אגרת התשובה - פרק ח': הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "אהבה ויראה([,. ])" ב־"אהבה ויראה$1"
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "אהבה ויראה([,. ])" ב־"אהבה ויראה$1")
 
(11 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק ח'''' של [[אגרת התשובה]] מסביר שכאשר יעמיק את הרחמים על נפשו האלקית, יעורר רחמים העליונים הנמשכים מ[[י"ג מידות]] הרחמים, והם מנקים את כל הפגמים ושוברים את המסך המבדיל על נפשו האלקית, וממילא תוכל לשוב למקומה.
'''פרק ח' - תשובה תתאה ועילאה'''
 
==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
בפרק הקודם התבארה '''הדרך''' לתשובה, ובפרק זה יתבארו '''מהותם''' של שני אופני התשובה (וששלימות תשובה תתאה היא בתשובה עילאה).
==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=ח|טקסט הפרק={{ספר התניא/אגרת התשובה - פרק ח'}}}}
{{פרק תניא|פרק=ח|טקסט הפרק={{ספר התניא/אגרת התשובה - פרק ח'}}}}


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
* '''התבוננות עמוקה''' (בעניינים המוסברים [[אגרת התשובה - פרק ז'|בפרק הקודם]]) תעוררו לרחם '''באמת''' על נפשו האלוקית, ורק רחמים '''כאלו''' ינקו את כתמי עוונותיו.
* '''תשובה תתאה''' (ניקוי הנפש) רק מחזירה את הנפש למצבה שלפני החטא, אך לאחר שנוקתה לגמרי יכולה היא לשוב "עד הוי' ב"ה ממש" (וזוהי תשובה עילאה, ורק אז תשובתו שלימה).
* '''תשובה עילאה''' היא דביקות וביטול בתכלית השלימות, המתבטאים בלימוד תורה מ[[אהבה ויראה]] שכליים (לא המסותרים{{הערה|המוסברים בפרקים י"ח-כ"ה.}}, אלא '''הנולדים'''{{הערה|המוסברים בפרקים י"ז-ט"ז.}} מהשכל).


==צילום דפוס התניא==
==צילום דפוס התניא==
[[קובץ:תניא צח1 (Small).jpg|ימין|ממוזער|250px|עמוד 1]]
 
[[קובץ:תניא צח2 (Small).jpg|ימין|ממוזער|250px|עמוד 2]]
<gallery widths="250px" heights="300px">
קובץ:תניא צח1 (Small).jpg|250px|עמוד 1
קובץ:תניא צח2 (Small).jpg|250px|עמוד 2
</gallery>


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
*[[תשובה תתאה]]
*[[תשובה עילאה]]
*[[תשובה עילאה]]
*[[תשובה תתאה]]


{{סדרה|הקודם=[[אגרת התשובה - פרק ז'|פרק ז']]|רשימה=פרקי אגרת התשובה|הבא=[[אגרת התשובה - פרק ט'|פרק ט']]}}
{{סדרה|הקודם=[[אגרת התשובה - פרק ז'|פרק ז']]|רשימה=פרקי [[אגרת התשובה]]|הבא=[[אגרת התשובה - פרק ט'|פרק ט']]}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אגרת התשובה - תניא]]
[[קטגוריה:אגרת התשובה - תניא]]