שיחה:פרסום גאולה ומשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

←‏פרסום זהות משיח ע"ג אוטובוסים: חייל צודק, לא קשור ישירות לערך או לחב"דפדיה בכלל.
(←‏פרסום זהות משיח ע"ג אוטובוסים: חייל צודק, לא קשור ישירות לערך או לחב"דפדיה בכלל.)
 
(44 גרסאות ביניים של 8 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 34: שורה 34:


::::משום מה אינך עונה לענין כלל. ראשית פתחתי בתמיהה על עצם קיומו של הסיפור הזה המשתרע על 2-3 פסקאות וכולו השמצה זולה ללא תועלת (ובלא הוספת האישור - אף מסולפת באופן מחריד!). ע"ז לא הגבת. ואבקשך שוב להסירו.   
::::משום מה אינך עונה לענין כלל. ראשית פתחתי בתמיהה על עצם קיומו של הסיפור הזה המשתרע על 2-3 פסקאות וכולו השמצה זולה ללא תועלת (ובלא הוספת האישור - אף מסולפת באופן מחריד!). ע"ז לא הגבת. ואבקשך שוב להסירו.   
:::::שוב לענין האישור, כותב השורות ראה בשבוע שעבר את מכתב הרב שפרינגר (אך לא מוצא כעת את הכתבה באינפו והספר ימי בשורה אינו תח"י ת"ל, אולי יש לך). בו הדברים כתובים "באותו זמן" בצורה ברורה (רק בסגנון שקצת מקשה ל(מי שלא רוצה ל)הבין). עוד יותר: בתחלת [[http://www.old2.ih.chabad.info/forums/theforum_he/viewtopic.php?t=932&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=1cea1cae3c9552cfc35f4b6a8445cd46|מחאת התמימים]] הביאו זאת ג"כ בפירוש (רק עם קצת פחות אמון באגו"ח מאשר רז"ג, מטבע הדברים). הכל "מאותו זמן".  
:::::שוב לענין האישור, כותב השורות ראה בשבוע שעבר את מכתב הרב שפרינגר (אך לא מוצא כעת את הכתבה באינפו והספר ימי בשורה אינו תח"י ת"ל, אולי יש לך). בו הדברים כתובים "באותו זמן" בצורה ברורה (רק בסגנון שקצת מקשה ל(מי שלא רוצה ל)הבין). עוד יותר: בתחלת [[http://old2.ih.chabad.info/forums/theforum_he/viewtopic.php?t=932&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=1cea1cae3c9552cfc35f4b6a8445cd46|מחאת התמימים]] הביאו זאת ג"כ בפירוש (רק עם קצת פחות אמון באגו"ח מאשר רז"ג, מטבע הדברים). הכל "מאותו זמן".  
::::::לענין רש"ב וולפא, נפלא שהוא יודע "להסביר בפירוש" את כל מה שלא נוח, ואני מכיר זאת על פה, אך כל ההסברים לא ישנו פסיק אחד מ"מילתו על לשוני" הברורה, המראה בבירור שגם בתנש"א היה ברור שפרסום זהותו עלול להרחיק. גם אם אפשר לסובב את האצבע ולהראות (כמובן רק אחרי ש"יש האומרים" שהיו "פה ושם" "גם" תשובות שליליות...) שינויים '''בניסוח''' התשובות מתנש"א המראים על הקלות במינוני החומרה - הרי שבלא המענה השלילי שקדם לחיובי נראה הסיפור כחוכא ואיטלולא ממש! [והראי', שעד שהגיעו אותם מצטטים מרושעים (רמ"מ ברוד למשל) - התשובה הגיעה ללא שום הקדמה! "יחליפנו במכורך" ותו לא! ותראה כמה פשקווילים שמתם בערך ברוד רק בגלל שהעז לגלות את הסוד האפל.. והייתי ממליץ לעיין בכ"ז ב[[https://drive.google.com/file/d/12MPNv9ZxdKXbPp4cfZ0_xmsZRuoYngEW/view?usp=sharing|מכתב זה]]]. לענין ההסבר ש"מסביר את כל הסעיפים": ידוע ומפורסם שאין מקור '''אחד''' שמוכיח הסבר כזה או דומה לו, ומקצת עיון שלי בכמה מענות והקשרם - נראה שהדברים לא עולים בשום קנה עם העובדות (ראה גם במכ' הנ"ל). ניתן לדון גם בזה אם תרצה.
::::::לענין רש"ב וולפא, נפלא שהוא יודע "להסביר בפירוש" את כל מה שלא נוח, ואני מכיר זאת על פה, אך כל ההסברים לא ישנו פסיק אחד מ"מילתו על לשוני" הברורה, המראה בבירור שגם בתנש"א היה ברור שפרסום זהותו עלול להרחיק. גם אם אפשר לסובב את האצבע ולהראות (כמובן רק אחרי ש"יש האומרים" שהיו "פה ושם" "גם" תשובות שליליות...) שינויים '''בניסוח''' התשובות מתנש"א המראים על הקלות במינוני החומרה - הרי שבלא המענה השלילי שקדם לחיובי נראה הסיפור כחוכא ואיטלולא ממש! [והראי', שעד שהגיעו אותם מצטטים מרושעים (רמ"מ ברוד למשל) - התשובה הגיעה ללא שום הקדמה! "יחליפנו במכורך" ותו לא! ותראה כמה פשקווילים שמתם בערך ברוד רק בגלל שהעז לגלות את הסוד האפל.. והייתי ממליץ לעיין בכ"ז ב[[https://drive.google.com/file/d/12MPNv9ZxdKXbPp4cfZ0_xmsZRuoYngEW/view?usp=sharing|מכתב זה]]]. לענין ההסבר ש"מסביר את כל הסעיפים": ידוע ומפורסם שאין מקור '''אחד''' שמוכיח הסבר כזה או דומה לו, ומקצת עיון שלי בכמה מענות והקשרם - נראה שהדברים לא עולים בשום קנה עם העובדות (ראה גם במכ' הנ"ל). ניתן לדון גם בזה אם תרצה.
:::::::במחילה, ואת והב בסופה [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 19:41, כ"ד באייר, ה'תש"ף 19:41, 18 במאי 2020 (IST)
:::::::במחילה, ואת והב בסופה [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 19:41, כ"ד באייר, ה'תש"ף 19:41, 18 במאי 2020 (IST)
שורה 71: שורה 71:
מי שממש מעוניין יש איזה פורום רצונו וחכמתו ואפשר לנסות ללעוס בו את הנושא בתיאבון אך כאן בוודאי זה לא המקום--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 15:13, כ"ז באייר, ה'תש"ף 15:13, 21 במאי 2020 (IST)
מי שממש מעוניין יש איזה פורום רצונו וחכמתו ואפשר לנסות ללעוס בו את הנושא בתיאבון אך כאן בוודאי זה לא המקום--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 15:13, כ"ז באייר, ה'תש"ף 15:13, 21 במאי 2020 (IST)
::בהמשך למה שכתב חברי ותלמידי {א|חייל של המלך|החייל}} אני לא מתכנן להתווכח כאן ובטח שלא לחזור על עצמי שוב ושוב, אענה לך בקצרה ומקווה שתמשיך לעסוק בהפצת המעיינות כמה שאתה יודע ולא היפך ההפצה בדפי שיחה. א. זה לא פלפולים במענות פרטיים אלא במענות הרבי (באופן כללי) בנוגע לענין מסויים שזה מאוד נהוג כשרואים חלוקה מסויימת במענות להראות ולהסביר אותה. ב. מצחיק לשמוע שני פשעטל'ך מעוותים בכתבה מאוד ברורה. ג. גם בשנים המוקדמות נושא בפירסום לא נאסר באופן גורף אלא לאותו זמן או בכלל לא כמו המענה של הרבי לרב סלונים בתשמ"ג בנוגע לפרסום קונטרס שמרכזו הוא קבלת מלכות של הרבי כמלך המשיח 'למה לגנוז? שישאלו את רבנים' ואם תקרא את הכתבה תבין שאפילו בתשמ"ה כולם אמרו שזה דבר נכון שהרבי משיח אלא ש'''כעת''' לא הזמן לפרסם כי זה מרחיק וכמו שהרבי אמר במפורש שמאחר שלאחרונה קמו מתנגדים חדשים לפי המצב דעתה 'מסתבר יותר הפסק בזה למשך זמן' - היינו שזה מתי שהוא יגמר.. ד. את שינוי העיתים אתה יכול לראות את הדוגמה הברורה בכתבה, בהתחלה היה אסור להפיץ, להדפיס, וכו' כי הספר כולו מרחיק ולאחר מכן בהשמטת קטעים (לא כל הספר). ה. כמו שהוא כותב, לנופף במענות ממ"ד-מ"ה זה כמו לנופף בשיחות של תש"י שהרבי לא רוצה להיות נשיא הדור.. ואלו שמנופפים במענות של נ"א אז היה חלוקה ברורה בין אלו ששאלו (כמו שהוא עשה בנוגע לקונטרס שרצה להוציא - זה לא לפי הבן אדם אלא לפי סגנון השאלה) לבין אלו שדיווחו (שאין מי שדיווח וקיבל תשובה שלילית!) - חלוקה מאוד הגיונית ולא צריך להיות חכם גדול כהרב וולפא כדי להגיע אליה.. ו. לגבי זה שלא אפשר שהרבי שינה את תשובותיו לפי זמן אתה יכול לקרוא את מאמרי ר' יואל והרב ירוסלבסקי בגליונות כפ"ח 558-559 לראות שמבארים שיש ציווים הניתנים לשעתם, ולכן אין להקיש מהשלילה שהיתה בתשמ"ה למצב בתשנ"ג, ולא יכול היות שתצא מזה תקלה ח"ו. וכמובן שאף אחד לא חשב תוך שהרבי עודד יחי 'הרי הרבי אמר בתשמ"ד.. ובתשמ"ה.. אז איך אתם שרים יחי?'. ז. בכל אופן אני מרגיש שהנושא כבר הפך לוויכוח ולא דיוני ובמילא אתה לא בראש של להבין אלא לתת ולכן אני לא מעוניין להמשיך להתווכח על נושא ברור ואני חושב שאם יש לך עוד טענות ומענות תנסה לענות עליהם מתוך מה שכתבתי עד עתה, אני מאמין שיש לך הרבה חומר לחשוב עליו (כמובן, באם אתה בקטע של לקבל), ואם אתה חושב שיש לך עוד שאלות, אז כמו שאמר החייל אתה יכול לחפש פורום שמיועד לזה, בהצלחה! ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 22:00 • כ"ז באייר ה'תש"ף
::בהמשך למה שכתב חברי ותלמידי {א|חייל של המלך|החייל}} אני לא מתכנן להתווכח כאן ובטח שלא לחזור על עצמי שוב ושוב, אענה לך בקצרה ומקווה שתמשיך לעסוק בהפצת המעיינות כמה שאתה יודע ולא היפך ההפצה בדפי שיחה. א. זה לא פלפולים במענות פרטיים אלא במענות הרבי (באופן כללי) בנוגע לענין מסויים שזה מאוד נהוג כשרואים חלוקה מסויימת במענות להראות ולהסביר אותה. ב. מצחיק לשמוע שני פשעטל'ך מעוותים בכתבה מאוד ברורה. ג. גם בשנים המוקדמות נושא בפירסום לא נאסר באופן גורף אלא לאותו זמן או בכלל לא כמו המענה של הרבי לרב סלונים בתשמ"ג בנוגע לפרסום קונטרס שמרכזו הוא קבלת מלכות של הרבי כמלך המשיח 'למה לגנוז? שישאלו את רבנים' ואם תקרא את הכתבה תבין שאפילו בתשמ"ה כולם אמרו שזה דבר נכון שהרבי משיח אלא ש'''כעת''' לא הזמן לפרסם כי זה מרחיק וכמו שהרבי אמר במפורש שמאחר שלאחרונה קמו מתנגדים חדשים לפי המצב דעתה 'מסתבר יותר הפסק בזה למשך זמן' - היינו שזה מתי שהוא יגמר.. ד. את שינוי העיתים אתה יכול לראות את הדוגמה הברורה בכתבה, בהתחלה היה אסור להפיץ, להדפיס, וכו' כי הספר כולו מרחיק ולאחר מכן בהשמטת קטעים (לא כל הספר). ה. כמו שהוא כותב, לנופף במענות ממ"ד-מ"ה זה כמו לנופף בשיחות של תש"י שהרבי לא רוצה להיות נשיא הדור.. ואלו שמנופפים במענות של נ"א אז היה חלוקה ברורה בין אלו ששאלו (כמו שהוא עשה בנוגע לקונטרס שרצה להוציא - זה לא לפי הבן אדם אלא לפי סגנון השאלה) לבין אלו שדיווחו (שאין מי שדיווח וקיבל תשובה שלילית!) - חלוקה מאוד הגיונית ולא צריך להיות חכם גדול כהרב וולפא כדי להגיע אליה.. ו. לגבי זה שלא אפשר שהרבי שינה את תשובותיו לפי זמן אתה יכול לקרוא את מאמרי ר' יואל והרב ירוסלבסקי בגליונות כפ"ח 558-559 לראות שמבארים שיש ציווים הניתנים לשעתם, ולכן אין להקיש מהשלילה שהיתה בתשמ"ה למצב בתשנ"ג, ולא יכול היות שתצא מזה תקלה ח"ו. וכמובן שאף אחד לא חשב תוך שהרבי עודד יחי 'הרי הרבי אמר בתשמ"ד.. ובתשמ"ה.. אז איך אתם שרים יחי?'. ז. בכל אופן אני מרגיש שהנושא כבר הפך לוויכוח ולא דיוני ובמילא אתה לא בראש של להבין אלא לתת ולכן אני לא מעוניין להמשיך להתווכח על נושא ברור ואני חושב שאם יש לך עוד טענות ומענות תנסה לענות עליהם מתוך מה שכתבתי עד עתה, אני מאמין שיש לך הרבה חומר לחשוב עליו (כמובן, באם אתה בקטע של לקבל), ואם אתה חושב שיש לך עוד שאלות, אז כמו שאמר החייל אתה יכול לחפש פורום שמיועד לזה, בהצלחה! ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 22:00 • כ"ז באייר ה'תש"ף
::::::מאד לגיטימי שאינך רוצה להתווכח, אבל לגיטימי לא פחות מצדי להגיד שלא רק שאיני מסכים כמעט עם מילה ונימוקיי בצדי, אלא גם לא רואה את הקשר לשאלות ששאלתי... (קטע ה' אולי מתקשר אבל זה נוגע לנושא בירור המקור אודותיו עדיין לא כתבתי..). עכ"פ דומני שאני נתתי כאן קצת יותר חומר חדש לחשוב עליו. ונמשיך לשקוד בעבודת הקודש עדי יִגלה עלינו תיכף מלכנו משיחנו ויְגלה בנו את נקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 22:25, כ"ז באייר, ה'תש"ף 22:25, 21 במאי 2020 (IST)


== פרסום הזהות ==
== פרסום הזהות ==
שורה 78: שורה 80:
::המענה הוא לרב נחמן ברנארד. כשהרבי כתב חב"ד שעל אתר הוא סימן בחץ לשם של ליפסקר (השליח הראשי). - [[משתמש:חבר|חבר]] - [[שיחת משתמש:חבר|שיחה]] -  היום, [[כ"ז באייר]] [[ה'תש"ף]] מגיע משיח. 03:06, 21 במאי 2020 (IST)
::המענה הוא לרב נחמן ברנארד. כשהרבי כתב חב"ד שעל אתר הוא סימן בחץ לשם של ליפסקר (השליח הראשי). - [[משתמש:חבר|חבר]] - [[שיחת משתמש:חבר|שיחה]] -  היום, [[כ"ז באייר]] [[ה'תש"ף]] מגיע משיח. 03:06, 21 במאי 2020 (IST)
:::צודק, מובא במענות קודש נ"ב עמ' 102 ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 05:16 • כ"ז באייר ה'תש"ף
:::צודק, מובא במענות קודש נ"ב עמ' 102 ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 05:16 • כ"ז באייר ה'תש"ף
==להעיר==
הקטעים שהוסיף [[משתמש:בנימין770]] אודות ההחתמות בתנש"א ממש לא קשורות לפרסום, והם מופיעים בצורתם ובאותה הרחבה בערך הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח בפיסקה על קבלת המלכות [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 03:28, כ"ה בתמוז, ה'תש"ף 03:28, 17 ביולי 2020 (UTC)
== אישים ==
לא כדאי להכניס את האישים שמפרסמים משיח שכן אין לדבר סוף ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 21:51 • כ"ו בתמוז ה'תש"ף
== שינוי שם ==
לדעתי עדיף השם "[[מבצע משיח]]" על פני השם הנוכחי. בברכה, [[משתמש:א.ב. קיסר|א.ב. קיסר]] - [[שיחת משתמש:א.ב. קיסר|שיחה]], 13:48, א' באב, ה'תש"ף 13:48, 22 ביולי 2020 (UTC)
:זה יותר דבר מהותי ממבצע--נכתב בשעה 13:56 ע"י [[שיחת משתמש:חבר|חבר]] - היום, [[א' באב]] [[ה'תש"ף]]  ([[תש"פ]]) מגיע משיח. [[מיוחד:דפים יתומים|חשבתם פעם לאמץ יתומים? כנסו----]]