שם ס"ג: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(16 גרסאות ביניים של 13 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''שם ס"ג''' נוצר מ[[שם הוי"ה]] במילוי יו"דים, באופן הזה: יו"ד ה"י וא"ו ה"י. שם זה הוא כנגד [[ספירת בינה]]. בעולמות, שם זה הוא כנגד [[עולם הנקודים]] שהוא [[עולם התוהו]] שבו היתה [[שבירת הכלים]].
{{סדר ההשתלשלות}}
{{שמות}}
'''שם ס"ג''' נוצר מ[[שם הוי"ה]] במילוי יו"דים, באופן הזה: יו"ד ה"י וא"ו ה"י. שם זה הוא כנגד [[ספירת הבינה]]. בעולמות, שם זה הוא כנגד [[עולם הנקודים]] שהוא [[עולם התוהו]] שבו הייתה [[שבירת הכלים]].


==ענינו==
==ענינו==
'''שם ס"ג''' נוצר מ[[שם הוי"ה]] במילוי יו"דים, באופן הזה: יו"ד ה"י וא"ו ה"י. שם זה קשור ל[[ספירת הבינה]], שהיא התחלה של ה[[ישות]] לעומת החכמה, [[שם ע"ב]] שהוא בבחינת [[ביטול]] בתכלית.
שם ס"ג נוצר מ[[שם הוי"ה]] במילוי יו"דים, באופן הזה: יו"ד ה"י וא"ו ה"י. שם זה קשור ל[[ספירת הבינה]], שהיא התחלה של ה[[ישות]] לעומת החכמה, [[שם ע"ב]] שהוא בבחינת [[ביטול]] בתכלית.


בניגוד ל[[שם ע"ב]] שהוא שם שאינו מחודש, שם ס"ג הוא שם מחודש. והביאור הוא שכיוון ש[[שם מ"ה]] שהוא השם של [[עולם התיקון]] הוא שם מחודש, בהכרח שגם שם ס"ג, השייך ל[[עולם התוהו]] הוא שם מחודש, שכן, בנין הוהו היה בשביל הסתירה, וסתירת התוהו היתה בשביל בנין התיקון. זאת לעומת [[שם ע"ב]] שהוא למעלה מתוהו ותיקון, והוא בלתי מחודש.  
בניגוד ל[[שם ע"ב]] שהוא שם שאינו מחודש, שם ס"ג הוא שם מחודש. והביאור הוא שכיוון ש[[שם מ"ה]] שהוא השם של [[עולם התיקון]] הוא שם מחודש, בהכרח שגם שם ס"ג, השייך ל[[עולם התוהו]] הוא שם מחודש, שכן, בנין תוהו היה בשביל הסתירה, וסתירת התוהו הייתה בשביל בנין התיקון. זאת לעומת [[שם ע"ב]] שהוא למעלה מתוהו ותיקון, והוא בלתי מחודש.  


לאחר [[שבירת הכלים]] נפלו האורות מבחינת שם ס"ג לבחינת [[שם ב"ן]], שהוא העולמות הפרודים, עולמות [[בי"ע]]. ישנו קשר בין שם ס"ג לבין [[שם ב"ן]] שכן [[שם ב"ן]] קרוי בשם [[בהמה]] (שב"ן ב[[גימטריא]] בהמה), וביחס אליו נקרא שם ס"ג בשם בהמה רבה. לעתיד לבוא יתעלו עולמות [[בי"ע]] שהם בחינת [[שם ב"ן]], אל מקורת בעולמות התוהו שהוא שם ס"ג, הגבוה מעולם התיקון, שהוא [[שם מ"ה]].
לאחר [[שבירת הכלים]] נפלו האורות מבחינת שם ס"ג לבחינת [[שם ב"ן]], שהוא העולמות הפרודים, עולמות [[בי"ע]]. ישנו קשר בין שם ס"ג לבין [[שם ב"ן]] שכן [[שם ב"ן]] קרוי בשם [[בהמה]] (שב"ן ב[[גימטריא]] בהמה), וביחס אליו נקרא שם ס"ג בשם [[בהמה]] רבה. לעתיד לבוא יתעלו עולמות [[בי"ע]] שהם בחינת [[שם ב"ן]], אל מקורת בעולמות התוהו שהוא שם ס"ג, הגבוה מעולם התיקון, שהוא [[שם מ"ה]].


==בעולמות==
==בעולמות==
בעולמות, שם ס"ג הוא כנגד [[עולם הנקודים]], שהוא [[עולם התוהו]]. בעולם זה הספירות הם בבחינת נקודות, שכל אחד מהם מאיר בתוקף, ואינו מתכלל בחבירו. ומשום כך בעולם זה הייתה [[שבירת הכלים]]. [[שבירת הכלים]] היא רק בשם ס"ג, ולא ב[[שם ע"ב]], שבספירת החכמה כתוב "ימותו ולא בחכמה".
בעולמות, שם ס"ג הוא כנגד [[עולם הנקודים]], שהוא [[עולם התוהו]]. בעולם זה הספירות הם בבחינת נקודות, שכל אחד מהם מאיר בתוקף, ואינו מתכלל בחבירו. ומשום כך בעולם זה הייתה [[שבירת הכלים]]. [[שבירת הכלים]] היא רק בשם ס"ג, ולא ב[[שם ע"ב]], שב[[ספירת החכמה]] כתוב "ימותו ולא בחכמה".


[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
==הקבלות==
{| class="wikitable sortable"
|-
! מקביל ל: !! ע"ב !! ס"ג !! מ"ה !! ב"ן
|-
| באותיות השם || [[י]] || [[ה]] || [[ו]] || [[ה]]
|-
| ב[[אבי"ע|ארבעת העולמות]] || [[עולם האצילות|אצילות]] || [[עולם הבריאה|בריאה]] || [[עולם היצירה|יצירה]] || [[עולם העשייה|עשייה]]
|-
| ב[[פרצוף|פרצופים]]||{{מונחון|[[אבא עילאה|אבא]]|ספירת ה"חכמה", מידת החסד}}||{{מונחון|[[אמא עילאה|אמא]]|ספירת ה"בינה", מידת הגבורה}}||{{מונחון|[[זעיר אנפין]]|פרצוף "תפארת", כולל את שש הספירות האמצעיות}}||{{מונחון|[[מלכות דאצילות|נוקבא]]|ספירת ה"מלכות"}}
|-
|בגימטריה
|72
|63
|45
|52
|-
| בחלקי ה[[תורה]] || [[טעמים נקודות תגין אותיות|טעמים]] || [[נקודה|נקודות]] || [[טעמים נקודות תגין אותיות|תגים]] || [[אותיות (התורה)|אותיות]]
|-
| בחלקי ה[[נשמה]] || [[חיה (חלק הנפש)|חיה]] || [[נשמה (חלק הנפש)|נשמה]] || [[רוח (חלק הנפש)|רוח]] || [[נפש]]
|-
| ב[[ארבעת היסודות]] || [[ארבע יסודות|אש]] || [[מים]] || [[ארבע יסודות|רוח]] || [[ארבע יסודות|עפר]]
|-
| ב[[ו' קצוות|רוחות השמים]] || דרום || צפון || מזרח || מערב
|-
| באבות האומה || [[אברהם אבינו|אברהם]] || [[יצחק אבינו|יצחק]] || [[יעקב אבינו|יעקב]] || [[דוד המלך|דוד]]
|}
 
[[קטגוריה:שמות ה'|ס"ג, שם]]
[[קטגוריה:תורת החסידות|ס"ג, שם]]

גרסה אחרונה מ־07:05, 20 בדצמבר 2020

סדר השתלשלות
לפני הצמצום
עצמות ומהות · מאור · אור אין סוף · עשר ספירות הגנוזות · יחיד · אחד ויחיד · קדמון · טהירו עילאה
הצמצום והקו
צמצום הראשון · טהירו תתאה · מקום פנוי · רשימו · נקודה קו שטח · קו וחוט · עגולים ויושר · אור מקיף · אור פנימי · ראש תוך סוף
בי"ע דכללות
אבי"ע (השתלשלות כללית)

אדם קדמון · עולם העקודים · עולם התוהו · אור ישר · אור חוזר · שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן

אבי"ע דפרטות
עולמות אצילות בריאה יצירה עשיה

עולם האצילות · עולם הבריאה · עולם היצירה · עולם העשייה · בי"ע · פרסא

סוגי השתלשלות
יש מאין · עילה ועלול · קפיצה ודילוג · אין ערוך
שמותיו של הקב"ה
7 שמות שאינם נמחקים
הוי"ה · אדנ"י · א"ל · אלהי"ם · אלו"ה · צבאו"ת · שד"י
מילויים לשם הוי"ה
שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן
שמות נוספים
אהי"ה · שם מ"ב · שם ע"ב (ע"ב תיבות) · א"ל אדנ"י · א"ל הוי"ה · א"ל שד"י · אגל"א · י"ה
כינויים
אלופו של עולם · הקב"ה · ה' אחד · עצמות ומהות · קדמון · אדון · אדם העליון · לא אדם · מלך מלכי המלכים · אויבערשטער · שלום

שם ס"ג נוצר משם הוי"ה במילוי יו"דים, באופן הזה: יו"ד ה"י וא"ו ה"י. שם זה הוא כנגד ספירת הבינה. בעולמות, שם זה הוא כנגד עולם הנקודים שהוא עולם התוהו שבו הייתה שבירת הכלים.

ענינו[עריכה | עריכת קוד מקור]

שם ס"ג נוצר משם הוי"ה במילוי יו"דים, באופן הזה: יו"ד ה"י וא"ו ה"י. שם זה קשור לספירת הבינה, שהיא התחלה של הישות לעומת החכמה, שם ע"ב שהוא בבחינת ביטול בתכלית.

בניגוד לשם ע"ב שהוא שם שאינו מחודש, שם ס"ג הוא שם מחודש. והביאור הוא שכיוון ששם מ"ה שהוא השם של עולם התיקון הוא שם מחודש, בהכרח שגם שם ס"ג, השייך לעולם התוהו הוא שם מחודש, שכן, בנין תוהו היה בשביל הסתירה, וסתירת התוהו הייתה בשביל בנין התיקון. זאת לעומת שם ע"ב שהוא למעלה מתוהו ותיקון, והוא בלתי מחודש.

לאחר שבירת הכלים נפלו האורות מבחינת שם ס"ג לבחינת שם ב"ן, שהוא העולמות הפרודים, עולמות בי"ע. ישנו קשר בין שם ס"ג לבין שם ב"ן שכן שם ב"ן קרוי בשם בהמה (שב"ן בגימטריא בהמה), וביחס אליו נקרא שם ס"ג בשם בהמה רבה. לעתיד לבוא יתעלו עולמות בי"ע שהם בחינת שם ב"ן, אל מקורת בעולמות התוהו שהוא שם ס"ג, הגבוה מעולם התיקון, שהוא שם מ"ה.

בעולמות[עריכה | עריכת קוד מקור]

בעולמות, שם ס"ג הוא כנגד עולם הנקודים, שהוא עולם התוהו. בעולם זה הספירות הם בבחינת נקודות, שכל אחד מהם מאיר בתוקף, ואינו מתכלל בחבירו. ומשום כך בעולם זה הייתה שבירת הכלים. שבירת הכלים היא רק בשם ס"ג, ולא בשם ע"ב, שבספירת החכמה כתוב "ימותו ולא בחכמה".

הקבלות[עריכה | עריכת קוד מקור]

מקביל ל: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן
באותיות השם י ה ו ה
בארבעת העולמות אצילות בריאה יצירה עשייה
בפרצופים
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון

לא נמצא templatedata תקין
אבא

שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון

לא נמצא templatedata תקין
אמא

שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון

לא נמצא templatedata תקין
זעיר אנפין

שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון

לא נמצא templatedata תקין
נוקבא
בגימטריה 72 63 45 52
בחלקי התורה טעמים נקודות תגים אותיות
בחלקי הנשמה חיה נשמה רוח נפש
בארבעת היסודות אש מים רוח עפר
ברוחות השמים דרום צפון מזרח מערב
באבות האומה אברהם יצחק יעקב דוד