משתמש:כתית למאור/מספרים: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
 
(5 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
בתורת החסידות מבוארים משמעויות של מספרים שונים.
בתורת החסידות מבוארים משמעויות של מספרים שונים.
{{מספרים}}
{{מספר}}




==עשרים==
המספר עשרים הוא בגימטריה כ"ף, והמילה עשרים בגימטריה כתר (שמתחיל בכ"ף).
העשרים הוא שלימות המוחין - חכמה ובינה. ולכן רק בגיל עשרים יכול הבן למכור בנכסי אביו, כי רק אז מתמלא שכלו, ולכן גם אז צומח הזקן שנמשך ממוחין דגדולה שלמעלה מהמוחין שיש לו קודם גיל עשרים.
ומצינו ב'''יו"ד''' שמילואה הוא ''ו'' ו-''ד'' שביחד הם עשרים, שזה מורה ששלימות המוחין (המרומזים ביו"ד) הוא עשרים - כתר, שגם כולל פעמים עשר שלימות החכמה והבינה.
וזה שהעשרים קשור עם כתר, מסביר את זה שסוכה שגבוהה למעלה מעשרים אמה פסולה, שבסוכה מאירים אורות המקיפים, והם מתפשטים רק עד עשרים (בגימטריה כתר) אמה.
מחצית השקל היתה מתוך השקל שמשקלו עשרים גרה, וזאת כיון שהשקל מורה על האהבה, ואהבה שנדרשת מכל אחד היא כלולה מעשר, דהיינו משלימות שכלו ומדותיו. אבל יש אהבה הבאה מלמעלה שהיא עוד עשר, וביחד הם עשרים.
ואברהם אבינו (אברהם אוהבי) נולד עשרים דורות לאחר בריאת העולם.


==עשרים ואחד==
==עשרים ואחד==
שורה 21: שורה 8:


==עשרים ושתיים==
==עשרים ושתיים==
בך יברך ישראל.
בך יברך ישראל. אחד עשר בכפליים. המספר [[אחד עשרה]] מורה על הלמעלה מ[[סדר ההשתלשלות]], וכ"ב הוא אחד עשר בכפליים המורה על הלמעלה מ[[סדר ההשתלשלות]] שחודר ובא מההשתלשלות עצמו{{הערה|מבואר באריכות בש"פ יתרו תשנ"ב}}.


==עשרים ושלוש==
==עשרים ושלוש==
שורה 82: שורה 69:
==מאה==
==מאה==
מורה על הכתר, שלימות של עשר פעמים עשר. סיום בירור המידות ולכן בן מאה כאילו מת ועבר מן העולם.
מורה על הכתר, שלימות של עשר פעמים עשר. סיום בירור המידות ולכן בן מאה כאילו מת ועבר מן העולם.
{{הערות שוליים}}