|
|
(7 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) |
שורה 1: |
שורה 1: |
| האבן הגשמית היא נברא גשמי שברא אלקים בסוג ה[[דומם]], מבין ארבעת הסוגים - [[דצח"מ]] , וככל הנבראים כולם - גם באבן יש חיות רוחנית המהוה ומחיה אותה תמיד.
| | {{פירושונים| |
| | | *[[אבן (גשמית)]] |
| האבן משמשת כדוגמא נפוצה בתורת החסידות- לדומם בדרגא המצומצמת והמוגבלת ביותר, עצם מת שלא נראה בו שום חיות.
| | *[[אבן (אות)]] |
| | | *[[אבן (איתן שבנפש)]] |
| ואף על פי כן גם בו יש נפש וחיות רוחנית א-לקית, המהוה ומחיה אותו בכל רגע ממש, והוא התלבשות [[אותיות]] הדיבור של הקב"ה, מעשרה מאמרות אלקיות המחיות ומהוות את העולם, להיות [[יש מאין]] ואפס שלפני ששת ימי בראשית.
| | *[[אבן (מצוות)]] |
| | | *[[אבנים טובות]] |
| אלא שהדיבור הא-לקי המהוה ומחיה את האבן הוא מצומצם ומוגבל ביותר, ותרומתו לאבן הוא רק - עצם קיומו כדומם בלי שום גילויי חיות נוספים, כמו צמיחה או תחושה וכדו'.
| | }} |
| | |
| דיבורו של הקב"ה הוא כח ואור אלקי המהוה ומחיה את הנברא, ונקרא בדרך משל - "דיבורו של מקום".
| |
| | |
| ואכן בעולם הזה משתמשים באותיות אלו לקריאת שמו של הנברא.
| |
| | |
| וכך גם האבן, הנה, זה שמו אשר יקראו לו בלשון הקודש - "אבן", כי שרשו משם א-לקי העולה ב"ן במספרו, ועוד אל"ף נוספת משם אחר, ובצירופם ביחד יקרא בשם אבן.
| |
| | |
| אבל במקורם - "אותיות הדיבור" של הקב"ה הן כוחות אלקיים המהווים כל [[נברא]] - אפילו דומם כאבן.
| |
| | |
| {{סגל}}
| |
| | |
| [[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
| |
| [[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
| |