פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 1,709 בתים ,  13:44, 24 בנובמבר 2023
אין תקציר עריכה
[[קובץ:Sidur.JPG|ממוזער|150px|שער מהדורת תש"א]]
[[קובץ:Krikha.JPG|ממוזער|150px|כריכת מהדורת תש"א]]
[[קובץ:סידור תורה אור תשפ"א.png|ממוזער|150px|מהדורת תשפ"אב]]הסידור יצא לראשונה בשנת תרמ”ט והרבי הרש”ב קיבל ממנו שני עותקים כפי שביקש עוד קודם ההדפסה. אם כי המהדורה המרכזית והכוללת של סידור זה, יצאה לאור שש שנים אחר פטירתו של הרב לאוואט - בשנת [[תרנ"ו]]ומני אז בכמה מהדורות.
ב[[אלול]] [[תש"א]] הדפיסה [[אגודת חסידי חב"ד העולמית]] את הסידור מחדש ב[[דפוס האחים שולזינגר]]. מהדורה זו נתן [[אדמו"ר הריי"צ]] במתנה ל[[הרבי|רבי]], בה משתמש הרבי בכל יום{{הערה|לאחר שנים רבות כשהסידור בלה מרוב שימוש והיו שניסו להציע סידורים אחרים לא הסכים לכך הרבי באומרו שהיות שסידור זה קיבל מהרבי הריי”צ לא יחליפו (ורק בתקופה בה כרכו לרבי את הסידור (בפעם השניה) השתמש הרבי בסידור השני (של החתנים).}}. על סידור זה רשם [[הרבי]] את ההגהות ל[[סידור תורה אור]]{{הערה|מהדורה זו נסרקה ונדפסה שוב בשנת [[תשפ"א]], כדלהלן בפנים.}}.
מהדורות נוספות הודפסו ב[[תש"ו]] בשנחאי, ומאז במשך שנים רבות לא הי' ניתן להשיגו{{הערה|כמה פעמים נתבקשו [[קה"ת]] להדפיסו, והיה אף מי שהציע לשלם על ההדפסה, אך הדבר נדחה מסיבות שאינן ידועות. ראה מאמרו של ר' [[יהושע מונדשיין]] "הסידור קווים לדמותו של הרבישקרן".}}, עד שנדפס שוב ב[[תשמ"ז]], וכשאזל מהשוק, נדפס במהדורה נוספת - אף היא בשנת [[תשמ"ז]].
* בשנת [[תשפ"א]] הודפס הסידור, כביכול באישור (-דברי ר’ שד”ב לווין) הוצאת הספרים [[קה"ת]] הסידור במהדורת צילום ממהדורת [[תש"א]], עם כריכה דמויית עור בדומה לסידורו של [[הרבי]]. בשנה זו הוציאה הוצאת ספרים [[קה"ת]] מהדורת קטנה, עם כריכת עור, בכמות מוגבלת.
* בשנת [[תשפ"ב]] הוציאה הוצאת ספרים [[קה"ת]] את הסידור בפורמט מוקטן עם כריכה רכה.
== שינוים במהדורות ==
ישנם שינויים קלים בין מהדורת תש"א בה משתמש הרבי למהדורות הנוספות, והבולטת שבהם היא שבסוף מהדורת תש"א בא חלק נוסף מיוחד לראש-השנה ויום הכיפורים, והוא כולל את כל הפיוטים ו[[חזרת הש"ץ]] לימים הנוראים שאינם באים בדרך כלל בסידור התפילה, אלא במחזור לימים הנוראים.
 
במהדורת תשמ”ז נוספו גם שער הכולל ודרך ונתיב החיים.
 
ממהדורת תשע”ז והלאה נוספו מעט מההנהגות שרשם הרבי על שולי הדפים בסידורו (כפי הנראה מהנהגות הרבי הריי”צ בתפילה (אם כי בדרך כלל לא נהג לפי ההנהגות המצוינות בסידורו)).
בסידור תורה אור (וכן ב[[סידור רוסטוב]]), כמו בסידורים הספרדים, אין כלל ציון של קהל/[[שליח ציבור|חזן]] בקדושה אלא רק נקודות לפני תיבות אלו.
 
כמו כן אין בנמצא כל הקדישים על מקומם, תפילת שמונה עשרה נמצאת רק פעם אחת (בתפילת שחרית), תפילת מנחה אינה בנמצא כלל (אלא קרבנות משחרית, אשרי מפסוקי-דזמרה, שמונה עשרה משחרית (כנ”ל), קדיש תתקבל ניצב לאחר אשרי-ובא לציון, ועלינו בסוף תפילת שחרית) וגם בשאר התפילות כגון מעריב, שחרית לשבת, מנחה של שבת וכו’ אינם בשלמותם (כרגיל בסידורי תהילת ה’ הנפוצים כיום).
==הגהות לסידור==
46

עריכות