שלו בנושא הזה ספציפית - האמונה המוכרחת בנצחיות חייו הגשמיום בגופו הק' של מלכנו משיחנו שליט"א בר"ח כסלו תשנ"ד אז אמר שלולי זאת זו אמירה על חסידות שהיא כנהרות המאכזבין, הופכים את ליובאוויטש למוזיאון וכו' וכו'.--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 05:09, כ"ח באב, ה'תשפ"א 05:09, 6 באוגוסט 2021 (UTC)
::::א."חשוב לציין באנציקלופדיה חב"דית" - נתחיל מכך שזה לא שאם נמצא פרט שחשוב לציין אז נדחוף אותו לאחד הערכים לא משנה לאיזה - אלא שאם יש ערך בנושא מסויים נכניס איליו מידע שקשור אל הערך הזה שאותו חשוב להכניס (ראה דברי בשיחה על בי"ד קראון הייטס). אשר על כן גם אם חשוב לך הכניס את זה - תכניס את זה בערך שקשור לזה (כמו הרבי כמלך המשיח וכיו"ב) - כי זה לא קשור ולא השפיע על דעותיו. ב.אחזור שנית: הביטוי הזה לא נאמר בראיון בהקשר בו הוא מובא בערך. אז ראשית כל יש להשמיטו או להעמידו על דיוקו [לא שזו לא הייתה דעתו - אבל הוא לא אמר את זה ואין לזה מקור. גם המקור שמסומן בערך (לציטוט המשובש) לא ברור בכלל]. הערתי לך ש"חפש בנאומיו" זה "ירחיק עדותו" ובתגובתך פשוט הסברת עד כמה - כי אם משהו יחליט שהוא אמר כך וכך ואני ארצה לבדוק זאת - אצטרך לצפות בשעות של נאוים, לדפדף בעשרות עיתונים שונים ומפוזרים כאן וכאן, ואין לדבר סוף. בדיוק לכן לא "שולפים מהזיכרון" - אלא רואים מה כן כתוב ואותו מצטטים במדוייק בערך.
::::דרך אגב: היו לו התבטאויות יותר חריפות מהציטוטים שלך ומ"זריחת השמש מחר". הוא אמר שאם יראו את מה שראו בג' תמוז אז מת תורה לא היה נכון [אחרי זה הא חזר בו מהר מאוד, אבל אם אתה מחפש ביטוי חריף אין חריף מזה לתאר את הביטחון שהיה לו באותו הזמן]. (רק שעכשיו אל תרוץ להכניס את זה לערך לפני שיהיה לך מקור...{{אנונימי}}
:::::א. לא נכניס כל דבר אך דעותיו בתשנ"ג הם פרט חשוב שהשפיע והיה חלק בהוואי החב"די ויש לזה חשיבות להיכנס לערך שלו כי דעותיו אלו היוו אבן דרך בחייו. ב. הוא התבטא בכמה ביטויים, גם בזריקת התפילין.. לגבי "יותר מזריחת השמש" הוא התבטא בכמה הזדמנויות ולא רק בראיון, ראה בספר האמנתי כי אדבר (לדוגמא כנס כ"ז ניסן נ"ד). אגב, חלק אחר באותו ראיון: 'שנינו מסכימים שהרבי הוא בשר ודם. "ודאי". בשר ודם, כמה שזה קשה לך לשמוע, יכול מחר לאבד, ואז מה יהיה? "תגיד לי, מה יהיה אם השמש לא תאיר מחר?"' ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 08:43 • ל' באב ה'תשפ"א
:::::::ודאי... הרי רק לשיטת "נצחיות חייו" אפשר להמשיך להניח תפילין.. הרי בדיוק למצב הזה התכוון ר' יואל - אלול תשפ"א בלי התגלות משיח.. לפחות כל עוד הרבי ממשיך לחלק קונטרסים בכל מועד.. ה' ירחם [[מיוחד:תרומות/213.151.47.109|213.151.47.109]] 01:34, 10 באוגוסט 2021 (UTC)
::::::::בדילוג על התייחסות לדברי השטות של האנונימי האחרון אחור לדבריך ר' אנונימי מספר 1 (למה לא תיפתח משתמש באתר? יהיה יותר קל לתקשר): לצפות בנאומיו ובכתביו הנ"ל המפורסמים ביותר וביותר ומודפסים שוב מזמן לזמן וכו' זה לא כזה דבר מסובך והביטוי 'ירחיק עדותו' כאן פשוט לא שייך 'כי קרוב אליך הדבר' וב"ה יש כיום גם כו"כ תוכנות חיפוש וריכוזי מאגרי מידע. גם כבר צויין לעיל שי"ל הספר 'האמנתי כי אדבר' בו נקל לקרוא ולמצוא הדברים שרוכזו יחדיו. עכ"פ הוא השתמש במשל זה של זריחת השמש על הוודאות שלא יקרה חלילה כו' גם בעת סיום הלכות ברמב"ם י"ב אייר ה'תשנ"ג, ועוד. גם בנאומו בכינוס השלוחים אליו ציינתי בו דיבר בהרחבה בנושא זה השתמש בביטוי זה של 'יותר מזריחת השמש'. דבריך שכאילו עמדתו אז אינה דבר חשוב לציון בערכו הינם מעוררים תמיהה רבתית ושאלה גדולה האם אתה מודע להיסטוריה החב"דית של שנות הנו"נים.--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 14:07, ב' באלול, ה'תשפ"א 14:07, 10 באוגוסט 2021 (UTC)
:::::::::::אדרבה, תשיב מדוע אתה חושב שזו כן הייתה כוונתו. לדידי פשוט שלא למצב הזה התכוון, וגם שלא כ"כ מהר שינה את דעתו. [[מיוחד:תרומות/212.76.124.143|212.76.124.143]] 16:19, 10 באוגוסט 2021 (UTC)
 
== ר' יואל ==
 
לעניות דעתי יש להוסיף נטמן ליד.
ובנוף יש לכתוב גם על כך שעושים לעילוי נשמתו בנין להפצת תורת הרבי בכל העולם{{שכח לחתום|אברימי קרסיק}}
 
== האמנתי כי אדבר ==
אמנם ספר חשוב, אבל לכאו' הרי"כ לא בדיוק עודד את הו"ל, בלשון המעטה. וד"ל.--[[משתמש:Memke|Memke]] - [[שיחת משתמש:Memke|שיחה]], 12:21, כ"ג בתשרי, ה'תשפ"ב 12:21, 29 בספטמבר 2021 (UTC)
 
==תנו לאיש להתבטא...==
שיניתי שני שינויים וכתבתי את הסיבה. '''נא לא לשנות לפני שעונים על השאלות'''.. (במיוחד הקונטרסן החריף):
 
א. "החזיק בדיעה" - מתי אמר דבר כזה??
 
ב. "כניסיון זמני" - זה מפורש בשיחות לגבי יו"ד שבט. אולי תחשוב יותר בכיוון של לחפש מה האיש עצמו אמר?
 
ג. "כיון שלא האמין" - זו אמורה להיות סיבה??
 
[אגב ההתנגדות לשיטת ה'דמיון' התחילה אצלו הרבה לפני המאורע...] {{שכח|בן פסיסא}}
:תקשיב {{א|בן פסיסא|מתוק}} הגעת פה לאתר משיחסטי, אתה יכול למתוח ביקורת אבל לא זלזול!!! ({{ציטוטון|לכאורה מאז שהוא התוודע לתורת הנגלה והחסידות..}}) תקשיב טוב הזלזול הבוטה שלך בדעות האתר עבר את גבול הטעם הטוב, כדאי '''מאוד''' שתשנה את ההתנהגות שלך ותבין שפה זה לא פורום!! [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[משתמש:חסיד של הרבי/מיזם חירסון הפילים|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=כחול|גופן=נרקיסים|חב"דפדים פעילים מחרסנים את הפילים}}]] 11:25, 12 בינואר 2022 (UTC)
 
::להרגיע בבקשה.. הכל טוב.. אף אחד לא סגר את השביל... אני בסה"כ כתבתי את דעתו של נשוא הערך כפי שפרסמה כמ"פ. אולי {{א|משתמש:חסיד של הרבי|תפנה}} אותי איפה כתובה דעתו הרשמית של אתר זה? לא זכור לי שראיתי [[משתמש:בן פסיסא|בן פסיסא]] - [[שיחת משתמש:בן פסיסא|שיחה]], 10:09, י"ב בשבט, ה'תשפ"ב 10:09, 14 בינואר 2022 (UTC)
:::א:לא דברתי עליו דברתי על הזלול המחפיר שלך, מי אתה חושב שאתה שאתה מדבר ככה? מי אתה בכלל?! אבל מכיון שקבלתי החלטה טובה שלא לדבר עם מחללי ריב שכמותך וכמו חברך לספסל ה"ישיבה" (שכמוך חושבים שהם שווים משהו) אני מעתה לא מגיב לך ולחברך שכל מטרתם היא להרוס את האתר ולפגום בקדושה של חב"ד כולה - מא' וע' ת'. היה שלום. [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[משתמש:חסיד של הרבי/מיזם חירסון הפילים|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=|גופן=נרקיסים|חב"דפדים פעילים מחרסנים את הפילים}}]] 10:16, 14 בינואר 2022 (UTC)
::::מיהו חברי לספסל הישיבה? עכ"פ חושבני שגם בלי להיות "שווה משהו" כמוך, מותר לי לצטט את דברי משפיענו הרי"כ. ובכל אופן, קבל התנצלות ואשתדל להיזהר בדבריי. [[משתמש:בן פסיסא|בן פסיסא]] - [[שיחת משתמש:בן פסיסא|שיחה]], 10:22, י"ב בשבט, ה'תשפ"ב 10:22, 14 בינואר 2022 (UTC)
 
== מקור לפגישה עם פוברסקי ==
 
https://col.org.il/news/51623{{אנונימי}}
 
== משוב ==
 
בהערה 6 בערך על ר' יואל כהן ע"ה, כתוב: כרצון קודשו של הרבי, וצ"ל: כרצון {{משוב}} [[מיוחד:תרומות/95.86.90.230|95.86.90.230]] 15:42, 29 במרץ 2023 (UTC)
 
מסיבות שהיום ודאי לא נכונות אי אפשר לערוך הערה עשרים נכונה הרבה יותר על פירורים משולחנו של ר"י שהוא ממש פרסם מכתב כועס או כדומה
כמו כן יצא ספר שיעורים בתורת חב"ד שדומה לסוגיות בחסידות וסוגיות בחסידות כמו"כ בכל א' משלשת המופלאים הללו יש מה שאין בחברו ולהפך
זורק התפילין זה רד"נ מניי"ח ולא הוא
שמעתי מידיד שאמר שחוץ מעניין הגוף לא השתנה כלום ואמר הילולא גילולא אבל הסביר בטוב טעם כפי האמת וכהסבר הרבי בתמוז מ"ה שחי פירושו פעיל וכו'
בקשתם מ"מ לראיון היבסקציה כדי לציינו כפ"ח כנראה ו' שבט או בימים הסמוכים ס"ז וכן בסי או אל מתאריך ה' שבט ס"ז
הספר שיעורים בתורת חב"ד ב"כ הוא על מועדים גאולה ועניינים יצא ע"י מעיינותיך תשס"ז
 
== לאחר פטירתו - הספר האמנתי כי אדבר ==
 
הוא יצא במהדורה ראשונה בחייו. --[[משתמש:מה עם ההתגלות?|מה עם ההתגלות?]] - [[שיחת משתמש:מה עם ההתגלות?|שיחה]], 21:30, א' באלול, ה'תשפ"ג 21:30, 18 באוגוסט 2023 (UTC)
:{{א|מה עם ההתגלות?}} רשמתי הוצאה ב'. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3">[[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</font> ~ <font size="2">(02:21, ה' בחשוון, ה'תשפ"ד)</font>
3,727

עריכות