אגרת התשובה - פרק א': הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "([.]){{ש}}([^א-ת])" ב־"$1 $2"
מ (החלפת טקסט – "([.]){{ש}}([^א-ת])" ב־"$1 $2")
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 11: שורה 11:
להבנת ההבדל בין תשובה לכפרה מקדים [[אדמו"ר הזקן]]{{הערה|על פי הברייתא המובאת בסוף מסכת יומא.}} שלעבירה על 'עשה' מספיקה תשובה '''בלבד''', ואילו העובר על 'לא תעשה' זקוק מלבד התשובה '''גם לכפרה'''. והטעם, כי:{{ש}}
להבנת ההבדל בין תשובה לכפרה מקדים [[אדמו"ר הזקן]]{{הערה|על פי הברייתא המובאת בסוף מסכת יומא.}} שלעבירה על 'עשה' מספיקה תשובה '''בלבד''', ואילו העובר על 'לא תעשה' זקוק מלבד התשובה '''גם לכפרה'''. והטעם, כי:{{ש}}
:בביטול "עשה" מתבטלת המשכת האלוקות. לתקן את העבר אי אפשר (אין שייך כאן כפרה) ומה שמתאפשר הוא רק לסלוח (לחוזר בתשובה).
:בביטול "עשה" מתבטלת המשכת האלוקות. לתקן את העבר אי אפשר (אין שייך כאן כפרה) ומה שמתאפשר הוא רק לסלוח (לחוזר בתשובה).
:בעבירה על "לא תעשה" אמנם המרידה גדולה יותר (קשה יותר לחזור בתשובה), אבל מצד שני הפגם ניתן לתיקון (שייכת כפרה).{{ש}}{{ש}}
:בעבירה על "לא תעשה" אמנם המרידה גדולה יותר (קשה יותר לחזור בתשובה), אבל מצד שני הפגם ניתן לתיקון (שייכת כפרה).
 
{{ש}}
ועל פי זה מובן ההבדל בין תשובה לכפרה:
ועל פי זה מובן ההבדל בין תשובה לכפרה:
:תשובה - '''עזיבת החטא'''.
:תשובה - '''עזיבת החטא'''.
שורה 17: שורה 19:


{{גלריה|תצלום העמודים המקוריים בספר התניא|
{{גלריה|תצלום העמודים המקוריים בספר התניא|
<gallery widths=200px>
<gallery widths=200px>
תמונה:תניא צ2 (Small).jpg|צ, ב
תמונה:תניא צ2 (Small).jpg|צ, ב
תמונה:תניא צא1 (Small).jpg|צא, א
תמונה:תניא צא1 (Small).jpg|צא, א
תמונה:תניא צא2 (Small).jpg|צא, ב
תמונה:תניא צא2 (Small).jpg|צא, ב
</gallery>
</gallery>
}}
}}


שורה 35: שורה 31:


{{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה - פרק י"ב]]|רשימה=פרקי [[אגרת התשובה]]|הבא=[[אגרת התשובה - פרק ב'|פרק ב']]}}
{{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה - פרק י"ב]]|רשימה=פרקי [[אגרת התשובה]]|הבא=[[אגרת התשובה - פרק ב'|פרק ב']]}}
{{הערות שוליים}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אגרת התשובה - תניא]]
[[קטגוריה:אגרת התשובה - תניא]]