משתמש:שמואל חיים/כל ימי חייך להביא לימות המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
קרייזי אבאוט משיח העביר את הדף כל ימי חייך להביא לימות המשיח לשם משתמש:שמואל חיים/כל ימי חייך להביא לימות המשיח בלי להשאיר הפניה: אינו ראוי
מ (קרייזי אבאוט משיח העביר את הדף כל ימי חייך להביא לימות המשיח לשם משתמש:שמואל חיים/כל ימי חייך להביא לימות המשיח בלי להשאיר הפניה: אינו ראוי)
 
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 5: שורה 5:
[[הרמב"ם]] בפרשו מסביר את המשנה, שהכוונה ל[[יציאת מצרים]] זה לפרשת [[ציצית]] שבה מוזכר "יציאת מצרים", שעד אז הוא לא היה מזכיר פרשה זו משום "וראיתם אותם" שיש חיוב לקיים את המצווה בשעות הבוקר ולא בשעות הלילה (מתי שלא רואים אחד את השני).{{הערה|פירוש הרמב"ם למשניות}}.
[[הרמב"ם]] בפרשו מסביר את המשנה, שהכוונה ל[[יציאת מצרים]] זה לפרשת [[ציצית]] שבה מוזכר "יציאת מצרים", שעד אז הוא לא היה מזכיר פרשה זו משום "וראיתם אותם" שיש חיוב לקיים את המצווה בשעות הבוקר ולא בשעות הלילה (מתי שלא רואים אחד את השני).{{הערה|פירוש הרמב"ם למשניות}}.


ב[[בריתא]] נאמר ש[[בן זומא]] הקשה על אמרת חכמים שיאמרו [[יציאת מצרים]] גם בלילות, הלא נאמר:" הנה ימים באים נאם ה' ולא יאמרו עוד חי ה' אשר העלה את בני ישראל מארץ מצרים כי אם חי ה' אשר העלה ואשר הביא את זרע בית ישראל מארץ צפונה ומכל הארצות אשר הדחתים שם וישבו על אדמתם", חכמים הגיבו כל כך שאין הכוונה שיתבטל יציאת מצרים, אלא ששיעבוד המלכויות יהיה העיקר ויציאת מצרים יהיה רק טפל לו.{{הערה|ברכות,י"ב, ב}}.
ב[[בריתא]] נאמר ש[[בן זומא]] הקשה על אמרת חכמים שיאמרו [[יציאת מצרים]] גם בימות המשיח, הלא נאמר:" הנה ימים באים נאם ה' ולא יאמרו עוד חי ה' אשר העלה את בני ישראל מארץ מצרים כי אם חי ה' אשר העלה ואשר הביא את זרע בית ישראל מארץ צפונה ומכל הארצות אשר הדחתים שם וישבו על אדמתם", חכמים הגיבו כל כך שאין הכוונה שיתבטל יציאת מצרים, אלא ששיעבוד המלכויות יהיה העיקר ויציאת מצרים יהיה רק טפל לו.{{הערה|ברכות,י"ב, ב}}.


==בתורת החסידות==
==בתורת החסידות==