27,062
עריכות
(עבודה ראשונית, הדבקת מקורות בלבד) |
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
||
(24 גרסאות ביניים של 16 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[שם ע"ב]] | {{פירוש נוסף|נוכחי=שם ע"ב|אחר=המשך ע"ב|ראו=[[המשך ע"ב]]}} | ||
{{סדר ההשתלשלות}} | |||
{{שמות}} | |||
'''שם ע"ב''' הוא [[שם הוי"ה]] ב[[מילוי]] [[יו"ד|יודי"ם]] באופן זה: יו"ד, ה"י, וי"ו, ה"י. שם זה הוא הגבוה מבין ארבעה צירופי שם הוי"ה: ע"ב, [[ס"ג]], [[מ"ה]], [[ב"ן]]. ב[[עולמות]] שם זה הוא כנגד עולם ה[[עקודים]]. ב[[עשר ספירות|ספירות]] שם זה הוא כנגד [[ספירת חכמה]]. בנפש האדם שם זה הוא כנגד ה[[יחידה]] שבנפש. | |||
שם ע"ב נוצר מ[[שם הוי"ה]] במילוי יו"דים באופן הזה: יו"ד ה"י | ==ענינו== | ||
שם ע"ב נוצר מ[[שם הוי"ה]] במילוי יו"דים באופן הזה: יו"ד ה"י וי"ו ה"י. רק בשם זה יש ארבעה יודי"ן, מה שאין כן ב[[שם ס"ג]] שאף שגם בו יש מילוי יודי"ן, אין בו ארבעה יודי"ן. | |||
[[שם ב"ן]] נקרא בשם [[בהמה]], ביחס ל[[שם ס"ג]] שנקרא בשם [[בהמה רבה]]. כך גם ביחס בין [[שם מ"ה]] לשם ע"ב, שביחס ל[[שם מ"ה]] הנקרא [[אדם]], שם ע"ב זה נקרא בחינת אדם הגדול. | |||
==ענינו בעולמות== | |||
ב[[עולמות]], שם ע"ב הוא כנגד [[עולם העקודים]], בו הספירות כולם עקודות בכלי אחד בלי חילוק. האפשרות להיות כל הספירות בלי חילוק היא מהארת שם ע"ב שהוא בחינת [[ביטול]]. | |||
==ענינו בנפש== | |||
ענינו של שם ע"ב בנפש הוא כנגד בחינת ה[[יחידה]]. במדרש נמנו חמש מדריגות בנשמה: [[נפש (חלק הנפש)|נפש]], [[רוח (חלק הנפש)|רוח]], [[נשמה]], [[חיה]], [[יחידה]], ואילו בזוהר כלולים [[חיה]] ו[[יחידה]] בבחינת [[נשמה]] לנשמה, ונמצא שארבע דרגות אלו הם כנגד שמות ע"ב, ס"ג, מ"ה, ב"ן. ונמצא כי שם ע"ב הוא כנגד [[נשמה]] לנשמה, שהוא ה[[יחידה]]. | |||
ענין ה[[יחידה]] בנפש הוא ה[[איתן]] שהוא תוקף ה[[נשמה]] הבא בגילוי בכח של מסירות נפש. ובחינת [[איתן]] הוא ישן בלתי מחודש, והוא שם ע"ב שהוא שם שאינו מחודש (מה שאין כן שאר השמות הם מחודשים). | |||
==הקבלות== | |||
{| class="wikitable sortable" | |||
|- | |||
! מקביל ל: !! -- !! ע"ב !! ס"ג !! מ"ה !! ב"ן | |||
|- | |||
| באותיות השם || [[קוצו של יוד]] || [[י]] || [[ה]] || [[ו]] || [[ה]] | |||
|- | |||
| ב[[אבי"ע|ארבעת העולמות]] ||[[אדם קדמון |א"ק]] || [[עולם האצילות|אצילות]] || [[עולם הבריאה|בריאה]] || [[עולם היצירה|יצירה]] || [[עולם העשייה|עשייה]] | |||
|- | |||
| ב[[פרצוף|פרצופים]]||{{מונחון|[[אריך אנפין|א"א]]|פרצוף "אריך אנפין", חיצוניות כתר}}|| {{מונחון|[[אבא עילאה|אבא]]|ספירת ה"חכמה", מידת החסד}}||{{מונחון|[[אמא עילאה|אמא]]|ספירת ה"בינה", מידת הגבורה}}||{{מונחון|[[זעיר אנפין]]|פרצוף "תפארת", כולל את שש הספירות האמצעיות}}||{{מונחון|[[מלכות דאצילות|נוקבא]]|ספירת ה"מלכות"}} | |||
|- | |||
|בגימטריה | |||
|72 | |||
|72 | |||
|63 | |||
|45 | |||
|52 | |||
|- | |||
| בחלקי ה[[תורה]]|| -- || [[טעמים נקודות תגין אותיות|טעמים]] || [[נקודה|נקודות]] || [[טעמים נקודות תגין אותיות|תגים]] || [[אותיות (התורה)|אותיות]] | |||
|- | |||
| בחלקי ה[[נשמה]] || [[יחידה |יחידה]] || [[חיה (חלק הנפש)|חיה]] || [[נשמה (חלק הנפש)|נשמה]] || [[רוח (חלק הנפש)|רוח]] || [[נפש]] | |||
|- | |||
| ב[[ארבעת היסודות]] ||-- || [[ארבע יסודות|אש]] || [[מים]] || [[ארבע יסודות|רוח]] || [[ארבע יסודות|עפר]] | |||
|- | |||
| ב[[ו' קצוות|רוחות השמים]] || -- || דרום || צפון || מזרח || מערב | |||
|- | |||
| באבות האומה || -- || [[אברהם אבינו|אברהם]] || [[יצחק אבינו|יצחק]] || [[יעקב אבינו|יעקב]] || [[דוד המלך|דוד]] | |||
|- | |||
| || [[אורות|אורות]] || [[מוחין|מוחין]] || [[צלם|צלמים]] || [[לבוש|לבושין]] || [[כלים|כלים]] | |||
|} | |||
[[קטגוריה:שמות ה'|ע"ב, שם]] | |||
[[קטגוריה:תורת החסידות|ע"ב, שם]] |