תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(11 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
{| class="{{#תנאי:{{{מוסתר|}}}|mw-collapsible mw-collapsed autocollapse|{{#תנאי:{{{הסתרה|}}}|mw-collapsible autocollapse}}}}" style="border: 1px #aaaaaa solid; background-color: #f9f9f9; font-size: 95%; text-align: center; clear: both; width: {{{רוחב|70%}}}; {{#בחר:{{{יישור|}}}|שמאל=margin: 0.5em; float: left;|ימין=margin: 0.5em; float: right;|#ברירת מחדל=margin: 0.5em auto;}}" cellspacing="3"
|כותרת=מבט כולל - [[ליקוטי אמרים - פרק ל"ה|פרקים ל"ה]]-[[ליקוטי אמרים - פרק נ"ג|נ"ג]], עבודת המעשה, ותכלית בריאת העולם
! style="background-color:#b0c4de; background:{{{רקע|#b0c4de}}}; height: 2em; padding-top: 0.1em; padding-bottom: 0.1em; text-align: center; color: {{{צבע|black}}}; font-weight: bold;" | מבט כולל - "עבודת המעשה, ותכלית בריאת העולם" (פרקים ל"ה-נ"ג)
|הסתרה=כן
|-
|רוחב=90%
| style="padding-top: 3px; padding-bottom: 3px; background-color: #f9f9f9; font-size: 95%" |
|תוכן= בכללות נחלק התניא לשנים: החלק הראשון (פרקים א'-ל"ה) מבאר את עבודת '''הלב''', והחלק השני (פרקים ל"ה-נ"ג) את עבודת '''המעשה'''{{הערה|דהיינו, חלקו השני של התניא מבאר את המילה האחרונה בפסוק עליו מושתת התניא - "לעשותו".}}.  
{| style="width: 98%; background-color: transparent; margin: auto; padding: 0; text-align: {{#שווה: {{{יישור טקסט|}}} | ימין | right | {{#שווה: {{{יישור טקסט|}}} | שמאל | left | center }}| center }};" cellpadding="0" cellspacing="0"
{{#תנאי: {{{תמונה|}}}}}
עד פרק ל"ד התבארה תחילת הפסוק '''{{גודל|4|"כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך"}}''': התבוננות המביאה לרגש, שיביא את האדם '''{{גודל|3|ל}}'''קיום המצוות (אך לא שהמצוות יקוימו מתוך רגש).{{ש}}מכאן והלאה מבואר סוף הפסוק '''{{גודל|4|"לעשותו"}}''': מעלת המעשה החדור ברגש הלב.  
{{ש}}{{ש}}
{{ש}}{{ש}}
ליתר דיוק: החלק הראשון מבאר שהרגש '''מביא''' לקיום מצוות (אך לא שהמצוות עצמן יקוימו מתוך רגש), והחלק השני מבאר את המעלה הנפלאה של מצוות החדורות ברגש של אהבת ה' ויראתו.
{{יישור טקסט| ימין|
{{ש}}{{ש}}
'''בעבודת המעשה שלושה עניינים עיקריים:'''{{ש}}
'''החלק השני בנוי מארבעה שלבים:'''{{ש}}
:* [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-מ'|פרקים ל"ה-מ']] - מעלת המעשה המצוות כשהן נעשות מתוך חיבה וחיות הנובעות מכוונה של אהבת ה' ויראתו.{{ש}}
א. מעלת המעשה (פרקים לה-לז).{{ש}}
:* [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים מ"א-נ'|פרקים מ"א-נ']] - הדרך לעורר בעצמו את רגש אהבת ה' ויראתו.{{ש}}
ב. שהמעלה היא דוקא כשהוא חדור ברגש (פרקים לח-מ').{{ש}}
:* [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים נ"א-נ"ג|פרקים נ"א-נ"ג]] - תוספת ביאור בלשון הינוקא ([[תניא - פרק ל"ה|שבפרק ל"ה]]) עניין ומעלת השראת השכינה.{{ש}}{{ש}}}}
ג. הדרך לעורר בעצמו את רגש אהבת ה' ויראתו (פרקים מ"א-נ'){{ש}}
{{#תנאי: {{{תמונה|}}} | <td style="text-align: left;"> {{{תמונה|}}} </td>}}
ד. הדירה לקב"ה צריכה לא רק '''להיות''' בתחתונים אלא גם להיעשות '''על ידי''' התחתונים{{הערה|וזהו עומק העניין של "שמן ופתילה" המוסבר ב[[תניא - פרק ל"ה|פרק ל"ה]], שהארת העולם צריכה להיעשות על ידי עבודתם של ישראל בלימוד התורה.}}
|
{{ש}}{{ש}}
|-
{{הערות שוליים}}
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים כללי|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל על כל התניא|להסבר הקודם]] || [[ליקוטי אמרים - פרק ל"ה|לפרק ל"ה]]
{{ש}}{{ש}}
|}
[[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים כללי|חזרה לעץ התניא]] [[תניא - פרק ל"ה]]
 
|קטגוריה=
[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]
}}‏<noinclude>[[קטגוריה:תבניות ניווט - עץ התניא]]</noinclude>
1,617

עריכות