פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 2,104 בתים ,  23:52, 4 באוגוסט 2021
מ
{{עמוד ראשי/תיבה
|תמונה=
|רוחב=34
|צבע=כחול
|id=mp-tfp
|title={{יישור טקסט|מרכז|{{צבע גופן|תכלת|<big><big>{{תאריך עברי}}</big></big>}}}}
|תוכן=
 
<br>
{{יישור טקסט|מרכז|<big>'''<big><big>ברוכים הבאים לדף השיחה שלי יוסי 22!</big><big>'''</big>}}
 
{{יישור טקסט|מרכז|<big>'''<big><big><big>כאן ניתן להשאיר לי הודעה.</big></big></big>'''</big>}}}}
|}
 
{{מעבר לתחתית הדף|צבע=ירוק|גודל=גדול|טקסט=לחץ כאן בשביל לראות את הסוף}}
 
 
{{בדף זה מקפידים על הרגש חסידי}}
{{בדף זה מקפידים על הרגש חסידי}}
{{בה}}--'''נכתב ע"י: [[משתמש:מר"ש|<span style="color:#40D0E0;">מר"ש ~ יחי המלך המשיח</span>]] • [[שיחת משתמש:מר"ש|<span style="color:#9090EE;">שיחה</span>]]''' • 17:09, ט' באייר, ה'תשפ"א ''<font size="1">(21 באפר' למניינם)</font>'' •
תודה רבה! [[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], 17:10, ט' באייר, ה'תשפ"א 17:10, 21 באפריל 2021 (UTC)
ובוודאי שמיזם זה יעשה לרבי נשיא דורינו נחת רוח אמיתי מכל בניו(חסידי חב"ד והתמימים) ונזכה לביאת משיח צדקנו הרגע!!!
נ.ב. אני חסום אז אם מישהו יוכל לפתוח את המיזם באתר, בעזרת ה’ אוסיף ערכים למיזם מדף השיחה שלי.{{א|חלוקת קונטרסים|חלוקת}}--[[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], 12:35, כ"א באייר, ה'תשפ"א 12:35, 3 במאי 2021 (UTC):חל איסור להעתיק חומר מאתרים אחרים. וודאי שלא פותחים כך מיזם. למידע נוסף ראה [[חב"דפדיה:זכויות יוצרים]]. ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 12:57 • כ"א באייר ה'תשפ"א::{{תגובה ל|חלוקת קונטרסים}} אני עכשיו מדבר איתם--[[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], 13:15, כ"א באייר, ה'תשפ"א 13:15, 3 במאי 2021 (UTC):::המקור הזה יכול לשמש כאן במקסימום כקישור חיצוני, ודאי שלא ככה בונים מיזם, אם אתה מעונין לתרום לאתר אתה מוזמן לפתוח את המקורות ולכתוב אותם בצורה אנציקלופדית. גם לא יעזור להעתיק כי החומר הכתוב הוא לא נכתב בשפה אנציקלופדית ולכן מן הראוי שתהיה בו עבודה של כתיבה מחדש באופן הראוי למושגי חסידות ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 13:22 • כ"א באייר ה'תשפ"א::::{{א|חלוקת קונטרסים|חלוקת}} תסתכל במייל.--[[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], 13:26, כ"א באייר, ה'תשפ"א 13:26, 3 במאי 2021 (UTC)
== ערך למיזם: חב”ד - כוחות השכל פנייה לשלום עליכם ==
יושבים כמה אנשים ומאמצים את מוחם לפתור בעיה קשה ומסובכת{{א|שלום עליכם}} חלוקת אמר לי לשאול אותך. בחדר שוררת דממהאני מתחייב לא להתעסק בנושא שעליו חסמת אותי. לפתע פורצת קריאה מפיו של אחד האנשיםאם אכנס לנושא הזה מייד תחסום אותי. אתה יכול להחזיר אותי?--[[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], 14: 21, כ"מצאתי!א באייר, ה'תשפ"א 14:21, 3 במאי 2021 (UTC):עדיין לא הצלחתי לראות מה תרמת בדף השיחה שלך מאז שהוא ביקש ממך לעשות זאת כדי לראות כיצד אתה חוזר לפעילות חיובית, מלבד העתקות ארוכות שרק מפירות זכויות יוצרים ואין בהם שום תועלת. במידה ותחליט לחזור לתרומות לאתר, לא בפיצול ערכים קיימים ולא בהעתקות מאתרים אחרים, אבקש שתעשה זאת בדף השיחה שלך, ובמידה ואכן נראה שאתה חוזר לפעילות חיובית, נשחרר אותך - אני או מפעיל מערכת אחר, לפי שיקול דעתו. כפי המובן, אני גם סומך על שיקול דעתו של חלוקת - אם יחליט לשחרר. הכול מביטים בו ומצפים שיתחיל להסביר [[משתמש:שלום עליכם|שלום עליכם]] - [[שיחת משתמש:שלום עליכם|שיחה]], אך הוא מבקש20: 55, כ"עוד רגעא באייר, ה'תשפ"א 20:55, עוצם את עיניו וממשיך להרהר3 במאי 2021 (UTC) ::{{א|שלום עליכם}} {{א|חלוקת קונטרסים}} למה לא? כתבתי ערך על בית כנסת שלא העתקתי אלא על ידע אישי. פתחתי מיזם ואין לי איך לשים אותו במרחב הראשי...אז למה אתה אומר שלא תרמתי??? לא מבין אותכם?
מה קרה כאן? אם הוא מצא את הפיתרון, לשם מה הוא מוסיף לחשוב?דרך אגב הסתכלתי על יומני חסימות של אחרים וראיתי שכאלה שהשחיתו עשרות ערכים חסמתם אותם הכי הרבה לחודש!!!
בתורת הקבלה והחסידות אנו מוצאים אז למה אותי חסמו לשנה וקיצרו לשלושה חדשים שזה גם הרבה זמן???!!!!!אשמח לתשובה בנידון!!!!!--[[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], 16:02, כ"ב באייר, ה'תשפ"א 16:02, 4 במאי 2021 (UTC):::פתיחת מיזם אין משמעותה הודעה לאחרים על פתיחת המיזם, אלא להתחיל לכתוב ערכים. קיימים כאן בחב"דפדיה מיזמים אין ספור, לא מיזמים חסרים לנו אלא כותבים. אבקש למחוק מדף השיחה שלך את הטקסט הארוך שהעתקת לכאן, ולהתחיל לתרום. בנוגע לזמני החסימות - כל חסימה לגופה. אין בידינו אפשרות לפלפל בהלכות חסימות, ובמקום זה נבקש לקיים את המושגים התנאי ש'חכמהחלוקת'הציב בפניך על מנת להשתחרר. פשוט להתחיל לתרום. [[משתמש:שלום עליכם|שלום עליכם]] - [[שיחת משתמש:שלום עליכם|שיחה]], 18:49, כ"ב באייר, ה'תשפ"א 18:49, 4 במאי 2021 (UTC)::::{{א|שלום עליכם}} אני כתבתי ערך על בית כנסת שאתה '''בינהמתעלם', 'דעת'!!! מזה. לכאורהפתחתי מיזם ואתה '''לא מחשיב'''!!! בושה! אני לא מבין אותכם! תסביר לי איך אני יכול לתרום לאתר אם אני בעיקר עורך ערכים ולא פותח חדשים?!?!?!--[[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], אלה שמות נרדפים להבנה ולידיעה. אך לאמיתו של דבר מציינים שלושת השמות הללו שלושה שלבים בתהליך ההבנה13: השלב הראשוני הוא 07, כ"ג באייר, ה'חכמה'; השלב השני הוא תשפ"א 13:07, 5 במאי 2021 (UTC):::::יש לי רעיון: תעשה לי נסיון יומיים. אני לא כותב בשום דף שיחה ושום ערך במחלוקת ביומיים האלה, אני פותח את הפרוייקט ומתקן שגיאות בערכים, מוסיף חומר וכד’. אפשרי?--[[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], 13:10, כ"ג באייר, ה'בינה'תשפ"א 13:10, והשלישי הוא 5 במאי 2021 (UTC)::::::אני מתפלא מדוע אתה מזכיר את ה'דעתערך'על הבית כנסת, כשחלוקת כבר ענה לך: "כמעט הכל מובא בערך פתח תקווה ולא נראה שיש חשיבות לפתיחת ערך מיוחד על בית הכנסת". בכל מקרה חייב להיות זמן חסימה מינימלי, כדי שתבין את חומרת העניין של משתמש שמחליט ביום מהימים להתנהג כאחרון המשחיתים ולהשחית ערכים/תבניות, בעוד ששאר העורכים סומכים עליו ולא בודקים כמעט את עריכותיו כשהם יודעים שמדובר באחד מהעורכים באתר. אסור לאפשר מצב שבו משתמש מחליט ביום הימים לעשות ככל הישר בעיניו, ולצפות שיסירו ממנו את החסימה לאחר כמה ימים עם הבטחות. הבנה שאין בה אם אין לך אפשרות לתרום בעוד אתה חסום, נחכה עוד קצת, ובשבוע הבא ביום שלישי נשקול שוב את שלושת השלבים הללו לוקה בחסרהחסימה.[[משתמש:שלום עליכם|שלום עליכם]] - [[שיחת משתמש:שלום עליכם|שיחה]], 06:32, כ"ד באייר, ה'תשפ"א 06:32, 6 במאי 2021 (UTC)
{{א|שלום עליכם}} {{מפעילי מערכת}} האיי פי שלי עדיין חסום... או שמשהו אחר. אני עדיין לא יכול לכתוב.--[[משתמש:יוסי 22|יוסי 22]] - [[שיחת משתמש:יוסי 22|שיחה]], 13:17, כ"ט באייר, ה'תשפ"א 13:17, 11 במאי 2021 (UTC):תוכל לרשות את מספר האיי פי שחסום לך ונראה מה קרה ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size=ההברקה"2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 22:34 • כ"ט באייר ה'תשפ"א==בנוגע להצבעתך==צריך שיהיה לך ותק של 90 יום כדי שיהיה לך זכות הצבעה --[[משתמש:איקס|איקס ]] - [[שיחת משתמש:איקס|שיחה]], 18:35, ח' בסיוון, ה'תשפ"א 18:35, 19 במאי 2021 (UTC)::צריך אם אני לא טועה ארבעה ימים ומאה עריכות במרחב הראשי. {{*}} '''בברכת [[משיח נאו]] {{*}} [[משתמש:פדיונר|פדיונר]] {{*}} [[שיחת משתמש:פדיונר|שיחה]] {{*}}''' ט' בסיוון ה'תשפ"א 00:16::: בדף שיחה שלי חלוקת קונטרסים כתב שזה 100 עריכות במרחב הראשיי וותק של 90 יום --[[משתמש:איקס|איקס ]] - [[שיחת משתמש:איקס|שיחה]], 07:32, י' בסיוון, ה'תשפ"א 07:32, 21 במאי 2021 (UTC)::::מספיק וותק של 30 יום, עם 100 עריכות במרחב הראשי. מה שחלוקת קונטרסים כתב ל{{א|איקס|לך}}, הכוונה היא שמספיק שגם במהלך ה-90 יום (אם יש לך) אם יש לך 100 עריכות יש לך זכות הצבעה. '''[[משתמש:פולע|פולע]]''' ([[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) בשעה 10:52, י' בסיוון, ה'תשפ"א, 21 במאי למניינם.:::::מה שכתבתי זה מה שהתכוונתי. צריך שני דברים, וותק של 30 יום + 100 עריכות ב-3 חודשים שקודם ההצבעה, כמובן שאם יש 100 עריכות תוך שבוע מתקיים התנאי הזה ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 03:58 • י"ג בסיוון ה'תשפ"א
תחילתה של כל הבנה היא ב'חכמה'. זו ההברקה הרעיונית, הגרעין הבסיסי של הרעיון. במקרה שתואר לעיל קרא האיש 'מצאתי' ברגע שהאירה במוחו החכמה, דהיינו, ההברקה הכללית. הוא עדיין לא היה מסוגל להסביר זאת לחבריו ואפילו לא לעצמו. הוא היה חייב לחשוב עוד קצת, לפתח ולהרחיב את ההברקה, ורק לאחר מכן היה בידו פיתרון ברור ושלם לבעייה. כלומר, החכמה היא ההארה הראשונית שבאה באופן של ההברקה ונותנת בבת-אחת את התחושה, שהנה, יש בה את הפיתרון. אבל עדיין אין לאדם עניין ברור ומסודר. אם בשלב חשוב זה הוא יסיח את דעתו מההברקה, הוא עלול לאבדה לחלוטין. ההברקה הזאת דורשת פיתוח והרחבה ורק אז היא הופכת לרעיון שלם ומוסבר. ==נחסמת =פיתוח הרעיון=== השלב השני, של פיתוח והרחבת ההברקה הראשונית, נקרא 'בינה'. אם ה'חכמה' היא נקודת-הרעיון, הרי ה'בינה' נותנת לה את האורך, הרוחב והעומק. ה'בינה' דנה בפרטים ובפרטי-הפרטים ומביאה את הרעיון לידי גיבוש ובניין. שני הכוחות הללו, ה'חכמה' וה'בינה', נקראים "תרין ריעין דלא מתפרשין" (=שני חברים שאינם נפרדים), כי כל אחד מהם כשלעצמו הוא משותק בלי רעהו. ההברקה-הרעיונית היא חסרת-ערך בלי פיתוח והרחבה; ואילו כח ה'בינה', שעניינו לפתח ולהרחיב את הרעיון, זקוק להברקה של ה'חכמה' כדי שיהיה לו מה להרחיב ולפתח. ואגב, יכולים אנו להבחין, שיש אנשים שכוח ה'חכמה' הוא מפותח אצלם במיוחד, ויש אנשים שכישרון ה'בינה' הוא הצד החזק שלהם. הראשונים מלאים רעיונות והברקות, אך לא תמיד הם מציאותיים ומסוגלים להוריד את רעיונותיהם לפרטים. לעומתם, בעלי ה'בינה' הם אנשים מציאותיים מאוד, מסודרים, מתייחסים לכל דבר בעומק, לפרטי-פרטיו; אך אין להם הברקות מקוריות משלהם. ===ההזדהות=== לאחר שלב ה'בינה' מגיע תורו של ה'דעת' להיכנס לתמונה. 'דעת' פירושו, שהרעיון התאמת בנפשו של האדם ולא נשאר תלוש ומרחף אדם יכול להבין נושא כלשהו לעומקו, אך העניין נותר עדיין באוויר, רחוק ממנו. הרעיון לא 'שקע' בתודעתו ולא הפך לחלק ממנו. זה תפקידו של ה'דעת' - לקשור את הרעיון עם האדם עד שהוא והרעיון יהפכו לדבר אחד. מבחינות רבות גדולה חשיבותו של הדעת מהחכמה והבינה. ידוע על פילוסופים ואישים חכמים ונבונים המסוגלים לדבר גבוהה-גבוהה על ערכים ועל חשיבותם, ואילו חייהם היום-יומיים רחוקים מלהיות נאצלים ומוסריים. מובן שפיצול אישיות שכזה הוא הדבר המושלל ביותר ביהדות. אין כל ערך ברעיונות ובתיאוריות אם האדם אינו מזוהה עמם וחי לפיהם. וזו חשיבותו של הדעת - להוריד את הרעיון והתיאוריה לידי הזדהות והתקשורת-נפשית, עד שהיא והאדם הופכים לדבר אחד. לכן אנו מסיימים בתפילה את הברכה העוסקת בבקשת שכל וחכמה במילים "חונן הדעת == ערך למיזם: צדיק יסוד עולם == המדרגה 'צדיק' נחלקת לכמה דרגות. הגמרא (סוכה מה,ב) מונה מקצת הדרגות הללו: שמונה-עשר אלף צדיקים שרואים את השכינה דרך "אספקלריא שאינה מאירה"; צדיקים הרואים את השכינה דרך "אספקלריא המאירה", ובהם ל"ו הצדיקים הנסתרים; צדיקים 'בני-עלייה', שהם מועטים; וכו'. בדרגת 'בני-עלייה' גופא יש שתי מדרגות. הגמרא (יומא לח,ב) אומרת בתחילה: "ראה הקב"ה שצדיקים מועטין, עמד ושתלם בכל דור ודור". לאחר מכן נאמר: "אפילו בשביל צדיק אחד העולם מתקיים, שנאמר 'וצדיק יסוד עולם'". יש כאן אפוא שתי דרגות שונות: סתם צדיקים, בני-עלייה וצדיק יחיד, שהוא "יסוד עולם". ==="יש אחד, ואני הוא"=== דמות מובהקת של "צדיק יסוד עולם" היה רבי שמעון בר-יוחאי. בספר הזוהר (ח"א רנה,א) מובא סיפור, שרשב"י ראה פעם מלאך שבא להחריב את העולם, ואמר לו שישוב אל הקב"ה ויאמר לו שירחם על העולם בזכות הצדיקים. בהמשך הסיפור הוא מונה כמה דרגות בצדיקים, "שלושים צדיקים", "עשרים צדיקים", עד שהוא מסיים שהקב"ה צריך לרחם על העולם בזכות שני צדיקים שיש בעולם - הוא ובנו; ואם אין גם שני צדיקים - "הא אית חד, ואנא הוא (=הרי יש אחד, ואני הוא), דכתיב 'וצדיק יסוד עולם'". את ההבדל בין הצדיק שהוא "יסוד עולם" לצדיקים אחרים נוכל להבין על-פי החילוק בין רשב"י לבנו רבי אלעזר. מהגמרא (בסוכה) ומהזוהר הנ"ל נראה, שרשב"י כלל את עצמו ואת בנו בכל הדרגות של הצדיקים, עד הדרגה העליונה מכול של "שניים הם"; אולם למעלה מזה היא דרגת "צדיק יסוד עולם", שעליה אמר: "ואני הוא". ברור אפוא, שרבי אלעזר מייצג את הדרגה העליונה ביותר בצדיקים בכלל, וההבדל בינו לבין אביו מבטא את ההבדל בין סתם צדיקים ל"צדיק יסוד עולם". במה התבטאה מעלתו של רבי שמעון על בנו? מספרת הגמרא (שבת לג,ב), שלאחר שיצאו מהמערה (בפעם השנייה) - "כל היכא דהווה מחי רבי אלעזר, הווי מסי רבי שמעון" (=כל מקום שרבי אלעזר היה מכה ומעניש, היה רבי שמעון מרפא). רבי אלעזר, דווקא בגלל רום מעלתו וצדקותו, לא היה יכול לשאת את ההעלם וההסתר של העולם, וקפידתו זו עשתה רושם ופגעה בעולם; אולם רבי שמעון אביו היה מרפא את הפגיעה של בנו, משום שעבודתו היתה באופן שאינו סותר ואינו שובר את העולם אלא מתקןאותו. יש צדיקים, שדרגתם אמנם גבוהה עד מאוד, אך עבודתם הרוחנית קשורה יותר בעצמם, בחתירה לדרגות נעלות של קדושה והתדבקות בקב"ה. עבודתו של ה"צדיק יסוד עולם" מתרכזת לעומת זאת בעולם ובזיכוכו - הוא עוסק בזיכוך העולם, בהחדרת הקדושה האלוקית לתוכו, בהעלאתו של העולם הגשמי. לכן הוא נקרא "יסוד עולם", שכן בזה עיקר עבודתו - זיכוך העולם. ===פטר מן הדין=== הדבר מתבטא גם במאמר רשב"י (סוכה שם): "יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין". ברור שהוא לא אמר זאת חלילה סתם כך, כדי לציין את כוחו, אלא שהוא אכן עשה ופעל כדי לפטור את העולם מן הדין. הוא הצליח בזה כל-כך, עד שבימיו לא נראתה הקשת, דבר המעיד על העדר קטרוגים על העולם.
צדיק נחסמת לשלוש חודשים עקב פתיחת בובת קש תוך שימוש בהטיית הצבעה שנערכה השבוע. דבר כזה[[חב"דפדיה:בובת קש|לא מקובל באתר]] ולכן נחסמת. בברכה, שהוא ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush"יסוד עולםsize="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 00:06 • י"א בסיוון ה'תשפ"א:יישר כוח "חלוקת" ששמת לב להתרעה שלי באולם הדיונים, ועשית את מה שצריך. [[משתמש:שלום עליכם|שלום עליכם]] - [[שיחת משתמש:שלום עליכם|שיחה]], 22:41, י"א בסיוון, ה'תשפ"א 22:41, קיים בכל דור ודור 22 במאי 2021 (UTC)==פתח תקווה?==הי הרב יוסי 22 האם אתה גר בפתח תקוה עולה לשיעור א' לישיבה בצפת ובשם משפחתך יש את האות ש'?:אני אענה במקומו (לפחות צדיק אחד בדורהוא נחסם ב"ה לצמיתות), שהרי העולם צריך שיהיה לו קיום, וקיומו הוא לומד בצפת (עולה לשיעור ב' כנראה) ט=ומיועד לסילוק מהישיבה לאחר שנדבר בלי-נדר על-ידי הצדיק הזהמעשיו באתר לראש ישיבתו. רשב"י עמד בדרגה העליונה ביותר [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[חב"צדיק יסוד עולם"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות|'''הדרך הישרה''' להבאת הגאולה!]] 20:34, אך בכל דור ישנו הצדיק האחד הזה שכל מעייניו מרוכזים בזיכוכו ובקידושו של העולם, צדיק המוותר על התעלותו האישית כדי לפטרו מן הדין ולעשותו כלי להשראת השכינה.4 באוגוסט 2021 (UTC)
12,234

עריכות