פתיחת התפריט הראשי

שינויים

אין תקציר עריכה
{{מקורות}}'''רב ליטאיהליטאי מבני ברק''' הינו אדם שהתנגד לדרכו של הרבי {{הערה|וכן היה ראש [[ישיבת פונביז']]}}.
==אי הסכמתו התקבלותו לכהן כראש ראשות ישיבת חב"ד לוד==הפרשייה אירעה קודם תחילת חורף [[תשי"ב]]. הוא עבד אז בישיבת 'קלצק' בעיר [[רחובות]]{{הערה|שאוחדה לאחר מכן עם ישיבת 'הדרום' שהוקמה לצידה}} וחפץ להתקבל לתפקיד הנכבד. בתו של הרב אליעזר קרסיק{{הערה|הגברת טעמא גוראריה}} סיפרה כי הייתה עדת ראייה לביקורו של אותו אדם בביתו של אביה כשביקורו עוסק ברצונו לכהן כראש הישיבה. הרב [[אברהם מאיור]] שכיהן אז כמנהלה הרוחני של הישיבה שיגר אל הלה כמה בחורים ביניהם הרב יעקב כ"ץ, הרב מרדכי אשכנזי והרב שולם פלדמן שישוחחו עימו בלימוד. השיחה התורנית התקיימה בישיבת קלצק והלה נכשל בה. את כשלונו הוא נימק באוזני הבחורים בשל לחץ בו שרוי עקב שמחה משפחתית מסויימת{{הערה|מפי הרב [[ישראל אלפנביין]] ששמע מהרב כ"ץ}}. בקרב חברי הנהלת הישיבה היו הדעות חלוקות. לעומת ר' אברהם מאיור שצידד בעד קבלתו דעתם של הרוב התנגדה לכך{{הערה|ספר הרב אשכנזי}}. לימים נאנח ר' אברהם מאיור ואמר: "קבלת עמדתי הייתה חוסכת את הארס והשנאה"{{הערה|אנשים חסידים היו}}. ==התנגדותו לדרכיו של הרבי==
===עשרת המבצעים===
{{ערך מורחב|עשרת המבצעים}}
אותו רב ליטאי יצא נגד עשרת המבצעים של [[הרבי]] בטענה שלא צריכים להרעיש על יהדות ותורה ר"ל, כמו כן יצא נגד [[הדלקת נרות שבת]] ע"י ילדה קטנה בטענה שזה מופרכת שזו ברכה לבטלה{{הערה|עיין בערך מבצע נש"ק פרכות לדברים אלה}}. 
===חוק מיהו יהודי===
{{ערך מורחב|מיהו יהודי}}
הוא נלחם גם נגד חוק '''מיהו יהודי''' בטענה מופרכת שלא צריך להילחם על דברים כאילו קטניםכאלו, אלא על דברים "חשובים " יותר.
===הפילוג===
{{ערך מורחב|בחירות תשמ"ט}}
לאחר ש[[אגודת ישראל]] פרסמה כמה וכמה פעמים מכתבים של הרבי מליובאוויטש ואת דעתו של הרביבבטאונם "המודיע", הקים אותו רב ליטאי מפלגה חדשה בשם '''דגל התורה''' בבחירות של שנת [[תשמ"ט]] והתפצל ממפלגת אגודת ישראל ובכך גרם למחלוקת קשה.
הרבי הורה באותו עת שחב"ד תתגייס למען אגודה אגודת ישראל {{הערה|עכב עקב כך שלא נכנעו לדרישותיו של אותו רב ליטאי}}, ואכן בעוד דגל התורה קיבלה בקושי שני מנדטים, אגודת ישראל קיבלה חמישה מנדטים. {{דרוש מקור}}
=== בחירת רב העיר בני ברק===
לאחר פטירתו של רבה של העייר העיר בני ברק הרב [[יעקב לנדא]] התברר שהרב לנדא כתב בצוואה שלו שבנו הרב [[משה יהודה ליב לנדא]] צריך לרשת אותו ברבנות, אותו רב ליטאי לא הסכים למינוי חסיד חב"ד לרב העיר בני ברק ונלחם בזהוהתנגד לזה, מנגד ראש עירית ב"ב מינה את הרב [[משה יהודה לייב לנדא ]] עוד בהלוויה של אביו, בסופו של דבר מינוי הרב לנדא התקבל על דעת כולם, מלבד תומכיו של הרב שךאותו ליטאי, שלא אכלו מן ההכשר שלו.
===משיח===
אותו רב ליטאי טען שאין זה מין מן הראוי להפיץ כאילו המשיח שהמשיח הוא הרבי(וטען שהרבי אינו המשיח), שהוא מצוטט והשתמש בפסוק בחבקוק "אם יתמהמה חכה לו כי בא יבא" הרבי ענה שפסוק זה בא להגיד לומר שאם למרות הפעולות - המשיח הוא לא יבוא את אזי חכה לו, אבל אין זה לא אומר אומר שלא לפעול שיבואשמשיח יבוא.הרבי השיב על הטענות בפומבי במהלך שיחה מי"ד אייר תשד"מ ואמר: "ישנם הטוענים מדוע מדברים ומכריזים ללא הרף על הנושא של ביאת משיח... יש לסמוך על הקב"ה שיגאל את ישראל מתי שירצה?!...בקשת ותביעת בנ"י אודות הגאולה לא זו בלבד שבקשה ותביעה זו אינה היפך התורה ח"ו, אלא אדברא התורה ציוותה להתנהג כן, ע"י אנשי כנסת הגדולה שתיקנו שכאשר יהודי מבקש צרכיו מהקב"ה בעת תפילת העמידה - יאמר בתפילתו:"את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח"... ואינו מתאפק בכך שמבקש ודורש זאת בתפילה אחת אלא חוזר על בקשה ותביעה זו בכל תפילה ותפילה, ג' פעמים בכל יום!" — שיחת י"ד אייר תשד"מ - תורת מנחם.
==תגובת חב"ד==
לאחר [[מלחמת לבנון הראשונה]] יצא אמר אותו רב ליטאי נגד המלחמה שהמלחמה היתה מיותרת, ובתגובה ענה הרבי שאמרות כאילו זה נקרא כאלו משמעותן להיכנע לאומות העולם.
לאחר שנלחם נגד שהתנגד ל[[תהלוכת ל"ג בעומר]] הרבי אמר נגדו בשיחה:
{{ציטוט|תוכן= און דערנאך קומט צו דער ביטערער רחמנות: פון וואנעט טאקע קומט דאס?
[{{כתב קטן|"וכאן באה הרחמנות הרבה:מהיכן אכן זה נובע? הדבר כלל אינו מובן: מדובר בבן אברהם יצחק ויעקב יחד עם כל העניינים הקשורים בכך, איך מגיעים להיות כל כך חדורים בשנאת חינם? ללא מרגוע, להתבטל מלימוד תורתו!.. להתבטל מעבודת ה'!.. ולחפש יהודים אולי אפשר לבלבלם ולהחדיר בהם שנאת חנם!.. אלא, שההסברה בכך פשוטה הוא מתפלל עם תפילין פסולות!...(תרגום חפשי)}}]|מקור=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4625&st=&pgnum=226 שיחות קודש תש"מ חלק ג עמוד 193]}}
כמה תמימים באו ובדקו אותו ליטאי פנה לאחר מכן ל[[סופר סת"ם]] שיבדוק את התפילין שלו והתברר שהם היו באמת פסולות{{דרוש מקור}}. הרב ה[[שלום דב וולפאתפילין]] הוציא ספר שסותר את כל ספריו ודבריו. ==הבהרת אותו רב==אותו רב ליטאי אמר שמחלוקת בינו לבין הרבי אינה עניין אישי, ואף התפלל על הרבי בזמן שהיה חולה. {{הערה|כ"ז אדר תשנ"ב}}לאחר מכן, הרבי אמר שכמובן, הוא צדיק וזכות גדולה להתברך ממנווהתברר שהן אכן היו פסולות. {{דרוש מקור}}{{הערות שוליים}}
משתמש אלמוני