משתמש:הנחה/נושאים שונים: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
קטגוריה
מ (קטגוריה)
 
(14 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות)
שורה 10: שורה 10:
*היות והוא מחיוב המציאות, ולכן מציאותו היא בבחינת [[מציאות בלתי מציאות נמצא]] ולכן הוא באין ערוך לכל מציאות שהיא שהם בסוג מציאות אחרת ושונה בתכלית.{{מקור|ספר המאמרים תרנ"ט צאינה וראינה הא' בתחילתו, מאמר שבועות עטר"ת ועוד.}}
*היות והוא מחיוב המציאות, ולכן מציאותו היא בבחינת [[מציאות בלתי מציאות נמצא]] ולכן הוא באין ערוך לכל מציאות שהיא שהם בסוג מציאות אחרת ושונה בתכלית.{{מקור|ספר המאמרים תרנ"ט צאינה וראינה הא' בתחילתו, מאמר שבועות עטר"ת ועוד.}}
*
*
 
{{הערות שוליים}}
=היולי=
=בי"ע=
;הגדרה
אם כי באופן רגיל מתייחסים עולמות ושלבים אלו לשלה שלבים ביצירת היש הנברא, ישנם שלה שלבים אלו הן בנוגע להמשכת ספירות דאצילות וזו עניינם של בי"ע דכללות, וכן הם קיימים בבריאת היש הגשמי כמבואר בראשונים שהוא בתהליך של בריאה (היולי) יצירה ועשיה.
'''היולי''' (או בלשון הקודש - לדעת הרמב"ן - '''תהו''') הוא כינוי לכל מציאות דבר כפי שהוא במציאותו הבסיסית והראשונית מופשט מכל ציור ואיזשהו הגדרה. בהתייחסות להמשכה של [[כח ופועל]] '''כח היולי''' הוא הכח כפי שהוא כלול בשרשו ומקורו בדרגת התכללות הנעלית והנעלמה ביותר.
=נושאים באחדות ה'=
;מאפיינים
==אינו מורכב==
*כלול
לפי הרמב"ם (פ"ג מהלכות יסודי התורה) מצוות האחדות היא להאמין שאינו מורכב. אולם לפי ראשונים ותורת החסידות היא בגדר מצוות אמונה.
*פשוט
==יחו"ע==
*אינו מציאות
==יחו"ת==
;דוגמאות
==אחדות מלמעלה למטה ומלמטה למעלה==
*עשר ספירות הגנוזות
תרס"ג, תורת שלום ע"ב - שבועות עד.
*עקודים
==אחדות מלמטה וכו' (ב)==
*כתר
==התגלות בחי' שם אלוקים בעצמותו
*חכמה דאצילות (ספרי המגיד)
==דעת עליו ותחתון==
*עולם הבריאה
==כולא קמיה כלא חשיב==
*חומר היולי
==אפס בלתך==
;משלים
==אין זולתך==
*כוחות הכלולים בנפש
{{הערות שוליים}}
*כח השכל
[[קטגוריה:ערכים במרחב האישי]]
*כח התנועה
*כח הצומח
 
==מ"מ==
*רמב"ן בראשית
*רנ"ט צאינה וראינה
*עטר"ת שבעות המאמר הג' (ושם במאמר כמדומה לחג הפסח)
*בהר בחוקותי נ"א בהערות.
785

עריכות