יחידה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 46 בתים ,  2 בנובמבר 2022
←‏התגלותה: הוספתי תוכן
(←‏התגלותה: הוספתי תוכן)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 28: שורה 28:
*'''ב[[ארבע אמות]] של האדם''': הדין הוא ש"ארבע אמות של אדם קונות לו בכל מקום"{{הערה|בבא מציעא י, א.}}. הסיבה לכך היא כי בארבע אמותיו של אדם מתפשטת בחינת היחידה שבו, ועל ידה יכול לקנות את החפצים המונחים שם{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/admur/inyono/22.htm קונטרס הנ"ל, סעיף כ'].}}.
*'''ב[[ארבע אמות]] של האדם''': הדין הוא ש"ארבע אמות של אדם קונות לו בכל מקום"{{הערה|בבא מציעא י, א.}}. הסיבה לכך היא כי בארבע אמותיו של אדם מתפשטת בחינת היחידה שבו, ועל ידה יכול לקנות את החפצים המונחים שם{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/admur/inyono/22.htm קונטרס הנ"ל, סעיף כ'].}}.


עיקר הענין של גילוי היחידה יהיה ב[[ביאת המשיח]]{{הערה|1=קונטרס הנ"ל, סעיף ה'. ועוד. וב[http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/2/7/index.htm ד"ה פדה בשלום תשמ"ו] ס"ט, שגילוי היחידה בימות המשיח הוא באין ערוך לגילוי היחידה בעבודת ה' כעת.}}. דרגת נשמתו של [[מלך המשיח]] היא בחינת היחידה, והוא כולל בנשמתו את כל בחינות היחידה שבנשמותיהם של כל ישראל - ולכן בחינת היחידה אצל כל יהודי היא [[ניצוץ משיח|ניצוץ מנשמתו של משיח]], ומשיח בעצמו נקרא "יחידה הכללית"{{הערה|1=קונטרס הנ"ל סעיף ה', ובהנסמן בהערה 36 שם. ד"ה פדה בשלום תשמ"ו הנ"ל, ובהנסמן בהערה 55 שם. ועוד. וראה בערך [[ניצוץ משיח#דרגתו ועניינו|ניצוץ משיח]].}}. כאשר יתגלה משיח, והיחידה שבנשמתו תאיר בעולם, הוא יפעל שבעולם כולו תורגש בחינת היחידה שבו. זו הסיבה שאז יהיו [[חיים נצחיים]], מכיון שהחיות הנמשכת מבחינת היחידה היא נצחית וללא שינויים. וזו הסיבה לכך שב[[תורתו של משיח]] תתגלה [[פנימיות התורה]], בחינת היחידה שבתורה{{הערה|קונטרס הנ"ל סעיף ה', ובהערות.}}.
עיקר הענין של גילוי היחידה יהיה ב[[ביאת המשיח]]{{הערה|1=קונטרס הנ"ל, סעיף ה'. ועוד. וב[http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/2/7/index.htm ד"ה פדה בשלום תשמ"ו] ס"ט, שגילוי היחידה בימות המשיח הוא באין ערוך לגילוי היחידה בעבודת ה' כעת.}}. דרגת נשמתו של [[מלך המשיח]] היא בחינת היחידה, והוא כולל בנשמתו את כל בחינות היחידה שבנשמותיהם של כל ישראל - ולכן בחינת היחידה אצל כל יהודי היא [[ניצוץ משיח|ניצוץ מנשמתו של משיח]], ומשיח בעצמו נקרא "יחידה הכללית"{{הערה|1=קונטרס הנ"ל סעיף ה', ובהנסמן בהערה 36 שם. ד"ה פדה בשלום תשמ"ו הנ"ל, ובהנסמן בהערה 55 שם. ועוד. וראה בערך [[ניצוץ משיח#דרגתו ועניינו|ניצוץ משיח]].}}. כאשר יתגלה משיח, והיחידה שבנשמתו תאיר בעולם, הוא יפעל שבעולם כולו תורגש בחינת היחידה שבו. זו הסיבה שאז יהיו [[חיים נצחיים]], מכיון שהחיות הנמשכת מבחינת היחידה היא נצחית וללא שינויים. וזו הסיבה לכך שב[[תורתו של משיח]] תתגלה [[פנימיות התורה]], בחינת היחידה
ב שבתורה{{הערה|קונטרס הנ"ל סעיף ה', ובהערות.}}.
 
=בזמן ראש חודש מתגלה היחידה


==היחידה והכוחות הפנימיים==
==היחידה והכוחות הפנימיים==
היחידה שבנפש אינה פרט מסויים בנשמה (כמו שאר דרגות הנשמה שהם כוחותיה הפנימיים), אלא היא העצם שלמעלה מהפרטים. ואף שכולם משתלשלים ממנה, אין זה באופן שהיא מקור אליהם, אלא שהם נמצאים ממנה{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/admur/inyono/5.htm#_ftnref_38 קונטרס ענינה של תורת החסידות, סעיף ה'].}}. יחד עם זאת, היחידה אינה שוללת את הפרטים, שהרי היא העצם שלהם, אלא אדרבה - היא מוסיפה בהם חיות{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/admur/inyono/18.htm קונטרס הנ"ל, סעיף י"ז].}}.
היחידה שבנפש אינה פרט מסויים בנשמה (כמו שאר דרגות הנשמה שהם כוחותיה הפנימיים), אלא היא העצם שלמעלה מהפרטים. ואף שכולם משתלשלים ממנה, אין זה באופן שהיא מקור אליהם, אלא שהם נמצאים ממנה{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/admur/inyono/5.htm#_ftnref_38 קונטרס ענינה של תורת החסידות, סעיף ה'].}}. עם זאת, היחידה אינה שוללת את הפרטים, שהרי היא העצם שלהם, אלא אדרבה - היא מוסיפה בהם חיות{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/admur/inyono/18.htm קונטרס הנ"ל, סעיף י"ז].}}.


ישנם שני אפשרויות בפעולתה של היחידה בשלילת המנגדים: כמו שהיא במקומה, וכמו ששייכת לכוחות הגלויים. כאשר מתגלית היחידה כמו שהיא במקומה, אינו חושב כלל אודות המנגד. כאשר מתגלית היחידה כמו ששייכת לכוחות הגלויים, ישנה מלחמה עם המנגד, אלא שבמלחמה זו עצמה מורגש שאי אפשר כלל להתנגד ליחידה (וכך נפעלת המעלה שגם כמו שהמנגד במקומו הוא מתבטל לגילוי היחידה){{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/2/22/index.htm#_ftn_1681 ד"ה ואתה ברחמיך הרבים תשמ"ח] ס"ד, ובהערות שם.}}.
ישנם שני אפשרויות בפעולתה של היחידה בשלילת המנגדים: כמו שהיא במקומה, וכמו ששייכת לכוחות הגלויים. כאשר מתגלית היחידה כמו שהיא במקומה, אינו חושב כלל אודות המנגד. כאשר מתגלית היחידה כמו ששייכת לכוחות הגלויים, ישנה מלחמה עם המנגד, אלא שבמלחמה זו עצמה מורגש שאי אפשר כלל להתנגד ליחידה (וכך נפעלת המעלה שגם כמו שהמנגד במקומו הוא מתבטל לגילוי היחידה){{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/2/22/index.htm#_ftn_1681 ד"ה ואתה ברחמיך הרבים תשמ"ח] ס"ד, ובהערות שם.}}.
שורה 44: שורה 47:
{{אדם}}
{{אדם}}


{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:נפש אלוקית]]
[[קטגוריה:נפש אלוקית]]
משתמש אלמוני