תבנית:עץ תניא/שער היחוד והאמונה פרקים ח'-י"ב: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
(יצירת דף עם התוכן "{| class="{{#תנאי:{{{מוסתר|}}}|mw-collapsible mw-collapsed autocollapse|{{#תנאי:{{{הסתרה|}}}|mw-collapsible autocollapse}}}}" style="border: 1p...")
 
אין תקציר עריכה
 
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת)
שורה 13: שורה 13:


{{יישור טקסט| ימין|
{{יישור טקסט| ימין|
'''הנבראים''' נפרדים מאלקות, ולכן שייך להסביר שמצד ביטולם '''אין להם מציאות''' משם עצמם.{{ש}}
'''הנבראים''' נפרדים מאלקות, ולכן שייך להסביר שמצד ביטולם '''אין להם מציאות''' משם עצמם. אבל '''ה[[ספירות]]''' אינן נפרדות חס ושלום מאלוקות - הן [[אלוקות]] '''ממש''' (והסבר הנ"ל אינו שייך כלל לגביהן).{{ש}}
אבל '''ה[[ספירות]]''' אינן נפרדות חס ושלום מאלוקות - הן [[אלוקות]] '''ממש''' (והסבר הנ"ל אינו שייך כלל לגביהן).{{ש}}
ושבה למקומה הקושיא העצומה מסוף פרק ד – '''איך יתכן ריבוי באלקות''' (שהרי הספירות  הן עשר)?{{ש}}{{ש}}
ושבה למקומה הקושיא העצומה מסוף פרק ד – '''איך יתכן ריבוי באלקות''' (שהרי הספירות  הן עשר)?{{ש}}{{ש}}


עונה [[אדמו"ר הזקן]], שמכיון שהספירות אינן [[ביטול|"בטלות"]] לאלוקות אלא [[יחוד|"מיוחדות"]] איתה - אין זה ריבוי אלא [[אחדות פשוטה]].
אלא שבאופן פרטי נחלק עניין זה עצמו לשני עניינים כלליים:


:*  [[שער היחוד והאמונה - פרק ח'|פרק ח']] - אחדותו של הקב"ה פשוטה.
:*  [[תבנית:עץ תניא/שער היחוד והאמונה פרקים ח'-י'|פרקים ח'-י']] יחוד הספירות.
:*  [[שער היחוד והאמונה - פרק ט'|פרק ט']] - יחוד הספירות באלוקות.
:*  [[תבנית:עץ תניא/שער היחוד והאמונה פרקים י"א|פרקים י"א-י]] - יחוד האותיות והמאמרות.
:*  [[שער היחוד והאמונה - פרק י'|פרק י']] - ביטול האור במאור - המשל והנמשל.


{{ש}}}} {{#תנאי: {{{תמונה|}}} | <td style="text-align: left;"> {{{תמונה|}}} </td>}}
{{ש}}}} {{#תנאי: {{{תמונה|}}} | <td style="text-align: left;"> {{{תמונה|}}} </td>}}
[[תבנית:עץ תניא/שער היחוד והאמונה|חזרה לעץ]]
|-
|
|| [[תבנית:עץ תניא/שער היחוד והאמונה|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל שער היחוד והאמונה|להסבר הקודם]] || [[שער היחוד והאמונה - פרק ח'|לפרק ח']]


[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]
[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]
1,553

עריכות