פתיחת התפריט הראשי

שינויים

אין תקציר עריכה
::::::::[[משתמש:חייל של המלך|חייל]], השיחה שאתה מדבר עליה היא היא (רשימה בלתי מוגהת מ)השיחה המצויינת בפנים. ומזמן תהיתי על כך שזהו המקור לכתיבה לרבי באמצעות האגרות קודש: א) כיוון שלמעשה הרבי שליט"א שולל זאת - כפי שהינך מציין. ב) הרי איננו "פותחים באגרות קודש" רח"ל [כפי שיש כאלה שמתבטאים לצערנו], אלא כותבים לרבי באמצעות האג"ק, כפשוט. <small>וממילא סרה השאלה על "דברי הרשות" כיוון שאיננו מחפשים "סימן", אלא שואלים את הרבי, והרבי "מצא דרך" לענות לנו. ויש להאריך.</small><br>
ומצד כל הטעמים הנ"ל, לכאורה היה עדיף להביא כ"מקור" (או "אסמכתא") את השיחה השניה במ"ט המצויינת בערך ע"ד "קריינא דאיגרתא", שיותר שייכת בענייננו. אבל משכתי ידי מתיקון שכזה, כיוון שניתן לומר שיש העדפה על השיחה שמקובלת כמקור, על פני כל מקור (אפילו מדוייק יותר) אחר. ואין לדבר סוף... אשמח לשמוע דעתכם. [[משתמש:קודש לנשיא הדור!|קודש לנשיא הדור!]] - [[שיחת משתמש:קודש לנשיא הדור!|שיחה]], 02:10, ה' באייר, ה'תש"ף
 
== השיחה שצויינה על "קריינא דאיגרתא" ==
 
לאחר בירור, גיליתי טעות בציון והשיחה היא משבת פינחס תשמ"ח - ולא מתשמ"ט, ותיקנתי בפנים.<br>
בהמשך למה שכתבתי לעיל, אני מביא ציטוט מהשיחה <small>(ההדגשות במקור)</small>:<br>
{{ציטוטון|כל יהודי שהוא תלמיד וחסיד של אתפשטותא דמשה רבינו של הדור, כ"ק מו"ח אדמו"ר, נשיא דורנו, או תלמיד תלמידו וחסיד דחסידיו כו', או אפילו אם רק למד מאמר שלו, שיחה, '''איגרת''' - נעשה "קריינא דאיגרתא" - "'''המקריא - המכריז''' של האיגרת", ולכן מוטלת עליו השליחות והאחריות ד"להוי פרוונקא" (כפי שמשה רבינו אמר לפינחס) . .<br>
מכיון שיהודי זה קרא או שמע מילה מאיגרת שאומרת הוראה ברורה בנוגע למלחמת היצר וכו', יש לו מיד השליחות ללכת בעצמו ולקיימה [ובפרט, בד' אמותיו, בביתו ומסחרו וכיו"ב - הרי הוא ה"מנהיג" ובעה"ב, צריך תיכף לנצל בעלותו לעשות העבודה ד"פינחס"].}}<br>
 
עד כאן. שוב - אשמח לשמוע חוו"דכם בנוגע לחוו"די לעיל.<br>
[[משתמש:קודש לנשיא הדור!|קודש לנשיא הדור!]] - [[שיחת משתמש:קודש לנשיא הדור!|שיחה]], 02:41, ה' באייר, ה'תש"ף
 
זה מקור יפה לכך שיש להתייחס ברצינות לתוכנם של אגרות קודש ויש ליישמם בחיי היומיום אך אין בזה מקור לכתיבה לרבי באמצעות האגרות קודש שמשמעותה הצעת שאלות וכיו"ב כשהמענה אליהם באגרות שנפתחות. לזה באמת אין מקור אחד מדויק אלא זה פשוט מציאות בפועל שרואים אלפי חסידים. עלינו לציין את היסודות השונים הקרובים לכך ודומה שמנהג פתיחת הספרים, יחד עם צירוף העובדה שהרבי אמר להניח בספרי המלך יכולים ביחד להוות יסוד מסוים למנהג הרווח. באגרת שהכנסתי בערך רואים שהרבי כן מתייחס בכבוד למנהג פתיחת הספרים ואף מבאר את הרקע החסידי שלו אז אני כן חושב שיש לזה מקום וזה הכי קרוב--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 12:34, ה' באייר, ה'תש"ף 12:34, 29 באפריל 2020 (IST)
 
== חסידים ויהודים ==
 
{{א|חבר}} תיקנתי חסידים '''וסתם''' יהודים כדי שיהיה משמע שגם החסידים הם יהודים..., אולם אם הנך סבור שנכון לכתוב: נוהגים חסידים ויהודים, אפשר לבטל את כל העריכה כולל "מחוגים רחבים". --[[משתמש:נרקיס|נרקיס]] - [[שיחת משתמש:נרקיס|שיחה]], 00:54, כ"ב באב, ה'תש"ף 00:54, 12 באוגוסט 2020 (UTC)
:אולי חסידים ויהודים נוספים | נכתב בשעה 00:56 ע"י [[שיחת משתמש:חבר|חבר]] - היום, [[כ"ב באב]] [[ה'תש"ף]] ([[תש"פ]]) מגיע משיח.
::רעיון טוב. אפשר לכתוב בפשטות: "הינו האופן בו נוהגים לכתוב לרבי...", בהשמטת המלים חסידים ויהודים. --[[משתמש:נרקיס|נרקיס]] - [[שיחת משתמש:נרקיס|שיחה]], 01:14, כ"ב באב, ה'תש"ף 01:14, 12 באוגוסט 2020 (UTC)
 
 
אם אפשר במטותא מנייכו להסיר את הקישור לאתר כיפה, פתחתי אותו לשני' והתחרטתי, יש שם בצד תמונות נשים, חבל שבאתר חסידי ונפלא כחבדפדי' מכשילים (כנראה בטעות את אנ"ש. תודה מראש.
משתמש אלמוני