דם: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 1,561 בתים ,  17 ביולי 2023
אין תקציר עריכה
(יצירת דף עם התוכן "הדם הוא ממוצע, המחבר את הנפש הרוחנית עם הגוף הגשמי. ==עניינו בעבודה== עניינו בעבודה הוא ג...")
 
אין תקציר עריכה
 
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת)
שורה 1: שורה 1:
הדם הוא ממוצע, המחבר את הנפש הרוחנית עם הגוף הגשמי.
הדם הוא נוזל הזורם בגוף האדם, וכן בבעל החיים, המעניק חיים לגוף. משמש כממוצע המחבר את הנפש הרוחנית עם הגוף הגשמי.


==עניינו בעבודה==
==עניינו בעבודה==
שורה 57: שורה 57:


על פי זה מסביר הרבי הצ"צ{{הערה|אוה"ת שה"ש תפ"ז.}} את המדרש (על הפסוק "פתחי לי אחותי"{{הערה|שה"ש ה' ב'.}}) המקשר את יציאת מצרים לזכות שתי המצוות (דם פסח ודם מילה): עניינה של יציאת מצריים היא חיבור אצילות ובי"ע (ובעבודה ביטול נפש הבהמית, שע"י זה היא מתחברת עם נפש האלוקית), ודבר זה נעשה ע"י דם פסח ודם מילה.
על פי זה מסביר הרבי הצ"צ{{הערה|אוה"ת שה"ש תפ"ז.}} את המדרש (על הפסוק "פתחי לי אחותי"{{הערה|שה"ש ה' ב'.}}) המקשר את יציאת מצרים לזכות שתי המצוות (דם פסח ודם מילה): עניינה של יציאת מצריים היא חיבור אצילות ובי"ע (ובעבודה ביטול נפש הבהמית, שע"י זה היא מתחברת עם נפש האלוקית), ודבר זה נעשה ע"י דם פסח ודם מילה.
==מכת דם==
{{ערך מורחב|מכת דם}}
[[מכת דם]] היא המכה הראשונה ב[[עשרת המכות]] אותם הביא ה' על מצרים כהקדמה ל[[יציאת מצרים]], ובה המים ב[[מצרים]] הפכו לדם. המכה הראשונה שבאה על מצרים הייתה דם, מכיוון שכאשר הקב"ה נפרע מאומה הוא נפרע קודם מאלילה. ומכיוון שמצרים סגדו ליאור (הנילוס), לכן המכה הראשונה הייתה בו{{הערה|[[רש"י]] על פסוק יז.}}. אחרי שטען [[פרעה]] "לא ידעתי את [[הוי']]"{{הערה|[[פרשת שמות]] ה, ב.}}, הראה לו ה' בשלושת המכות הראשונות ש"בְּזֹאת תֵּדַע כִּי אֲנִי הוי'". המצריים חשבו שהיאור הוא האלוקים שלהם, והוכיח להם ה' שיש מציאות גבוהה יותר ממנו{{הערה|[[כלי יקר]] [[פרשת וארא]] ז, יז.}}.
[[הרבי]] מסביר שהתוכן של מכת דם בעבודת ה' של יציאת מצרים הרוחנית שבכל יום הוא: החלפת מי היאור הקרירים לדם אשר בטבעו הוא חם, מרמזים על הדרישה מהיהודי להפוך את הקרירות בעבודת ה' ולהכניס בה חמימות של קדושה{{הערה|[[ליקוטי שיחות]] חלק ב פרשת [[וארא]] עמ'- 119-125}}.


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]