הבדלים בין גרסאות בדף "שיחת משתמש:אדג"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(43 גרסאות ביניים של 10 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
 
{{ארכיון|מספר ארכיון=[[שיחת משתמש:אדג/ארכיון 1|ארכיון 1]] - [[שיחת משתמש:אדג/ארכיון 2|ארכיון 2]] - [[שיחת משתמש:אדג/ארכיון 3|ארכיון 3]]}}
 
{{ארכיון|מספר ארכיון=[[שיחת משתמש:אדג/ארכיון 1|ארכיון 1]] - [[שיחת משתמש:אדג/ארכיון 2|ארכיון 2]] - [[שיחת משתמש:אדג/ארכיון 3|ארכיון 3]]}}
 +
:תסתכל פה [[שיחה: ספירת הדעת]] --בברכה, [[משתמש:יצחק ב|יצחק]] ([[שיחת משתמש:יצחק ב|מטכסים עצה]]) 18:07, 12 במאי 2011 (UTC)
  
== לטיפול - תורה אור ==
+
== משיח ==
  
.<ref>במכתב אדמו"ר הצמח צדק נכתב כי הם משנת תקנ"ו ואילך, אך כוונתו בעיקר. ישנם כארבעה מאמרים משנת תקנ"ה</ref>
+
אנא ואנא, אם תוכל בזמנך הפנוי לתרום זווית תורנית נוספת לערך [[משיח]]. ---בואו לעזרת ולהרחבת ה[[משיח]]! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
  
:ראה [[חב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 2#תבנית:הערת שוליים]]. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 12:38, 2 באפריל 2010 (UTC)
+
== איכה ==
  
== מעריב ==
+
אתה כאן? --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ב' בטבת ה'תשע"ב, למניינם 02:14, 28 בדצמבר 2011 (UTC)
שוין גידוונאט? --[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 01:54, 2 באפריל 2010 (UTC)
 
  
:דין הוא בשו"ע שאין לעשות מלאכה וכו' עד שיתפלל, החושדני בזה?!--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 01:59, 2 באפריל 2010 (UTC)
+
=איכה ב'==
::לא לחינם שאלתיך, מה המצב עם האימייל שלך? --[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 02:03, 2 באפריל 2010 (UTC)
+
אתה עדיין קיים? [[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] - [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]], 23:44, א' בסיוון, ה'תש"ף 23:44, 24 במאי 2020 (IST)
:::במחכ"ת, איני יכול היום!--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 02:04, 2 באפריל 2010 (UTC)
+
::אתה ביתריסט? כי אני גם!--[[משתמש:ידע חסידי|ידע חסידי]] - [[שיחת משתמש:ידע חסידי|שיחה]], 14:48, י' בכסלו, ה'תשפ14:48, 26 בנובמבר 2020 (UTC)
:הצלחה רבה. --[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 02:05, 2 באפריל 2010 (UTC)
 
{{הערות שוליים}}
 
 
 
 
 
== הפניות ==
 
 
 
 
 
כאשר הינך רוצה לעשות הפניה לקטגוריה, כמו - [[:קטגוריה:ערים וקהילות חב"ד|קהילות]] שים לפני כן נקודתיים, כדי שלא יהפך לקטגוריה. --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 06:43, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
הערות שוליים
 
כדאי שתדע איך עושים הערות שוליים:
 
 
 
הדרך האחת. <nowiki><REF></nowiki>לפני הערת השוליים, ו<nowiki></REF></nowiki> - בסיומה.
 
 
 
הדרך השניה: <nowiki>{{הערת שוליים|כאן יופיע תוכן ההערת שוליים}}</nowiki>.
 
 
 
בכל אופן, למטה מוסיפים תבנית זו: <nowiki>{{הערות שוליים}}</nowiki> .--טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 08:13, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
 
 
כל ה: שמופיעים בקטע זה, אין צורך להוסיף, זה פשוט כדי שיופיע בדף השיחה שלך. --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 08:14, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
::תודה רבה, יישר כוח על כל העזרה הטכנית ובידע.--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 08:16, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
:::בפעם הבאה, במקום להתייגע כל כך תשאל אותי. זה פשוט יותר קל. --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 08:18, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
::::אבי שי' לימדני שדבר שמתיגעים עליו, זוכרים יותר טוב!--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 08:19, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
:מוטב להתייגע בדברי אביי ורבא. --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 08:20, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
::אמת ויציב, אבל אגב, מנין לכת"ר ענינים שכאלה שברומו של עולם?--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 08:23, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
:לא הבנת. אין בכוונתי לומר שהעיסוק בחב"דפדיה הוא מיותר, אלא שהקפידא שיהיה '''ביגיעה''' בדווקא, מוטב שיהיה בדברי אביי ורבא. --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 08:26, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
::בתורה היגיעה היא מעלה בפני עצמה, לט בשביל לזכור, ענין היגיעה הוא מילה בגרמיה. משא"כ במילי דעלמא, הרי זה כלי בלבד ע"מ לזכור את הדברים. ודו"ק, וק"ל. ואין להקשות מהמבואר גבי ששת ימים תיעשה מלאכה, דהתם מדובר בהנחה שבדבר ולא עצם השימוש בשכל, אפילו באופן דיגיעה, ודו"ק--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 08:28, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
:יפה מאוד אמרת. לבושתי לא ידוע לי המבואר בשיחה הנ"ל. --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 08:29, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
::תתביש בשקט... בצחוק, שיחה בח"א, כמדומני, תוכל למצוא על פי הפסוק. וזה מבואר ב'''עשרות''' מאמרי חסידות של הרבי!--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 08:38, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
 
 
== מצה ==
 
 
 
יש לך אולי מצה בשבילי? נגמר לי פה האוכל, והחנות עוד לא פתוחה. --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 10:25, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
 
 
::מצה זו על שום מה? כמדומני שלא אוכלים לפני תפילת שחרית, או שאתה ממתפללי ותיקין עם ניצוצי חמה?--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 10:28, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
 
 
:כאשר אי אפשר להתפלל ללא אכילה מועטת, מותר לאכול לפני התפילה, הן על פי ההלכה, והן על פי רבותינו נשיאנו. --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 10:31, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
:::וכן הורה הלכה למעשה, הרב ניסן נמנוב למושפעיו ליטול את ידיהם לסעודה ואח"כ להתפלל. אולם מרבו"נ שמענו אודות מזונות ומעולם לא אודות נט"י.--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 11:33, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
::::מרבותינו לא שמענו לא על מזונות ולא על נט"י, כ"א על אכילה. ויש המדקדקים דווקא ליטול ידיים ולא מזונות, שיש בו מיני מתיקה שהוא האסור ע"פ ההלכה ולא - כטעות העולם - נט"י שהוא פחות חמור כיון שאין בו מתיקות וכן היו כאלה שאדמו"ר הרש"ב הורה להם ליטול ידיים קודם התפילה. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 12:17, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
::כבר ציינתי למוהרנ"נ ועתה חידשת לי אודות אדמוהרש"ב, אבל הקביעה שלא שמענו אודות 'מזונות' - תמוהה אצלי, ואני חושב שישנם מקומות מפורשים שננקט מזונות דייקא.--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 12:23, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
:::והנה לשון כ"ק אדמו"ר שליט"א: "און בפרט אויף צו טועם זיין מזונות פארן דאוונען . . " (אג"ק ח"ה א'שנו), וכהנה כמה פעמים.--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 12:24, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
::::שוב מצאתי: "תקותי חזקה אשר בקבלתו מכתבי זה, הנה לא ירעיב את עצמו עד כמה וכמה שעות על היום, אלא ישתה דבר המחזק את הגוף וגם יאכל מיני מזונות בבקר ואפילו קודם התפלה" (אג"ק ח"י ג'רפד), ודו"ק.--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 12:25, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
:::::הוראות פרטיות היו, כאמור, גם להמוציא וה"מזונות" שהבאת לעיל, בפשטות אין הכוונה למזונות מתוקים, כ"א קרקרים (אפיפיות) וכדו' שאין בהם מתיקות. בכ"א הכוונה היה שיאכלו קודם התפילה שיהיה כך להתפלל ולא להיפך. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 12:33, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
 
 
:התוכל להצביע על הוראה פרטית '''אחת''' על נטילת ידים לפני שחרית? ומנין לך מסקנא מוזרה זו שהכוונה לאפיפיות דייקא, אם תרצה אשיג לך על הוראה לאכול . . לעקח - דבר הניחון ללא ספק במתיקות, בקרוב--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 12:35, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
::טוב, את לעקח לא מצאתי (עדיין) אבל תראה משהו: "בש"ק בהשכמה יטעם מזונות קודם התפלה", (אג"ק אדמוהריי"צ, חי"ד ה'רפג)! הרצון לדחוק את מנהג חב"ד לתוך מסגרות ההלכה, לפעמים לא מצליח, ועלינו לקבל זאת בהשלמה!--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 12:44, 4 באפריל 2010 (UTC)
 
 
 
זהו דבר פשוט שאין הכוונה דווקא למזונות, אלא אורחא דמילתא קתני מכיון שאין להרבות באכילה וי שלאכול המינימיום שאפשר, ולכן רוב פעמים אין נוטלים ידים בשביל אכילה מועטת, וק"ל. --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 19:34, 8 באפריל 2010 (UTC)
 
 
 
שוועכע טענה, ציפתי ליותר, וביחוד ע"פ הדקדוק הרב במילות רבינו - אין נראה דבריך במחכ"ת. אולם אפשר לדחוק, ואין להקשות בדוחק ולתרץ אפשר, וצ"ע--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 19:36, 8 באפריל 2010 (UTC)
 
 
 
מקובל מהחתם סופר כלל: רוב דוחקין אמת.
 
 
 
ובהדגה מיוחדת על הנאמר כאן לגבי הוראת נשיאנו. --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 19:47, 8 באפריל 2010 (UTC)
 
:בנוגע לטענה על מיעוט האכילה, הרי אדרבה ישנו סיפור שהרבי אמר פעם לחסיד שיאכל וההוא הנהן בראשו להן והרבי אמר (הלשון בערך) "אבער ס'זאל זיין געגעס'ן", היינו שיהיה אכילה ולא טעימה. ובכלל נוגע הוא שיהיה ניתן להתפלל מתוך מנוחת הבטן, א"כ מה שייך להרבות או להמעיט וכל אחד משער בעצמו.
 
 
 
== שוהה בבית חיינו? ==
 
 
 
שוהה במקום המקדש גופי' דלעתיד? מ-ז-ל ט-ו-ב! (וטוב שאינך עוזב אותנו, משום שאני, לא נעים, כאשר שהיתי ב770...) יותר לשאול פאר-וואס? בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]'''
 
 
 
:באופן זמני, בסוף שבוע הבא חוזר לישיבת [[תומכי תמימים ברינואה]] לרב [[יצחק נמנוב]] והרב [[שניאור זלמן סגל]] והרב [[יחיאל מנחם מנדל קלמנסון]]. אבל חסידים לעולם לא נפרדים!--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 09:53, 8 באפריל 2010 (UTC)
 
 
 
:באם אתה מכיר את ר' [[שניאור זלמן סגל]], שמא תכתוב עליו ערך שלא יכיל שקרים. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 11:41, 8 באפריל 2010 (UTC)
 
::הוא ראוי לערך כמו בערך 2,000 חסידים נוספים! אגב, כמדומני שגילתי את טעות הכותב (יפתח הגלעדי) הוא התבלבל בין עורך התהילים עם פי' הרבי, לבין המנהל רוחני בברינוא, ולא עזר שכתבו שם במפורש שם אביו, וחבל. את עורך התהילים - אינני מכיר. ג"כ חבל.--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 19:27, 8 באפריל 2010 (UTC)
 
:::אכן אד"ג, מעניין שלא חשבתי על-זה. וג"כ נראה שאותו א' אינו מכיר את ב' הר' זלמן סג"ל מקרוב, כיוון שהכניס מידע שלא מתאים לא לזה ולא לזה. בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]'''
 
 
 
מי הוא עורך התהילים עם פירוש הרבי? המשפיע הידוע הרב סגל מירושלים? --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 19:46, 8 באפריל 2010 (UTC)
 
 
 
== אזהרה ==
 
 
 
 
 
[[קובץ:אזהרה.jpg|100px|שמאל|אזהרה!]]
 
 
 
::<font size=4>שים [[לב]]!</font>
 
 
 
:היעדרותך ממיזם {{{[[אידישעפדיה]]}}} חרגה מהכללים הנהוגים ב[[אידישעפדיה]]. אנו מאמינים שדבר זה נעשה בתום לב ומקווים שלא ישונה.
 
 
 
אם יש לכם הערות לגבי אזהרה זו או שהינכם חושבים כי אינה נכונה, תוכלו לכתוב זאת [[שיחת משתמש:שלום|כאן]].
 
 
 
אם הינכם [[דעת|סוברים]] כי אזהרה זו [[יראה|מבהילה]] ואינה [[רחמנות|אנושית]], הינכם מוזמנים [[ביטול|למוחקה]] בהקדם האפשרי [[ממ"ש]].
 
----
 

גרסה אחרונה מ־17:48, 26 בנובמבר 2020

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיון 1 - ארכיון 2 - ארכיון 3



תסתכל פה שיחה: ספירת הדעת --בברכה, יצחק (מטכסים עצה) 18:07, 12 במאי 2011 (UTC)

משיח[עריכה]

אנא ואנא, אם תוכל בזמנך הפנוי לתרום זווית תורנית נוספת לערך משיח. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

איכה[עריכה]

אתה כאן? --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ב' בטבת ה'תשע"ב, למניינם 02:14, 28 בדצמבר 2011 (UTC)

איכה ב'=[עריכה]

אתה עדיין קיים? חסיד של הרבי - שיחה, 23:44, א' בסיוון, ה'תש"ף 23:44, 24 במאי 2020 (IST)

אתה ביתריסט? כי אני גם!--ידע חסידי - שיחה, 14:48, י' בכסלו, ה'תשפ"א 14:48, 26 בנובמבר 2020 (UTC)