אורייתא מחכמה נפקת: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי"
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי")
 
(8 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''אוֹרַיְיתָא מֵחָכְמָה נַפְקַת''' הוא לשון ספר ה[[זוהר]] בפרשת משפטים (דף קכו, עמוד א) : "כְּתִיב (איוב כח, יב): וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תִּמָּצֵא - אוֹרַיְיתָא מֵחָכְמָה נַפְקַת". כלומר, שמקור ה[[תורה]] הוא [[חכמה]] שממנה היא יצאה.
'''אוֹרַיְיתָא מֵחָכְמָה נַפְקַת''' הוא לשון ספר ה[[זוהר]] בפרשת משפטים (דף קכא, עמוד א): "כְּתִיב (איוב כח, יב): וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תִּמָּצֵא - אוֹרַיְיתָא מֵחָכְמָה נַפְקַת". כלומר, שמקור ה[[תורה]] הוא ב[[חכמה עילאה]] שהוא ספירת ה[[חכמה]] של [[עולם האצילות]].


מבואר כי מקור ה[[תורה]] הוא ב[[חכמה עילאה]] שהוא ספירת ה[[חכמה]] של [[עולם האצילות]]. ועל [[חכמה עילאה]] נאמר כי "אורייתא מחכמה נפקת".
עוד מבואר כי אף על פי ש"אורייתא מחכמה נפקת", הרי הוא רק בבחינת גילוי{{הערה|מקור הדברים הוא בדברי אדמו"ר הזקן בשבועות תקנ"ה במאמר ד"ה ויהי קול מעל לרקיע - מאמרי אדה"ז על נביאים עמוד רלד. מקור זה נכתב על ידי אדמו"ר מהר"ש - תורת שמואל תרל"ח עמוד ריח.}}, אבל מקורה הוא למעלה מן ה[[חכמה]], בבחינת [[כתר]] של עולם האצילות, שהוא [[מלכות דאין סוף]]. ש[[כתר]] הוא תר"ך עמודי אור, שהוא [[תרי"ג מצוות התורה]] ו[[ז' מצוות דרבנן]]. שמקור אלו הוא בארחין לבנונית דגלגלתא שהוא בספירת ה[[כתר]]. ודווקא על ידי מקור התורה בבחינת ה[[כתר]] נמשכת היא למטה לעולם הזה להתלבש בדברים הגשמיים, ונקריית בשם נובלות [[חכמה]] של מעלה.


עוד מבואר כי אף על פי ש"אורייתא מחכמה נפקת", הרי הוא רק בבחינת גילוי, אבל מקורה הוא למעלה מן ה[[חכמה]], בבחינת [[כתר]] של עולם האצילות, שהוא [[מלכות דאין סוף]]. ש[[כתר]] הוא תר"ך עמודי אור, שהוא [[תרי"ג מצוות התורה]] ו[[ז' מצוות דרבנן]]. שמקור אלו הוא בארחין לבנונית דגלגלתא שהוא בספירת ה[[כתר]]. ודווקא על ידי מקור התורה בבחינת ה[[כתר]] נמשכת היא למטה לעולם הזה להתלבש בדברים הגשמיים, ונקרית בשם נובלות [[חכמה]] של מעלה.
{{הערות שוליים}}


[[קטגוריה:ביטויים מספר הזוהר]]
[[קטגוריה:ביטויים מספר הזוהר]]
[[קטגוריה:תורה]]
[[קטגוריה:תורה]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]