27,062
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:חסידות" ב־"קטגוריה:תורת החסידות") |
||
(8 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{פירוש נוסף|נוכחי= | {{פירוש נוסף|נוכחי=פסוק "אחד היה אברהם"|אחר=ספר בשם 'אחד היה אברהם'|ראו=[[אחד היה אברהם (ספר)]]}} | ||
בספר יחזקאל כתוב: '''"אחד היה אברהם וירש את הארץ וגו'"''' | |||
כמו כל דברי התורה והנבואה - כך גם פסוק זה - נלמד בכללות בשני פנים; [[נגלה דאורייתא]] ו[[פנימיות התורה]]. | כמו כל דברי התורה והנבואה - כך גם פסוק זה - נלמד בכללות בשני פנים; [[נגלה דאורייתא]] ו[[פנימיות התורה]]. | ||
שורה 8: | שורה 8: | ||
"אחד היה אברהם", ה"אחד" שבאברהם. | "אחד היה אברהם", ה"אחד" שבאברהם. | ||
פירש [[אדמו"ר הצמח צדק]]: | פירש [[אדמו"ר הצמח צדק]]: באברהם האיר בחינת [[ה' אחד]] בכל עניניו, דהיינו שהיה חדור ובטל ל[[ה' אחד]] בכל מציאותו. כי מאחר שהיה בבחינת "[[מרכבה]]" לה', והיינו, שהיה בטל אל ה' כמו שהמרכבה בטלה אל הרוכב עליה - המטה אותה כרצונו, ואין למרכבה שום רצון עצמי אחר, כך היה אברהם בטל לרצון ה' בכל ימיו ובכל אבריו, וכמו שכתוב "ואברהם זקן בא בימים" שכל ימיו היו עמו - שלמים ומלאים בתוכן אלקי - האמונה בא-ל אחד, שהוא התוכן שצריך למלא את כל ימי האדם, וכמו שכתוב: "ימים יוצרו ולו אחד בהם", שיצירת הימים מאת [[הקב"ה]] היא בשביל שה"אחד" יאיר בהם, וזאת הייתה עבודתו של אברהם, ולפיכך - "אחד היה אברהם". | ||
==מקורות לעיון:== | ==מקורות לעיון:== | ||
שורה 16: | שורה 16: | ||
{{סגל}} | {{סגל}} | ||
[[קטגוריה:פסוקים | [[קטגוריה:פסוקים במבט החסידות]] | ||
[[קטגוריה:תורת החסידות]] |