הכותל המערבי: הבדלים בין גרסאות בדף
(דף חדש: {{בעבודה}} '''הכותל המערבי''', הוא קיר החומה החיצוני של הר הבית. ממקום זה ואילך מתחילה קדושת בית המקדש לפי …) |
(אין הבדלים)
|
גרסה מ־05:59, 17 בפברואר 2010
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה אתם מתבקשים שלא לערוך ערך זה בטרם תוסר הודעה זו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניחי התבנית. | |||
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך רצוי לתת קודם תזכורת בדף שיחת הכותבים. |
הכותל המערבי, הוא קיר החומה החיצוני של הר הבית. ממקום זה ואילך מתחילה קדושת בית המקדש לפי דרגות שונות. לטמא אסור להכנס להר הבית, (ולכן יש להזהר שלא לתחוב את היד בין אבני הכותל, דבר הכרוך בספק איסור כרת.)
מקום עליית התפילות דרך הכותל, או דרך חברון
בשיחה עם רבי שמעון נתן נטע בידרמן מלעלוב,[1] הקשה הרבי סתירה: האדמו"ר האמצעי כותב[2] כי התפילות עולות דרך חברון, והפלא שבדבר, מכיון שיש בשולחן ערוך[3] פסק דין מפורש בנוגע לתפילה, שאם היה עומד בחוץ לארץ יחזיר פניו כנגד ארץ ישראל, ואם היה עומד בארץ ישראל יחזיר פניו כנגד ירושלים, שנאמר והתפללו אליך דרך העיר אשר בחרת, היה עומד בירושלים יחזיר פניו כנגד המקדש שנאמר והתפללו אל הבית הזה.
רבי שמעון רצה לתרץ כי יתכן שיש חילוק בין זמן הבית לזמן הזה, אבל הרבי דחה את דבריו שהרי פסק הדין נוגע גם בזמן הזה וכן נוהגים הן החו"ל להחזיר פניהם נגד א"י והן בא"י להחזיר הפנים כנגד ירושלים. ולכן רצה הרבי לתרץ בדוחק שהתפילות מגיעות תחילה לחברון ומשם לירושלים שהיא קדושה גדולה יותר.
בהמשך השיחה, אמר רבי שמעון בשם זקנו רבי דוד מלעלוב כי האבות נמצאים בליל שבת קודש בכותל המערבי.
על דבריו של רבי שמעון כי כלב הלך להשתטח בחברון הגיב הרבי בפשטות שיתכן שזה היה בדרכם של המרגלים ולכן עלך לשם, מלבד שסגולה זו של קברי אבות ישנה דווקא בחברון.
הערות שוליים
- ↑ התוועדויות תשמ"ה ח"א עמ' 684.
- ↑ אגרות־קודש אדמו"ר האמצעי ע׳ שז.
- ↑ אורח חיים ריש סימן צ"ד.