שיחה:אחשוורוש: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
שורה 8: שורה 8:
*ביוגרפיה (סיפור הכסא, סעודותיו, בחירת המלכה, ניסיון ההתנקשות בו, הגדלת השר המן והמהפיכה, '''ועוד''') (אף שלדעתי אין להאריך בערך זה אודות סיפור המגילה (הנס) כי בזה יש להאריך בערך ([[מגילת אסתר]])
*ביוגרפיה (סיפור הכסא, סעודותיו, בחירת המלכה, ניסיון ההתנקשות בו, הגדלת השר המן והמהפיכה, '''ועוד''') (אף שלדעתי אין להאריך בערך זה אודות סיפור המגילה (הנס) כי בזה יש להאריך בערך ([[מגילת אסתר]])
*ועוד--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 19:42, 19 בפברואר 2015 (UTC)
*ועוד--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 19:42, 19 בפברואר 2015 (UTC)
::*ויש כמה שיטות 1 בנו של דריווש הראשון(וכנראה ניקה את האורבות כי היה תחת שלטון בלשצר.
2 לקח את המלוכה בכוח.
3 השיג את המלוכה על ידי כסף (כנראה שאז היתה הדרך כי שמעתי שהמן נהיה שר בגלל שהיה לו הרבה כסף).
* מ ג'שצ"ב עד ג'ת"ו (כך כתוב בערך).
*יש פירוש שמלך על כל העולם ופרשו ממנו (לא זוכר כמה(נראה לי שרש"י כותב))כמה מדינות ונשאר לו 100 מדינות ביבשה ו27 מדינות בים (איים)
*היה רודן מזה שכל הזמן היה מעלה מיסים (יחסו ליהודים רע וגם בגלל שהיה מעלה מהם (כמו כל שונאי ישראל) מיסים גבוהים מאוד)
*הוא נראה כטיפש מבזבז את כל עושרו על סעודות ורוצה להרוג את היהודים למרות שהם היחידים שלא היו מתחמקים ונותנים את המיסים (ההיפך ממה שהמן אמר '''ואין הצר שווה בנזק המלך''')
ואפילו מעביר את עיר הבירה לשושן בגלל הכיסא.
* לא כתוב שם על הדברים שאמרתה השאלה היא לאיזה מקום זה כי במגילה לא כתוב בפירוש על הכיסא ועל המהפיכה --[[משתמש:איקס|איקס]] - [[שיחת משתמש:איקס|שיחה]], 20:33, י"ג באדר, ה'תשפ"א 20:33, 25 בפברואר 2021 (UTC)

גרסה אחרונה מ־22:33, 25 בפברואר 2021

הערך כתוב בצורה כבדה ולא בשפה ויקית, דרוש שיפור דחוף!חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 14:15, 19 בפברואר 2015 (UTC)

לכאורה חסר תיאורים על עצם מלכותו:
  • מי הוא היה - בגמרא מגילה יא מובא שלא היה מזרע מלוכה ושני דעות או שראוי למלוכה ולכן מינוהו או שקנה אותו בכסף (ויש עוד שיטות בזה (תרגום שני (אסתר א, א) - שהיה בן דריוש המדי אבל לכאורה ההיפך הוא הנכון))(מנקה אורבות???)
  • באיזה שנה לבריאה מלך.
  • על איזה שטח מלך (מהודו ועד כוש - 127 מדינות פירושי חז"ל בזה בתיווך זה שמלך על כל העולם ופירושים השונים שבזה).
  • אופי המלוכה (לשיטה אחת פי' מהודו ועד כוש היה אופי השליטה (מגילה יא) (היה רודן או נינוח??) (יחסו לבני ישראל - רע - מדרשים רבים בזה (ראה מגילה יא ההשוואה לנבוכדנצר ברשעותו וכן בלשון הגמרא שם שנשאר רשע תמיד 'הוא אחשוורוש' ברשעו מתחילתו ועד סופו))
  • חכם או טיפש (מאפייני אישיותו)
  • ביוגרפיה (סיפור הכסא, סעודותיו, בחירת המלכה, ניסיון ההתנקשות בו, הגדלת השר המן והמהפיכה, ועוד) (אף שלדעתי אין להאריך בערך זה אודות סיפור המגילה (הנס) כי בזה יש להאריך בערך (מגילת אסתר)
  • ועוד--הנחה - שיחה 19:42, 19 בפברואר 2015 (UTC)
  • ויש כמה שיטות 1 בנו של דריווש הראשון(וכנראה ניקה את האורבות כי היה תחת שלטון בלשצר.

2 לקח את המלוכה בכוח. 3 השיג את המלוכה על ידי כסף (כנראה שאז היתה הדרך כי שמעתי שהמן נהיה שר בגלל שהיה לו הרבה כסף).

  • מ ג'שצ"ב עד ג'ת"ו (כך כתוב בערך).
  • יש פירוש שמלך על כל העולם ופרשו ממנו (לא זוכר כמה(נראה לי שרש"י כותב))כמה מדינות ונשאר לו 100 מדינות ביבשה ו27 מדינות בים (איים)
  • היה רודן מזה שכל הזמן היה מעלה מיסים (יחסו ליהודים רע וגם בגלל שהיה מעלה מהם (כמו כל שונאי ישראל) מיסים גבוהים מאוד)
  • הוא נראה כטיפש מבזבז את כל עושרו על סעודות ורוצה להרוג את היהודים למרות שהם היחידים שלא היו מתחמקים ונותנים את המיסים (ההיפך ממה שהמן אמר ואין הצר שווה בנזק המלך)

ואפילו מעביר את עיר הבירה לשושן בגלל הכיסא.

  • לא כתוב שם על הדברים שאמרתה השאלה היא לאיזה מקום זה כי במגילה לא כתוב בפירוש על הכיסא ועל המהפיכה --איקס - שיחה, 20:33, י"ג באדר, ה'תשפ"א 20:33, 25 בפברואר 2021 (UTC)