שיחה:איסר זלמן מלצר: הבדלים בין גרסאות בדף

מ (החלפת טקסט – "http://chabad.info/index.php" ב־"http://old2.ih.chabad.info/index.php")
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 3: שורה 3:
:מה היה הנושא של אותה רשימה? רק על הרב מלצר? או עוד חומר? --'''טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 18:56, 26 באפריל 2010 (UTC)
:מה היה הנושא של אותה רשימה? רק על הרב מלצר? או עוד חומר? --'''טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 18:56, 26 באפריל 2010 (UTC)
==פטירתו==
==פטירתו==
מתי נפטר?{{שכח|אנונימי}}
מתי נפטר?{{אנונימי}}


ציינתי, תודה על ההערה. --'''טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 23:43, 26 באפריל 2010 (UTC)
ציינתי, תודה על ההערה. --'''טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 23:43, 26 באפריל 2010 (UTC)
שורה 12: שורה 12:
בתאריך י' כסלו, חל יום פטירתו של הגאון רבי איסר זלמן מלצר זצ"ל. עוד בתקופת רבנותו בסלוצק, פעל יד ביד עם כ"ק אדמו"ר הרש"ב, ובארץ פעל יד ביד עם כ"ק אדמו"ר הריי"צ בפרשת הילדים הפליטים. תמך נמרצות בפעולות כ"ק אדמו"ר מה"מ ושלח מכתב ברכה מיוחדת לרגל קבלתו את עטרת הנשיאות החב"דית ● לערך המלא באנציקלופדיה החבדי"ת}}
בתאריך י' כסלו, חל יום פטירתו של הגאון רבי איסר זלמן מלצר זצ"ל. עוד בתקופת רבנותו בסלוצק, פעל יד ביד עם כ"ק אדמו"ר הרש"ב, ובארץ פעל יד ביד עם כ"ק אדמו"ר הריי"צ בפרשת הילדים הפליטים. תמך נמרצות בפעולות כ"ק אדמו"ר מה"מ ושלח מכתב ברכה מיוחדת לרגל קבלתו את עטרת הנשיאות החב"דית ● לערך המלא באנציקלופדיה החבדי"ת}}
--בברכה, '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ט"ז בכסלו ה'תשע"א, למניינם 18:56, 23 בנובמבר 2010 (UTC)
--בברכה, '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ט"ז בכסלו ה'תשע"א, למניינם 18:56, 23 בנובמבר 2010 (UTC)
== למד את תורת החסידות ==
משום מה נכתב כי הוא למד את תורת החסידות, לכאורה מתוך מסקנה כי כשם שלמד את תורת הקבלה הוא אף למד את תורת החסידות, אך ממכתב הרבי נראה רק שלמד את תורת הקבלה ותו-לא.
ולכן סר ה'חידוש' (תמיהה?) הכיצד הוא למד את תורת החסידות במקום בו התנגדו לזה, בשעה שלכאורה הוא לא עסק בה כלל.
וההבדל בין חסידות לקבלה ברור למבין, כי בו בשעה שבירושלים דאז לא עסקו בתורת החסידות, בתורת הקבלה עסקו גם עסקו, דוגמת בעמח"ס "לשם שבו ואחלמה" שכל כולו ספר קבלי. {{לא חתם|אפותיקי}}