ליקוטי אמרים - פרק ל"ב: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "אהבת ישראל " ב־"אהבת ישראל ")
אין תקציר עריכה
 
(8 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
|כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים כ"ו-ל"ד)
|הסתרה=כן
|מוסתר=כן
|תמונה=
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים כו-לד}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק ל"ב''' של [[ספר התניא]] עוסק במצוות [[אהבת ישראל]]. ומבואר, שעל ידי שגופו של אדם נבזה בעיניו, מגיע לידי [[אהבת ישראל]] לכל אחד מישראל, שהרי מאוחדים הם מצד נשמתם.
'''פרק ל"ב - "לב" התניא - ואהבת לרעך כמוך ממש'''


==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
פרק זה (וכן פרק ל') נתוספו רק '''בהדפסת''' התניא{{הערה|המהדורות הראשונות לא נדפסו ונקראו [[תניא - מהדורא קמא|מהדורה קמא]] והיו בהן פחות פרקים. במהדורא השנייה 48 פרקים, ובמהדורא השלישית 51 פרקים - שלא כבתניא שלפנינו שבו 53 פרקים. וראה שיחת ש"פ וארא, כ"ו טבת, מבה"ח שבט תנש"א, ס"י, במוסגר.}}: [[תניא - פרק ל'|פרק ל']] היה כלול בחלקו השלישי של התניא (כחלק מפרק ג' של [[אגרת התשובה]]), ופרק ל"ב כולו לא היה כלל.
הפרק אינו חלק '''מהעצות''' להוספה בשמחה{{הערה|בהן עוסקים בפרקים אלו (ל"א-ל"ד).}}, וגם לא חלק מרצף ההסבר כיצד להיות [[בינוני]], - אלא הוא מאמר מוסגר, הבא לבאר '''מעלת''' השמחה{{הערה|לא מעלת עניין השמחה בכלל, אלא דוקא שמחה '''זו''', שהתבארה ב[[תניא - פרק ל"א|פרק הקודם]], הנובעת מהגברת הנפש על הגוף.}} (שהתבארה ב[[תניא - פרק ל"א|פרק הקודם]]), שהיא מביאה ל[[אהבת ישראל]]{{הערה|שהרי למרות החילוקים שמצד הגוף - מצד נשמתם כל ישראל הם אחד ממש.}}, '''שהיא כל התורה כולה'''.
ומסביר הרבי{{הערה|ליקוטי אמרים עם ביאור המאור שבתורה להרב [[יואל כהן]], ב[[תניא מהדורה קמא]] בהערות שבסוף פרקים ל' ול"ב, ועוד}}, שלמרות שפרק זה אינו חלק מההסבר כיצד להיות בינוני - הוא הוא "לב התניא" ולב החסידות, והרוח המחיה חסיד בעבודת ה'.


==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
שורה 8: שורה 19:


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
* בחלקו הראשון של הפרק מסביר [[אדמו"ר הזקן]] (שעל פי המבואר ב[[תניא - פרק ל"א|פרק הקודם]] יובן מאמר חז"ל), ש[[אהבת ישראל]] היא כל התורה כולה '''כפשוטו ממש''' - ושאר כל התורה היא רק "פירוש" של מצוות אהבת ישראל{{הערה|אופן הסתכלות זה על מאמר חז"ל הנ"ל הפוך משאר כל המפרשים, שהתקשו ופירשו '''שלא''' כפשוטו, וראה ב[[מכון חסידות מבוארת|חסידות מבוארת על התניא]] פירוט בזה.}}:


כי תכלית '''כל''' התורה הוא להגביר הנפש על הגוף, להעלות הנפש למקורה ושורשה ולהמשיך אור אין סוף ב"ה במקור הנשמות - וזו היא מהותה של אהבת ישראל.


* בחלק השני של הפרק מסביר אדמו"ר הזקן מדוע ואיך אפשר וצריך לאהוב גם את החוטאים.


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
[[אהבת ישראל]]


 
{{הערות שוליים}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ל"א|פרק ל"א]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ל"ג|פרק ל"ג]]}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ל"א|פרק ל"א]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ל"ג|פרק ל"ג]]}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
משתמש אלמוני