עולם העשייה הגשמי: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " גשמיות" ב־" גשמיות")
אין תקציר עריכה
 
(7 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{עולמות אבי"ע}}
{{עולמות אבי"ע}}
'''עולם העשיה הגשמי''' הוא לשון ה[[קבלה]] המתארת את עולם הזה הגשמי. מבואר כי עולם העשיה הגשמי הוא החלק התחתון ב[[עולם העשיה]], שהוא הרביעי בין ארבעת עולמות [[אבי"ע]].
'''עולם העשייה הגשמי''' הוא לשון ה[[קבלה]] המתארת את עולם הזה הגשמי. מבואר כי עולם העשייה הגשמי הוא החלק התחתון ב[[עולם העשייה]], שהוא הרביעי בין ארבעת עולמות [[אבי"ע]].


עולם הזה הוא העולם "התחתון שאין תחתון למטה הימנו" והוא "מלא [[קליפות]] ו[[סטרא אחרא]] שהן נגד הוי' ממש".
עולם הזה הוא העולם "התחתון שאין תחתון למטה הימנו" והוא "מלא [[קליפות]] ו[[סטרא אחרא]] שהן נגד הוי' ממש".


==התהוותו==
==התהוותו==
עולם העשיה הגשמי, בהיותו עולם גשמי, אין הוא מתהווה באופן של [[עילה ועלול]]. שאף באופן של השתלשלות וצמצומים רבים אי אפשר להיות התהוות של [[גשמיות]] מ[[רוחניות]] אלא זהו רק בכוחו ויכולתו יתברך לבד.
עולם העשייה הגשמי, בהיותו עולם גשמי, אין הוא מתהווה באופן של [[עילה ועלול]]. שאף באופן של השתלשלות וצמצומים רבים אי אפשר להיות התהוות של [[גשמיות]] מ[[רוחניות]] אלא זהו רק בכוחו ויכולתו יתברך לבד.


ומה שהנפשות של העופות נמשכות מ[[פני נשר]] שב[[מרכבה]], והחיות מ[[פני אריה]] שבמרכבה, והאדם מן ה[[אדם]] שעל ה[[כסא]], כל זה הוא רק בנפש, אבל הגוף הגשמי של העופות וחיות והאדם, לא נתהוו מבחינת [[רוחניות]] אלא זהו בכוחו של [[אין סוף ב"ה]] בלבד. והענין שלפני [[אין סוף ב"ה]] [[גשמיות]] ורוחניות שוים, להיותו בבחינת סובב ו[[מקיף]] עליהם וממשיך חיות לכולם בשווה. ולכן נקראת ההתהוות בבחינת בריאה מאין ליש, היות שאין התהוותו בבחינת [[עילה ועלול]], אלא חיותו רק מבחינת הארה דהארה, ולכן נקרא בשם בריאה מאין ליש.
ומה שהנפשות של העופות נמשכות מ[[פני נשר]] שב[[מרכבה]], והחיות מ[[פני אריה]] שבמרכבה, והאדם מן ה[[אדם]] שעל ה[[כסא]], כל זה הוא רק בנפש, אבל ה[[גוף]] הגשמי של העופות וחיות והאדם, לא נתהוו מבחינת [[רוחניות]] אלא זהו בכוחו של [[אין סוף ב"ה]] בלבד. והענין שלפני [[אין סוף ב"ה]] [[גשמיות]] ורוחניות שוים, להיותו בבחינת סובב ו[[מקיף]] עליהם וממשיך חיות לכולם בשווה, ולכן ההתהוות אינה באופן של עילה ועלול אלא נבראת יש מאין. וביאור העניין: השתלשלות עילה ועלות היא שמתחתית הדרגה העליונה נמשכת ומתהוות הדרגה שלמטה ממנה{{הערה|כמו על דרך משל שמהדרגה הנמוכה שבשכל נולדות מידות, ומהדרגה התחתונה שבמידות (הבל הלב) מתהווה הדיבור.}}, אבל למציאות ה'יש' הגשמי '''אין''' שום מקור{{הערה|שהרי פשוט הוא, שככל שיפשיטו סברה שכלית עוד ועוד באין ספור הסברים ומשלים ודוגמאות לעולם לא יתהווה ממנה עניין גשמי. לדוגמא, "המחליף פרה בחמור" - כמה שיסבירו ויורידו את השכל עד שתינוק קטן יוכל להבינו עדיין פרה וחמור גשמיים לא יתהווה מזה.}}!


==תכלית סדר ההשתלשלות וירידת העולמות==
==תכלית סדר ההשתלשלות וירידת העולמות==
שורה 15: שורה 15:
*[[תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה]]
*[[תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה]]


{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:עולמות]]
[[קטגוריה:עולמות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
32,437

עריכות