משכיל (מושג): הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
(8 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
נקודת ה'''משכיל''' היא נקודה ושורש של [[חכמה]] ד[[אצילות]], כמו "[[משכיל לאיתן האזרחי]]" נקודת החוכמה שבאיתן שבנפש, וזו נקודת ההתחברות והתקשרות לאלוקות שבנפש האדם, שהאדם יכול להתחבר לאלוקות על ידי שהוא מגלה את המשכיל. | נקודת ה'''משכיל''' היא [[נקודה]] ושורש של [[חכמה]] ד[[אצילות]], כמו "[[משכיל לאיתן האזרחי]]" נקודת החוכמה שבאיתן שבנפש, וזו נקודת ההתחברות והתקשרות לאלוקות שבנפש האדם, שהאדם יכול להתחבר לאלוקות על ידי שהוא מגלה את המשכיל. | ||
ולכן בוחר [[אדמו"ר הזקן]] לסיים את [[אגרת התשובה]] במילים "ומשכיל על דבר ימצא טוב", שעל ידי [[תשובה]] מגלים את נקודת המשכיל הפנימית שבנפש. | ולכן בוחר [[אדמו"ר הזקן]] לסיים את [[אגרת התשובה]] במילים "ומשכיל על דבר ימצא טוב", שעל ידי [[תשובה]] מגלים את נקודת המשכיל הפנימית שבנפש. | ||
[[קטגוריה: | {{קצרמר|חסידות}} | ||
[[קטגוריה:נפש אלוקית]] | |||
[[קטגוריה:ספירות]] | |||
[[קטגוריה:תורת החסידות]] |
גרסה אחרונה מ־02:39, 10 באפריל 2022
נקודת המשכיל היא נקודה ושורש של חכמה דאצילות, כמו "משכיל לאיתן האזרחי" נקודת החוכמה שבאיתן שבנפש, וזו נקודת ההתחברות והתקשרות לאלוקות שבנפש האדם, שהאדם יכול להתחבר לאלוקות על ידי שהוא מגלה את המשכיל.
ולכן בוחר אדמו"ר הזקן לסיים את אגרת התשובה במילים "ומשכיל על דבר ימצא טוב", שעל ידי תשובה מגלים את נקודת המשכיל הפנימית שבנפש.