פתיחת התפריט הראשי

שינויים

:::::::::::מעניין לראות הסבר דמגוגי של דעות שהאחת היא 'שיטת הרבי' והאחרות לא. ואולי כאן המקום להביא את ביאורו של הרב [[חיים לוי יצחק גינזבורג]] (שחזר עליו כל שנה בתשרי), שלפי שיטת החסידות (הוא הסביר ע"פ תניא פ"ב ועוד.) ישנן שלוש אפשרויות; או שכל מה שלמדנו זה שקר (ח"ו) ובמילא שייך מקרה של הסתלקות ומה שכתוב אינו אמת, או שיש נשיא דור 10 (שיטת מעטים ב"ה), או שהרבי חי וקיים בגוף גשמי.
:::::::::::אני לא יודע אם חשבת אחרת אבל כולם חושבים שהם בדעה של הרבי, ע"כ מה שכתבת שיש שתופסים את ההסתלקות כדבר גשמי בלבד אינו נכון ועכ"פ לא אצל זה אשר כאיש חב"ד יכונה. אם כי אין קשר בין אמונה בדברי הרבי אלו למציאותו של הרבי כאיש בגוף גשמי שגם היא ע"פ דברי הרבי. ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 18:08 • כ"ט בתשרי ה'תשפ"ב
:::::::::::: {{ציטוט|תוכן='''אפשרות ראשונה:''' כל מה שמבואר בתורת החסידות, כל מה שהרבי לימד אותנו והחדיר בנו במשך עשרות שנים - הכל היה להבל ולריק, הכל רק ’סיפורים‘ וווערטאלאך חסידיים ח"ו וח"ו.
 
'''אפשרות שניה:''' שבאמת, היות וראינו את מה שראינו, לכן צריכים להתייחס אל זה כמציאות אמיתית, וממילא צריכים - ח"ו - למנות רבי חדש...
(והיו כאלה שהעזו אחרי ג‘ תמוז לאמץ את קו המחשבה הזה, אבל ברגע שהם העזו גם לבטא אותו בקול - כולם קפצו על הרגליים האחוריות, ונעשה קונצנזוס בליובאוויטש, וכולם נעשו חטיבה אחת למחות על דברי ההבל הללו. כל מי שבשם חסיד חב"ד יכונה, ואפילו אם הוא רק ’יכונה‘, מזדעזע. כי זה ברור לכולם למעלה מכל ספק - אפילו אצל אלה שתמיד אוהבים להשתמש בתוארים שונים ומשונים על הרבי - שהרבי הוא הוא נשיא דורנו, והוא הוא יוליכנו קוממיות לארצנו בגאולה האמיתית והשלימה, ועל כסאו לא ישב זר ולא ינחלו אחרים את כבודו. יכול להיות מישהו אחר? חס ושלום! יש הרבה אנשים שהם חכמים ונבונים וגדולים וצדיקים וחסידים, אבל זה לא רבי).
 
היו גם כאלה שניסו לבוא בהמצאה חדשה: יש רבי, והוא ממשיך להיות נשיא הדור וממוצע המחבר של החסידים שנמצאים כאן למטה, אבל בכל זאת נשמתו נמצאת בגנזי מרומים, למעלה. הוא ממשיך לפעול ולהשפיע ואפילו ’יתיר מבחיוהי‘. אבל האמת היא שאין כזו אפשרות והרעיון הזה מופרך מיסודו: אמנם ישנו מושג כזה של ’יתיר מבחיוהי‘, אבל באותו זמן שהיה ’יתיר מבחיוהי‘ אצל צדיקים קודמים, היה גם רבי גשמי כאן למטה שהיה חי נשמה בגוף גשמי. כי כדי להשפיע על העולם הזה הגשמי צריך שהרבי יהיה נשמה בגוף גשמי, כאן למטה. כשם שהמוח מוכרח להיות גשמי, וברגע שהוא יהיה רוחני, אף שהוא יהיה יותר נעלה, הרי הוא לא יכול להיות ממוצע המחבר כיון שאינו גשמי.
 
וזה שרבי מוכרח להיות חי בגוף גשמי, זה לא ווארט שחסידים מצאו פה ושם, אלא זה כתוב במפורש בלקוטי שיחות חלק כ"ו עמוד 7 ,ובלקוטי שיחות חכ"ד עמוד 6 ,וזה לא ווארט שכתוב פעם אחת או פעמיים, אלא זהו יסוד שהרבי חינך אותנו עליו כל הזמן מבלי להרפות - שהנשיא הוא הכל, הכל ממש, ובלעדיו אין שום דבר. ואם כן, שוב אנו חוזרים אחורה - או שכל מה חונכנו זה לא נכון ח"ו, או שיש רבי אחר ושוב ח"ו, או שיש אפשרות שלישית - שהיא למעשה האפשרות היחידה שנותרה - שהרבי או שכל מה חונכנו זה לא נכון ח"ו, או שיש רבי אחר ושוב ח"ו, או שיש אפשרות שלישית - שהיא למעשה האפשרות היחידה שנותרה - שהרבי שליט"א חי וקיים בגוף גשמי.
 
זו הדרך היחידה והאמיתית, גם אם היא גורמת לאי־נוחיות לחלק מאיתנו. כי בלי זה - אין מציאות לעולם, כי בלי זה -אנחנו מבזים במצח נחושה את כל המבואר בתורת החסידות ומביישים מבלי משים את כל רבותינו נשיאינו.|מקור=הרב [[חיים לוי יצחק גינזבורג]], הובא [https://drive.google.com/file/d/0B2k04CfIOmXwU1huZ2pnY003aWM/view?usp=sharing&resourcekey=0-RQZP-nVJyW0Jvy07pFBRzQ כאן]|מרכאות=כן}}
9,094

עריכות