פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 61 בתים ,  05:56, 20 בדצמבר 2020
מ
החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה"
כאשר נברא העולם, אמר [[הקב"ה]] '''עשרה עשר מאמרות''' ובהן ברא את העולם מאין ליש. והן נמצאות תמיד בתוך הבריאה להוותה. והן גם כן מתחדשים כל הזמן.
עשרה מאמרות אלו הן [[עשר הספירות]] שב[[עולם האצילות]]"יוצאים" ממלכות דאצילות, שהיא (כביכול) פיו של הקב"ה, והיא שורש כל הנבראים.
==מטרת בריאת העולם==
===קריעת ים סוף===
בקריעת ים סוף [[הקב"ה]] היה צריך שהרוח קדים תנשוב כל הלילה בכדי שתהיה יבשה. ומבאר על כך [[אדמו"ר הזקן]]{{הערה|על פי מענה [[הרבי]] (נמצא ב[[שיעורים בספר התניא]] [[שער היחוד והאמונה]] פ"ב בשולי הגליון).}}: כי כפי שהקריעה שהיתה שהייתה בכוחו של [[הקב"ה]] שיכל להפוך לרגע את ה[[מים]], ומכל מקום, היתה הייתה באופן שנקרע בכל רגע מחדש. כך גם בריאת העולמות היא באופן שנבראים בכל רגע מחדש.
==חידוש המאמרות==
רצון הוא אחד מכוחות הנפש המקיפים. הוא אינו מתלבש באיבר מסויים אך הוא דוחף את כל האיברים לעשות. וברגע שמפסיק לרצות, מיד בטל המעשה. וזאת כיון שה[[גוף]] מעצמו אינו חפץ בעשיה זו, ורק הרצון דוחפו וברגע שמפסיק אין מה שיגרום לו שוב לעשות. והיינו מפני שהרצון הוא באופן של '''יש מאין'''.
אותו הדבר הוא בבריאת העולם, שהיתה שהייתה בדרך של יש מאין, ובאופן כזה, צריך שהאין יהווה כל הזמן את היש, וידחפנו, שכן אם "כח הרצון" מפסיק לרצות שוב אין ה"רצון" פועל. וכך אם מפסיק לומר את המאמר, שוב אינו פועל.
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:בריאת העולם]]