שער היחוד והאמונה - פרק ו': הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "==צילום דפוס התניא==" ב־"")
אין תקציר עריכה
 
(4 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
|כותרת=תרשים כולל של שער היחוד והאמונה
|הסתרה=כן
|מוסתר=כן
|תמונה=
|תוכן={{עץ תניא/שער היחוד והאמונה}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק ו'''' של [[שער היחוד והאמונה]] מסביר כי כל הברואים בטלים ל[[הקב"ה]] ביטול גמור הגדול יותר מביטול ה[[נשמה]] ל[[גוף]], וכל ה[[צמצום]] וההעלם שנראים כיש בפני עצמם אינם אלא לגבי ולעין הנבראים, אבל לא לגבי הקב"ה.
'''פרק ו' - פירוש "יחוד ה'" הוא "אין עוד מלבדו"'''
 
==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
פרק זה הינו האחרון מתוך שלושת הפרקים ([[שער היחוד והאמונה - פרק ד'|ד']], [[שער היחוד והאמונה - פרק ה'|ה']], ו') המבארים את הקושיות על שיטת הבעל שם טוב (ומסכם את כל ששת הפרקים הראשונים).
==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=ו|טקסט הפרק={{ספר התניא/שער היחוד והאמונה - פרק ו'}}}}
{{פרק תניא|פרק=ו|טקסט הפרק={{ספר התניא/שער היחוד והאמונה - פרק ו'}}}}


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
בסוף [[שער היחוד והאמונה - פרק ד'|פרק ד']] ביאר [[אדמו"ר הזקן]] שאין באלוקות ח"ו ריבוי, כי '''מצד שורשן''' חסד וגבורה הן אחד ממש. כאן הוא מבאר שאחדותן היא גם '''בפעולתן למטה'''.


 
ומזה מובן ההסבר לשאלה '''שבתחילת הפרק הראשון''': מדוע כל כך קשה להבין שאין עוד מלבדו? כי המציאות אינה כפי שנראה לנו. כי "יחוד ה" אין משמעותו שאין עוד '''אלוקים''' מלבדו - אלא שאין '''מאומה''' מבלעדיו. וכדי להחדיר אמונה זו (שהנבראים אינם נפרדים מאלוקות) בהרגשה בלב דרושה יגיעה.


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
*[[השתלשלות]]


{{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה - פרק ה'|פרק ה']]|רשימה=פרקי שער היחוד והאמונה|הבא=[[שער היחוד והאמונה - פרק ז'|פרק ז']]}}
{{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה - פרק ה'|פרק ה']]|רשימה=פרקי שער היחוד והאמונה|הבא=[[שער היחוד והאמונה - פרק ז'|פרק ז']]}}
[[קטגוריה:שער היחוד והאמונה - תניא]]
[[קטגוריה:שער היחוד והאמונה - תניא]]
1,534

עריכות