שיחה:פרסום גאולה ומשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

←‏פרסום זהות משיח ע"ג אוטובוסים: חייל צודק, לא קשור ישירות לערך או לחב"דפדיה בכלל.
(←‏פרסום זהות משיח ע"ג אוטובוסים: חייל צודק, לא קשור ישירות לערך או לחב"דפדיה בכלל.)
 
(59 גרסאות ביניים של 9 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 16: שורה 16:
[[קובץ:שלט איילון.jpg|left|thumb|250px|שלט פרסום משיח בנתיבי איילון, [[תל אביב]]]]
[[קובץ:שלט איילון.jpg|left|thumb|250px|שלט פרסום משיח בנתיבי איילון, [[תל אביב]]]]
[[קובץ:מוניות הגאולה.jpg|left|thumb|250px|קמפיין 'מוניות הגאולה' של [[מכון ממש]]]]
[[קובץ:מוניות הגאולה.jpg|left|thumb|250px|קמפיין 'מוניות הגאולה' של [[מכון ממש]]]]
[[משתמש: חלוקת קונטרסים|יחי המלך המשיח]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] 00:37, 23 ביולי 2018 (IST)
[[משתמש: חלוקת קונטרסים|יחי המלך המשיח]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] 00:37, 23 ביולי 2018 (IST)
:{{בוצע}} ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 20:42 • כ"ז באייר ה'תש"ף


==אירועי חורף תשנ"ג==
==אירועי חורף תשנ"ג==
שורה 33: שורה 34:


::::משום מה אינך עונה לענין כלל. ראשית פתחתי בתמיהה על עצם קיומו של הסיפור הזה המשתרע על 2-3 פסקאות וכולו השמצה זולה ללא תועלת (ובלא הוספת האישור - אף מסולפת באופן מחריד!). ע"ז לא הגבת. ואבקשך שוב להסירו.   
::::משום מה אינך עונה לענין כלל. ראשית פתחתי בתמיהה על עצם קיומו של הסיפור הזה המשתרע על 2-3 פסקאות וכולו השמצה זולה ללא תועלת (ובלא הוספת האישור - אף מסולפת באופן מחריד!). ע"ז לא הגבת. ואבקשך שוב להסירו.   
:::::שוב לענין האישור, כותב השורות ראה בשבוע שעבר את מכתב הרב שפרינגר (אך לא מוצא כעת את הכתבה באינפו והספר ימי בשורה אינו תח"י ת"ל, אולי יש לך). בו הדברים כתובים "באותו זמן" בצורה ברורה (רק בסגנון שקצת מקשה ל(מי שלא רוצה ל)הבין). עוד יותר: בתחלת [[http://www.old2.ih.chabad.info/forums/theforum_he/viewtopic.php?t=932&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=1cea1cae3c9552cfc35f4b6a8445cd46|מחאת התמימים]] הביאו זאת ג"כ בפירוש (רק עם קצת פחות אמון באגו"ח מאשר רז"ג, מטבע הדברים). הכל "מאותו זמן".  
:::::שוב לענין האישור, כותב השורות ראה בשבוע שעבר את מכתב הרב שפרינגר (אך לא מוצא כעת את הכתבה באינפו והספר ימי בשורה אינו תח"י ת"ל, אולי יש לך). בו הדברים כתובים "באותו זמן" בצורה ברורה (רק בסגנון שקצת מקשה ל(מי שלא רוצה ל)הבין). עוד יותר: בתחלת [[http://old2.ih.chabad.info/forums/theforum_he/viewtopic.php?t=932&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=1cea1cae3c9552cfc35f4b6a8445cd46|מחאת התמימים]] הביאו זאת ג"כ בפירוש (רק עם קצת פחות אמון באגו"ח מאשר רז"ג, מטבע הדברים). הכל "מאותו זמן".  
::::::לענין רש"ב וולפא, נפלא שהוא יודע "להסביר בפירוש" את כל מה שלא נוח, ואני מכיר זאת על פה, אך כל ההסברים לא ישנו פסיק אחד מ"מילתו על לשוני" הברורה, המראה בבירור שגם בתנש"א היה ברור שפרסום זהותו עלול להרחיק. גם אם אפשר לסובב את האצבע ולהראות (כמובן רק אחרי ש"יש האומרים" שהיו "פה ושם" "גם" תשובות שליליות...) שינויים '''בניסוח''' התשובות מתנש"א המראים על הקלות במינוני החומרה - הרי שבלא המענה השלילי שקדם לחיובי נראה הסיפור כחוכא ואיטלולא ממש! [והראי', שעד שהגיעו אותם מצטטים מרושעים (רמ"מ ברוד למשל) - התשובה הגיעה ללא שום הקדמה! "יחליפנו במכורך" ותו לא! ותראה כמה פשקווילים שמתם בערך ברוד רק בגלל שהעז לגלות את הסוד האפל.. והייתי ממליץ לעיין בכ"ז ב[[https://drive.google.com/file/d/12MPNv9ZxdKXbPp4cfZ0_xmsZRuoYngEW/view?usp=sharing|מכתב זה]]]. לענין ההסבר ש"מסביר את כל הסעיפים": ידוע ומפורסם שאין מקור '''אחד''' שמוכיח הסבר כזה או דומה לו, ומקצת עיון שלי בכמה מענות והקשרם - נראה שהדברים לא עולים בשום קנה עם העובדות (ראה גם במכ' הנ"ל). ניתן לדון גם בזה אם תרצה.
::::::לענין רש"ב וולפא, נפלא שהוא יודע "להסביר בפירוש" את כל מה שלא נוח, ואני מכיר זאת על פה, אך כל ההסברים לא ישנו פסיק אחד מ"מילתו על לשוני" הברורה, המראה בבירור שגם בתנש"א היה ברור שפרסום זהותו עלול להרחיק. גם אם אפשר לסובב את האצבע ולהראות (כמובן רק אחרי ש"יש האומרים" שהיו "פה ושם" "גם" תשובות שליליות...) שינויים '''בניסוח''' התשובות מתנש"א המראים על הקלות במינוני החומרה - הרי שבלא המענה השלילי שקדם לחיובי נראה הסיפור כחוכא ואיטלולא ממש! [והראי', שעד שהגיעו אותם מצטטים מרושעים (רמ"מ ברוד למשל) - התשובה הגיעה ללא שום הקדמה! "יחליפנו במכורך" ותו לא! ותראה כמה פשקווילים שמתם בערך ברוד רק בגלל שהעז לגלות את הסוד האפל.. והייתי ממליץ לעיין בכ"ז ב[[https://drive.google.com/file/d/12MPNv9ZxdKXbPp4cfZ0_xmsZRuoYngEW/view?usp=sharing|מכתב זה]]]. לענין ההסבר ש"מסביר את כל הסעיפים": ידוע ומפורסם שאין מקור '''אחד''' שמוכיח הסבר כזה או דומה לו, ומקצת עיון שלי בכמה מענות והקשרם - נראה שהדברים לא עולים בשום קנה עם העובדות (ראה גם במכ' הנ"ל). ניתן לדון גם בזה אם תרצה.
:::::::במחילה, ואת והב בסופה [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 19:41, כ"ד באייר, ה'תש"ף 19:41, 18 במאי 2020 (IST)
:::::::במחילה, ואת והב בסופה [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 19:41, כ"ד באייר, ה'תש"ף 19:41, 18 במאי 2020 (IST)
שורה 46: שורה 47:
{{שבירה}}{{א|אויפעפענען}}, אתה מדבר על המכתב בכ"א טבת נ"ג? אני לא רואה שם שום קשר לאגו"ח. אחד שיש לו אינטרס אישי בפרסום לאו דווקא שהייתי מאמין לו ובדיוק כמו ששאר התמימים שם עשו שזה היה (כפי שאתה יכול לראות בקישור) גם כאלו שהיום אנטים גדולים. וזה מבלי להיכנס לסיפור הפיטורים של הרחי"ק וכו' - לא שייך לבימה זו. שמואל אבצן ידוע האנטי גדול ואני יודע שזו הדעה שלו. אתה אומר דברים מהשפה ולחוץ כנראה שאף פעם לא ראית את המענות או שלא ראית את הכתבה שהעליתי או שאתה בגדר של יודע את ריבונו וכו' יכול להיות שאתה עושה את זה מתוך תמימות אבל אחד תמים בד"כ לא אומר 'עם קצת עיון במענות..' כי עם קצת עיון במענות ובכתבה תראה שהוא מדבר גם על המענות השליליות שהוא קיבל והוא לא מסתיר כלום הוא רק מסביר ואפילו אבצן אומר שאין לו בעיה עם כל הבנה אחרת או פירוש אחר במצב בלבד שיתייחסו לדברי הרבי (ואגב, הוא גם אומר שכן יש שינוי בתקופה בהתייחסות הרבי אבל מסיבה אחרת). ולגבי מכתבים של אנשים אחרים כמו שהוא כותב בכתבה (ואני מרגיש שאני חוזר עליה בעל פה) זה כי הם שאלו/נתנו שתי סברות וכך לא הדרך לקבלת המלכות שצריכה לבוא מהעם דווקא. לזרוק 'הכל המצאות', 'תאוריית התקופות' זה מאוד קל אבל בא תנסה להסביר לי דבר אחד שבאמת רואים בו את ההיפך ממה שהרב וולפא אומר (כמובן שלפני כן תקרא מהכתבה 'בעיון' את מה שהוא אומר). גם וולפא לא אומר שאין סיכוי שפרסום זהות משיח ירחק מחסידות אלא שרואים שגם בריחוק יש שינוי (הקלה ב3 פרטים כמדומני וע"ש) ובפרסום לא צריך לשאול כי זה צריך להגיע מהעם (וכן רואים מ'''כל''' המענות של הדיווחים). ואני מכיר את הסיפור של ברוד וזה לא נכון לומד שוולפא מכחיש את זה (כמו שאתרי האנטים כותבים) כי הוא מספר את הסיפור המלא בכתבה ומראה שבתשובה להשמיט קטעים כעצת ידידים גופא יש הקלה בדברי הרבי. אני אכן מכיר את הגירסה של ברוד. להשוות את עצמך לרחי"ק זה לא כבוד גדול ולאסור פרסום מודעות שקיבלו מענה חיובי מפורש מהרבי זה כבר גובל בטימטום (ואני בטוח שדעתו של אבצן תהיה במקרה כזה שצריך לפרסם). כמו שכתבתי הוא לא החביא שום מענה לפרסם את כל המענות אליו בכתבה הנ"ל. אבקש ממך לדון לגופו של ענין ולא לדבר באויר ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 01:11 • כ"ו באייר ה'תש"ף
{{שבירה}}{{א|אויפעפענען}}, אתה מדבר על המכתב בכ"א טבת נ"ג? אני לא רואה שם שום קשר לאגו"ח. אחד שיש לו אינטרס אישי בפרסום לאו דווקא שהייתי מאמין לו ובדיוק כמו ששאר התמימים שם עשו שזה היה (כפי שאתה יכול לראות בקישור) גם כאלו שהיום אנטים גדולים. וזה מבלי להיכנס לסיפור הפיטורים של הרחי"ק וכו' - לא שייך לבימה זו. שמואל אבצן ידוע האנטי גדול ואני יודע שזו הדעה שלו. אתה אומר דברים מהשפה ולחוץ כנראה שאף פעם לא ראית את המענות או שלא ראית את הכתבה שהעליתי או שאתה בגדר של יודע את ריבונו וכו' יכול להיות שאתה עושה את זה מתוך תמימות אבל אחד תמים בד"כ לא אומר 'עם קצת עיון במענות..' כי עם קצת עיון במענות ובכתבה תראה שהוא מדבר גם על המענות השליליות שהוא קיבל והוא לא מסתיר כלום הוא רק מסביר ואפילו אבצן אומר שאין לו בעיה עם כל הבנה אחרת או פירוש אחר במצב בלבד שיתייחסו לדברי הרבי (ואגב, הוא גם אומר שכן יש שינוי בתקופה בהתייחסות הרבי אבל מסיבה אחרת). ולגבי מכתבים של אנשים אחרים כמו שהוא כותב בכתבה (ואני מרגיש שאני חוזר עליה בעל פה) זה כי הם שאלו/נתנו שתי סברות וכך לא הדרך לקבלת המלכות שצריכה לבוא מהעם דווקא. לזרוק 'הכל המצאות', 'תאוריית התקופות' זה מאוד קל אבל בא תנסה להסביר לי דבר אחד שבאמת רואים בו את ההיפך ממה שהרב וולפא אומר (כמובן שלפני כן תקרא מהכתבה 'בעיון' את מה שהוא אומר). גם וולפא לא אומר שאין סיכוי שפרסום זהות משיח ירחק מחסידות אלא שרואים שגם בריחוק יש שינוי (הקלה ב3 פרטים כמדומני וע"ש) ובפרסום לא צריך לשאול כי זה צריך להגיע מהעם (וכן רואים מ'''כל''' המענות של הדיווחים). ואני מכיר את הסיפור של ברוד וזה לא נכון לומד שוולפא מכחיש את זה (כמו שאתרי האנטים כותבים) כי הוא מספר את הסיפור המלא בכתבה ומראה שבתשובה להשמיט קטעים כעצת ידידים גופא יש הקלה בדברי הרבי. אני אכן מכיר את הגירסה של ברוד. להשוות את עצמך לרחי"ק זה לא כבוד גדול ולאסור פרסום מודעות שקיבלו מענה חיובי מפורש מהרבי זה כבר גובל בטימטום (ואני בטוח שדעתו של אבצן תהיה במקרה כזה שצריך לפרסם). כמו שכתבתי הוא לא החביא שום מענה לפרסם את כל המענות אליו בכתבה הנ"ל. אבקש ממך לדון לגופו של ענין ולא לדבר באויר ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 01:11 • כ"ו באייר ה'תש"ף
:המענה לוולפא 'מכבר עניתיו' באד"ר נ"ב נכתב למישהו שלא הציג נשי צדדים והיה משיחיסט חי מאד, ואעפ"כ קיבל שלילה נחרצת. [[מיוחד:תרומות/62.0.85.33|62.0.85.33]] 04:58, 20 במאי 2020 (IST)
:המענה לוולפא 'מכבר עניתיו' באד"ר נ"ב נכתב למישהו שלא הציג נשי צדדים והיה משיחיסט חי מאד, ואעפ"כ קיבל שלילה נחרצת. [[מיוחד:תרומות/62.0.85.33|62.0.85.33]] 04:58, 20 במאי 2020 (IST)
::לפי הכתבה זה דווקא נראה שהוא כן שאל ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 14:35 • כ"ו באייר ה'תש"ף
::::מכללות דבריך נראה שהרבה השתדלות להבין את דבריי לא הייתה כאן, וכנראה באשמתי. קשה לי מאד לכתוב גם ברור וחד וגם בקיצור, ולכן אבקשך במאד לשים לב:
א. הרבה אינטרסים היו גם לריל"ג בפרט באותו זמן (ואני לא הולך לקשר אותך לכתבי הפלסתר בנושא), וזה לא מונע מאף אחד לצטט את עדויותיו, וכל מענה מודעות שפרינגר (מהמענות הבודדים לגבי פרסום ממש) תלוי ועומד על מכתב אחד שלו. ולא שכחתי את סיפור "מלך המשיח" בבשורת הגאולה, כשעוד לפני ג' תמוז(!) הוא מספר לר"נ שפירא (במנ"א נ"ג) שיש אישור חופשי, ולחיים שאול ברוק (בטבת נ"ד) שלא היו דברים מעולם (שלא לדבר על מבוך הסתירות בנושא לאחר ג' תמוז). - אני עכ"פ לא שמעתי שעל רחי"ק הצליחו למצוא דברים כיוצא.
ב. שוב, '''אף אחד''', לא רז"ג (מן הסתם עיינת כבר בצילום) ולא התמימים, לא מכחיש את עצם האישור למודעה של אגו"ח, שמטרתה הייתה - ואני לא מתבייש בזה - לצמצם את הפרסומים הלא אחראים שרבו מאד באותו זמן, ובפרט בנושא זהות משיח (- כי, שוב, גם אם על פי סברות כרסם וכאבי בטנם דאז היה 'מוזר' שהרבי נותן מענה כזה, ורחי"ק היה חשוד בעיניהם בשוחד מרמה והפרת אמונים - הרי שעפ"י סברות כריסי שלי, 'מוזר' שהרבי משנה מהקו שלא לרחק, וריל"ג הוא טיפה'לה כנ"ל, ואעפ"כ אני '''לא''' מערער על המענה לשפרינגר). טענתם הייתה שמאחר שכתוצאה ממודעת אגו"ח לא הסכים עיתון אחד או שנים להכניס את המודעה של שפרינגר '''שאושרה''' ע"י נשיא אגו"ח - הרי שהם מורדים במלך וכו'. וטענה '''זו''' נראית (על פניו - ללא שמיעת הצד השני) טענה מוצדקת לגמרי. -- אמשיך אח"כ -- [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 15:31, כ"ו באייר, ה'תש"ף 15:31, 20 במאי 2020 (IST)
:א. בכל השנים סמכו על ריל"ג ב100% עד שנהיה משהו אישי נגדו.. ובסופו של דבר הוא אמר שכן היה אישור להדפסה עם מלך המשיח (תשע"ה כמדומני). אגב, אשמח לקבל מקור לסיפור הריל"ג לחיים שאול ברוק. על רחי"ק לא צריך לספר שקרים אפשר לראות במוחש את המושחתות וכו' (לא יודע אם כאן המקום..) ואתה יכול לראות ממכתב הרז"ג עצמו.
:ב. גם הרז"ג וגם התמימים הסתפקו באמיתיות המענה לרחי"ק ואתה יכול לקרוא שוב את מכתבם. זה שלא פסלו לגמרי זה כי הם לא ידעו ואיך הם יכולים לפסול משהו שהם לא יודעים. איך אתה קורא לדבר שהרבי הסכים תפרסמו 'פרסומים לא אחראים'? כל הנושא כאן זה על אי נתינת אישור לרב שפרינגר להוציא משהו שהרבי עצמו הסכים להוציא, זה אבסורדי לומר ש'גם אני הייתי עושה כך' או 'פרסום לא אחראי' וכד' תחשוב איך היית מתייחס לזה באותה תקופה - לפני שנהיית אידיאולוג.. זה לא 'סברות כרסם וכאבי בטנם' (שאתה נוהג לכנות כל מי שלא מסתדר עם האידיאולוגיה שלך) לחשוב שהרבי לא נתן שני מענות סותרים - זה ההגיון הכי פשוט אומר. ובסוף ענית לעצמך - "סברות כריסי שלי, 'מוזר' שהרבי משנה מהקו שלא לרחק" - כנראה שזה לא מרחק (או שקשה לחשוב כך כי זה נגד כל האידיאולוגיה..), ובמיוחד שלטענתך אתה לא מערער על שני המכתבים כך שמעניין מאוד מה הסיבה שאם זה היה תלוי בך לא היית מסכים לפרסום. זה לא 'עיתון אחד או שנים' אלא פסק שאסור לפרסם את שמו או תמונתו של הרבי בכל עיתון שהוא בלי אישור מאגו"ח. ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 23:52 • כ"ו באייר ה'תש"ף
:::::::::נו נו, בנושא המענה לאגו"ח נראה שאתה מתעקש לא להבין (או שיש לי בעיה ממש מפחידה בהסברה). אז במה ששאלת על הסבר וולפא אציג לך חלק מהשאלות שאני לא מבין... ואדרבא יתכן ותחכימני.
- ואקדים ש(א) אכן לא עושים פלפולים כאלה במענות פרטיים, אבל מאחר שנראה שה'סתירה' בכ"ז מפריעה לרב וולפא, ומכריחה אותו לחדש יסוד מסוים, אז צריך לנסות להבין אותו בשכל אנושי.. (ב) מאותה סיבה, איני דן כאן כלל בעצם השאלה אם מותר לפרסם, אלא על נכונות התיאורי' אותה התעקש בעל הקונטרסים להכניס להערת שוליים בערך -
ובהקדם שאת מה שאומר הרב וולפא אפשר להבין בכללות בשני אופנים, עכ"פ כך אני הבנתי:
[א] בשנות הלמ"דים והמ"מים נושא זהות משיח יכל להרחיק, ולכן הוא נאסר; בתנש"א עם התקדמות העולם לגאולה (או "התגלות משיח") - העולם מוכן לקבל הכל, וזו הסיבה לשינוי - כי פשוט אין חשש. אַיי למה ("יש טוענים" ש)הרבי לפעמים אסר? כי לא לענין שקבלת המלכות תבוא מלמעלה למטה, זה צריך לבוא ממך בלבד, ורק אז יש בזה ענין. (כך זכור לי שהבנתי פעם מקריאת ראיון עם גיסו הגרי"י ווילשאנסקי שליט"א).
- וכאן מזדעק הבן תם: (א) הרי ברוב המענות השליליים הרבי כותב בפירוש נימוק '''מסוים''', האם ניתן להסתכל רק על התשובה ולהתעלם מהנימוק? (ב) יהודי עוסק בקבלת המלכות, רק שזה מגיע מלמעלה וככפיה - האם זה מצדיק מענות חריפים כ"כ ("באם ח"ו . . מוטב שיסגרו המכ"ע לגמרי", "כפשוט מופרך לגמרי", "נענע בראשו '''בחזקה''' לשלילה")? אם אי"ז מזיק מה כ"כ נורא?! (ג) ובכלל, ראינו בחוש שגם בתנש"א-תשנ"ד הענין הזה הרחיק בלי סוף! ועוד ועיקר: הרבי עצמו כתב אז שזה עדיין עלול להרחיק! (במענות לוולפא, וכן משמע גם מהמענה לשמואל שמואלי, ועוד).
[ב] בנושא ההרחקה דבר לא השתנה, אבל באותן שנים הצורך בפעולות קבלת המלכות התגבר במאד, עד שהתועלת גוברת לאין שיעור על הנזק, ואם אתה שלם עם עצמך - תפרסם גם אם אתה חושש שמישהו יתרחק; אך הדבר מביא תועלת רק כשהוא נעשה באופן הנכון - מלמטה למעלה, אבל כשהוא באופן שגוי וחוששני ר"ל (גם אם החשש הוא כי הרבי אמר לך פעם כך וכך) - הרי שאין בזה ענין וממילא אתה מרחיק יהודים ללא תועלת, וזה אכן דבר חמור ביותר שלא עובר בשתיקה.
- נו, זה כבר נשמע יותר הגיוני, וא"כ בפעם הבאה שאתפנה נמשיך לחקור מה מקור התיאוריה. ואם לא מקור, עכ"פ סברא, כידוע ש"מקור זה סברא וסברא זה מקור".
ובינתים אולי תכתוב איזה ביאור נראה לך יותר. או במשהו יותר מתוחכם.  [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 14:45, כ"ז באייר, ה'תש"ף 14:45, 21 במאי 2020 (IST)
:אויפעפענען אתה משתמש בדמגוגיה וזה עצוב. זכור את שהזהרתי מתחילה על שריפת זמן לך ולסובבים. אתה יודע כמה דברים טובים חלוקת קונטרסים היה יכול לעשות בזמן שהוא משיב לך בנושא הלעוס והטחון הזה שיש בו פנים לכאן ולכאן ונידון ונידוש באינספור בימות והזדמנויות משונות ושונות. אני רואה שלא קיבלת את דבריי ולכן אני נאלץ לפנות לציבור היקר: חבל על הזמן שלכם, תשקיעו בחבדפדיה ולא בהסחות הדעת האלו. פשוט לא להתייחס. בהצלחה לכולם - יחי המלך המשיח!
מי שממש מעוניין יש איזה פורום רצונו וחכמתו ואפשר לנסות ללעוס בו את הנושא בתיאבון אך כאן בוודאי זה לא המקום--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 15:13, כ"ז באייר, ה'תש"ף 15:13, 21 במאי 2020 (IST)
::בהמשך למה שכתב חברי ותלמידי {א|חייל של המלך|החייל}} אני לא מתכנן להתווכח כאן ובטח שלא לחזור על עצמי שוב ושוב, אענה לך בקצרה ומקווה שתמשיך לעסוק בהפצת המעיינות כמה שאתה יודע ולא היפך ההפצה בדפי שיחה. א. זה לא פלפולים במענות פרטיים אלא במענות הרבי (באופן כללי) בנוגע לענין מסויים שזה מאוד נהוג כשרואים חלוקה מסויימת במענות להראות ולהסביר אותה. ב. מצחיק לשמוע שני פשעטל'ך מעוותים בכתבה מאוד ברורה. ג. גם בשנים המוקדמות נושא בפירסום לא נאסר באופן גורף אלא לאותו זמן או בכלל לא כמו המענה של הרבי לרב סלונים בתשמ"ג בנוגע לפרסום קונטרס שמרכזו הוא קבלת מלכות של הרבי כמלך המשיח 'למה לגנוז? שישאלו את רבנים' ואם תקרא את הכתבה תבין שאפילו בתשמ"ה כולם אמרו שזה דבר נכון שהרבי משיח אלא ש'''כעת''' לא הזמן לפרסם כי זה מרחיק וכמו שהרבי אמר במפורש שמאחר שלאחרונה קמו מתנגדים חדשים לפי המצב דעתה 'מסתבר יותר הפסק בזה למשך זמן' - היינו שזה מתי שהוא יגמר.. ד. את שינוי העיתים אתה יכול לראות את הדוגמה הברורה בכתבה, בהתחלה היה אסור להפיץ, להדפיס, וכו' כי הספר כולו מרחיק ולאחר מכן בהשמטת קטעים (לא כל הספר). ה. כמו שהוא כותב, לנופף במענות ממ"ד-מ"ה זה כמו לנופף בשיחות של תש"י שהרבי לא רוצה להיות נשיא הדור.. ואלו שמנופפים במענות של נ"א אז היה חלוקה ברורה בין אלו ששאלו (כמו שהוא עשה בנוגע לקונטרס שרצה להוציא - זה לא לפי הבן אדם אלא לפי סגנון השאלה) לבין אלו שדיווחו (שאין מי שדיווח וקיבל תשובה שלילית!) - חלוקה מאוד הגיונית ולא צריך להיות חכם גדול כהרב וולפא כדי להגיע אליה.. ו. לגבי זה שלא אפשר שהרבי שינה את תשובותיו לפי זמן אתה יכול לקרוא את מאמרי ר' יואל והרב ירוסלבסקי בגליונות כפ"ח 558-559 לראות שמבארים שיש ציווים הניתנים לשעתם, ולכן אין להקיש מהשלילה שהיתה בתשמ"ה למצב בתשנ"ג, ולא יכול היות שתצא מזה תקלה ח"ו. וכמובן שאף אחד לא חשב תוך שהרבי עודד יחי 'הרי הרבי אמר בתשמ"ד.. ובתשמ"ה.. אז איך אתם שרים יחי?'. ז. בכל אופן אני מרגיש שהנושא כבר הפך לוויכוח ולא דיוני ובמילא אתה לא בראש של להבין אלא לתת ולכן אני לא מעוניין להמשיך להתווכח על נושא ברור ואני חושב שאם יש לך עוד טענות ומענות תנסה לענות עליהם מתוך מה שכתבתי עד עתה, אני מאמין שיש לך הרבה חומר לחשוב עליו (כמובן, באם אתה בקטע של לקבל), ואם אתה חושב שיש לך עוד שאלות, אז כמו שאמר החייל אתה יכול לחפש פורום שמיועד לזה, בהצלחה! ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 22:00 • כ"ז באייר ה'תש"ף
::::::מאד לגיטימי שאינך רוצה להתווכח, אבל לגיטימי לא פחות מצדי להגיד שלא רק שאיני מסכים כמעט עם מילה ונימוקיי בצדי, אלא גם לא רואה את הקשר לשאלות ששאלתי... (קטע ה' אולי מתקשר אבל זה נוגע לנושא בירור המקור אודותיו עדיין לא כתבתי..). עכ"פ דומני שאני נתתי כאן קצת יותר חומר חדש לחשוב עליו. ונמשיך לשקוד בעבודת הקודש עדי יִגלה עלינו תיכף מלכנו משיחנו ויְגלה בנו את נקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 22:25, כ"ז באייר, ה'תש"ף 22:25, 21 במאי 2020 (IST)
== פרסום הזהות ==
לאחרונה התפרסם מענה ש'תלוי בעסקני חב"ד שעל אתר'--[[משתמש:בנימין770|בנימין770]] - [[שיחת משתמש:בנימין770|שיחה]], 14:51, כ"ו באייר, ה'תש"ף 14:51, 20 במאי 2020 (IST)
:אכן, מענה לרב ליפסקער מי"ד שבט נ"ב ששאל האם אכשרא שעתא ואפשר לפרסם על קבלת המלכות, וקיבל את המענה "תלוי בתנאי המקום בזה על חב"ד שעל אתר לברר" ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 00:27 • כ"ז באייר ה'תש"ף
::המענה הוא לרב נחמן ברנארד. כשהרבי כתב חב"ד שעל אתר הוא סימן בחץ לשם של ליפסקר (השליח הראשי). - [[משתמש:חבר|חבר]] - [[שיחת משתמש:חבר|שיחה]] -  היום, [[כ"ז באייר]] [[ה'תש"ף]] מגיע משיח. 03:06, 21 במאי 2020 (IST)
:::צודק, מובא במענות קודש נ"ב עמ' 102 ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 05:16 • כ"ז באייר ה'תש"ף
==להעיר==
הקטעים שהוסיף [[משתמש:בנימין770]] אודות ההחתמות בתנש"א ממש לא קשורות לפרסום, והם מופיעים בצורתם ובאותה הרחבה בערך הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח בפיסקה על קבלת המלכות [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 03:28, כ"ה בתמוז, ה'תש"ף 03:28, 17 ביולי 2020 (UTC)
== אישים ==
לא כדאי להכניס את האישים שמפרסמים משיח שכן אין לדבר סוף ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 21:51 • כ"ו בתמוז ה'תש"ף
== שינוי שם ==
לדעתי עדיף השם "[[מבצע משיח]]" על פני השם הנוכחי. בברכה, [[משתמש:א.ב. קיסר|א.ב. קיסר]] - [[שיחת משתמש:א.ב. קיסר|שיחה]], 13:48, א' באב, ה'תש"ף 13:48, 22 ביולי 2020 (UTC)
:זה יותר דבר מהותי ממבצע--נכתב בשעה 13:56 ע"י [[שיחת משתמש:חבר|חבר]] - היום, [[א' באב]] [[ה'תש"ף]]  ([[תש"פ]]) מגיע משיח. [[מיוחד:דפים יתומים|חשבתם פעם לאמץ יתומים? כנסו----]]