שיחה:יהושע פישל שניאורסון: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "http://www.old2.ih.chabad.info" ב־"http://old2.ih.chabad.info"
מ (החלפת טקסט – "http://www.old2.ih.chabad.info" ב־"http://old2.ih.chabad.info")
 
(32 גרסאות ביניים של 15 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
== פישל שניאורסון האיש וערכו ==
אוי, הפעם הגזמתם. ויקיחבדי"ם, א' מכם מסכים שבנו יגדל כמו פישל זה, אם התשובה חיובית, תשאירו את הערך על כנו [[משתמש:פיני|פיני]] 02:19, 31 מאי 2009 (EDT)
אוי, הפעם הגזמתם. ויקיחבדי"ם, א' מכם מסכים שבנו יגדל כמו פישל זה, אם התשובה חיובית, תשאירו את הערך על כנו [[משתמש:פיני|פיני]] 02:19, 31 מאי 2009 (EDT)


שורה 9: שורה 12:
:::::"משנה אחרונה" היא שקובעת. בספרו "סיפורי התגלות חסידיים" הוא מסביר הפוך - שמי הוריד אותו מחב"ד (לא מהדת! הוא תמיד היה דתי) היה הגבאי הלא חב"די והציוני של סבו - האדמו"ר מרצ'יצ'ה. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]
:::::"משנה אחרונה" היא שקובעת. בספרו "סיפורי התגלות חסידיים" הוא מסביר הפוך - שמי הוריד אותו מחב"ד (לא מהדת! הוא תמיד היה דתי) היה הגבאי הלא חב"די והציוני של סבו - האדמו"ר מרצ'יצ'ה. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]
:::::: עקשנות מוזרה להכניס את מחלל שם חב"ד לתוך חב"דפדיה [[משתמש:פיני|פיני]] 05:11, 1 יוני 2009 (EDT)
:::::: עקשנות מוזרה להכניס את מחלל שם חב"ד לתוך חב"דפדיה [[משתמש:פיני|פיני]] 05:11, 1 יוני 2009 (EDT)
::::::: יש צדק בדברים של פיני, האם לבערי גורארי' גם יתנו ערך רק בגלל שהוא משפחת בית הרב? לאידך, אכן הייתי נותן ערך לאדמו"רים מסטמר וכו' אלה שלא נלחמו ברבי.
::::::: יש צדק בדברים של פיני, האם ל[[בארי גוראריה|בערי גורארי']] גם יתנו ערך רק בגלל שהוא משפחת בית הרב? לאידך, אכן הייתי נותן ערך לאדמו"רים מסטמר וכו' אלה שלא נלחמו ברבי.
::::::::פישל לא נלחם ברבי. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]
::::::::פישל לא נלחם ברבי. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]
:::::::::וכאן זה מחזיר את כולם לשאלה הבסיסית שעדיין נותרה ללא מענה: מהי מטרת החב"דפדיה? כי אם המטרה היא לתת תשובה לכל שאלה אז צריך גם ערך על פישל שניאורסאהן וגם על בערי גוראריה. ואם המטרה היא פשוט לתת גישה קלה לחומר חסידי - אז אולי לא. ואפשר להמשיך כאן רבות אבל הדברים פשוטים וזועקים.
:::::::::וכאן זה מחזיר את כולם לשאלה הבסיסית שעדיין נותרה ללא מענה: מהי מטרת החב"דפדיה? כי אם המטרה היא לתת תשובה לכל שאלה אז צריך גם ערך על פישל שניאורסאהן וגם על [[בארי גוראריה|בערי גוראריה]]. ואם המטרה היא פשוט לתת גישה קלה לחומר חסידי - אז אולי לא. ואפשר להמשיך כאן רבות אבל הדברים פשוטים וזועקים.


אגב, כמדומני (ותקנו אותי אם אני טועה) שהוא היה גם "ידיד" של הרבי הריי"צ שהיה מדבר איתו בענינים אישיים.
אגב, כמדומני (ותקנו אותי אם אני טועה) שהוא היה גם "ידיד" של הרבי הריי"צ שהיה מדבר איתו בענינים אישיים.
שורה 44: שורה 47:
::::::לא יודע מה אתם רוצים. אם זה אנציקלופדיה צריך לעשות ערך על כולם כולל עליו וגם על בערי. לא מתאים לכם - אל תעשו אנציקלופדיה. מה שכן, ניתן לערוך את הערך בצורה שיהיה ברור מה הוא היה. לעצם הספר, לא יודע למה אתם רואים את זה בצורה כזאת, אני קראתי את הספר כמה פעמים והיה לי הרבה מה ללמוד מזה איך להסתכל על עולם הפוילישר והמתנגדים. למיטב הבנתי סיום הספר (כשהוא חוזר לליובאוויטש ולא מסתדר) אמור להראות שלמרות שלא מצא את עצמו בחב"ד - אם היה חוזר לדרך מסויימת בדת זה היה בודאי ליובאוויטש.
::::::לא יודע מה אתם רוצים. אם זה אנציקלופדיה צריך לעשות ערך על כולם כולל עליו וגם על בערי. לא מתאים לכם - אל תעשו אנציקלופדיה. מה שכן, ניתן לערוך את הערך בצורה שיהיה ברור מה הוא היה. לעצם הספר, לא יודע למה אתם רואים את זה בצורה כזאת, אני קראתי את הספר כמה פעמים והיה לי הרבה מה ללמוד מזה איך להסתכל על עולם הפוילישר והמתנגדים. למיטב הבנתי סיום הספר (כשהוא חוזר לליובאוויטש ולא מסתדר) אמור להראות שלמרות שלא מצא את עצמו בחב"ד - אם היה חוזר לדרך מסויימת בדת זה היה בודאי ליובאוויטש.
::::::::חשוב להבחין בין דמויות שונות שלא היו בהנהגתם חסידים מן השורה. לא להכניס את כולם לאותה קטגוריה. סוגיה זו ראויה לדיון רחב. ככלל - כמו בהרבה דיונים, לדעתי, חשוב לנסות לחשוב מה היה מגיב הרבי לנוכח הערך והטקסט. למשל אמירה כמו: אנו מבצעים ערכים כמו ערכים שבויקיפדיה. אינה טענה, לדעתי
::::::::חשוב להבחין בין דמויות שונות שלא היו בהנהגתם חסידים מן השורה. לא להכניס את כולם לאותה קטגוריה. סוגיה זו ראויה לדיון רחב. ככלל - כמו בהרבה דיונים, לדעתי, חשוב לנסות לחשוב מה היה מגיב הרבי לנוכח הערך והטקסט. למשל אמירה כמו: אנו מבצעים ערכים כמו ערכים שבויקיפדיה. אינה טענה, לדעתי
ועתה לגופם של דברים:יש לבחון שלושה נקודות,לפחות.א.האם האדם לחם באדמורי"ם - בחסידות חב"ד.ב. השמר תורה ומצוותי.ג.ההיה יחס מהאדמורי"ם, בנקודות האמורות,ביחס לאותו אדם.
ועתה לגופם של דברים: יש לבחון שלושה נקודות, לפחות. א. האם האדם לחם באדמורי"ם - בחסידות חב"ד. ב. השמר תורה ומצוותי'. ג. ההיה יחס מהאדמורי"ם, בנקודות האמורות, ביחס לאותו אדם.
ראוי לציין שבדעת הרבי יש לעיין, בנקודה הא'. ואציין נקודות למחשבה. הרח"א ביחואובסקי, למרות כל מיני דברים בעבר,דברים לגמרי לא פשוטים, הדפיס הרבי ספרו, הלא דבר הוא זה. בדעת קודשו "אילו וכו'" היה להדפיס חסידות גם מקאפוסט, ושאר בני הצ"צ, ועוד.
ראוי לציין שבדעת הרבי יש לעיין, בנקודה הא'. ואציין נקודות למחשבה. [[חיים אליעזר ביכובסקי|הרח"א ביחואובסקי]], למרות כל מיני דברים בעבר, דברים לגמרי לא פשוטים, הדפיס הרבי ספרו, הלא דבר הוא זה. בדעת קודשו "אילו וכו'" היה להדפיס חסידות גם מקאפוסט, ושאר בני הצ"צ, ועוד.
ועתה בנוגע לר' פישל. הנה שמר תומ"צ באופן מלא. נקודת הבעיה היתה-מפי שמועה, שטען שדעת הרבי הקודם בעד הציונות. שמעבר לכך שאין זאת האמת, היינו, שלא זו דעתו של הרבי הקודם. הנה היה זה בניגוד לרצון הרבי, התעסקותו בהנ"ל. אבל אחרי זמן לא רב, פסק הדבר. והנה אנו מוצאים, אחרי הנ"ל, בתשט"ז, מכתב של הרבי איליו עם תוארים וכו'. "וישלחו לו תניא מכאן כו'". [[משתמש:מורכבות|מורכבות]]
ועתה בנוגע לר' פישל. הנה שמר תומ"צ באופן מלא. נקודת הבעיה היתה-מפי שמועה, שטען שדעת הרבי הקודם בעד הציונות. שמעבר לכך שאין זאת האמת, היינו, שלא זו דעתו של הרבי הקודם. הנה היה זה בניגוד לרצון הרבי, התעסקותו בהנ"ל. אבל אחרי זמן לא רב, פסק הדבר. והנה אנו מוצאים, אחרי הנ"ל, בתשט"ז, מכתב של הרבי איליו עם תוארים וכו'. "וישלחו לו תניא מכאן כו'". [[משתמש:מורכבות|מורכבות]]
:מורכבות כותב דברים "עמוקים ומורכבים", שאפשר בהחלט להפוך בהם. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
:מורכבות כותב דברים "עמוקים ומורכבים", שאפשר בהחלט להפוך בהם. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
אין שום דבר בספר חיים גרביצ'ער נגד חב"ד אולי קראת ולא הבנת.
סתם הערה: לא מוסכם על כולם שהוא כ' בזה את סיפורו שלו...
ניכר שכל אלה השופכים אש וגפרית על הספר חיים גרביצר מעולם לא קראו אותו. אין בספר ולו תלונה אחת על דרך חב"ד ורק שהנופל לא הצליח בדרך זו וחיפש דרך אחרת (לא ירד מהדת ולא נעליים). הצחיק אותי במיוחד מה שכתב כאן מישהו שהוא מתלונן על ההערצה העיוורת של חסידי חב"ד לרבם. פישל שניאורסון לא היה בוגד או משהו דומה, אלא הוא בדומה לשז"ר. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 02:55, 19 במאי 2017 (UTC)


== בנוגע לפ"ש ==
== בנוגע לפ"ש ==
שורה 59: שורה 66:
:::ואני גם ממליץ לעבור על התוארים הרבים שכותבים לו אדמו"ר הריי"צ והרבי. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
:::ואני גם ממליץ לעבור על התוארים הרבים שכותבים לו אדמו"ר הריי"צ והרבי. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
::::ולעומת זאת - אני לא אומר שלא היו לו גם חסרונות ותקרים. עיין לדוגמא שמועות וסיפורים ח"א עמ' 145. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
::::ולעומת זאת - אני לא אומר שלא היו לו גם חסרונות ותקרים. עיין לדוגמא שמועות וסיפורים ח"א עמ' 145. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
:::::[http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=23108 באמצע המאמר יש עוד משהו שלא לשבחו של פישל], כי ספציפית לסיפור הזה שמעתי כמה גרסאות-שמות-עדויות-פקפוקים וכו'. ואם יחקור ר"י מונדשיין הוא ימצא בסיפור זה כר נרחב. ובכל זאת...[[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
:::::[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=23108 באמצע המאמר יש עוד משהו שלא לשבחו של פישל], כי ספציפית לסיפור הזה שמעתי כמה גרסאות-שמות-עדויות-פקפוקים וכו'. ואם יחקור ר"י מונדשיין הוא ימצא בסיפור זה כר נרחב. ובכל זאת...[[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
::::::פ"ש לא פסול אצל [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/11/3715&search=%d7%a4%d7%99%d7%a9%d7%9c+%d7%a9%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%a1%d7%90%d7%94%d7%9f רשד"ב לוין] ואצל [http://chm-tanya.blogspot.com/2008/05/blog-post_11.html היכל הבעש"ט]. וגם ב"בית חיינו" פורסמו כמה מסיפוריו כסדרה תחת הכותרת "איש מפי איש" (נדפס בכרך ג'). [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
::::::פ"ש לא פסול אצל [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/11/3715&search=%d7%a4%d7%99%d7%a9%d7%9c+%d7%a9%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%a1%d7%90%d7%94%d7%9f רשד"ב לוין] ואצל [http://chm-tanya.blogspot.com/2008/05/blog-post_11.html היכל הבעש"ט]. וגם ב"בית חיינו" פורסמו כמה מסיפוריו כסדרה תחת הכותרת "איש מפי איש" (נדפס בכרך ג'). [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
:::::::"[[מגדל עז]]" עמ' קצ"ט. ראה גם "[[עבד מלך]]" פרק ט"ז בתחילתו. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
:::::::"[[מגדל עז]]" עמ' קצ"ט. ראה גם "[[עבד מלך]]" פרק ט"ז בתחילתו. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
שורה 96: שורה 103:
:::::::: בכל מקרה, גראוויצער נכתב על ידי פישל, ובספר זה הוא מבזה את חב"ד. עד עתה לא ידוע לי בכל אופן, שהוא חזר בו מהדברים. אלא מאי, כאשר היה נח לו כתב גם סיפורי חסידים ברוח בה היה שרוי. פיני 17:00, 18 אוקטובר 2009 (IST)
:::::::: בכל מקרה, גראוויצער נכתב על ידי פישל, ובספר זה הוא מבזה את חב"ד. עד עתה לא ידוע לי בכל אופן, שהוא חזר בו מהדברים. אלא מאי, כאשר היה נח לו כתב גם סיפורי חסידים ברוח בה היה שרוי. פיני 17:00, 18 אוקטובר 2009 (IST)
:::::::::בסדר גמור. אף אחד לא אמר שהוא מושלם. בנוגע לפועל שני דברים: א) בכל מקרה ערך צריך שיהיה. ב) אסור להציג אותו כ"רק רע". וויכוח על האיש פיני, תוכל להמשיך באתר "שטורעם נט.", בכתבה הסוערת..'''[[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]''' ([[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]])
:::::::::בסדר גמור. אף אחד לא אמר שהוא מושלם. בנוגע לפועל שני דברים: א) בכל מקרה ערך צריך שיהיה. ב) אסור להציג אותו כ"רק רע". וויכוח על האיש פיני, תוכל להמשיך באתר "שטורעם נט.", בכתבה הסוערת..'''[[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]''' ([[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]])
:::::::::: אדרבה, תכתוב מה היה רע בו וגם מה היה טוב. אבל אי אפשר לכתוב רק טוב, ואלו שאינם יודעים, יקראו סיפורים חסידיים שכתבם מבזה חב"ד פיני 17:10, 18 אוקטובר 2009 (IST)
:::::::::::אני מעדיף שלא לענות עלך כך. מבחינתי '''חתמנו''' את הנושא. ואגב, אני מתקן עכשיו את הערך. '''[[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]''' ([[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]])
:אין טעם לצטט כאן את המכתב, זה לא פורום דיונים ובאם אתה דווקא רוצה, חלקו נמצא באג"ק חי"א ע' שכט או כדומה. העתק אותו ל[[אולם דיונים]] ופתח שם דיון. כאן זה גם לא מדור הקניות [[חב"דשופ]]. הגולשים צריכים לדעת את העובדות הקשורות לאדם מ[[בית רבי]] ושזכה שהרבי התייחס אליו ולחיבוריו, יחס פרטני ומיוחד. כמו כל ערך בחב"דפדיה, בנוי לפי סדר כרנולוגי כשלכל לראש מופיע הסבר קצת ותמציתי על נושא הערך. סגנון ורוח הדברים הינה חב"דית ובזה ייחודיותינו. אין אנו מתעלמים משום דבר ואין אנו דוחים או דוחקים - פרט כלשהו. העניין ברור ופשוט וחבל שצריך לחזור עליו שוב ושוב. ערכתי את הערך כפי שלדעתי הוא אמור להיראות. הערות והערות נא לכתוב כאן. תודה! --[[משתמש:חיים נהר|חיים נהר]] ([[שיחת משתמש:חיים נהר|שיחה]]) 21:42, 18 אוקטובר 2009 (IST)
:::::::::::: חיים נהר, אשריך שניסחת והגדרת נכון את האיש פיני 08:48, 19 אוקטובר 2009 (IST)


==מכתב הרבי על סיפורי התגלות חסידיים==
==מכתב הרבי על סיפורי התגלות חסידיים==
שורה 101: שורה 113:
:איני סבור שכאן זה המקום. נסחפנו יותר מדי. '''[[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]''' ([[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]])
:איני סבור שכאן זה המקום. נסחפנו יותר מדי. '''[[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]''' ([[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]])
:: אהה. נסוגת אחרונית. אתה חושש מלצטט את מכתב הרבי? הכיצד? עד עתה הספר היה קודש קדשים, תביא את המכתב ונראה מה יקרה כאן לכל התמימים שנסחפים אחרי המושפעים של פישל פיני 17:08, 18 אוקטובר 2009 (IST)
:: אהה. נסוגת אחרונית. אתה חושש מלצטט את מכתב הרבי? הכיצד? עד עתה הספר היה קודש קדשים, תביא את המכתב ונראה מה יקרה כאן לכל התמימים שנסחפים אחרי המושפעים של פישל פיני 17:08, 18 אוקטובר 2009 (IST)
:::לא חושש. אתה רוצה, צטט את המכתב במקומות אחרים ודון בו שם, ומוכן אגב לענות לך. כאן זה לא המקום (מודה ומתוודה שגם אני נסחפתי, אבל לדעתי זהו, זה כבר יותר ממוגזם). '''[[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]''' ([[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]])
::: למרות בקשתך, חושבני כי הגולשים כאן חייבים לדעת את תוכן המכתב של הרבי, עוד לפני שהם יודעים את כל ספרי הפסיכולוגיה שהוציא פישל. אולם, לבינתיים נמנע אני מלרכוש את הספר פיני 17:11, 18 אוקטובר 2009 (IST)
== מקור התמונות ==
מי שהעלה את התמונות, בבקשה שיציין מהיכן הן הועלו, והאם יש אישור לפרסמן. שלא נפר זכויות יוצרים. --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 21:14, 18 אוקטובר 2009 (IST)
:אחת צולמה על-ידי מתוך אחד מספרי המחבר והשניה הועלתה ע"י "שרגא" מתוך חב"ד אינפו. '''[[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]''' ([[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]])
== רוח אוהדת ==
בערך נכתב "בספריו מהשנים המאחרות יותר ניתן היה להבחין ברוח אוהדת". אוהדת את מה? --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|חיים נהר]] ([[שיחת משתמש:חיים נהר|שיחה]]) 21:45, 20 בדצמבר 2009 (UTC)
:את [[חב"ד]] ואת הרביים. '''ונזכה במהרה בימינו לחזות פני [[מלך]] - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]''' ([[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]])
== בירור ==
בערך של פישל שניאורסון, כתוב שהרבי הריי"צ שלח חסיד לטיפול אצל פרופ' ש"ס. אך לפי מיטב ידיעתי הסיפור היה עם הרבי מה"מ והחסיד איתו הרבי התכתב זה ר' אברהם פריז. לא רציתי לשנות, אך למישהו ידוע הפרטים שבזה? --[[משתמש:חי להחיות|חי להחיות]] - [[שיחת משתמש:חי להחיות|שיחה]] 03:38, 19 ביוני 2011 (UTC)
:אכן כדבריך. מכתבו של הרבי שליט"א נדפס בספר [[אחד היה אברהם]] בחלק המכתבים, ובו כותב הרבי כי פישל מבין לרוח הבחור החב"די ולכן כותב הרבי לר' אברהם לשלוח את בנו (שלום בער ע"ה) לפישל. ---בואו לעזרת ולהרחבת ה[[משיח]]! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
:::האם לשון המכתב המובא כאן בשם אדמו"ר הריי"צ, זהו המכתב הנדפס בספר הנ"ל? --בברכה, '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ז בסיוון ה'תשע"א, למניינם 18:14, 19 ביוני 2011 (UTC)
מסתבר שכן. אלא א"כ היה מקרה ממש דומה עם הפרטים הנ"ל אצל הרבי הריי"צ. על-כן אשנה את זה. --[[משתמש:חי להחיות|חי להחיות]] - [[שיחת משתמש:חי להחיות|שיחה]] 03:36, 22 ביוני 2011 (UTC)
::ב'אחד היה אברהם' כתוב גם שמו של המטופל, כי לכאורה זה פגיעה בפרטיות המשפחה. [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 05:52, 22 ביוני 2011 (UTC)
:::אם השם הודפס בספר ופורסם, קשה לומר שזה פגיעה בפרטיות. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], כ' בסיוון ה'תשע"א 11:42, 22 ביוני 2011 (UTC)
האם משהו יודע מה המקור לכך שפישל שניאורסאהן הי' איש סודו של הרבי הריי"צ?
== פישל שניאורסאהן ==
איפה נטמן? [[משתמש:חוקר החסידות|חוקר החסידות]] - [[שיחת משתמש:חוקר החסידות|שיחה]], 17:59, כ"ג באייר, ה'תש"ף 17:59, 17 במאי 2020 (IST)
:נחל"י. אני חושב. [[מיוחד:תרומות/62.0.85.33|62.0.85.33]] 19:42, 17 במאי 2020 (IST)<br>
מישהו יודע פרטים על חתנו יצחק שכטר? זה אולי החסיד שירד מהדרך ופתח כת ל"ע?--[[משתמש:מאזשעש דא ניע כאטשעש|מאָזְשׁעֶשׁ דַּא נִיֶע כאָטְשׁעֶש - אִיר קעֶנְט אָבּעֶר נִישְׁט וועֶלְן - יְמוֹת הַמָשִׁיחַ ה&#39;תש&#34;ף]] - [[שיחת משתמש:מאזשעש דא ניע כאטשעש|שיחה]], 19:56, כ"ט באב, ה'תש"ף 19:56, 19 באוגוסט 2020 (UTC)