37,397
עריכות
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) (←שערי גן עדן: סידור הדף) |
|||
(14 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 20: | שורה 20: | ||
:בתחילה חשבתי שהצמצום בבחינת מרובע הוא ענין של שיעור שטח הצמצום (המילים שהדגשתי בפנים "רוחב ואורך".) אבל כעת אני מתחיל לחשוב אולי באמת כוונתו לקטע השני שהוספת שם "אור המלבוש היה הולך ומתפשט בלי שום מניעה בתוך העיגול של טהירו עליאה..והיה סוף אורו כל כך בהיר וזך כמעט כמו תחילתו, ולא היה כך כוונת המאציל העליון.. ולא היה גם כן מקום פנוי לעמידת העולמות כי הלבוש היה ממלא הכל... לכן העלים (העלה) הקב"ה אור חצי הלבוש התחתון אחורי חצי העליון..המקום הפנוי הזה הוא מרובע ונקרא אויר..". ענין זה בואר בערך החדש [[אלב"מ]]. '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ו באלול ה'תשע"ו, למניינם 15:13, 29 בספטמבר 2016 (UTC) | :בתחילה חשבתי שהצמצום בבחינת מרובע הוא ענין של שיעור שטח הצמצום (המילים שהדגשתי בפנים "רוחב ואורך".) אבל כעת אני מתחיל לחשוב אולי באמת כוונתו לקטע השני שהוספת שם "אור המלבוש היה הולך ומתפשט בלי שום מניעה בתוך העיגול של טהירו עליאה..והיה סוף אורו כל כך בהיר וזך כמעט כמו תחילתו, ולא היה כך כוונת המאציל העליון.. ולא היה גם כן מקום פנוי לעמידת העולמות כי הלבוש היה ממלא הכל... לכן העלים (העלה) הקב"ה אור חצי הלבוש התחתון אחורי חצי העליון..המקום הפנוי הזה הוא מרובע ונקרא אויר..". ענין זה בואר בערך החדש [[אלב"מ]]. '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ו באלול ה'תשע"ו, למניינם 15:13, 29 בספטמבר 2016 (UTC) | ||
::האמת שאיני מבין כלל פירוש אחר, וברור אצלי שזהו הפירוש, לא כך?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 20:10, 29 בספטמבר 2016 (UTC) | ::האמת שאיני מבין כלל פירוש אחר, וברור אצלי שזהו הפירוש, לא כך?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 20:10, 29 בספטמבר 2016 (UTC) | ||
:::אני לא בטוח. לענ"ד יש 3 צמצומים, ומכאן שורש כל הבלבולים. שלב ראשון: הצמצום שלפני עולם המלבוש (הוא הקטע הראשון מעמק המלך שמובא בערך), הוא הנקרא "צמצום הראשון" בספר עמק המלך. שלב שני: מציאות אותיות [[רל"א]] שערים שהם האותיות שבעולם המלבוש. שלב שלישי: הצמצום שבאותיות אלו, כלומר הצמצום שבעולם המלבוש, שכנראה אליו מתכוין הרבי בלשון "צמצום בבבחינת מרובע", והוא הקטע השני מעמק המלך, זה שהבאת בערך. שלב רביעי: לאחר עוד כמה שלבים, נהיה הצמצום השני שבבחינת עיגול הנקרא ב[[עץ חיים]] "צמצום הראשון". '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ו באלול ה'תשע"ו, למניינם 21:13, 29 בספטמבר 2016 (UTC) | |||
::::אין ספק שהצמצום הראשון בשניהם הכוונה אחת, לצמצום שבבחינת עיגול. הרי המלבוש הוא מרובע כמבואר גם בהמשך פרק ג שבשער שני. | |||
::::וראה גם בלקוטי תורה בקשר לצמצום שבבחינת עיגול בהוסופות לויקרא שמצטט מעמק המלך בקשר למקום איתי והוא מבואר בסוף פרק זה בהמשך לצמצום המבואר בתחילתו (המצוטט בתחילת הערך). | |||
::::ולכן מובן היטב מה שכתוב בתער"ב שהעיגול למעלה מהריבוע שהמלבוש הוא מרובע וצמצום הראשון הוא בעיגול עיי"ש | |||
::::וראה שם בעמק המלך בפרק שני שהעליה הא' הוא שפנה מקום לעלומות והמשמעות שאינו שייך ל"בנין" עולם המלבוש. | |||
::::ושם בסוף הפרק מבאר שלאחרי הצמצום ומקום פנוי לעלומות הנה מצד השעשוע נתגלו האותיות מן הנקודות "ולאחר מכן" כשנתגלה האור מעט נעשה ממנו המלבוש. | |||
::::ובאמת הוא גם מובן, שהרי מוסבר שם ובכמה מקומות בחסידות שעניין עולם המלבוש הוא לבוש לאור כאותיות המלבישים לשכל, והנ לאחרי צמצום הראשון נתגלו אותיות כמבואר שם בעמק המלך סוף פרק ב ומפרק ג ואילך ולכן שם הוא מקום המלבוש. | |||
::::וכך מבואר בריבוי מאמרים בחסידות כי עולם המלביש הוא חלק מהשתלשלות אור הקו שלאחרי הצמצום. הוא בחי' ה' שבשם הויה שבאור הקו וכו' וכו'--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 10:19, 30 בספטמבר 2016 (UTC) | |||
צמצום הראשון המבואר בעמק המלך ודאי הוא צמצום הראשון כמבואר בתרמ"ט ע' רעח1 ולפ"ז עולם המלבוש ודאי הוא לאחר הצמצום כמ"ש בש"א פ"ג וכ"כ בכ"מ בדא"ח אבל כנראה יש ללמוד ענינים אלו באופנים שונים וכמ"ש בתקס"ט תקס"ח דרושי חתונה ועוד--[[משתמש:פג|פג]] - [[שיחת משתמש:פג|שיחה]], 06:42, כ"ט בכסלו, ה'תשפ"ב 06:42, 3 בדצמבר 2021 (UTC) | |||
מ"ש שיש ג' צמצומים הוא שקר וכזב אין שום מקור לזה ומהיכי תיתי, ב'''כל המקומות''' אף אלו שמבארים שהמלבוש לפני הצמצום לא נזכר שהצמצום לפני זה הוא לפני הצמצום שבע"חף עוד עיין ברשימות על התניא שמציין הרבי אל עמק המלך בתחלתו אודות צמצום כפשוטו שברור כמו שכותב הרבי במקום פלוני שכל המדובר הוא אך ורק על צמצו םהראשון שבע"ח וזאת פשוט ביותר, עוד בתשמ"ה דיבר הרבי שהצמצום שבבחי' יכולת הוא חידוש אדה"ז עיין שם וא"כ ברור דלא כדבריך. | |||
== שערי גן עדן == | |||
מתוך עיון בספר [[שערי גן עדן]] למקובל רבי קאפיל (אורח צדיקים דרך ז') - ספר שזכה לשבחים רבים מפי הבעל שם טוב ותלמידיו, מבואר ג"כ על הצמצום בבחינת מרובע באופן אחר לגמרי. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' א' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 12:56, 2 בנובמבר 2016 (UTC) | |||
:יש לך אפשרות לקשר אותי או להעלות לי את הספר? תודה מראש.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 15:06, 2 בנובמבר 2016 (UTC) | |||
::[[:קובץ:שערי גן עדן צמצום.PDF]] --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' א' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 18:05, 2 בנובמבר 2016 (UTC) | |||
:::תודה רבה, עברתי על חלקו הראשון ואינו מבאר באופן אחר, אלא מוסיף '''פרטים''' על המבואר בעמק המלך, ומבוארים דבריו בקצרה בהמשך תער"ב המובא בערך. אחרי שרואה אני שלכבודו יש אוצר החכמה אחלה פניו ואבקש אולי ביכולתו גם לעלות את המאמר בתרס"ט עמוד צט ואילך, עמודים שחסרים ברשת (אוצר 770) ושוב תודה מראש.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 18:37, 2 בנובמבר 2016 (UTC) | |||
:::::אין ב[[היברו בוקס (אתר)|היברו בוקס]]? --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' א' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 18:48, 2 בנובמבר 2016 (UTC) | |||
::::::לא מצאתי.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 21:51, 2 בנובמבר 2016 (UTC) |