פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 989 בתים ,  04:58, 21 בנובמבר 2023
הדבר בפולמוס וטוב שתהי' דעת הרבי בזה
'''קידוש השם''' היא מצווה מהתורה "ונקדשתי בתוך בני ישראל".
גדר המצווה הוא "מסור את עצמך לשמי וקדש את שמי".<REF>{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14950&hilite=314c471b-6a98-49f3-91e5-ce6ebc5ca6e7&st=%D7%A7%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A9+%D7%94%D7%A9%D7%9D&pgnum=181 ליקוטי שיחות ח"כ עמ' 167)]</REF>.}}.
כאשר האדם מוסר את נפשו למות על קידוש השם כדי לקיים את רצון ה', כאשר מוסרים בפניו את הברירה לעבור על אחת משלושת העבירות החמורות עליהם חייב אדם ליהרג ולא לעבור, או בשעה שכוונת הגוי האונס את היהודי הוא כדי לכפור בה', כגון בשעת הגזירה ושעת השמד, אז צריך האדם למסור את נפשו אפילו על מנהג ישראל (אפילו על ערקתא דמסאני), משום שזו היא מלחמה על זהותו כיהודי המאמין בה'.
 
המציאות היא שכל יהודי, אפילו פשוט שבפשוטים, שאמונת ה' נמצאת בלבו, מוכן למסור נפשו בפועל על קדושת השם, משום ש[[אור אין סוף ברוך הוא]] השורה ב[[ספירת החכמה]] שב[[נפש אלוקית]] שבו, אינה נותנת לו כל אפשרות לכפור במציאות ה'. זו היא ה[[אהבה המסותרת]] שבנפש האלוקית, שאדם יכול על ידי התבוננות לגלותה בכל עת שיצרו מתגבר עליו{{הערה|[[ליקוטי אמרים - פרק י"ט]]}}.
 
הרבי נוקט, שכל היהודים שנהרגו בשואה הינם קדושים ונהרגו על קידוש השם{{הערה|[https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15968&st=&pgnum=137 התוועדויות תשנ"א חלק א' עמוד 120.]}}.
== לקריאה נוספת ==
[[אדמו"ר הצמח צדק]], '''[https://drive.google.com/open?id=1Ld2tMOgokVDP1IOhislNkStcmXbDh3oR דרך מצוותיך]''', מצוות קידוש השם.
{{הערות שוליים}}
{{מצוות}}
[[קטגוריה:מצוות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
1,399

עריכות