מסכת עדויות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "( [וש]?)יתכן([^א-ת])" ב־"$1ייתכן$2")
 
(7 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
ב'''מסכת עדויות''' יש שמונה פרקי משניות, אך אין עליה גמרא. המסכת נקראת ב[[תלמוד בבלי]], כ"מסכת בחירתא", על פי הסברו של הרבי הכוונה לכך שהיא המסכת המובחרת{{הערת שוליים|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4623&hilite=c9b6e6c5-c620-444c-9da6-678a72e94685&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%97%D7%9C%D7%94 שיחות קודש תש"מ ח"א עמ' יז (עמ' 60)].}}
ב'''מסכת עדויות''' יש שמונה פרקי משניות, אך אין עליה גמרא. המסכת נקראת ב[[תלמוד בבלי]], כ"מסכת בחירתא", על פי הסברו של הרבי הכוונה לכך שהיא המסכת המובחרת{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4623&hilite=c9b6e6c5-c620-444c-9da6-678a72e94685&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%97%D7%9C%D7%94 שיחות קודש [[תש"מ]] חלק א' עמ' יז (עמ' 60)].}}


המסכת מרכזת את כל העדויות שנשמעו מפי החכמים על פסקים שנפסקו בדור שלפניהם.
המסכת מרכזת את כל העדויות שנשמעו מפי החכמים על פסקים שנפסקו בדור שלפניהם.


כמו כן במסכת ליקוט מקולי [[בית שמאי]] וחומרי [[בית הלל]].
כמו כן במסכת ליקוט מקולי [[בית שמאי]] וחומרי [[בית הלל]].
==ביאורי הרבי==
אחת המחלוקות במסכת, היא מחלוקת [[שמאי]] ו[[הלל]] ב[[אשה]] שראתה [[דם]] [[נדה]], אם דייה שעתה, או שמטמאת מפקידה לפקידה. הרבי תולה את המחלוקת במחלוקת כללית בין שמאי שמגביר את כח הכלל לבית הלל שמגבירין את כח הפרט{{הערה|1=[[שיחות קודש]] [[תשל"א]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=4604&hilite=51a3d15d-a64f-4b08-b8ed-78477693cc82&st=%D7%98%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%AA&pgnum=453 ח"ב.]}}


אחת המחלוקות במסכת, היא מחלוקת [[שמאי]] ו[[הלל]] ב[[אשה]] שראתה [[דם]] [[נדה]], אם דייה שעתה, או שמטמאת מפקידה לפקידה. הרבי תולה את המחלוקת במחלוקת כללית בין שמאי שמגביר את כח הכח לבית הלל שמגבירין את כח הפרט{{הערת שוליים|1=[[שיחות קודש]] [[תשל"א]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=4604&hilite=51a3d15d-a64f-4b08-b8ed-78477693cc82&st=%D7%98%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%AA&pgnum=453 ח"ב.]}}
=== ביאורים נוספים ===


=== ביאורי הרבי ===
*'''שם המסכת''' "בחירתא", המסכת המובחרת. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4623&hilite=c9b6e6c5-c620-444c-9da6-678a72e94685&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%97%D7%9C%D7%94 שיחות קודש [[תש"מ]] חלק א' עמ' יז (עמ' 60)]
 
*'''שם המסכת''' "בחירתא", המסכת המובחרת. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4623&hilite=c9b6e6c5-c620-444c-9da6-678a72e94685&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%97%D7%9C%D7%94 שיחות קודש תש"מ ח"א עמ' יז (עמ' 60)]


*'''סוף פ"א.''' [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15838&st=&pgnum=83&hilite= לקוטי שיחות עמ' 72 (עמ' 83)]
*'''סוף פ"א.''' [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15838&st=&pgnum=83&hilite= לקוטי שיחות עמ' 72 (עמ' 83)]


*'''פ"ח מ"ז.''' שאין [[אליהו]] בא לטמא ולטהר לרחק ולקרב. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4623&hilite=c9b6e6c5-c620-444c-9da6-678a72e94685&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%97%D7%9C%D7%94&pgnum=61 שיחות קודש תש"מ ח"א עמ' י"ח (עמ' 61)]
*'''פ"ח מ"ז.''' שאין [[אליהו]] בא לטמא ולטהר לרחק ולקרב. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4623&hilite=c9b6e6c5-c620-444c-9da6-678a72e94685&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%97%D7%9C%D7%94&pgnum=61 שיחות קודש [[תש"מ]] חלק א' עמ' י"ח (עמ' 61)]


*'''פ"ח מ"ז.''' שאין [[אליהו]] בא לטמא ולטהר לרחק ולקרב. ביאור המחלוקת, איך יתכן מחלוקת במציאות. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15828&st=&pgnum=35 שערי גאולה וימות המשיח, עמ' מ' (עמ' 35)]
*'''פ"ח מ"ז.''' שאין [[אליהו]] בא לטמא ולטהר לרחק ולקרב. ביאור המחלוקת, איך ייתכן מחלוקת במציאות. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15828&st=&pgnum=35 שערי גאולה וימות המשיח, עמ' מ' (עמ' 35)]
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{שס}}
{{שס}}
[[קטגוריה:ש"ס]]
[[קטגוריה:ש"ס]]

גרסה אחרונה מ־09:15, 8 בספטמבר 2020

במסכת עדויות יש שמונה פרקי משניות, אך אין עליה גמרא. המסכת נקראת בתלמוד בבלי, כ"מסכת בחירתא", על פי הסברו של הרבי הכוונה לכך שהיא המסכת המובחרת[1]

המסכת מרכזת את כל העדויות שנשמעו מפי החכמים על פסקים שנפסקו בדור שלפניהם.

כמו כן במסכת ליקוט מקולי בית שמאי וחומרי בית הלל.

ביאורי הרבי[עריכה | עריכת קוד מקור]

אחת המחלוקות במסכת, היא מחלוקת שמאי והלל באשה שראתה דם נדה, אם דייה שעתה, או שמטמאת מפקידה לפקידה. הרבי תולה את המחלוקת במחלוקת כללית בין שמאי שמגביר את כח הכלל לבית הלל שמגבירין את כח הפרט[2]

ביאורים נוספים[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים