פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 1,038 בתים ,  11:11, 16 בדצמבר 2020
אין תקציר עריכה
[[הבעל שם טוב]], מביא בשם [הרמב"ן]] {{הערה|ככול הנראה מ[[גן עדן]]}} שאם אתה מסתפק איך לקיים [[מצווה]] מסוימת לכאן או לכאן, עליך לסלק מזה את הנאה שיש לך ואז לשקול איך לעשות את המצווה.{{הערה|1=http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/1/36&search=%D7%A8%D7%9E%D7%91%5c%22%D7%9F כתר שם טוב לו]}}.
*הקשה על קושיתו של [[הרמב"ן איך על ידי ]] כיצד ע"י ה[[תפילה נשתנה ]] משתנה גזר דין מרעה לטובה, וכי יכול להיות שאצל הקב"ה יש ח"ו שנוי שינוי רצון, וביותר המתפלל עבור חבירו וכו'. ותירץ מורי זלה[[הבעש"ה בשם רבו ט]] תרץ על כך שהתפילה היא בשביל למתק דין בשרשואת הדין בשורשו, לקשר שגזר דין המלכות בבינה, ושם הוא על אדם אחר וכו' יעו"ש. ומורי זלה"ה ביארו יותר], כי הגזר דין מסוים הוא כמו אותיות, ויכול השליח לעשות צירוף אחר [מן אותיות אלו ממש וכו' יעושע"ש]י התפילה יכול אדם לשנות אותם לטובה.{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/1/87b&search=%D7%A8%D7%9E%D7%91%5c%22%D7%9F כתר שם טוב עמ' פז ב]}}.*(מהבעש"ט) בשם הרמב"ן <ז"ל> שאמר לבנו שידע בעצמו שאם בעסקו בתורה עוסק בה לשמה, כשיתמלא יראה ו[[אהבה]] בעוסקו בתורה ידע שתורתו עולה לרצון לפניו ית' [וכו']...*<בשם> הרמב"ן ולא תגעל נפשי אתכם ... לקשר ראיה ושמיעה והילוך הגשמי ברוחני כו'.
בשיחת אדמו[[הבעש"ר מוהרייט]] מביא גם בשם [[הרמב"צ ן]] שאיך ידע אם עם הוא עוסק בתורה למשה, שאם הוא מגדיר את הבעל שם טוב כממשיך דרך המתמלא על ידי כך [[יראה]] ו[[אהבת ישראלאהבה]] של הרמב"ןאז סימן שהוא עוסק לשמה.{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/3/289&search=%D7%A8%D7%9E%D7%91%5c%22%D7%9F מובא בכתר שם טוב]מקור}}: "מורנו הבעל שם טוב איז דער גייסטיגער יורש פון דעם אַלעמען באַוואוסטען עין טוב און אוהב ישראל, דער רמב"ן – ר' משה בן נחמן – וואָס געפינט אַ טרייסט וואָרט צו די ליידענדע אידען אין זיין צייט, ווען עס האָט געבושעוועט די גזירת השמד, און האָט אויסגעשטרעקט אַ טרייסט האַנט צו די אנוסים, און האָט זיי צוריק געבראַכט אין אידישען לאַגער".
ייתכן שכוונתו לדברים הידועים בשיחת אדמו"ר מוהריי"צ הוא מגדיר את הבעל שם טוב כממשיך דרך ה[[אהבת ישראל]] של הרמב"ן באגרתו הודות החובה לדון לכף זכות כל יהודי{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/3/289&search=%D7%A8%D7%9E%D7%91%5c%22%D7%9F מובא בכתר שם טוב]}}
{{הערות שוליים}}
{{ראשונים}}
[[קטגוריה:ראשונים]]
[[קטגוריה :מקובלים]]