1,534
עריכות
מ (החלפת טקסט – "==צילום דפוס התניא==" ב־"") |
אין תקציר עריכה |
||
(4 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{ניווט | |||
|כותרת=תרשים כולל של שער היחוד והאמונה | |||
|הסתרה=כן | |||
|מוסתר=כן | |||
|תמונה= | |||
|תוכן={{עץ תניא/שער היחוד והאמונה}}}} | |||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
'''פרק ו'''' | '''פרק ו' - פירוש "יחוד ה'" הוא "אין עוד מלבדו"''' | ||
==מבוא לפרק== | ==מבוא לפרק== | ||
פרק זה הינו האחרון מתוך שלושת הפרקים ([[שער היחוד והאמונה - פרק ד'|ד']], [[שער היחוד והאמונה - פרק ה'|ה']], ו') המבארים את הקושיות על שיטת הבעל שם טוב (ומסכם את כל ששת הפרקים הראשונים). | |||
==גוף הפרק== | ==גוף הפרק== | ||
{{פרק תניא|פרק=ו|טקסט הפרק={{ספר התניא/שער היחוד והאמונה - פרק ו'}}}} | {{פרק תניא|פרק=ו|טקסט הפרק={{ספר התניא/שער היחוד והאמונה - פרק ו'}}}} | ||
==סיכום הפרק== | ==סיכום הפרק== | ||
בסוף [[שער היחוד והאמונה - פרק ד'|פרק ד']] ביאר [[אדמו"ר הזקן]] שאין באלוקות ח"ו ריבוי, כי '''מצד שורשן''' חסד וגבורה הן אחד ממש. כאן הוא מבאר שאחדותן היא גם '''בפעולתן למטה'''. | |||
ומזה מובן ההסבר לשאלה '''שבתחילת הפרק הראשון''': מדוע כל כך קשה להבין שאין עוד מלבדו? כי המציאות אינה כפי שנראה לנו. כי "יחוד ה" אין משמעותו שאין עוד '''אלוקים''' מלבדו - אלא שאין '''מאומה''' מבלעדיו. וכדי להחדיר אמונה זו (שהנבראים אינם נפרדים מאלוקות) בהרגשה בלב דרושה יגיעה. | |||
==מושגים יסודיים בפרק== | ==מושגים יסודיים בפרק== | ||
{{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה - פרק ה'|פרק ה']]|רשימה=פרקי שער היחוד והאמונה|הבא=[[שער היחוד והאמונה - פרק ז'|פרק ז']]}} | {{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה - פרק ה'|פרק ה']]|רשימה=פרקי שער היחוד והאמונה|הבא=[[שער היחוד והאמונה - פרק ז'|פרק ז']]}} | ||
[[קטגוריה:שער היחוד והאמונה - תניא]] | [[קטגוריה:שער היחוד והאמונה - תניא]] |
עריכות