פתיחת התפריט הראשי

שינויים

אין תקציר עריכה
==מבוא לחינוך קטן==
'''חינוך קטן''' הוא ההקדמה לחלק השני של התניא (שער היחוד והאמונה), המסביר לאיזו מטרה נכתב החלק , ש'''היסוד''' לעבודת ה'{{הערה|המוסברת בחלק הראשון - ליקוטי אמרים}} היא האמונה{{הערה|המוסברת בחלק השני- שער היחוד והאמונה}}.
==גוף הפרק==
==סיכום הפרק==
בשער היחוד והאמונה מוסבר [[אהבת השם|האהבה]] המתעוררת על מה צריך ידי התבוננות היא קטנה מאד לעומת [[התבוננותאהבה טבעית|להתבונןהאהבה העצמית]] כדי לעורר את של [[אהבת השםהנפש האלוקית|הנשמה]].למרות זאת, משני טעמים חייב כל אחד להתאמץ בה:
מסביר הרבי, שלמרות ש[[אהבת השם|אהבה]] המתעוררת על ידי התבוננות היא קטנה מאד לעומת ה[[אהבה :'''א.''' אהבתה הטבעית]] של [[הנפש האלוקית]] עצמה - יש בה שתי מעלות שבגללן מוכרח כל היא '''מתנה''' (ואינה ניתנת לכל אחד להתאמץ לעורר אותה:), ועיקר מצוות האהבה הוא דוקא בזו הנולדת מהתבוננות.
:'''אב.''' הציווי לאהוב את ה' הוא ציווי על האדם. אהבתה הטבעית של גם מי שהגיע לדרגת צדיק, ואפילו [[צדיק גמור]] - צריך אותה לפעמים (כי בזמן שהוא עולה מדרגה{{הערה|בין מדרגה למדרגה}} אהבת [[אהבה טבעית|עצם הנפש האלוקית היא מתנה מלמעלה ואינה תלויה באדם, ולכן עיקר קיום הציווי הוא דוקא באהבה הנולדת מהתבוננות]] שלו "נעלמת").
 '''ב.אלא''' שאי אפשר לעורר את ''' גם מי שהגיע לדרגת צדיק, ואפילו [[צדיק גמוראהבת ה'|האהבה]] - צריך אותה לפעמים (כי בזמן שהוא עולה מדרגה [בין מדרגה למדרגה] אהבת ''' בלי לעורר קודם את '''[[עצם הנפשאמונה בה'|האמונה]] שלו "נעלמת"''' - שהיא הראשית והיסוד לאהבה (ותוסבר בחלק זה בהרחבה).
==מושגים יסודיים בפרק==
*[[השתלשלות]]{{הערות שוליים}}
{{סדרה|הקודם=[[ליקוטי אמרים - פרק נ"ג|ליקוטי אמרים - פרק נ"ג]]|רשימה=פרקי שער היחוד והאמונה|הבא=[[שער היחוד והאמונה - פרק א'|שער היחוד והאמונה - פרק א']]}}
[[קטגוריה:שער היחוד והאמונה - תניא]]
1,518

עריכות