ופשע: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
מ (הגהה) |
||
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 3: | שורה 3: | ||
==עניינו== | ==עניינו== | ||
שמות ההוי"ה מורים על המשכת מאין ליש מהעלם אל הגילוי להיות [[ממלא כל עלמין]] וסובב כל עלמין, מה שאין כן הקב"ה בכבודו ובעצמו לא שייך עליו לומר לא בחינת ממלא כל עלמין ולא בחינת [[סובב כל עלמין]]. שאינו בגדר עלמין כלל ושם מקור הסליחה וכפרה נושא עון ו'''עובר על פשע''' כי לפניו יתברך לגבי עצם מהותו כביכול לא שייך שום פגם ועון ופשע, כי אם בהמשכות היורדות מאור פניו | שמות ההוי"ה מורים על המשכת מאין ליש מהעלם אל הגילוי להיות [[ממלא כל עלמין]] וסובב כל עלמין, מה שאין כן הקב"ה בכבודו ובעצמו לא שייך עליו לומר לא בחינת ממלא כל עלמין ולא בחינת [[סובב כל עלמין]]. שאינו בגדר עלמין כלל ושם מקור הסליחה וכפרה נושא עון ו'''עובר על פשע''' כי לפניו יתברך לגבי עצם מהותו כביכול לא שייך שום פגם ועון ופשע, כי אם בהמשכות היורדות מאור פניו יתברך על ידי כמה צמצומים ומסכים ולבושי' רבים{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/9/26c&search=%D7%A2%D7%95%D7%9F+%D7%95%D7%A4%D7%A9%D7%A2 לקוטי תורה אחרי כו, ג]}}. | ||
מידה זו נמשכת על ידי הצדיקים, כמו מידת [[נוצר חסד]] [[לאלפים]] שנמשכות על ידי הצדיקים, וענין זה נמשך על ידי [[מידת התפארת]] שעליה נאמר ישראל אשר בך אתפאר, ונאמר ותפארתו עבור על פשע, פי' ישראל שהם הצדיקים | מידה זו נמשכת על ידי הצדיקים, כמו מידת [[נוצר חסד]] [[לאלפים]] שנמשכות על ידי הצדיקים, וענין זה נמשך על ידי [[מידת התפארת]] שעליה נאמר ישראל אשר בך אתפאר, ונאמר ותפארתו עבור על פשע, פי' ישראל שהם הצדיקים על ידי מעשיהם הטובים ודבקותם בהש"י הוא תפארתו ית', ומעביר בשבילם פשעי הדור, ומורידים [נ"א: ומוריד] החסד והשפע בעולמות, כי פש"ע נהפך לשפ"ע על ידם{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/magid/ot/29/140&search=%D7%A8%D7%91+%D7%97%D7%A1%D7%93 אור תורה שלח עמ' קמ]}}. | ||
{{הערות שוליים | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:י"ג מידות הרחמים]] | [[קטגוריה:י"ג מידות הרחמים]] |
גרסה אחרונה מ־08:32, 12 באוגוסט 2022
י"ג מידות הרחמים | |
---|---|
|
[נושא (עוון)] ופשע הוא אחד מי"ג תיקוני הרחמים המתיחס להעברת פשעים שהם עבירות חמורות שנעשו ביד רמה ובזדון.
עניינו[עריכה | עריכת קוד מקור]
שמות ההוי"ה מורים על המשכת מאין ליש מהעלם אל הגילוי להיות ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין, מה שאין כן הקב"ה בכבודו ובעצמו לא שייך עליו לומר לא בחינת ממלא כל עלמין ולא בחינת סובב כל עלמין. שאינו בגדר עלמין כלל ושם מקור הסליחה וכפרה נושא עון ועובר על פשע כי לפניו יתברך לגבי עצם מהותו כביכול לא שייך שום פגם ועון ופשע, כי אם בהמשכות היורדות מאור פניו יתברך על ידי כמה צמצומים ומסכים ולבושי' רבים[1].
מידה זו נמשכת על ידי הצדיקים, כמו מידת נוצר חסד לאלפים שנמשכות על ידי הצדיקים, וענין זה נמשך על ידי מידת התפארת שעליה נאמר ישראל אשר בך אתפאר, ונאמר ותפארתו עבור על פשע, פי' ישראל שהם הצדיקים על ידי מעשיהם הטובים ודבקותם בהש"י הוא תפארתו ית', ומעביר בשבילם פשעי הדור, ומורידים [נ"א: ומוריד] החסד והשפע בעולמות, כי פש"ע נהפך לשפ"ע על ידם[2].